الزام مسافران خراسان رضوی برای ارائه کارت واکسن

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
الزام مسافران خراسان رضوی برای ارائه کارت واکسن

رییس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جلوگیری ورود سرنشینان خودروهای شخصی به خراسان رضوی توسط پلیس،  در صورت نداشتن کارت واکسن خبر داد.

فرشید وفا، رییس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به‌ضرورت داشتن کارت واکسن برای سفرهای نوروزی، اعلام کرد که  سرنشینان خودروهای شخصی که به خراسان رضوی سفر می‌کنند، در صورت نداشتن کارت واکسن، توسط پلیس‌ به شهر مبدا خود بازگردانده می‌شوند. وی با بیان اینکه تا این لحظه خبری مبنی بر ممنوعیت سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ اعلام نشده است، از احتمال کاهش محدودیت‌ها با توجه به شرایط رفتار ویروس کرونا خبر داد و گفت:

بر همین اساس مقرر شده است بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس برای افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، صادر نشود و اولویت صدور بلیط با کسانی است که تزریق سه دُز واکسن آن‌ها انجام شده و فاقد علائم مشکوک به بیماری باشند.

وفا ضمن تاکید بر ایمنی‌زایی واکسیناسیون در برابر بیماری کووید، هیچ نوع واکسنی را دارای ایمنی‌زایی ۱۰۰ درصدی ندانست و تصریح کرد که نباید افرادی که هر سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند تصور کنند، هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. وی اذعان داشت:

بیشتر افرادی که به واسطه کرونا در موج‌های پنجم و ششم فوت کرده‌اند، کسانی بودند که واکسن نزده‌ یا واکسیناسیون خود را ناقص انجام داده‌اند.

شایان ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶,۸۷۰,۰۰۰ نفری این استان را تحت پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است. بنا بر داده‌ها، در حال حاضر حدود ۱,۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه