سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سینوفارم مجاز شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سینوفارم مجاز شد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ورود مسافران واکسینه‌شده با تمامی واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت (WHO) موافقت کردند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه توافق کردند تا مرزهای خود را به‌روی مسافران خارج از مرزهای اتحادیه که واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده‌اند، به‌تدریج بازگشایی کنند. ازاین‌رو، محدودیت‌ها برای مسافرانی که واکسن‌های هندی و چینی دریافت کرده‌اند نیز کاهش می‌یابد.

تا به امروز، کشورهای اتحادیه اروپا واکسن‌های «فایزر-بیونتک»، «آسترازنکا»، «مادرنا»، «جانسون‌اند‌جانسون» و «نواواکس» را به رسمیت شناخته بودند. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت (WHO) علاوه بر این واکسن‌ها، واکسن‌های چینی «سینوفارم» و «سینوواک» و همچنین واکسن هندی «بهارات» را تایید کرده است. واکسن آسترازنکای تولید هند نیز در فهرست واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار دارد.

تا پیش از این، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ورود مسافرانی ممانعت می‌کردند که با پنج واکسن‌ مورد تایید آژانس دارویی این قاره واکسینه نشده بودند.

در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه توسط نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امضا رسید، آمده است:

کشورهای عضو می‌توانند محدودیت‌های موقت سفر غیرضروری به اتحادیه اروپا را برای افراد ایمنی‌یافته با واکسن‌های اتحادیه اروپا یا سازمان بهداشت بهداشت، لغو کنند.

بر طبق این بیانیه، محدودیت‌های سفر برای مسافرانی که دُز نهایی چرخه واکسیناسیون اولیه را حداقل در ۱۴ روز گذشته و حداکثر در ۲۷۰ روز گذشته دریافت کرده باشند، لغو خواهد شد. مسافرانی که دُز یادآور را دریافت کرده باشند نیز مشکلی برای ورود نخواهند داشت.

علاوه بر این، کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که محدودیت‌های موقت سفرهای غیرضروری برای افراد بهبودیافته از بیماری کرونا در ۱۸۰ روز گذشته لغو شود‌. با این وجود، این بیانیه حقوق کشورهای اتحادیه اروپا را مبنی بر اخذ تست PCR از مسافران در ۷۲ ساعت قبل از ورود یا اعمال قرنطینه اجباری، محترم می‌شمرد.

مطالب مرتبط:

منبع reuters

دیدگاه