سوشی چیست؟ | معرفی سوشی‌شاپ‌های تهران

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری شنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
سوشی چیست؟ | معرفی سوشی‌شاپ‌های تهران

سوشی یکی از غذاهای محبوب ژاپنی و نوعی غذای دریایی است که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد.

سوشی، غذای محبوب ژاپنی، از دل فرهنگ کهن آسیایی بیرون آمده و محبوبیت آن در جهان به‌قدری است که ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) را به‌عنوان روز جهانی سوشی نام‌گذاری کرده‌اند. سال‌های اخیر با ورود غذاهای آسیایی به ایران، سوشی نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. به همین منظور رستوران‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران این غذای معروف‌ ژاپنی را آماده و سرو می‌کنند. 

در این مقاله به معرفی سوشی و انواع آن پرداخته‌ایم؛ همچنین شما را با بهترین سوشی‌شاپ‌ها و رستوران‌های آسیایی تهران آشنا کرده‌ایم تا بتوانید در انتخاب مکان مناسب برای صرف این غذای دریایی محبوب در پایتخت، راحت‌تر تصمیم بگیرید.

آنچه باید درباره سوشی بدانید:

سوشی چیست؟

انواع سوشی

منبع عکس: rbsushi.com

سوشی از معروف‌ترین غذاهای آسیای شرقی است که اگرچه به‌عنوان غذایی ژاپنی در دنیا شناخته می‌شود، خاستگاه آن به یک غذای چینی به نام نارزوشی (Narezushi) بازمی‌گردد. سوشی معمولا در مواقع خاص و مناسبت‌ها سر میز غذای مردم ژاپن قرار دارد؛ هرچند امروزه محبوبیت آن محدود به ژاپن نمی‌شود و این غذا در سراسر جهان شناخته و به نمادی از آشپزی ژاپنی تبدیل شده است. در حال حاضر، مردم هر کشور با توجه به عادات غذایی منطقه خود، تغییراتی در سوشی و ترکیبات آن به وجود آوردند؛ نتیجه این تغییر انواع مختلفی از سوشی است که اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. 

سوشی اوراماکی

منبع عکس: google map

سوشی استوانه‌ای متشکل از لایه‌های برنج، ماهی، میگو، خرچنگ، جلبک دریایی و انواع سبزیجات، اغلب خام یا گاهی پخته است که به‌شکل مقطعی برش می‌خورد. برخلاف تصور عموم، برنج مهم‌ترین عنصر سوشی است؛ به شکلی که سوشی، صرف‌نظر از دیگر مواد تشکیل‌دهنده، همواره شامل برنج است. در واقع، کلمه «سوشی» به معنی «برنج ترش» است و اشاره به طعم ترش برنجی دارد که در سرکه برنج خیس خورده است. در واقع، برنج سوشی به‌قدری مهم است که سرآشپزهای سوشی در ژاپن، قبل از اینکه شروع به کار با ماهی یا غذاهای دریایی کنند، چندین سال آموزش می‌بینند تا روش صحیح پخت برنج را بیاموزند.

سوشی یکی از غذاهای کامل و سالم است که با قرارگیری در رژیم غذایی، میزان زیادی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین و مواد معدنی موردنیاز روزانه را تامین می‌کند.

تاریخچه سوشی

سوشی و چاپ استیک

منبع عکس: fernandabonserio.myportfolio.com

قدمت سوشی به قرن دوم پیش از میلاد و کشور چین می‌رسد؛ زمانی که مردم چین، برای نگهداری ماهی به‌مدت طولانی، آن را نمک‌سود می‌کردند و در لایه‌ای از برنج تخمیرشده می‌پیچیدند. در این روش که «ناره‌زوشی» (Narezushi) نام داشت، از رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها جلوگیری به عمل می‌آمد؛ به این ترتیب ماهی برای مدت طولانی‌تری سالم و قابل خوردن می‌ماند. در هنگام مصرف، برنج دور ریخته و ماهی خورده می‌شد. این روش تا قرن هفتم به‌تدریج به ژاپن راه یافت؛ در آن زمان، غذاهای دریایی قوت غالب مردم ژاپن را تشکیل می‌داد. ژاپنی‌ها این روش را تغییر دادند و شروع به خوردن برنج همراه با ماهی کردند.

در اوایل قرن هفدهم مردی به نام «ماتسوموتو یوشیچی» (Matsumoto Yoshiichi) در توکیو به مخلوط ناره‌زوشی، ادویه و سرکه برنج هم اضافه کرد و محصول خود را به فروش گذاشت. مزیت این غذا این بود که به‌جای ماه‌ها انتظار برای تخمیر برنج، به سرعت آماده می‌شد و می‌توانست در همان لحظه خورده شود.

تاریخچه سوشی

منبع عکس: metmuseum.org

در اوایل قرن نوزدهم شخص دیگری به نام «هانایا یهی» (Hanaya Yohei) تغییری بزرگ در تولید سوشی ایجاد کرد. او به‌جای اینکه ماهی را در برنج قرار دهد، تکه نازکی از ماهی را به‌شکل یک مستطیل نامتقارن روی برنج قرار داد. امروزه به این نوع سوشی، «نیگیری» یا «ادومای» گفته می‌شود که برگرفته از کلمه ادو (نام قدیمی توکیو) است. سوشی نیگیری (Nigiri) رایج‌ترین نوع سوشی در ژاپن است.

در گذشته سوشی روشی برای نگهداری ماهی بود که در این روش ماهی را در برنج می‌گذاشتند تا مدت طولانی‌تری سالم بماند

در ابتدا سوشی به‌عنوان میان‌وعده‌ و در غرفه‌هایی در کنار خیابان به‌صورت سرپایی سرو می‌شد؛ اما با گذشت زمان، سوشی نیگیری در ژاپن گسترش یافت. پس از جنگ جهانی دوم غرفه‌های فروش سوشی بسته شدند و آماده‌سازی این غذا به داخل خانه‌ها و محیطی بهداشتی‌تر منتقل شد. بعدها جای نشستن نیز در این اماکن اضافه شد و به‌تدریج سوشی از حالت فست‌فودی به غذایی اصلی تبدیل شد.

سیر تحول سوشی

منبع عکس: firstwefeast.com

در اوایل قرن نوزدهم با مهاجرت بسیاری از ژاپنی‌ها به آمریکا، مصرف سوشی در این کشور نیز به‌تدریج آغاز شد و نخستین مغازه سوشی فروشی در سال ۱۹۰۶ میلادی در آمریکا افتتاح شد. ازآن‌پس سوشی با سرعت بیشتری در جهان فراگیر شد و غربی‌ها با اعمال تغییرات گوناگون در مواد تشکیل‌دهنده، به تهیه سوشی‌های جدیدتری روی آوردند.

سوشی‌هایی مانند «رول‌ کالیفرنیا» که امروزه یکی از محبوب‌ترین انواع سوشی در دنیا محسوب می‌شود، در کنار سایر رول‌های ابتکاری و اغلب لذیذ از این غذای ۲,۰۰۰ ساله، روزبه‌روز طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کنند و سال‌ها است به‌عنوان مزه‌ای ثابت در دورهمی‌های خاص سرو می‌شود.

انواع سوشی

سوشی انواع مختلف و گوناگونی دارد؛ اما به‌طور کلی به پنج دسته‌بندی‌ اصلی تقسیم می‌شود که هرکدام شامل مدل‌های متنوعی می‌شوند.

ساشیمی (Sashimi)

ساشیمی

منبع عکس: mashed.com

«ساشیمی» ساده‌ترین و پایه‌ای‌ترین نوع سوشی و متشکل از یک برش نازک از ماهی یا صدف است که بدون برنج یا هر مواد تشکیل‌دهنده دیگری سرو می‌شود. این سوشی سه تا پنج قطعه و ظاهری جذاب دارد و به سه شکل خام، پخته و ترش‌شده تهیه می‌شود. سس سویا، واسابی، برگ شیسو و ترشی زنجبیل از ترکیب‌هایی هستند که همراه با این سوشی خورده می‌شوند.

ساشیمی انواع مختلفی دارد و از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماگورو (Maguro): ورقه‌های نازک ماهی تن 
  • ابی (Ebi): میگو 
  • تاکو(tako): تکه‌های اختاپوس

نیگیری (Nigiri)

نیگیری

منبع عکس: nadasan.ro

نیگیری نوعی از ساشیمی است که در‌ آن برش ماهی روی مکعب مستطیلی کوچک از برنج فشرده شده قرار می‌گیرد. گاهی آن را در نوار نازکی از جلبک‌ دریایی می‌پیچند و اغلب با سس سویا سرو می‌شود. این نوع سوشی به‌صورت دو قطعه و معمولا به‌صورت خام سرو می‌شوند؛ اما برای افرادی که علاقه‌ای به گوشت خام آبزیان ندارند، انواع پخته آن نیز تهیه می‌شود.

نیگیری انواع مختلفی دارد؛ برخی از محبوب‌ترین این نوع سوشی شامل ماهی تن، میگو، مارماهی، ماهی مرکب، هشت پا و تخم‌مرغ سرخ شده است. از جمله معروف‌ترین این نوع سوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سلمن نیگیری: ماهی سلمن، برنج 
  • ابی نیگیری: میگو، برنج
  • اوناگی نیگیری: مارماهی، برنج

ماکی (Maki)

ماکی

منبع عکس: eat.de

سوشی ماکی به‌شکل رول تهیه می‌شود و در آن برنج و برخی غذاهای دریایی به‌صورت خام یا پخته درون جابک دریایی به‌صورت استوانه‌ای پیچیده می‌شود. این نوع سوشی برای سرو معمولا به هشت قطعه تقسیم می‌شود.

سوشی ماکی را می‌توان به‌عنوان معروف‌ترین نوع سوشی در دنیا شناخت. محبوب‌ترین انواع سوشی‌ ماکی عبارت هستند از:

  • سلمن ماکی: سالمون، برنج، خیار، جلبک دریایی 
  • تونا ماکی: ماهی تن، برنج، خیار، جلبک دریایی
  • کاپا ماکی: خیار، برنج، خیار، جلبک دریایی

اوراماکی (Uramaki)

اوراماکی

منبع عکس: kikkoman.eu

یکی دیگر از انواع سوشی، اوراماکی است که محبوبیت زیادی به‌دلیل شکل ظاهری‌اش دارد. سوشی اوراماکی مانند سوشی ماکی است؛ اما هنگام پیچیدن رول، جلبک دریایی دور مواد تشکیل دهنده پیچیده می‌شود و برنج در لایه بیرونی و روی جلبک قرار می‌گیرد. اوراماکی معمولا ۶ تا هشت تکه دارد و به‌صورت خام یا پخته سرو می‌شود. این نوع سوشی با تزیینات و سس‌های متنوعی همراه است و به افرادی پیشنهاد می‌شود که به‌تازگی خوردن سوشی را شروع کرده‌اند.

سوشی اوراماکی متنوع‌ترین نوع سوشی است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رول فیلادلفیا (Philadelphia Roll): ماهی قزل‌آلا، برنج، آووکادو، پنیر خامه‌ای، جلبک دریایی
  • رول کالیفرنیا (California Roll): خرچنگ، برنج، آووکادو، خیار، جلبک دریایی
  • رول دراگون (Dragon Roll): مارماهی، برنج، خیار، آووکادو، سس مارماهی، جلبک دریایی

تماکی (Temaki)

تماکی

منبع عکس: sushi-saarlouis.de

تماکی نوعی از سوشی است که برای تهیه آن مواد تشکیل‌دهنده سوشی را با دست به‌صورت قیفی درون جلبک دریایی قرار می‌دهند. این نوع سوشی معمولا به‌صورت یک عددی سرو می‌شود و باید با دست خورده شود. درون سوشی تماکی از برنج سوشی، انواع آبزیان و برخی سبزیجات پر می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سوشی چیست؟

هرکدام از انواع سوشی، دستور تهیه متفاوتی دارند. ما در این مقاله شما را با دستور تهیه سوشی ماکی آشنا می‌کنیم:

مواد لازم برای چهار نفر

مواد لازم برای تهیه سوشیمنبع عکس: properfoodie.com

  • ۳۰۰ گرم برنج سوشی (یا برنج نیم‌دانه ایرانی)
  • چهار ورق جلبک سوشی
  • ۶۰ گرم گوشت ماهی (سالامون دودی یا کنسرو ماهی، میگو و انواع دیگر فیله ماهی)
  • نصف آووکادو نازک برش‌خورده
  • یک عدد خیار پوست کنده و خلالی خرد شده
  • یک عدد هویج پوست کنده و خلالی خرد شده
  • ۳۰۰ گرم سرکه برنج (می‌توان از سرکه سیب نیز استفاده کرد)
  • چهار قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای یا سفید 
  • دو قاشق چای‌خوری نمک
  • یک عدد پیازچه خرد شده
  • ۱٫۵ پیمانه آب
  • سس سویا به مقدار دلخواه

چگونه سوشی درست کنیم؟

مرحله اول:

مرحله اول

منبع عکس: properfoodie.com

ابتدا درون یک ظرف، برنج را با ۶ لیوان آب روی شعله قرار دهید و درب ظرف را بگذارید. بگذارید تا با شعله متوسط آب به جوش آید و سه دقیقه بجوشد؛ سپس شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید برنج روی حرارت ملایم برای ۱۵ دقیقه بپزد. شعله گاز را خاموش کنید و برنج سوشی را از روی حرارت بردارید.

برنج پخته را در کاسه‌ای بریزید و با پشت چنگال آن را له کنید. نمک، شکر و سرکه را خوب باهم مخلوط کنید. سپس مخلوط به‌دست آمده را به برنج له شده اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا مخلوط به خرد برنج برود. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا آماده شدن بقیه مواد، مخلوط شکر و سرکه جذب برنج شود. برنج را با استفاده از حوله یا دستمال نم‌دار بپوشانید تا زمانی که آماده استفاده شود.

مرحله دوم:

مرحله دوم

منبع عکس: properfoodie.com

ماهی‌ را به‌صورت نواری و نازک برش دهید. سپس سبزیجات تهیه شده را بشویید و پوست بکنید. آن‌ها را پس از خشک کردن به‌صورت نازک و خلالی به‌اندازه یک چوب کبریت برش بزنید. برای اینکه آووکادو خردشده تیره نشود، به آن مقداری آبلیمو بزنید.

مرحله سوم:

مرحله سوم

منبع عکس: properfoodie.com

حصیر بامبو مخصوص رول کردن سوشی را روی میز قرار دهید و روی آن نایلون سلفون بکشید؛ سپس ورق‌های جلبک را به‌صورت طولی روی آن قرار دهید تا فرایند رول کردن ساده شود. توجه کنید که سمت براق بامبو رو به پایین باشد، ورق حدود ۲٫۵ سانت از لبه حصیر فاصله داشته باشد و بقیه بامبو به گذاشتن ورق جلبک اختصاص داده شود.

مرحله چهارم:

مرحله چهارم

منبع عکس: properfoodie.com

دست‌های خود را در آب سرد نگه‌ دارید و مقداری از برنج سوشی را بردارید. برنج را در مرکز جلبک قرار دهید و از انگشتان خود برای پخش برنج روی آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که یک نوار دو سانتی‌متری از جلبک آزاد بماند.

مرحله پنجم:

مرحله پنجم

منبع عکس: properfoodie.com

ماهی‌های نواری شده با ابعاد ۵ و ۱٫۵ و ۷ سانتی‌متر و سبزیجات خرد شده را به‌طور طولی در مرکز برنج قرار دهید. دقت کنید سبزیجات را نباید به لبه جلبک نزدیک کنید؛ چون موقع رول کردن ممکن است سبزیجات بیرون بریزند. مراقب باشید که جلبک جابه‌جا نشود یا مواد بیرون نزند، نوک انگشتان خود را روی پرها قرار دهید تا آن‌ها را در محل نگهداری کنید.

مرحله ششم:

مرحله ششم

منبع عکس: properfoodie.com

دستانتان را خیس کنید و انگشت شست خود را برای بلند کردن لبه نایلون بامبو، (بخشی که به شما نزدیک‌تر است) استفاده کنید. در همان حال که اقدام به رول کردن می‌کنید به حصیر فشار آورید تا شکل رول کامل حفظ شود. اگر برنج به کاغذ روغنی چسبید با دست خیس آن را هم در کنار بقیه مواد رول کنید. رول کردن را به‌گونه‌ای ادامه دهید تا تمامی اجزای برنج به هم بپیوندد؛ اما نوار دو سانتی‌متری جلبک، بدون برنج باقی بماند.

مرحله هفتم:

مرحله هفتم

منبع عکس: properfoodie.com

تا قبل از سرو سوشی آن را با حوله‌ای نمناک بپوشانید. سپس رول سوشی را هنگام سرو با انگشتان خود نگه‌دارید و آن را به ۶ قطعه مساوی تقسیم کنید. این مراحل را با بقیه مواد نیز تکرار کنید.

بهترین سوشی تهران را کجا بخوریم؟

با افزایش روزافزون علاقه‌مندان به غذاهای آسیایی در ایران، رستوران‌های بسیاری با هدف تولید و عرضه این غذاها در برخی از شهرهای بزرگ‌راه‌اندازی شده‌اند. برخی از این رستوران‌ها به‌طور خاص به ارائه غذاهای ژاپنی تمرکز دارند و برخی دیگر به‌طور جامع‌تر، غذاهای آسیایی کشورهای مختلف را در منوی خود قرار داده‌اند.

در میان رستوران‌های آسیایی شهرهای بزرگ کشور، تهران بیشترین تنوع را دارد و بهترین سوشی‌شاپ‌ها و رستوران‌های آسیایی را می‌توان به‌عنوان برخی از بهترین رستوران های تهران نام برد. در ادامه به معرفی معروف‌ترین سوشی‌شاپ‌های تهران می‌پردازیم.

رستوران کنزو

  • نوع رستوران: ژاپنی
  • آدرس شعبه یک: میدان ونک، خیابان خدامی، نبش خیابان لیلی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۸۲۲۲ 
  • آدرس شعبه دو: بزرگراه شهید چمران، تقاطع یادگار امام، هتل پارسیان آزادی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۶۷۴۱۳۷۰ 
  • ساعت کار: ۱۲ تا ۱۵:۳۰ | ۱۹ تا ۲۳
  • وب‌سایت: www.kenzorestaurant.com
  • سطح قیمت: بالا

رستوران کنزو

منبع عکس: googlemap.com (عکاس: ناشناس)

رستوران کنزو از معروف‌ترین، قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌ها در زمینه سوشی و غذاهای ژاپنی در تهران است که در بین مردم تهران و حتی گردشگران پایتخت شهرت بسیاری دارد. در رستوران کنزو از سرآشپزها گرفته تا دکوراسیون، همه‌چیز ژاپنی است. نوع خدمات، کیفیت سرویس‌دهی و مواد اولیه، همچنین طعم لذیذ غذاها از دلایل شهرت و قیمت بالای غذاهای این رستوران است. 

سوشی، محبوب‌ترین غذای رستوران کنزو، برای مشتریان است. سوپ نودل، سوپ میسو، یاکی توری، سالاد فانکی، سالاد سالمون، برنج سرخ شده همراه با مرغ، بشقاب دریایی کانسو، چیکن تریاکی، چیلی چیکن، گریل لابستر، برنج سرخ شده با میگو، سینی‌های سوشی، نیگری و ماکی رول‌های گوناگون از جمله غذاهای منوی رستوران کنزو ونک هستند.

رستوران سوشی خونه

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی، ژاپنی، چینی
  • آدرس شعبه یک: خیابان دولت، بین مفاخری و پاسداران (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۷۵۳۵۸ 
  • ساعت کار: ۱۰ تا ۲۲
  • آدرس شعبه دو: قیطریه، جنوب میدان ندا، بالای شهروند چیذر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۰۰۵۱۵ | ۰۹۱۹۵۶۶۵۴۴۸
  • ساعت کار: ۱۰ تا ۲۳:۳۰
  • آدرس شعبه سه: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان درختی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۳۶۴۳۱۷ 
  • ساعت کار: ۱۲ تا ۲۴
  • وب‌سایت: www.sushikhoone.com
  • سطح قیمت: متوسط رو به بالا

سوشی خونه

منبع عکس: pakyaragahi.ir

رستوران سوشی خونه از دیگر رستوران‌هایی است که می‌توانید برای صرف سوشی به آن مراجعه کنید. این رستوران در لیست بهترین رستوران‌های سوشی تهران قرار دارد. طراحی داخلی رستوران بسیار زیبا و شبیه به رستوران‌های چینی است. اگر به غذاهای دریایی علاقه‌ دارید، منوی سوشی خونه تنوع زیادی دارد و شما می‌توانید هر غذای دریایی که در نظر دارید در آن سفارش دهید.

یکی از غذاهایی که در این رستوران امتیاز مناسبی از کاربران دریافت کرده، «سوشی پلیت» یا همان «بشقاب سوشی» است که در آن ترکیبی از چند نوع سوشی سرو می‌شود. این پک‌ها از بهترین گزینه‌ها برای صرف غذا به‌صورت دسته‌جمعی در این رستوران است. از دیگر غذاهای منوی این رستوران به سوشی جوکی ابی، سوشی سالمون آواکادو، سوشی چیکن تریاکی، سوشی کریسپی وج، سوشی رینبو، سوشی گنکلان سالمون مایو، سوشی برگر، چاپسویی مرغ، نودل گوشت، نودل گوشت، بلک پپر، اگ نودل اسکویید و... اشاره کرد.

به گفته برخی مشتریان، سرویس‌دهی در این رستوران کمی ضعیف است و غذا دیر آماده می‌شود؛ ولی پرسنل رفتار خوبی با مراجعان دارند. قیمت‌ها نیز با توجه به کیفیت کمی بالاست؛ هرچند باید در نظر داشت که در رستوران‌های ایران، غذاهای دریایی اغلب در زمره غذاهای گران‌قیمت هستند.

 رستوران کاتسو

 رستوران کاتسو

منبع عکس: foodism.app

رستوران کاتسو یکی از بهترین رستوران‌ها در منطقه زعفرانیه تهران به شمار می‌آید. سرویس‌دهی مناسب، فضای شیک و موقعیت مکانی این رستوران، باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. این رستوران به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های سوشی، توانسته سوشی‌های خوش‌طعم و باکیفیتی تهیه و سرو کند. در رستوران کاتسو قیمت‌ها با توجه به مواردی که اشاره شد کمی بالا هستند؛ اما با توجه به قرارگیری در مرکز خرید، بسیاری از گردشگران نیز جذب این رستوران می‌شوند. 

در زمان مراجعه به رستوران کاتسو بهتر است کالیفرنیا کریسپی و نودل را از قلم نیندازید و طعم جالب آن را در این مکان تجربه کنید. از دیگر مواردی که می‌توانید در مراجعه به این رستوران در لیست سفارشاتتان قرار دهید می‌توان به رینبو رول، اسپرینگ رول سبزیجات، فیش اند چیپس، نودل مخصوص کاتسو و... اشاره کرد. 

رستوران ناکایا

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی، ژاپنی
  • آدرس شعبه یک: بلوار اندرزگو، مجتمع تجاری سانا، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۶۸۶۱۹۱۹
  • آدرس شعبه دو: خیابان فرشته، خیابان آقا بزرگی، پلاک ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۷۴۴۳۸۳۳۳ 
  • ساعت کار: ۱۱:۳۰ تا ۱۱:۴۵
  • وب‌سایت: www.popcorngroup.ir
  • سطح قیمت: بالا

رستوران ناکایا

منبع عکس: fidilio.com

رستوران ژاپنی ناکایا را می‌توان از بهترین رستوران‌های ژاپنی تهران به شمار آورد؛ زیرا علاوه بر کیفیت بالای غذاها، طراحی و فضای داخلی زیبایی دارد. غذاهای این رستوران از مواد مرغوب و تازه تهیه می‌شوند؛ این موضوع در طعم خوب سوشی‌ها منعکس شده و محبوبیت بالای این رستوران در میان مخاطبان را به‌همراه داشته است. رستوران ناکایا در دو وعده ناهار و شام به مهمانان خدمات ارائه می‌کند؛ همچنین امکان رزرو تلفنی میز مهیا است. پرسنل رستوران آموزش‌دیده هستند و رفتار محترمانه‌ای با مشتری‌ها دارند؛ در کنار این موارد می‌توان به سرویس‌دهی مناسب آن اشاره کرد.

قیمت‌ها در رستوران ناکایا با توجه به کیفیت غذاها بالا است؛ هرچند این موضوع با در نظر گرفتن سطح قیمت رستوران‌های آسیایی، توجیه‌پذیر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه به رستوران مورد نظرتان به این موضوع توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. سوشی دبل کرانچی، راک شریمپ تمپورا، سالمون آووکادو را می‌توان از جمله غذاهای محبوب این رستوران معرفی کرد.

 رستوران سوشی آنت

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی، ژاپنی
  • آدرس: زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه سیمین (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۶۸۰۶۹۳۱ 
  • ساعت کار: ۱۲ تا ۲۳:۳۰
  • وب‌سایت: www.sushiantonline.ir
  • سطح قیمت: بالا

 رستوران سوشی آنت

منبع عکس: googlemap.com (عکاس: ناشناس)

سوشی آنت یکی از حرفه‌ای‌ترین رستوران‌ها در زمینه غذاهای آسیایی است که تمرکز آن بر ارائه سوشی‌های با کیفیت است. محیط داخلی رستوران با دکوراسیون مدرن، فضای آرامش‌بخشی دارد. قیمت غذاها در این رستوران نیز همانند دیگر رستوران‌های ژاپنی تهران بالا است؛ بنابراین باید این نکته را قبل از مراجعه مد نظر قرار دهید. سرویس‌دهی مناسب و رفتار خوب پرسنل این رستوران رضایت مشتریان را به‌همراه داشته است.

سوشی‌های رستوران سوشی آنت تنوع بالایی دارد و با ذائقه بسیاری از افراد متناسب است. از دیگر غذاهای این رستوران می‌توان سوباراشی رول، بیف تریاکی، فراید رایس، اینگرید رول کرب، میگو سوخاری، سالمون با برنج سرخ شده، انواع سالاد، گونگان، راک شریمپ و… را نام برد.

رستوران وک اند رول

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی
  • آدرس: جردن، خیابان گلفام، مجتمع تجاری امیر، واحد ۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۴۴۱۱۲
  • ساعت کار:  ۱۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ | ۱۸:۳۰ تا :۳۰۲۳
  • وب‌سایت: www.wokandroll.ir
  • سطح قیمت: متوسط رو به بالا

رستوران وک اند رول

منبع عکس: balad.ir

رستوران وک اند رول از دیگر رستوران‌های آسیایی محبوب پایتخت است که امتیاز بالایی از مخاطبان دریافت کرده است. در این رستوران انواع سوشی و نودل با بهترین کیفیت تهیه و سرو می‌شود. کشتی سوشی از غذاهای متفاوت و هیجان‌انگیز این رستوران هستند که در آن انواع مختلفی از سوشی، با توجه به انواع سلایق و ذائقه‌ها جای داده شده است. سوشی چیکن رول، چاومین نودل مرغ، نودل تایلندی با مرغ، سوشی شریمپ تمپورا رول از پرطرفدارین غذاهای رستوران وک اند رول محسوب می‌شوند.

رستوران ستاره ونک

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی، چینی
  • آدرس: میدان شیخ‌بهایی، ابتدای خیابان ونک، پلاک ۱۲ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۰۴۲۱۹۳ 
  • ساعت کار: ۱۱ تا ۱۵ و ۱۸ تا ۲۳
  • سطح قیمت: متوسط رو به بالا

رستوران ستاره ونک

منبع عکس: googlemap.com (عکاس: ناشناس)

رستوران ستاره ونک یکی از رستوران‌های آسیایی تهران است که فضای داخلی آن بزرگی ندارد؛ اما با تزیینات و طراحی زیبا و شباهت بسیار به رستوران‌های ژاپنی توانسته است تجربه‌ای منحصربه‌فرد از فضایی دلپذیر برای مهمانان فراهم کند. این رستوران در سه وعده ناهار، شام و میان‌وعده سرویس‌ ارائه می‌دهد و پرسنل مجرب آن برخورد مناسبی با مهمانان دارند.

رستوران ستاره ونک انواع غذاهای آسیایی و سوشی را در منوی خود جای داده است. مرغ با سس پرتقالی، نودل سبزیجات، سوشی میگوی تمپورا، سوشی کالیفرنیا از غذاهای پرظرفدار رستوران ستاره ونک هستند. باید در نظر داشت که قیمت غذاهای این رستوران نیز مانند دیگر رستوران‌های آسیایی بالا است. 

رستوران چاپ چاپ

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی، کره‌ای
  • آدرس شعبه یک: جردن، بلوار صبا، پلاک ۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۷۵۱۷۱
  • ساعت کار: ۱۱ تا ۲۳:۳۰
  • آدرس شعبه دو: فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، پلاک ۲۳، مجتمع تجاری مینیاتور، طبقه همکف، واحد ۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۷۴۴۱۲
  • ساعت کار: ۱۱:۳۰ تا ۱۶ | ۱۸:۳۰ تا ۲۳:۴۵
  • وب‌سایت: www.chopchopasia.com
  • سطح قیمت: متوسط رو به بالا

رستوران چاپ چاپ

منبع عکس: pakyaragahi.ir

رستوران چاپ چاپ یکی از رستوران‌های محبوب آسیایی است که غذاهای دریایی و سوشی‌های متنوع، با کیفیت و خوش‌طعمی در منوی آن به چشم می‌خورد. فضای داخلی رستوران مدرن است و طراحی زیبایی دارد؛ بنابراین از حضور در آن احساس آرامش خواهید داشت. در فضای باز رستوران نیز برای علاقه‌مندان میز و صندلی قرار داده شده است. از دیگر امکانات آن می‌توان به سفارش آنلاین و تلفنی اشاره کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های رستوران چاپ چاپ باید به کیفیت بالای غذاها، سرویس‌دهی خوب و منظم، رفتار محترمانه پرسنل و قیمت مناسب اشاره کرد. شما می‌توانید غذاهایی مثل استیک، سوشی، ماهی، سوپ و سالاد را در آن امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار سوشی، سالاد خرچنگ را نیز به سفارش خود اضافه کنید. در منوی رستوران چاپ چاپ اسپرینگ رول سبزیجات، راک شریمپ، کرانچی شریمپ رول، دامپلینگ بخار پز و... نیز به‌چشم می‌خورد.

رستوران آووکادو

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی
  • آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۲۱۲۱۰۵ 
  • ساعت کار: ۱۲ تا ۲۴
  • سطح قیمت: متوسط

رستوران آووکادو

منبع عکس: asatik.com

رستوران آووکادو در میان طرفداران سوشی و غذای آسیایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. محیط داخلی رستوران طراحی مدرن و ساده‌ای دارد و مکانی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی یا قرارهای کاری است. این رستوران در کنار پرسنلی مجرب و کارآزموده، آشپزی ماهر دارد که خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را طبخ و آماده می‌کند.

در منوی رستوران آووکادو غذاهای متنوع و خوش‌طعم و رنگی به چشم می‌خورد و در کنار غذاهای چینی و ژاپنی، انواع غذاهای ایتالیایی نظیر پاستا و پیتزا نیز سرو می‌کند. فیله گوشت با سس تریاکی، چاپسویی مرغ، استیک سالمون با سبزیجات گریل، سوشی دراگون، نودل میگو با سبزیجات، اسپرینگ رول میگو و... نمونه‌هایی از غذاهای متنوع رستوران آووکادو هستند.

رستوران واسابی

  • نوع رستوران: بین‌الملل، آسیایی، ژاپنی
  • آدرس: اتوبان کردستان، مجتمع مسکونی A.S.P، واحد ۲۶ تجاری (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۰۳۹۷۷۸
  • ساعت کار: ۱۱ تا ۲۳
  • وب‌سایت: www.wasabitehran.ir
  • سطح قیمت: متوسط

رستوران واسابی

منبع عکس: irantourismonline.com

رستوران واسابی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوردن سوشی در تهران است. در فضای داخلی رستوران تزیینات ژاپنی به چشم نمی‌خورد اما دکوراسیون مدرن، زیبا و دلنشینی دارد. این رستوران فضای بزرگی ندارد و فاصله میزها از هم کم است، روی تمام میزها چاپستیک و بشقاب‌های سفید قرار دارد و از تم سبز آرامش‌بخش در فضای آن استفاده شده است. 

برخورد پرسنل این رستوران با مهمانان بسیار مناسب و محترمانه است و سرویس‌دهی سطح بالایی دارد. قیمت غذاها نسبت به کیفیت بالای آن بسیار مناسب است؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر طرفدار سوشی هستید حتما به رستوران واسابی سر بزنید و از بشقاب دریایی و نودل‌های آن نیز غافل نشوید. اسپشیال واسابی رول، فراید رایس با بیف، کریسپی اسکویید، و... از محبوب‌ترین این رستوران هستند.

رستوران مانسون لانژ

  • نوع رستوران: بین‌الملل
  • آدرس: بلوار آفریقا، نبش کوچه گلدان، پلاک ۲، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۴۴۸۱۳
  • ساعات کار: ۱۲ تا ۱۶ | ۱۹ تا ۲۳
  • وب‌سایت: www.menudigital.ir
  • سطح قیمت: متوسط رو به بالا

رستوران مانسون لانژ

منبع عکس: asatik.com

رستوران مانسون لانژ از بهترین رستوران‌های آسیایی در شمال تهران است و حدود ۱۹ سال از تاسیس آن می‌گذرد. اگر به‌دنبال غذای دریایی مانند سوشی هستید این رستوران را از دست ندهید. سرویس‌دهی عالی و رفتار پرسنل محترمانه است و منوی متنوع رستوران از غذاهای حاشیه اقیانوس آرام تا شرق دور را در بر می‌گیرد.

در منوی رستوران مانسون لانژ غذاهای دریایی، ماکی رول، انواع سالاد و پیش‌غذا، غذای گوشتی و سوشی نیگری همراه با نودل و برنج به چشم می‌خورد. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به کاری سبز تایلندی، نودل سوخاری، فیله مینیون، ماهی سالمون، میگو گریل، سالاد سزار، سالاد اردک سوخاری، تمپورای سبزیجات و... اشاره کرد.

کافه رستوران روکا لانژ

  • نوع رستوران: بین‌الملل
  • آدرس: فرمانیه، نارنجستان هفتم، پارک سنتر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۰۲۲۷۰۰۲
  • ساعت کار: ۸ تا ۱۲ | ۱۳ تا ۲۴
  • وب‌سایت: www.roccalounge.com
  • سطح قیمت: بالا

کافه رستوران روکا لانژ

منبع عکس: bornovi.com

کافه رستوران روکا لانژ از پاییز ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد. در منوی آن سوشی به‌عنوان غذای اصلی خودنمایی می‌کند و علاقه‌مندان می‌‌توانند برای صرف یک سوشی خوش‌طعم و لذیذ، به این کافه رستوران مراجعه کنند. در این رستوران جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در بخش‌های سفارش‌گیری، آشپزی و نوشیدنی به کار رفته که هدف آن کسب رضایت حداکثری مهمانان و ایجاد محیطی دلپذیر برای گذراندن اوقات خوش است.

کافه رستوران روکا لانژ دو فضای بیرونی (تراس با سقف متحرک) و داخلی (سرپوشیده) دارد که هر دو برای زوج‌های جوان، قرارهای دوستانه، دورهمی‌های خانوادگی، قرارهای کاری و... مناسب است. این کافه رستوران روکا لانژ دارای منوی وگن نیز است و مهمانان می‌توانند پیش از حضور در آن، اقدام به رزرو میز مورد نظر خود کنند.

منوی رستوران روکا لانژ از بخش‌های مختلفی مانند پیش‌غذا، سوپ، سالاد، سوخاری، خوراک، صبحانه، کباب، پیده، برگر، سوشی، پاستا، آیس، شیک، کیک، دسر، نوشیدنی گرم، کوکتل، نوشیدنی‌های سرد، آب‌میوه‌، عرقیجات، اسپرسو، هات چاکلت، قهوه‌، چای و دمنوش تشکیل شده است و می‌توان گفت تمام سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد.

انواع نیگیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با سوشی و بهترین سوشی‌شاپ‌های تهران آشنا کنیم. اگر تجربه خوردن سوشی در این رستوران‌ها یا دیگر رستوران‌ها را دارید، تجربه‌های و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

سوشی چیست؟

سوشی از معروف‌ترین غذاهای آسیای شرقی است که اگرچه به‌عنوان غذایی ژاپنی در دنیا شناخته می‌شود، خاستگاه آن به یک غذای چینی به نام نارزوشی (Narezushi) بازمی‌گردد.

انواع اصلی سوشی کدامند؟

ساشیمی، نیگیری، ماکی، اوراماکی، تماکی

مواد اصلی تشکیل دهنده سوشی چیست؟

برنج سوشی، جلبک سوشی، گوشت انواع ماهی یا دیگر آبزیان

معروف‌ترین رستوران‌ تهران برای سرو سوشی کجاست؟

رستوران کنزو

منبع عکس کاور: svetdnes.cz

مطالب مرتبط:

دیدگاه