آغاز پیش فروش بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
آغاز پیش فروش بلیط اتوبوس سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با اشاره به پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام‌شده، از آغاز پیش‌فروش بلیط سفرهای نوروزی جاده‌ای از ۱۰ اسفند ماه جاری خبر داد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حاشیه دومین جلسه تصمیم‌گیری درباره سفرهای نوروزی، از برنامه‌ریزی‌ها برای پیش‌فروش ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۰ اسفندماه خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد:

این اقدام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به‌دلیل این است که اگر تصمیم‌هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود، تعهد و نارضایتی ایجاد نشود.

شهرکی ثانوی با اشاره به هفت میلیون جابه‌جایی زمینی در نوروز ۱۳۹۸ و پیش از دوران کرونا، از پیش‌بینی ۱۰ درصد بالاتر از ظرفیت برای نوروز امسال خبر داد و گفت:

با وجود همه برنامهٰ‌ریزی‌های انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث سفرهای نوروزی، تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیش‌بینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامه‌ها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است.

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه همه تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است، اذعان داشت:

در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴,۰۰۰ مینی‌بوس و ۳۰,۰۰۰ سواری پلاک عمومی از طریق تشکل‌های صنفی، کانون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل به‌نوعی در مسیر خدمت قرار دارند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و نشست‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تامین امکانات مصرفی رانندگان، مسائل و مشکلات آن‌ها و تعمیر ناوگان حمل‌و‌نقل، از خدمت‌رسانی ۹۸,۰۰۰ راننده در ۲,۴۰۰ شرکت حمل‌و‌نقل عمومی خبر داد. وی با اشاره به درنظرگیری برش‌های استانی در شیوه‌نامه نوروزی امسال، تاکید کرد:

این شیوه نامه‌ها برای رعایت حقوق مردم و جابه جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون استانی نگاه ویژه‌ای شده است.

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روان‌سازی و سرعت‌بخشی در ارائه خدمات متناسب با شان مردم دانست و بر تلاش‌ها و نظارت‌ها برای تامین امنیت سفر مردم تاکید کرد. وی خاطرشان کرد:

روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوس‌ها نصب می‌شود و مسافران می‌توانند از طریق سامانه متمرکز راهداری و پلیس از طریق شماره تلفن‌هایی که اعلام می‌شود، تماس بگیرند یا پیامک ارسال کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه