سانتورینی کجاست؟

مینا بهزادی‌منش
مینا بهزادی‌منش سه شنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
سانتورینی کجاست؟

جزیره سانتورینی یونان با سواحل رویایی و معماری خاص، از زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اروپا است.

سانتورینی یکی از معروف‌ترین جزیره‌ها و جاهای دیدنی یونان در جنوب دریای اژه است که گردشگران زیادی برای تجربه تعطیلاتی رویایی این جزیره را برمی‌گزینند. سانتورینی از بخش‌های مختلف و جاذبه‌های متنوعی تشکیل شده است که سلیقه بسیاری از گردشگران را پوشش می‌دهند. چنانچه به‌دنبال تعطیلاتی آرام و خیال انگیز یا سفری پرهیجان با تفریحات فراموش‌نشدنی باشید، جزیره سانتورینی مقصدی مناسب برای سفر است.

جزیره سانتورینی در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار دارد که در گذشته از فعال‌ترین کانون‌های آتشفشانی بوده است. انفجار عظیم آتشفشانی بخش‌های زیادی از سرزمین پیش از سانتورینی را از بین برد و تنها هلالی باریک از زمینی دایره‌ای‌شکل و بزرگ بر جا گذاشت. این بخش هلالی شکل، جزیره سانتورینی امروزی است.

با جزیره سانتورینی و جاهای دیدنی آن آشنا شوید:

سانتورینی کجاست؟

خانه های سفید جزیره سانتورینی در جوار دریا در غروب آفتاب از نمای دور

منبع عکس: moon travel guides، عکاس نامشخص

سانتورینی (Santorini) جزیره‌ای زیبا و هلالی شکل در یونان است که در جنوب دریای اژه و در فاصله تقریبی ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی آتن قرار دارد. جزیره میکونوس (Mykonos) در فاصله تقریبی ۱۵۰ کیلومتری از شمال سانتورینی و جزیره کرت (Crete) در فاصله حدودی ۲۰۰ کیلومتری جنوب آن قرار گرفته است. جزیره سانتورینی مانند جزایر میکونوس و کرت از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری یونان در اروپا است و در طول سال گردشگران زیادی از سراسر نقاط جهان را میزبانی می‌کند.

جزیره سانتورینی ظرفیت‌های طبیعی متنوعی دارد که آن را به یکی از رویایی‌ترین مقاصد سفر تبدیل کرده‌اند. سواحل زیبا و پاکیزه، طبیعت سرسبز، خانه‌ها و بناها با معماری خاص و تفریحات آبی متنوع از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره هستند. در سانتورینی جاذبه‌های تاریخی جالب‌توجهی نیز وجود دارند که توجه گردشگران علاقه‌مند به تاریخ را به سوی خود جلب می‌کنند.

مساحت جزیره سانتورینی در حدود ۹۶ کیلومتر مربع است و از این جزیره با نام رسمی «ترا» (Thira) نیز یاد می‌کنند. طول سانتورینی در حدود ۱۶ کیلومتر و عرض آن بین یک تا پنج کیلومتر متغیر است. ساختار خیابان‌ها در سانتورینی شیب‌دار است و خانه‌ها در بخش‌های مرتفع این جزیره حالت پلکانی دارند. اطراف جزیره سانتورینی جزایر کوچک و بزرگ متعددی قرار گرفته‌اند که معماری مشابهی با این جزیره دارند. نمای خانه‌های سانتورینی و جزایر اطراف آن‌ سفید و آبی است که از مهم‌ترین مشخصات معماری در این جزایر به شمار می‌رود؛ هرچند امروزه بخش‌های زیادی از جزیره سانتورینی تغییر شکل داده‌اند و دیگر نمای همه خانه‌ها مشابه نیست. دسترسی به سانتورینی از مسیر دریایی و هوایی برای گردشگران امکان‌پذیر است.

تاریخچه سانتورینی

گنبد آبی کلیسا در جزیره سانتورینی با نمای دور از دریا و ساحل کالدرا

منبع عکس: santorini view، عکاس نامشخص

جزیره سانتورینی با نام سنتی «ترا» قدمت بسیار دارد و نخستین ساکنان این منطقه غارنشینان دوران نوسنگی بوده‌اند. این نواحی در گذشته از جمله مناطق زلزله‌خیز همراه با کوه‌های آتشفشانی فعال بوده است و ساکنان آن برای محافظت از خود در مقابل این حوادث طبیعی، در غارهای سنگی این نواحی پناه میگرفتند.

بر اساس نظر زمین‌شناسان، جزیره سانتورینی و دیگر جزایر اطراف آن، پس از فوران آتشفشانی عظیم به وجود آمده‌اند. پس از انفجار بزرگ آتشفشان در این منطقه، اقامتگاه‌های قبلی از میان رفتند و تالابی مرکزی از گدازه‌ها با صخره‌های بلند و شیب‌دار در اطراف باقی ماند. این فوران آتشفشانی در هزاره دوم پیش از میلاد اتفاق افتاد و تمدن‌های پیش از خود را نابود کرد.

بسیاری از باستان‌شناسان باور دارند که جزیره سانتورینی در گذشته پایتخت آتلانتیس، تمدن گمشده یونان بوده است. بنا بر کاوش‌های متعدد کارشناسان در این منطقه در حدود ۳,۶۰۰ سال پیش از این، ترا میزبان تمدن کهن «مینوسی‌ها» (Minoan civilization) بود. نشانه‌های این تمدن امروزه در نزدیکی آکروتیری (Akrotiri) و ساحل سرخ سانتورینی (Red Beach) یافت شده است. جزیره سانتورینی در زمان باستان با نام «strogili» شناخته می‌شد که در زبان یونانی به‌معنای «گرد» است.

جزیره سانتورینی با نورپردازی شبانه خانه های سفید و منظره ساحل از نمای دور

منبع عکس: conde nast traveler، عکاس نامشخص

سانتورینی تا پیش از فوران آتشفشانی، دایره‌ای‌شکل بود و پس از آن به‌صورت هلالی درآمد. امواج غول پیکری پس از انفجار آتشفشان سنتورینی به وجود آمدند که تا سواحل جزایر اطراف نیز رسیدند. زمین‌لرزه‌های پس از انفجار نیز بخش‌های زیادی از باقی‌مانده جزیره را نابود کردند. امروزه بقایایی از آتشفشان مهیب ترا در اعماق آب‌های اطراف سانتورینی قرار دارند که علاقه‌مندان به غواصی را به سوی خود جلب می‌کنند.

جزیره سانتورینی امروزه یکی از پرترددترین مراکز گردشگری جهان است. این جزیره در حال حاضر ۱۳ روستا دارد که ساکنان آن‌ها هم‌چنان با آداب و رسوم سنتی خود زندگی می‌کنند و اعتقادات افسانه‌ای جالب‌توجهی درباره این جزیره دارند. مرکز جزیره سانتورینی «فیرا» یا «تیرا» نام دارد. تردد بین سانتورینی و جزیره‌های اطراف با کشتی انجام می‌شود.

دیدنی های سانتورینی

ساحل پریسا و ساحل پریولوس (Perissa and Perivolos Beaches)

ساحل پریسا جزیره سانتورینی از نمای بالا

منبع عکس: hotels.com، عکاس نامشخص

سواحل پریسا و پریولوس از زیباترین سواحل سانتورینی هستند که در امتداد یکدیگر قرار گرفته‌اند. پریسا در بخش شمالی و پریولوس در قسمت جنوبی کرانه ساحلی در غرب سانتورینی قرار دارند. دسترسی به این سواحل از دهکده فیرا با اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر است.

با پیاده روی در امتداد ساحل پریسا در مسافتی ۱٫۵ کیلومتری به پریولوس خواهید رسید. در طول این کرانه هرچه به بخش‌های جنوبی و ساحل پریولوس نزدیک‌تر شوید، ساختار ساحل شنی‌تر می‌شود و سنگریزه‌ها کمتر می‌شوند. اقامتگاه‌ها در نزدیکی ساحل پریسا بیشتر از پریولوس هستند؛ اما این سواحل نسبت به دهکده فیرا محیط بکرتری دارند. در امتداد ساحل پریولوس به لوکس‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های سانتورینی خواهید رسید.

ساحل سرخ (Red Beach)

ساحل سرخ سانتورینی با صخره های قرمز از نمای دور

منبع عکس: tripadvisor، عکاس نامشخص

ساحل سرخ سانتورینی را به‌دلیل شن‌ها و سنگریزه‌های قرمز رنگ آن به این نام می‌شناسند. این ساحل از زیباترین بخش‌های جزیره سانتورینی به شمار می‌رود و در برخی قسمت‌ها شیب‌دار و صخره‌ای است. دسترسی به ساحل سرخ سانتورینی به‌وسیله اتوبوس و تاکسی از فیرا امکان‌پذیر است و در حدود ۲۰ دقیقه‌ طول می‌کشد.

هنگام پیاده روی در مسیر سنگلاخی ساحل سرخ احتیاط کنید؛ زیرا امکان لغزش صخره‌ها وجود دارد. برای بازدید از این ساحل می‌توانید از مسیر دریایی نیز استفاده کنید و خود را با قایق به ساحل سرخ سانتورینی برسانید. در نزدیکی این ساحل هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی لوکس و متوسط قرار دارند. کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی نیز در این منطقه فعالیت می‌کنند.

ساحل کمری (Kamari Beach)

ساحل گردشگری کمری با تخت های رو به آفتاب در سانتورینی از نمای دور

منبع عکس: santorini.com، عکاس نامشخص

ساحل کمری یکی از شلوغ‌ترین سواحل سانتورینی است که خانواده‌ها برای تفریح و شنا آن را انتخاب می‌کنند. خاک ساحل کمری به‌شکل سنگ‌ریزه‌ای است و به همین دلیل آب بسیار شفافی دارد. در حاشیه ساحل کمری کافه‌های متعددی قرار دارند که برای لذت از آفتاب و استراحت گردشگران، چترها و صندلی‌های ساحلی در اختیار آن‌ها می‌گذارند. ساحل «مونولیتوس» (Monolithos) نیز در شمال ساحل کمری با آب‌های کم‌عمق و شن‌های رنگارنگ و زیبا از بهترین سواحل سانتورینی برای بازی و شنای کودکان به شمار می‌رود.

ساحل کمری غروب‌های زیبایی دارد و گردشگران در ساعت‌های پایانی روز در کرانه آن پیاده روی می‌کنند. در نزدیکی این ساحل امکاناتی مانند سینمای روباز، زمین مینی گلف و بازارچه‌های ساحلی نیز وجود دارند. ساحل کمری فاصله کوتاهی تا فرودگاه دارد و نزدیک‌ترین ساحل سانتورینی به روستاهای فیرا و کالدرا است. دسترسی به این ساحل با اتوبوس از دهکده‌های اطراف به‌راحتی امکان‌پذیر است و مسیر فیرا تا کمری با اتوبوس در حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. در نزدیکی این ساحل هتل‌های متنوعی قرار گرفته‌اند که مورد توجه بسیاری از گردشگران هستند.

خلیج آمودی (Amoudi Bay)

قایق های تور گردشگری در خلیج آمودی از نمای دور

منبع عکس: amazing-greece، عکاس نامشخص

خلیج آمودی از بهترین جاهای دیدنی در جزیره سانتورینی است که موقعیت مناسبی برای شنا دارد. دسترسی به این خلیج از مسیری فرعی در پیاده راه اویا تا فیرا میسر است. صخره‌های خلیج آمودی برای شیرجه در آب مناسب هستند و طرفداران تفریحات پرهیجان را به سوی خود جلب می‌کنند.

در نزدیکی خلیج آمودی جزیره‌ای کوچک قرار گرفته است که برخی افراد این فاصله را با شنا طی می‌کنند. این خلیج در نزدیکی کالدرا قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا از این صخره‌های آتشفشانی در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. تورهای کروز متنوعی از خلیج آمودی شروع به حرکت می‌کنند یا در این منطقه مسیر خود را خاتمه می‌دهند. اطراف این خلیج هتل‌های لوکس و خانه‌های سنتی جزیره سانتورینی قرار گرفته‌اند.

رستوران‌های دریایی خلیج آمودی از پرطرفدارترین غذاخوری‌های سانتورینی میان گردشگران هستند. پس از شنا و گشت‌وگذار در این ساحل می‌توانید در این رستوران‌ها اتراق و غذای خود را صرف کنید.

کالدرا (Caldera)

صخره های رو به گدازه های آتشفشانی در ساحل کالدرا در جزیره سانتورینی

منبع عکس: pinterest، عکاس نامشخص

ساحل کالدرا در قسمت غربی جزیره سانتورینی قرار دارد. این ساحل زیباترین چشم‌انداز از بقایای آتشفشانی و صخره‌های گدازه‌ای در سانتورینی را دارد. در کالدرا کافه یا رستورانی وجود ندارد و خبری از تفریحات ساحلی متداول نیست. در این ساحل گردشگران علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های طبیعی، ساختار صخره‌های گدازه‌ای و بقایای انفجاری عظیم را که سبب شگل‌گیری این جزیره شده است، مشاهده می‌کنند.

قایق سواری برای دسترسی به میان گدازه‌های آتشفشانی و غواصی در اعماق آب‌ها برای گشت‌وگذار میان توده‌های آتشفشانی مدفون در دریا، از مهم‌ترین تفریحات ساحلی کالدرا هستند. در فاصله کوتاهی از دریا در این ساحل عمق آب افزایش می‌یابد و بخش شرقی ساحل کالدرا وسیع‌تر و بکرتر از قسمت‌های غربی آن است.

بندری کوچک در ساحل غربی کالدرا قرار دارد که گردشگران در آن تردد می‌کنند. خاک کالدرا از سنگریزه‌های سیاه و ماسه تشکیل شده است که به‌دلیل قرارگیری روی دهانه آتشفشانی این ساختار را دارند. در نزدیکی این ساحل هتل‌های لوکس با امکاناتی عالی فعالیت می‌کنند که چشم‌اندازی زیبا به بخش‌های بکر و آتشفشانی سانتورینی دارند.

فیرا (Fira)

خانه های رو به دریا با نمای سفید در دهکده فیرا در جزیره سانتورینی

منبع عکس: kamari tours excursions، عکاس نامشخص

فیرا مرکز جزیره سانتورینی و دهکده‌ای زیبا با خانه‌های سفیدرنگ و سقف‌های آبی است. در این دهکده تراس خانه‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و پیاده‌روهای میان آن‌ها باریک است. کلیساهای فیرا با سقف‌های گنبدی آبی از مکان‌های مورد توجه گردشگران به شمار می‌روند. این دهکده بر تپه‌هایی مشرف بر بقایای آتشفشان سانتورینی با ارتفاع ۳۰۰ متر نسبت به آن قرار دارد.

زیبایی فیرا در فصل شلوغ گردشگری سانتورینی دوچندان می‌شود. در این زمان از سال کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید تا نیمه‌های شب باز هستند و گردشگران در بخش‌های مختلف این دهکده به چشم می‌خورند. بسیاری از جاهای دیدنی سانتورینی در فیرا قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به موزه‌ باستانی فیرا اشاره کرد. ساکنان فیرا درآمد خود را در طول سال از صنعت گردشگری به دست می‌آورند و به همین دلیل ساختار این دهکده کاملا توریستی است. در سفر به جزیره سانتورینی می‌توانید در هتل‌های متنوع این دهکده اقامت کنید.

اویا (Oia)

خانه های پلکانی سفید با سقف گنبدی آبی در دهکده اویا در جزیره سانتورینی

منبع عکس: pinterest، عکاس نامشخص

دهکده اویا در بخش شمالی جزیره سانتورینی قرار دارد. این دهکده از زیباترین و لوکس‌ترین بخش‌های سانتورینی است و خانه‌هایی با نمای سفید دارد. هتل‌های اویا از گران‌ترین اقامتگاه‌های جزیره سانتورینی هستند و هزینه اقامت در آن‌ها نسبت به دیگر هتل‌های این جزیره بالا است.

کلیساهایی با سقف آبی، صخره‌های مشرف به کالدرا و چشم‌انداز زیبای غروب دریا از مهم‌ترین ویژگی‌های دهکده اویا هستند. پیاده‌روی در کوچه‌های اویا برای گردشگران زیادی جذابیت دارد و در فصل شلوغ گردشگری از زمان طلوع آفتاب گردشگران در بخش‌های مختلف این دهکده به چشم می‌خورند. اقامت و گشت‌وگذار در اویا در سفر به جزیره سانتورینی خالی از لطف نیست.

مگالوچوری (Megalochori)

خانه های سفید و برج ناقوس و درخت کاج در دهکده مگالوچوری سانتورینی

منبع عکس: expedia، عکاس نامشخص

مگالوچوری از زیباترین دهکده‌های جزیره سانتورینی است که عمارت‌های زیبا و تاکستان‌های وسیع در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورند. این روستا از گذشته تا به امروز یکی از بخش‌های گران‌قیمت و لوکس در سانتورینی بوده است. خانه‌های روستای مگالوچوری برخلاف دیگر دهکده‌های سانتورینی دروازه‌هایی بلند و حیاط‌هایی زیبا و بزرگ دارند. مگالوچوری به‌معنای «دهکده بزرگ» است و این نام را به‌دلیل شکوه این روستا در گذشته برای آن انتخاب کرده‌ بودند.

معروف‌ترین سواحل مگالوچوری سواحل «پلاکا» (Plaka) و «ترمی» (Thermi) هستند. ساحل ترمی پوشیده از سنگریزه‌های سیاه و چشمه‌های آب گرم است و ساحل پلاکا مسیر دسترسی زیبایی دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های این دهکده می‌توان خانه غار باستانی و ناقوس باستانی کلیسای مگالوچوری را نام برد. مگالوچوری شباهت‌های زیادی به دهکده پیرگوس دارد و از بهترین جاهای دیدنی سانتورینی است.

صومعه الیاس نبی (Profitis Ilias)

ساختمان گنبدی سنگی صومعه الیاس در جزیره سانتورینی از نمای دور

منبع عکس: culture trip، عکاس نامشخص

در جزیره سانتورینی کلیساها و صومعه‌های متعددی به چشم می‌خورند که مورد توجه ساکنان دهکده‌های این جزیره هستند. صومعه الیاس پیامبر از قدیمی‌ترین صومعه‌های سانتورینی است که در دسته بناهای متعلق به کلیساهای ارتدکس قرار دارد. این صومعه در جنوب شرقی دهکده «پیرگوس» (Pyrgos) واقع شده است و بر کوهی به ارتفاع تقریبی ۵۷۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

جاده کوهستانی به‌سمت صومعه الیاس پیامبر کیفیت خوبی ندارد و مسیری باریک و پرپیچ‌وخم است؛ اما چشم‌انداز تماشایی ۳۶۰ درجه از سانتورینی و آرامش بالای کوه پروفیتیس، ارزش گذر از این جاده را دارد. این منطقه بسیار بادگیر است و در پاییز و بهار هوایی سرد دارد.

ساختمان صومعه الیاس سنگی است و ظاهری شبیه به قلعه‌های باستانی دارد. قدمت این بنا به سال ۱۷۱۱ میلادی می‌رسد و پس از زلزله سال ۱۹۵۶، بازسازی شده است.

عمارت آرگیروس (Argyros mansion)

عمارت آرگیروس سانتورینی با نورپردازی در شب

منبع عکس: ArgyrosMansion، عکاس نامشخص

عمارت آرگیروس از معروف‌ترین بناهای جزیره سانتورینی است که توسط جورج آرگیروس، یکی از ثروتمندترین ساکنان این جزیره، در سال ۱۸۸۸ ساخته شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این عمارت می‌توان به معماری تلفیقی آن اشاره کرد که ترکیبی از نشانه‌های معماری سنتی یونان و مدرن جهانی است. در حال حاضر، این خانه در اختیار نسل چهارم خانواده آرگیروس قرار دارد و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

عمارت آرگیروس نیز مانند بسیاری از جاهای دیدنی سانتورینی در زلزله سال ۱۹۵۶ آسیب دید و بخش‌هایی از آن ویران شد. در سال ۱۹۸۵ این عمارت توسط وزیر فرهنگ یونان به‌عنوان اثر برجسته معماری یونان مورد توجه و بازسازی قرار گرفت. داخل عمارت آرگیروس آثاری زیبا از هنرمندان یونانی قرار دارند و تزیینات داخلی این بنا جالب توجه هستند. بازدید از این عمارت شما را با فرهنگ مردم یونان به‌ویژه در قرن نوزدهم میلادی آشنا خواهد کرد.

فانوس دریایی آکروتیری (Akrotiri Lighthouse)

فانوس دریایی آکروتیری از نمای بسته داخل صخره های ساحل

منبع عکس: santorini view، عکاس نامشخص

فانوس دریایی آکروتیری در منتهی‌الیه جنوبی جزیره سانتورینی قرار دارد و جاذبه‌ای منحصربه‌فرد در این جزیره است. منظره غروب دریا در جوار این فانوس دریایی با چشم‌اندازی از انحنای کرانه جنوبی جزیره سانتورینی گردشگران زیادی را به سوی فانوس دریایی آکروتیری می‌کشاند.

برای بازدید از فانوس دریایی آکروتیری باید خود را با تاکسی به بخش جنوبی سانتورینی برسانید. این سازه در اختیار نیروی دریایی یونان قرار دارد و بازدید از آن برای عموم مجاز نیست؛ اما تماشای چشم‌انداز ساحلی این فانوس دریایی به‌خصوص هنگام طلوع و غروب خورشید خالی از لطف نیست. فانوس دریایی آکروتیری فاصله کوتاهی تا سایت باستان‌شناسی آکروتیری دارد. برای بازدید از این منطقه می‌توانید نخست به تماشای سایت آکروتیری بروید و در زمان غروب آفتاب خود را به ساحل مشرف بر فانوس دریایی آکروتیری برسانید.

آکروتیری باستان (Ancient Akrotiri)

خرابه های سایت باستانی آکروتیری در جزیره سانتورینی

منبع عکس: santorini dave، عکاس نامشخص

آکروتیری محوطه‌ای باستانی در جزیره سانتورینی است که باستان‌شناسان آن را متعلق به دوران پیش از تاریخ، به‌جای‌مانده از عصر برنز و دوره حکومت مینوسی‌ها در این منطقه، پیش از فوران آتشفشان می‌دانند. آکروتیری در سال ۱۸۶۰ کشف شد و در سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ مورد کاوش قرار گرفت.

قدمت آثار به دست آمده از دهکده باستانی آکروتیری به تمدن هزاره چهارم پیش از میلاد تا قرن هفدهم می‌رسد. از مهم‌ترین بخش‌های این سایت تاریخی می‌توان به ساختمانی سه طبقه اشاره کرد که از آن با نام «زست چهار» (Xeste 4) یاد می‌کنند. بنای «خانه بانوان» (House of Ladies) نیز از دیگر بخش‌های آکروتیری است که به‌دلیل دیوار نگاره‌های بانوان در آن به این نام شناخته می‌شود. آثار باستانی مکشوفه از آکروتیری، در موزه باستان‌شناسی ترا نگهداری می‌‌شوند.

موزه پیش از تاریخ ترا (Terra Prehistoric Museum)

ورودی موزه پیش از تاریخ ترا با نمای سفید گنبدی

منبع عکس: santorini.com، عکاس نامشخص

موزه پیش از تاریخ ترا در خیابان اصلی دهکده فیرا قرار دارد. این موزه گرچه وسعت چندانی ندارد، از جالب توجه‌ترین جاهای دیدنی سانتورینی به شمار می‌رود. پس از بازدید از دهکده باستانی آکروتیری، حتما زمانی را به گشت‌وگذار در این موزه اختصاص دهید. بیشتر آثار به نمایش در آمده در موزه ماقبل تاریخ ترا به سایت باستان‌شناسی آکروتیری تعلق دارند.

موزه پیش از تاریخ ترا در نزدیکی کلیسای کاتولیک سانتورینی قرار گرفته است. بنای کنونی این موزه را در سال ۱۹۰۲ ساختند و از میان آثار موجود در آن می‌توان به مجسمه‌های مرمری، سرامیک‌های منقش، ابزار کار، سلاح‌های سرد، کوره پخت سفال، وان حمام و سفالینه‌های متنوع اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به سانتورینی

مسیر پیاده روی دهکده فیرا در جزیره سانتورینی با گل های رنگارنگ

منبع عکس: the crazy tourist، عکاس نامشخص

بهترین زمان سفر به سانتورینی از نظر آب وهوا از اواسط فروردین تا اواسط آبان است. این زمان از سال را فصل شلوغ گردشگری سانتورینی می‌دانند. در این بین، سه ماه تابستان بازه‌ای است که شلوغی جزیره سانتورینی به اوج می‌رسد؛ تابستان بهترین زمان برای لذت از آفتاب و تفریحات آبی در جزیره سانتورینی است و هزینه خدمات گردشگری نیز بیشتر از سایر اوقات سال است.

فصل تابستان فصل شلوغ گردشگری در جزیره سانتورینی است و قیمت هتل‌ها و پروازهای سانتورینی در این زمان به بیشترین مقدار می‌رسد

چنانچه قصد سفر ارزان به سانتورینی را دارید، بهترین زمان برای سفر به این جزیره بازه‌های زمانی پس از تعطیلات است. از اواسط پاییز تا نیمه زمستان قیمت هتل‌ها کاهش چشمگیری دارند. با نزدیکی به سال نوی میلادی قیمت‌ها در سانتورینی دوباره بالا می‌روند. پس از پایان تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی از اواخر دی ماه، بسیاری از هتل‌ها، مراکز خرید و ایرلاین‌ها قیمت خدمات خود را کاهش می‌دهند و تخفیف‌های گسترده ارايه می‌کنند.

جزیره سانتورینی برخلاف دیگر جزیره‌های یونان در طول زمستان نیز گردشگر دارد؛ اما در این زمان از سال آفتاب کمتری در طول روز دیده می‌شود و امکان استفاده از تفریحات آبی نیز وجود ندارد. در زمستان هزینه‌های حمل‌ونقل و غذا تفاوتی با فصل شلوغ گردشگری در این جزیره ندارند و بسیاری از کافه‌ها و هتل‌های سانتورینی نیز تعطیل می‌شوند.

چنانچه علاقه‌مند به سفر به سانتورینی در فصل تابستان هستید، با رزرو هتل خود از چهار تا ۶ ماه قبل، به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های اقامت صرفه‌جویی خواهید کرد. برای اقامت در بهترین هتل‌ها نیز باید از قبل رزرو انجام دهید تا با تکمیل ظرفیت این هتل‌ها روبه‌رو نشوید. اگر قصد سفر با فرزندان خود را دارید، به خاطر داشته باشید بسیاری از هتل‌های سانتورینی تنها پذیرای بزرگسالان هستند و ظرفیت هتل‌های خانوادگی زودتر از سایر هتل‌ها پر می‌شود.

تفریحات سانتورینی

در سفر به جزیره سانتورینی فعالیت‌های متنوعی از دیدن جاذبه‌های تاریخی تا تفریحات مهیج در انتظار شما هستند. کمترین زمان مناسب سفر برای گشت‌وگذار و تفریح در این جزیره یک هفته است و در سفرهای طولانی‌تر امکان استفاده از تفریحات بیشتری را خواهید داشت. در این بخش برخی از پرطرفدارترین تفریحات سانتورینی را بررسی می‌کنیم.

پیاده روی در مسیر فیرا به اویا

مسیر پیاده روی فیرا به اویا در سانتورینی کنار گل های رنگارنگ و خانه های سفید

منبع عکس: strogili traditional houses، عکاس نامشخص

در هر زمانی از سال که به جزیره سانتورینی سفر کنید، پیاده‌روی در مسیر فیرا تا اویا در امتداد کالدرا از بهترین تفریحات این جزیره است. در این مسیر منظره‌هایی زیبا از خانه‌های سفید سانتورینی در مقابل چشم شما نمایان می‌شوند و در امتداد این مسیر چند‌ساعته شما با فرهنگ مردم بومی این جزیره آشنا خواهید شد.

اگر قصد سفر به سانتورینی در تابستان را دارید، نخستین ساعت‌های روز بهترین زمان برای پیاده روی در مسیر فیرا به اویا خواهند بود. در امتداد این جاده سنگ‌فرش شما به بالاترین نقطه جزیره می‌رسید و چشم‌اندازی تماشایی از جزیره سانتورینی را خواهید دید.

بازدید از جاهای دیدنی سانتورینی

تندیس های موزه باستانی ترا در سانتورینی

منبع عکس: allovergreece، عکاس نامشخص

جاهای دیدنی سانتورینی از محبوب‌ترین بخش‌های این جزیره میان گردشگران هستند. موزه‌ها و بناهای تاریخی بخش قابل‌توجهی از این جاذبه‌ها را تشکیل می‌دهند؛ اما جاذبه‌های طبیعی سانتورینی نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند.

سایت‌های باستانی آکروتیری و ترا، موزه صنعت گوجه فرنگی، خلیج آمودی، موزه پیش‌از تاریخ ترا، مرکز فرهنگی موسیقی و اساطیر سمپوزیون و فانوس دریایی آکروتیری از مهم‌ترین جاهای دیدنی سانتورینی هستند. برای بازدید از این جاذبه‌ها با توجه به فاصله آن‌ها از یکدیگر و مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از هرکدام برنامه‌ریزی کنید تا زمان را از دست ندهید.

تفریحات آبی سانتورینی

قایق های تفریحی در ساحل جزیره سانتورینی از نمای دور

منبع عکس: santorini dave، عکاس نامشخص

بخش قابل‌توجهی از تفریحات سانتورینی را تفریحات آبی این جزیره تشکیل می‌دهند. اگر هتل محل اقامت شما دسترسی مناسب به ساحل و امکانات کامل تفریحات آبی داشته باشد، شما تجربه‌ای به‌یادماندنی از تفریحات ساحلی مانند جت اسکی و موج‌سواری در سانتورینی خواهید داشت.

سواحل سانتورینی بسیار پاکیزه هستند و آب دریا در این کرانه‌ها بسیار زلال است. برای شنا می‌توانید به سواحل آزاد یا خصوصی بروید. سواحل خلیج آمودی از بهترین مناطق برای شنا در جزیره سانتورینی هستند. در این نواحی در صورت تمایل می‌توانید شیرجه در آب از بالای صخره‌ها را نیز تجربه کنید.

آبتنی در حوضچه‌های آبگرم سانتورینی از دیگر تفریحات آبی این جزیره هستند. برای دسترسی به چشمه‌های آبگرم باید با قایق به‌سمت چشمه‌های آتشفشانی بروید. ماهیگیری و غواصی در آب‌های اطراف سانتورینی نیز طرفداران زیادی دارند که به‌صورت تور نیز برگزار می‌شوند.

گشت‌وگذار در سواحل سانتورینی

میز و تخت های کافه ها در ساحل کمری از نمای دور

منبع عکس: santorini view، عکاس نامشخص

سواحل سانتورینی در زمان طلوع و غروب خورشید بسیار تماشایی می‌شوند. این سواحل برای استراحت در آفتاب و رفع خستگی نیز مناسب هستند. در امتداد خط ساحلی این جزیره کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی فعالیت می‌کنند. سانتورینی در بخش‌های مختلف جزیره دارای سواحل شنی، ماسه‌ای و سنگی است.

پریسا، پریولوس، کمری و ساحل سرخ معروف‌ترین سواحل جزیره سانتورینی به شمار می‌روند که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. ساحل سرخ این جزیره زیباترین ساحل برای پیاده روی و گشت‌وگذار است.

عکاسی

عکاسی از تفریحات موردعلاقه بسیاری از گردشگران در سفر است و جزیره سانتورینی با بناهای زیبا و چشم‌اندازهای تماشایی از دریا و ساحل، ظرفیت‌های بالایی برای ثبت تصاویر خاطره‌انگیز دارد. اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید، کافی است دوربین خود رابردارید و راهی بخش‌های مختلف این جزیره شوید. در گوشه و کنار سانتورینی مناظر زیبایی برای ثبت تصاویر فراموش‌نشدنی خواهید یافت.

تورهای یک‌روزه قایق سواری و گشت جزیره

قایق های تفریحی در ساحل سانتورینی بر آب های زلال

منبع عکس: yacht charter fleet، عکاس نامشخص

تورهای گشت جزیره و قایق در سانتورینی از گران‌ترین تفریحات این جزیره هستند؛ در صورت امکان یکی از تورهای سانتورینی را با توجه به بودجه و علاقه خود انتخاب کنید تا این تجربه خاطره‌انگیز را از دست ندهید.

تورهای کایاک سواری در اطراف جزیره، گشت آتشفشانی کالدرا، جت اسکی به آتشفشان، هلی کوپتر بر فراز جزیره و قایق سواری تا تیراسیا از معروف‌ترین تورهای سانتورینی هستند. برخی از این تورها به‌صورت یک‌روزه برگزار می‌شوند و برخی دیگر تنها به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارند. اطلاعات کافی برای تور مورد نظر خود را می‌توانید از پذیرش هتل محل اقامت خود به دست آورید.

کافه گردی و رستوران گردی

رستوران با چشم انداز دریا در جزیره سانتورینی

منبع عکس: tripadvisor، عکاس نامشخص

در روستاهای مختلف سانتورینی رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند که انواع غذاها و نوشیدنی‌های محلی در آن‌ها سرو می‌شوند. برخی از رستوران‌ها در مناطق مرتفع این جزیره قرار گرفته‌اند و چشم‌اندازی تماشایی از دریا دارند. در برنامه‌ریزی سفر خود حتما یک شب را به صرف شام در رستورانی با چشم‌انداز کالدرا اختصاص دهید.

غذاهای خیابانی سانتورینی نیز توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند. در بازارهای محلی و ساحلی و گوشه و کنار این جزیره می‌توانید انواع غذاهای سنتی یونان را از دکه‌های سیار تهیه کنید. دسر معروف یونان باقلوا و بستنی است. کافه زوتوس در فیرا انتخابی مناسب برای صرف این دسر پرطرفدار یونانی است. رستوران‌های دریایی خلیج آمودی نیز از دیگر غذاخوری‌های مورد توجه گردشگران در سانتورینی هستند.

گشت‌وگذار در بخش های مختلف جزیره سانتورینی

مسیر پاکوب صخره اسکاروس در جزیره سانتورینی با منظره دریا از نمای دور

منبع عکس: santorini.com، عکاس نامشخص

در جزیره سانتورینی گزینه‌های متفاوتی برای گشت‌وگذار خیابانی خواهید داشت. گردشگران زیادی در سفر به شهرهای دیگر نقاط جهان از پیاده‌روی در محله‌های مختلف و رویارویی با برنامه‌های غیرمنتظره در این گشت و گذارها لذت بسیار می‌برند.

جزیره کوچک «نئا کامنی» (Nea Kameni) میان دهانه آتشفشانی جزیره سانتورینی قرار دارد. برخی گردشگران از این منطقه با نام مهم‌ترین جاذبه دیدنی در سانتورینی یاد می‌کنند. دهانه این آتشفشان در حدود ۱۳۰ متر ارتفاع دارد و برای دسترسی به بالای آن مسیری ۲۰ دقیقه‌ای پیش رو خواهید داشت که در طول آن دریچه‌های گوگردی قرار گرفته‌اند.

کوچه‌پس‌کوچه‌های فیرا، دهکده «فیروستفانی» (Firostefani) و دهکده «ایمروویگلی» (Imerovigli) از دیگر جاهای تماشایی در سانتورینی هستند. این روستاها در میانه مسیر پیاده روی از فیرا به اویا قرار دارند؛ اما گشت‌وگذار در نقاط بکر داخل آن‌ها دور از مسیر گردشگری مرسوم در این جزیره نیز خالی از لطف نیست.

صخره‌ها و تپه‌های مشرف به دریا از دیگر مناطق جالب توجه در جزیره سانتورینی هستند. معروف‌ترین این صخره‌ها «اسکاروس» (Skaros) نام دارد. برای صعود به صخره‌های مشرف به دریا در سانتورینی احتیاط کنید و در صورت نبود آمادگی بدنی مناسب از صخره‌ها بالا نروید. دهکده «پیرگوس» (Pyrgos) بر فراز تپه‌ای بلند در جنوب فیرا، زیباترین منظره از غروب دریا در سانتورینی را دارد.

تله کابین سواری از بندر قدیمی تا فیرا

یکی از تفریحات پرطرفدار در فیرا، تله کابین سواری تا بندر قدیمی سانتورینی (Santorini Old Harbor) است. در هر دو مسیر رفت و برگشت امکان تله کابین سواری را خواهید داشت. در صورت تمایل می‌توانید مسیر سربالایی بندر قدیمی تا دهکده فیرا را با تله کابین طی کنید و مسیر سرپایینی برگشت را پیاده برگردید. تماشای مناظر ساحلی و بخش‌های مختلف سانتورینی از بالای تله کابین خالی از لطف نیست.

اقامت در سانتورینی

جزیره سانتورینی هتل‌های متعددی دارد که بیشتر آن‌ها در تمام طول سال به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند. تنها برخی از هتل‌های این جزیره در فصل خلوت گردشگری تعطیل می‌شوند و با شروع فصل شلوغ گردشگری فعالیت خود را از سر می‌گیرند. به‌دلیل استقبال بالای گردشگران از سانتورینی، تنوع اقامتگاه‌ها در این جزیره بسیار است. در دهکده‌ها و سواحل مختلف این جزیره از لوکس‌ترین هتل‌ها تا اقامتگاه‌های اقتصادی وجود دارند.

با برنامه‌ریزی مناسب در سفر به این جزیره امکان رزرو بهترین هتل را متناسب با سلیقه و بودجه خود خواهید داشت. چهار منطقه اویا، فیرا، ایمروویگلی و فیروستفانی از پرطرفدارترین مناطق برای رزرو هتل در سانتورینی هستند. این روستاها فاصله کوتاهی تا جاهای دیدنی سانتورینی دارند و امکانات بهتری نسبت به سایر دهکده‌ها در اختیار گردشگران می‌گذارند. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین هتل‌های سانتورینی می‌پردازیم.

هتل گریس (Grace Hotel) 

نمای اتاق های سفید هتل گریس سانتورینی رو به دریای اژه

منبع عکس: بوکینگ، عکاس نامشخص

هتل گریس از بهترین هتل های سانتورینی در ایمروویگلی است که بزرگ‌ترین استخر در کالدرا را دارد. رستوران این هتل با کیفیت‌ترین غذاها را به مشتریان خود عرضه می‌کند و میان گردشگران بسیار محبوب است.

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل گریس بین ۵۰ تا ۴۰۰ متر مربع مساحت دارند و در بیشتر آن‌ها استخر روباز و حوضچه آبگرم مستقل تعبیه شده است. همه اتاق‌های این هتل تراس دارند و چشم‌اندازی وسیع از ساحل اویا تا صخره اسکاروس را از این تراس‌ها می‌توان دید. برای رزرو این هتل در فصل‌های شلوغ گردشگری باید بین ۹ ماه تا یک سال قبل اقدام کنید.

آسترا سوییتز (Astra Suites)

تراس هتل آسترا سانتورینی با چشم انداز دریای اژه

منبع عکس: santorini dave، عکاس نامشخص

هتل آسترا بر صخره‌های مشرف بر ساحل کالدرا ساخته شده است و چشم‌اندازی بسیار زیبا از این سواحل دارد. سوئیت‌های این هتل بزرگ و مجلل هستند و امکاناتی مانند آشپزخانه‌های کوچک، تراس خصوصی، جکوزی روباز و استخر مستقل دارند. این هتل یکی از محبوب‌ترین هتل‌های خانوادگی در منطقه ایمروویگلی است.

تراس‌های سوئیت‌های هتل آسترا مبله هستند و همگی رو به دریای اژه قرار دارند. منظره غروب این دریا در تراس‌های هتل آسترا از بهترین چشم‌اندازهای جزیره سانتورینی است. هتل آسترا امکانات دیگری مانند سونای بخار و سالن اسپا نیز دارد.

آتینا لاکچری سوییتز (Athina Luxury Suites)

استخر هتل آتینا سانتورینی با نورپردازی جزیره در شب

منبع عکس: بوکینگ، عکاس نامشخص

سوئیت‌های آتینا از مجلل‌ترین اقامتگاه‌ها در جزیره سانتورینی هستند که هرکدام طراحی منحصربه‌فردی دارند. هتل آتینا در فاصله کوتاهی از آتشفشان فیرا قرار گرفته است و هر سوئیت این مجموعه تراسی مستقل با چشم‌انداز زیبا دارد.

از امکانات هتل آتینا می‌توان به استخر و جکوزی خصوصی، سوئیت‌های چهار تا ۶ نفره و رستوران محلی اشاره کرد. این هتل بر صخره‌ای بلند قرار گرفته است و فاصله کوتاهی تا ساحل کالدرا دارد. در طراحی اتاق‌های هتل آتینا از تلفیق طرح‌های سنتی با معماری مدرن استفاده شده است. هتل آتینا با قرارگیری در نزدیکی مرکز فیرا، دسترسی راحتی به بازارهای محلی و جاهای دیدنی سانتورینی دارد.

تسیتوراس کالکشن (The Tsitouras Collection)

استخر روباز و تذاس بزرگ هتل تسیتوراس سانتورینی

منبع عکس: بوکینگ، عکاس نامشخص

هتل تسیتوراس عمارتی تاریخی متعلق به قرن هجدهم میلادی است که چشم‌اندازی زیبا از منظره کالدرا دارد. در این مجموعه آثار هنری ارزشمندی به چشم می‌خورند که نشانه‌هایی از فرهنگ مردم یونان دارند. معماری خاص بنای این هتل با گنبد، طاق و نورگیر، توجه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

هتل تسیتوراس در دهکده فیروستفانی قرار دارد و برای صرف صبحانه در این هتل محدودیت زمانی نخواهید داشت. استخر روباز هتل تسیتوراس با منظره کالدرا از ویژگی‌های این هتل تاریخی است. این مجموعه فاصله کوتاهی تا ساحل دارد و گردشگران ساکن در آن به‌سادگی در طول روز به پیاده روی در ساحل می‌پردازند.

کاناوس سوییتز (Canaves Suites)

تراس و استخر اختصاصی با نمای سفید هتل کاناواس سانتورینی

منبع عکس: traveller made، عکاس نامشخص

هتل کاناوس از دیگر هتل‌های محبوب در جزیره سانتورینی است که در دهکده اویا قرار دارد. در این هتل سوئیت‌هایی سه تا هفت نفره تعبیه شده است و اتاق‌ها چشم‌انداز زیبایی از کالدرا دارند. هر سوئیت هتل کاناوس آشپزخانه مستقل دارد و پارکینگ اختصاصی این هتل در اختیار مهمانان آن است.

همه سوئیت‌های هتل کاناوس تراس مجزا با چشم‌انداز زیبا از ساحل کالدرا دارند. از امکانات این هتل می‌توان به استخر روباز و امکان اجاره دوچرخه اشاره کرد. در رستوران هتل کاناوس هر روز صبحانه انگلیسی و ایرلندی به مهمانان عرضه می‌شود.

هتل کاتیکیس (Katikies Hotel)

استخرهای خصوصی در هتل کاتیکیس سانتورینی

منبع عکس: بوکینگ، عکاس نامشخص

هتل کاتیکیس را به‌عنوان بهترین هتل دهکده اویا می‌شناسند. این هتل یکی از معدود هتل‌های دارای آسانسور در جزیره سانتورینی است. در هتل کاتیکیس صبحانه به‌صورت کاملا حرفه‌ای و با کیفیت سرو می‌شود. این هتل در ارتفاع ۹۲ متری از سطح دریا قرار گرفته است و چشم‌اندازی بسیار زیبا از صخره‌های وسیع کالدرا دارد.

از امکانات هتل کاتیکیس می‌توان دو رستوران، استخرهای بزرگ و اختصاصی هر اتاق، تراس خصوصی و جکوزی را نام برد. در این هتل امکان سفارش صبحانه داخل اتاق را خواهید داشت. هتل کاتیکیس یکی از بهترین هتل‌های سانتورینی برای سفر ماه عسل زوج‌ها است.

هزینه سفر به سانتورینی

چشم انداز جزیره سانتورینی از دریا در شب با نورپردازی خانه های سفید

منبع عکس: hotels.com، عکاس نامشخص

سفر به سانتورینی برای ایرانیان با توجه به پرداخت بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها به‌صورت یورو، از جمله سفرهای پرهزینه و لوکس است؛ سفری که به‌جز هزینه بلیط هواپیما، سایر هزینه‌ها را باید به‌صورت دلاری یا یورو پرداخت.

اگر برای سفر به جزیره سانتورینی به‌صورت شخصی برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد سفر در تابستان یا ایام شلوغ این مقصد را دارید، به خاطر داشته باشید که رزرو هتل‌ها از ۶ ماه قبل، تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش هزینه‌های سفر شما خواهد داشت.

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به سانتورینی از ایران در سال ۱۴۰۱ از مبلغ پایه ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر آغاز می‌شود و با توجه به زمان تهیه بلیط و فصل شلوغ گردشگری نیز تغییر می‌کند. پرواز به این جزیره از ایران به‌صورت غیر‌مسقیم انجام می‌شود و ایرلاین‌های داخلی در این مسیر سرویسی به مسافران ارائه نمی‌دهند.

نمایی از ساحل کالدرا از دهکده اویا در جزیره سانتورینی

منبع عکس: santorini dave، عکاس نامشخص

برای برآورد هزینه‌های سفر به سانتورینی باید مبالغی را به‌صورت روزانه برای هزینه‌های اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل، تفریحات و خرید در نظر بگیرید. به‌صورت میانگین هر روز اقامت در این جزیره برای هر گردشگر هزینه‌ای در حدود ۱۳۵ یورو خواهد داشت که نزدیک به ۳۵ یورو برای خورد و خوراک، ۲۰ تا ۲۵ یورو برای حمل و نقل، ۵۵ تا ۶۵ یورو برای اقامت و ۱۵ تا ۳۰ یورو برای تفریح در نظر گرفته می‌شوند. به خاطر داشته باشید این هزینه‌ها به‌صورت پایه در نظر گرفته شده‌اند و بسته به سلیقه افراد،‌ امکان افزایش تا ۱۰ برابر نیز خواهند داشت. به‌طور مثال، استفاده از برخی تفریحات لاکچری مانند هلی‌کوپترسواری بر فراز جزیره و اجاره قایق‌های شخصی برای گشت ساحلی یک‌روزه بیش از ۲,۰۰۰ یورو هزینه دارد.

تنوع امکانات رفاهی در جزیره سانتورینی بسیار بالا است. برای مثال، برخی هتل‌ها خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهند که هزینه‌های اقامت در آن‌ها را به‌شکل چشمگیری افزایش می‌دهند. این خدمات شامل تنوع زیاد در سلف غذاخوری و امکان استفاده از تفریحات آبی و تورهای اختصاصی مخصوص ساکنان هتل می‌شوند. این هتل‌ها معمولا تنها بزرگسالان را پذیرش می‌کنند و شرایط تخفیف برای کودکان ندارند.

محوطه استخر هتل ایکیز سانتورینی با نمای سفید هتل

منبع عکس: adultyhotels.com، عکاس نامشخص

اقامت در برخی هتل‌های سانتورینی برای خانواده‌ها مناسب‌تر است؛ زیرا هزینه اقامت در آن‌ها برای کودکان رایگان یا نیم‌بها است. در صورتی که به‌صورت خانوادگی به سانتورینی سفر می‌کنید با برنامه‌ریزی دقیق و بررسی امکانات اقامتی در هتل‌ها، امکان صرفه‌جویی بالا در هزینه‌های اقامتی را خواهید داشت؛ پس هتلی مناسب با سبک سفر خود را انتخاب کنید.

حمل و نقل در سانتورینی با وسایل نقلیه عمومی هزینه‌هایی به مراتب کمتر از تاکسی‌ها دارد. برای گشت و گذارهای طولانی، اجاره روزانه خودرو در صورت ارائه گواهینامه بین‌المللی، گزینه‌ای مناسب در تعدیل هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان است. غذاهای خیابانی نیز پر تنوع هستند و در مقایسه با رستوران‌ها هزینه کمتری دارند. پرداخت بین پنج تا ۱۵ درصد از هزینه غذا به‌صورت انعام در رستوران‌های این جزیره متداول است. برخی تورهای تفریحی یک‌روزه در سانتورینی همراه با غذا و پذیرایی میان‌وعده برگزار می‌شوند و ضمن گردش در جزیره، شما را با غذاهای محلی نیز آشنا می‌کنند. قیمت این تورها با توجه به مسیر گردش آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو برای هر نفر است.

افسانه جزیره سانتورینی

جزیره سانتورینی با منظره غروب خورشید و گل های رنگارنگ

منبع عکس: kimkim، عکاس نامشخص

بر اساس اساطیر یونان، جزیره سانتورینی از پرتاب کلوخی در دریا توسط افیموس (Euphemus)، فرزند پوزئیدون (Poseidon) به‌وجود آمده است.در اساطیر یونان پوزئیدون خدای آب‌ها و دریاها است.

روزی افیموس در خواب، رویای رابطه صمیمانه با یک نیمف (Nymph) از دختران تریتون (Triton) را می‌بیند؛ در این رویا نیمف باردار می‌شود و به‌خاطر ترس از پدر خود، از افیموس می‌خواهد که کلوخی را از جزیره آنافی (Anaphe) برداشته و به دریا بیندازد تا سرزمینی جدید شکل بگیرد؛ جایی که بتواند در آن پنهان شود و وضع حمل کند. افیموس بعد از بیداری، به آنچه در رویا از او خواسته شده بود جامه عمل می‌پوشاند؛ کلوخی را به دریا می‌اندازد که از آن، جزیره سانتورینی سر برمی‌آورد.

برخی از ساکنان جزیره سانتورینی نیز این جزیره را قصر ویران آتلانتیس یا بهشت گمشده می‌دانند که بر اثر خشم خدایان به اعماق دریا رفته است.

در این مقاله به معرفی جزیره سانتورینی یونان پرداختیم. چنانچه شما نیز تجربه سفر به این جزیره و بازدید از جاهای دیدنی سانتورینی را دارید، در ادامه می‌توانید تجربه‌های خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

سانتورینی کجاست؟

سانتورینی جزیره‌ای زیبا در کشور یونان،‌ واقع در جنوب دریای اژه است که در فاصله تقریبی ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی آتن قرار دارد.

بهترین زمان سفر به سانتورینی کدام فصل است؟

فصل تابستان

آیا هزینه سفر به سانتورینی گران است؟

این جزیره از مقاصد لوکس گردشگری در دنیا به شمار می‌رود و برای گردشگران ایرانی، با توجه به نرخ یورو، هزینه بالای سفر به این جزیره دوچندان می‌شود.

بهترین تفریحات سانتورینی کدامند؟

تفریحات آبی و طبیعت گردی

عکس‌ کاور از وب‌سايت hotels.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه