صدور سند پارک ملی گلستان به نام سازمان حفاظت از محیط زیست

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳
صدور سند پارک ملی گلستان به نام سازمان حفاظت از محیط زیست

طبق گفته رئیس‌کل دادگستری استان گلستان، سند ۹,۴۷۷ هکتار از مساحت نخستین پارک ملی ایران به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد.

حیدر آسیابی، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان، با اشاره به پیگیری‌های دادستان گالیکش و تلاش شبانه‌روزی اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان عرصه‌های جنگلی پارک ملی گلستان در محدوده خاندوشان، از حدنگاری و صدور سند ۹,۴۷۷ هکتار از مساحت نخستین پارک ملی ایران به نام سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

حدنگاری ۱۱,۰۰۰ هکتار دیگر از این عرصه‌ها هم تمام شده است و تا آخر اسفند امسال، سند تک برگی آن به نام سازمان محیط زیست صادر می‌شود با صدور این اسناد درمجموع ۲۴ درصد از عرصه‌های پارک ملی سند دار می‌شود و کار حدنگاری ۷۶ درصد عرصه‌های باقی مانده نیز سال آینده انجام می‌شود.

آسیابی همچنین با اشاره به پیگیری دادگستری استان گلستان، خاطر نشان کرد:

امسال سند تالاب‌های بین‌المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس هم به مساحت ۲,۰۰۰ هکتار به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

پارک ملی گلستان که یک‌هشتم گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و بیش از ۵۰ درصد از گونه‌های پستانداران کشور را در بر گرفته است، نخستین پارک ملی ایران محیوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست‌محیطی کره زمین به ثبت رسیده‌ است. این پارک همچنین پانزدهمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی از سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

عکس‌ کاور از وب‌سایت ایرانگرد

مطالب مرتبط:

دیدگاه