عکس های تماشایی از آمریکا، سرزمین فرصت ها

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس های تماشایی از آمریکا، سرزمین فرصت ها

آمریکا یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می‌شود که شهرت خود را مدیون ورزش، هنر، موسیقی، نوآوری‌های فناوری، فرهنگ،‌ دموکراسی، جاذبه‌های متنوع و... است.

آمریکا از لحاظ وسعت سومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه و کانادا است و از نظر جمعیت سومین کشور بزرگ جهان پس از چین و هند محسوب می‌شود. این کشور که در آمریکای شمالی قرار دارد، از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با اقیانوس اطلس همسایه است و کانادا در امتداد مرز شمالی و مکزیک در امتداد مرز جنوبی آن قرار دارند. آمریکا از ۵۰ ایالت تشکیل می‌شود که ۴۹ ایالت در سرزمین اصلی آمریکا و یک ایالت به نام هاوایی در اقیانوس آرام واقع شده‌اند. این سرزمین در طول تاریخ مهاجرپذیر بوده است و از همین رو، نزدیک به ۴۵ میلیون مهاجر در این کشور زندگی می‌کنند که بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است. در واقع، سرزمین فرصت‌ها این امکان را به همه می‌دهد تا با تلاش و کوشش به رویای خود برسند و بسیاری از مهاجران برای دستیابی به این امر راهی آمریکا می‌شوند. بیش از نیمی از جمعیت کشور فقط در ۹ ایالت زندگی می‌کنند: کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا، نیویورک، پنسیلوانیا، ایلینوی، اوهایو، جورجیا و کارولینای شمالی. واشنگتن دی‌سی پایتخت و نیویورک بزرگ‌ترین شهر آمریکا هستند.

آمریکا به‌عنوان ابرقدرتی نظامی در جهان و یکی از ثروتمندترین کشورهای روی کره زمین شناخته می‌شود. همچنین صنعت فیلم آمریکا بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و سودآورترین صنعت فیلم در جهان به حساب می‌آید که فقط در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ میلیارد دلار درآمد داشته است. بسیاری از مهم‌ترین اختراعات جهان متعلق به این کشور هستند که از آن جمله می‌توان هواپیما، کامپیوتر، تلفن‌های همراه و غیره را نام برد.

کشور آمریکا جاذبه‌های متنوع زیادی دارد که از سواحل گرمسیری فلوریدا تا قله‌های برفی کوه‌های راکی، چمنزارها، بیابان‌های بایر، دریاچه‌های بزرگ، گرند کنیون، رودخانه عظیم می‌سی‌سی‌پی و... را شامل می‌شود. حدود ۴۰۰ منطقه محافظت‌شده و تعداد زیادی پارک نیز در آمریکا وجود دارد که از جاهای دیدنی این کشور محسوب می‌شوند. در میان حیوانات حیات‌وحش باید به عقاب سرسفید اشاره کرد که امروزه یک گونه حفاظت شده است و به‌عنوان پرنده ملی و نماد آمریکا شناخته می‌شود.

آمریکا پس از اسپانیا و فرانسه سومین کشور پربازدید در میان گردشگران بین‌المللی است و با اینکه تاریخ آمریکا شاید در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان کوتاه باشد، همچنان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی دارد که داستان تولد یک ملت را روایت می‌کنند. معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا شامل مجسمه آزادی در جزیره لیبرتی، پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو، یادبود مرکز تجارت جهانی در نیویورک، پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا، کوه راشمور در داکوتای جنوبی، کاخ سفید آمریکا و یادبود لینکلن در واشنگتن دی‌سی، پارک دیزلی لند در کالیفرنیا و... می‌شوند.

 

سر چهار تندیس از افراد مشهور آمریکا روی صخره

نمایی از شهری با چندین آسمانخراش در آمریکا

کجسمه آزادی در نیویورک آمریکا

خیابانی شلوغ در آمریکا

دشتی قرمزرنگ با رنگین کمانی در پس زمینه در آمریکا

کاخ سفید

فضای داخلی دره ای مواج به رنگ قرمز در آمریکا

مجسمه برنزی مردی در میان آسمانخراش های آمریکا

شهری با چندین آسمانخراش در آمریکا

مجسمه لینکلن در آمریکا

عکسی هوایی از عمارتی سفیدرنگ در آمریکا

سازه ای مدرن در آمریکا

جریان رودخانه از اطراف صخره ای بزرگ در آمریکا

مجسمه مارتین لوترکینگ در آمریکا

با توجه به ایالت‌های زیاد آمریکا که جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده‌اند، قطعا سفر به این کشور مملو از تجربه‌های هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی خواهد بود. اشتراک تجربه‌ها با علاقه‌مندان به سفر نیز می‌توانید به همان اندازه جذاب باشد. پس در صورت تمایل خاطرات سفر خود را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه