مقررات سفر به کشور امارات به‌روز‌رسانی شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
 مقررات سفر به کشور امارات به‌روز‌رسانی شد

امارات مدت زمان اعتبار تست PCR را برای سفر به این کشور کوتاه‌تر کرد. این تصمیم بر اساس تسریع  شیوع اُمیکرون در سراسر جهان اتخاذ شده است.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی امارات متحده عربی، تمام مسافران بالای ۱۲ سال ملزم به ارائه پاسخ منفی تست PCR در محدوده ۴۸ ساعت قبل از پرواز به این کشور خواهند بود. پاسخ این تست باید دارای QR code و به زبان انگلیسی باشد. پیش از این، اعتبار تست کرونا برای سفر به امارات ۷۲ ساعت بود.

بنا بر مقررات جدید، از این پس امارات متحده عربی از پذیرش مسافران دارای گواهی منفی تست کرونا «بدون QR code» جلوگیری به‌عمل خواهد آورد.

این موضوع در حالی است که از تمام مسافران ورودی به امارات در فرودگاه‌های این کشور مجددا تست PCR به‌صورت رایگان گرفته می‌شود که در صورت مثبت شدن این تست، مسافر باید ۱۴ روز در مکانی مشخص و با هزینه خود قرنطینه شود. نصب برنامه «COVID-۱۹ DXB Smart APP» روی گوشی همراه مسافران امارات نیز پیش از سفر به این کشور الزامی است. مسافران امارات همچنین باید دارای بیمه‌نامه مسافرتی باشند و برای مسافرانی که توریستی به این کشور سفر می‌کنند، به‌همراه داشتن بلیط رفت و برگشت و ویزای معتبر الزامی خواهد بود.

شایان ذکر است که امارات این روزها میزبان نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دبی با حضور بیش از ۱۹۰ کشور است و ترددهای متعددی را تجربه می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه