عکس های دیدنی از ژاپن، سرزمین شکوفه های گیلاس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس های دیدنی از ژاپن، سرزمین شکوفه های گیلاس

ژاپن کشوری جزیره‌ای در شرق آسیا است که با غذاهای متفاوت، سنت‌های هزاران ساله، مردمان سخت‌کوش و مودب، طبیعت چشم‌نواز و غیره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ژاپن، کشوری واقع در سواحل شرقی آسیا است که از چندین جزیره تشکیل می‌شود. چهار جزیره اصلی آن عبارت‌اند از هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو که بسیار زیبا هستند و قطعا ارزش بازدید دارند. همچنین نزدیک به ۴۰۰۰ جزیره کوچک‌تر در این کشور وجود دارد! این کشور زلزله‌خیز در طول سال تعداد زیادی زمین‌لرزه را تجربه می‌کند که بسیاری از آن‌ها کوچک هستند؛ اما در این میان زلزله‌های ویرانگر نیز رخ می‌دهند.

ژاپن تنها کشور جهان است که امپراتور دارد؛ گرچه امپراتورها هیچ قدرت واقعی ندارند و صرفا به‌عنوان نمادی از سنت‌ها و وحدت کشور مورد احترام هستند. از آنجا که ژاپن یک جزیره است، برای قرن‌ها از دیگر کشورها و فرهنگ‌ها جدا بود و توانست آداب‌ورسوم و سنت‌های منحصربه‌فرد خود را به وجود آورد. از همین رو، ژاپنی‌ها به ریشه‌های تاریخی خود اهمیت می‌دهند و در عین حال از نوآوری‌ها و ایده‌های جدید استقبال می‌کنند؛ به‌طوری که از سال ۱۹۵۰ به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین جوامع از نظر اقتصادی و فناوری در جهان ظاهر شده‌اند. ضمن اینکه ژاپن یکی از باسوادترین کشورهای جهان به حساب می‌آید که تاکید زیادی بر آموزش دارد. مردم این کشور به سخت‌کوشی شناخته می‌شوند؛ چراکه وقتی جنگ جهانی دوم اقتصاد ژاپن را ویران کرد، آن‌ها با تلاش خستگی‌ناپذیر و نوآوری‌های هوشمندانه این کشور را به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کردند. امروزه نیز صنایع ژاپن با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، برخی از محبوب‌ترین محصولات الکترونیکی جهان را می‌سازند. ژاپنی‌ها نه‌تنها به‌خاطر احترام به والدین و نوع‌دوستی شهرت دارند، بلکه اهمیت زیادی برای حفظ محیط زیست و تمیزی قائل هستند و به‌ندرت زباله‌های خود را در خیابان رها می‌کنند.

غذاهای ژاپنی با غذاهای کشورهای دیگر بسیار متفاوت و در عین حال سالم است و به ژاپنی‌ها کمک می‌کند تا طولانی‌تر از سایر مردم دنیا زندگی کنند. سوشی را باید معروف‌ترین غذای این کشور دانست که طرفداران زیادی دارد. ژاپن علاوه بر فرهنگ، هنر و غذا، دارای طبیعت فوق‌العاده زیبایی است که از دریاچه‌های عظیم تا سواحل دیدنی، جنگل‌های بامبو و باغ‌های مملو از درختان گیلاس را شامل می‌شود. شکوفه‌‌ گیلاس که گل ملی به حساب می‌آید، فصل بهار را به بهترین زمان سفر به ژاپن مبدل کرده‌ است. بیش از چهارپنجم این کشور را کوه‌ها تشکیل می‌دهند که در میان آن‌ها آتشفشان‌های فعال و خاموش زیادی وجود دارد؛ از جمله کوه فوجی که مرتفع‌ترین کوه ژاپن است و بسیاری از ژاپنی‌ها این آتشفشان مخروطی‌شکل را مقدس می‌دانند. در سفر به توکیو به‌عنوان پایتخت ژاپن یا شهرهای معروفی مانند کیوتو، اوساکا و یوکوهاما می‌توانید از معابد باستانی، چشمه‌های آب گرم، سواحل زیبا، موزه‌ها و... دیدن کنید.

مردی با لباس سنتی ژاپنی در گذرگاه یک معبد

خانه های سنتی ژاپنی

تعدادی مجسمه سنگی با کلاه قرمز در ژاپن

جنگلی مملو از درختان بامبو در ژاپن

کوه فوجی ژاپن

سازه ای ژاپنی در میان انبوه درختان در کنار دریاچه

عمارتی ژاپنی با پس  زمینه کوه فوجی در ژاپن

تابلوها و چراغ های مختلف در خیابانی در ژاپن

تردد مردم از خیابانی کوچک در ژاپن

شب های نورانی ژاپن

سه زن با لباس کیومونو در ژاپن

برجی سفید و مرتفع در ژاپن

پلی بزرگ روی رودخانه ای در ژاپن

سفر به ژاپن، تماشای جاذبه‌های گردشگری و معاشرت با مردم بومی قطعا با تجربه‌های ارزشمندی همراه است. اگر شما چنین تجربه‌ای دارید، می‌توانید آن را با کاربران کجارو در میان بگذارید و به این ترتیب، آن‌ها را برای بازدید از این کشور ترغیب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه