عکس های تماشایی از کانادا، سرزمین برف و یخ

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس های تماشایی از کانادا، سرزمین برف و یخ

کانادا یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین کشورهای دنیا است که در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و به‌واسطه طبیعت بکر و متنوعی همچون یخچال‌ها، سواحل، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و... گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

کانادا در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و با وجودی که دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت بعد از روسیه است، یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. از شمال تا جنوب این کشور ۴,۶۰۰ کیلومتر وسعت دارد که بیش از نیمی از نیم‌کره شمالی زمین را در بر می‌گیرد و از شرق تا غرب آن نیز به طول ۵,۵۰۰ کیلومتر کشیده شده است که در ۶ منطقه زمانی امتداد یافته‌اند. این کشور از ۱۰ استان و سه منطقه یا قلمرو به پایتختی اتاوا تشکیل شده است و فقط با یک کشور، یعنی آمریکا مرز مشترک دارد. 

کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است و جامعه‌ای چندفرهنگی به حساب می‌آید که از جمعیت‌های مهاجر استقبال می‌کند. هاکی روی یخ، ورزش ملی کانادا است و این کشور به‌عنوان زادگاه آن شناخته می‌شود.

دریاچه‌های زیبا، رودخانه‌های متعدد، کوه‌های باشکوه، دشت‌ها، دره‌های جنگلی، تنها بخشی از طبیعت متنوع و غنی کانادا به حساب می‌آیند. دریاچه‌ها و رودخانه‌های این کشور که حدود ۲۰ درصد از کل آب شیرین کره زمین را در خود جای داده‌اند، مملو از ماهی‌هایی مانند قزل‌آلا و سالمون هستند. حدود دو میلیون دریاچه در این کشور وجود دارد که این تعداد بیشتر از کل‌ دریاچه‌های دنیا است؛ جالب اینکه از میان آن‌ها، ۵۶۳ دریاچه بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارند. جنگل‌های دورافتاده و وسیع شمال کانادا زیستگاه حیوانات مختلفی از خرس و گرگ تا گوزن، شیر کوهی، سمور، خرگوش و... است. علاوه بر این، در شمال دور کانادا، شمالگان قرار دارد؛ جایی که یخ، برف و یخچال‌های طبیعی به‌وفور به چشم می‌خورد. به‌رغم آب‌وهوای سرد و خشن، بومیان کانادا در این منطقه زندگی می‌کنند و از راه شکار و ماهیگیری روزگار می‌گذرانند.

از جریان خروشان آبشار نیاگارا که جزو معروف‌ترین آبشارهای جهان محسوب می‌شود تا قله‌های ناهموار رشته کوه‌های راکی و طولانی‌ترین خط ساحلی جهان، گزینه‌های متعددی برای طبیعت‌گردی در کانادا وجود دارد. یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی فوق‌العاده دیدنی در این کشور را باید رقص زیبا و رنگارنگ شفق قطبی دانست که بهترین زمان مشاهده آن، زمستان است. ۴۸ پارک ملی و سه منطقه حفاظت‌شده دریایی در این کشور وجود دارد که بهترین فرصت را به گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌ می‌دهند تا علاوه بر تماشای حیات وحش، از پیاده‌روی، کایاک‌سواری، دوچرخه‌سواری در کوهستان و زیپ‌لاین نهایت استفاده را ببرند.

شهری نورانی در کنار دریا در کانادا

برج معروف کانادا در کنار آسمانخراش ها

طبیعت زیبای دریاچه در کانادا

کلبه ای چوبی در کنار دریاچه و جنگل در زیر برف

آبشار نیاگارا در کانادا

ساختمان های شهری در کانادا

عبور تراموا از شهری در کانادا

چند سگ در حال عبور از میان برف ها در کانادا

دریاچه ای با آب فیروزه ای در کانادا

ساختمانی با گنبد شیشه ای در کنار دریا در کانادا

رودخانه ای پرآب در حال گذر از میان درختان در کانادا

قلعه ای تاریخی با پرچم کانادا

یک کشتی در اسکله ای در کنار ساختمان های بلند در کانادا

تابلوی تورنتو در میان ازدحام جمعیت در کانادا

اگر به این کشور زیبا سفر کرده‌اید و خاطره و تجربه جالبی دارید، می‌توانید آن را با کاربران کجارو در میان بگذارید؛ چراکه این تجربه‌ها برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارند و در صورت مسافرت به کانادا امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه