پاسپورت جدید بلژیک با تصاویری از تن تن و اسمورف ها

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
پاسپورت جدید بلژیک با تصاویری از تن تن و اسمورف ها

از هفتم فوریه سال جاری، بلژیک گذرنامه‌های جدید خود را با طرح‌هایی از کارتون‌های نمادین تن تن و اسمورف‌ها صادر خواهد کرد.

پس از سال‌ها حضور نقش‌هایی از ساختمان‌های گوتیک و باروک بلژیکی بر پاسپورت این کشور، مقامات بلژیک تصمیم دارند تا از هفتم فوریه سال ۲۰۲۲، گذرنامه‌های جدید خود را با طرح‌هایی از کارتون‌های نمادین تن تن و اسمورف‌ها صادر کنند.

تن تن نام روزنامه‌نگاری بی باک از جهان کمیک‌ها است که به تمام جهان سفر می‌کند و به حل مشکلات گوناگون می‌پردازد. اکنون این شخصیت که توسط «هرژه»، کارتونیست مشهور خلق شده است، در سفر شهروندان بلژیکی همراه ایشان خواهد بود. 

مجموعه‌های منحصربه‌فرد تن تن از جمله آثاری است که سالانه بیش از نیم میلیون یورو در جهان به‌فروش می‌رسد. علاوه بر تصاویری از موشک ماه معروف تن تن و عمارت «Moulinsart» کاپیتان هادوک، در گذرنامه‌های جدید نقش‌هایی از اسمورف‌ها و لوک خوش‌شانس نیز به چشم می‌خورد.

با وجود ظاهر کتاب کارتونی پاسپورت‌های جدید، مقامات بلژیک تصریح دارند که ضریب  امنیت پاسپورت‌های جدید به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

«سوفی ویلمس»، وزیر امور خارجه بلژیک روز پنجشنبه اعلام کرد:

پاسپورت بلژیکی یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان و مایه افتخار است؛ گرچه در عین حال، تمایل‌ها به‌جعل این پاسپورت نیز زیاد به‌نظر می‌رسد. به‌همین دلیل است که ما به‌صورت مداوم برای بهبود امنیت آن تلاش می‌کنیم.

ویلمز همچنین با تشکر از آن دسته ناشران و نویسندگانی که در به‌روزرسانی گذرنامه جدید همکاری کرده‌اند، پاسپورت‌های جدید را فرصتی برای برجسته‌سازی عناصر اصلی فرهنگ بلژیک و انتشار آن به خارج از کشور دانست.

شایان ذکر است که به‌گفته مقامات بلژیک، پاسپورت قدیمی این کشور تا تاریخ انقضای آن همچنان معتبر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع euronews

دیدگاه