بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

امروزه با وجود اپلیکیشن‌ های مترجم، گردشگران در سفرهای خارجی مشکلی برای برقراری ارتباط با اهالی مقصد مورد نظرتان نخواهند داشت.

محتوای این مقاله بر اساس مقاله‌های نگارش‌یافته  توسط «حمیده کریمی» (مورخ ۲۳ مهر ۱۳۹۸) و «عاطفه کماسی» (مورخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ ) تهیه شده است.

امروزه با وجود اپلیکیشن‌های مترجم، برای سفر به کشور موردنظر خود، الزامی برای یادگیری زبان نخواهید داشت. همه این اپلیکیشن‌ها کمک می‌کنند تا بتوانید متن‌های نوشته شده به زبان کشور مقصد را بخوانید، زبان آن‌ها را صحبت کنید و صحبت‌های اهالی آن کشور را درک کنید. فرقی نمی‌کند که کجا سفر می‌کنید. این اپلیکیشن‌ها تقریبا از همه زبان‌ها پشتیبانی می‌کنند و بعضی از آن‌ها حتی لهجه‌های مختلف را تشخیص می‌دهند.

با وجود ترجمه صوتی، ترجمه متنی و ترجمه تصویری، این اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند مرزها و محدودیت‌های زبانی را بشکنند. بعضی از آن‌ها به‌صورت آفلاین نیز کار می‌کنند و استفاده از آن‌ها نیازی به دسترسی اینترنت ندارد. با کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید کارهای ضروری طول سفر را انجام دهید؛ مثلا در رستوران غذا سفارش دهید، تاکسی بگیرید و با اهالی مقصد گفت‌وگو کنید. در ادامه ۹ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های مترجم را معرفی خواهیم کرد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی هستید، حتما یکی از این اپلیکیشن‌های مترجم را دانلود کنید.

آنچه باید درباره اپلیکیشن‌های مترجم مناسب برای سفر بدانید:

نرم‌افزار‌های مترجم با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی

اپلیکیشن آی‌ترنسلیت (iTranslate)‌

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ ناشناس

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مترجم در جهان، اپلیکیشن آی ترنسلیت است. این اپلیکیشن در آی‌تیونز، تقریبا ۳۰۰ هزار ریتینگ یا نمره دارد و در گوگل پلی هم بیش از ۳۰۰ هزار نمره دریافت کرده است. بیشتر این رتبه‌ها چهار یا پنج ستاره هستند. یکی از ویژگی‌های خاص این اپلیکیشن، برخورداری از ورژن مخصوص برای اپل واچ است. از طریق اپل واچ و با این اپلیکیشن می‌توانید هرآنچه را خواستید، با ساعت مچی خود ترجمه کنید.

اپلیکیشن پایه دارای امکانات و کارکردهایی از جمله کتاب عبارات از پیش تعیین‌شده و عبارت‌های کاربردی و ترجمه بین بیش از ۱۰۰ زبان مختلف است. ورژن پرو یا حرفه‌ای این اپلیکیشن، ماهی ۵٫۹۹ دلار هزینه دارد. این نسخه دارای امکاناتی مثل ترجمه آنلاین، ترجمه وب‌سایت به‌همراه افزونه سافاری، ترجمه از طریق دوربین، مکالمه صدا‌به‌صدا و صرف فعل است.

با اینکه این نرم‌افزار مخصوص آیفون است، نسخه اندروید آن نیز وجود دارد که شامل بیش از ۵۰ زبان مانند فارسی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، چینی، عربی، دانمارکی، ترکی، تایلندی، اوکراینی، روسی، اسپانیایی، ایسلندی، ایرلندی و غیره می‌شود. نسخه پایه این اپلیکیشن را می‌توانید رایگان از آی‌تیونز و گوگل پلی دانلود کنید.

گوگل ترنسلیت (Google Translate)

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ گوگل‌پلی

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت یکی دیگر از مهم‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مترجم است. این اپلیکیشن امکان ترجمه ۱۰۳ زبان مختلف را با تایپ کردن فراهم می‌کند و ۵۹ زبان نیز به‌صورت آفلاین قابل‌دسترس است. با استفاده از نوشتن کلمات و عبارت‌ها (دست‌نویس کردن آن‌ها به‌جای تایپ کردن) در ۹۳ زبان مختلف، می‌توانید متن را ترجمه کنید. امکان ترجمه از دوربین در ۳۷ زبان فراهم شده است؛ یعنی شما با دوربین خود متنی را ثبت می‌کنید و ترجمه فوری آن را دریافت می‌کنید.

ترجمه گفتار فوری دو طرفه در ۳۲ زبان مختلف قابل انجام خواهد بود. رابط کاربری اپلیکیشن گوگل ترنسلیت بسیار مناسب است و آیکون‌هایی در بالای اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید با کلیک کردن روی آن‌ها، نحوه ترجمه را انتخب کنید. فرایند ترجمه می‌تواند از طریق کشیدن و نوشتن دستی، ثبت عکس از دوربین، صوتی یا از طریق تایپ کردن باشد. در سال‌های اخیر، اپلیکیشن گوگل ترنسلیت پیشرفت قابل‌توجهی در خصوص ترجمه به زبان فارسی و بالعکس داشته است. این اپلیکیشن را می‌توانید رایگان از آی‌تیونز و گوگل پلی دانلود کنید.

نرم‌افزارهای مترجم بدون قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی

اپلیکیشن تریپ لینگو (TripLingo)

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ ناشناس

اگر دوست دارید در سفرهای خارجی، باهوش و مسلط به نظر برسید و راحت‌تر با دیگران گفت‌گو کنید، اپلیکیشن تریپ لینگو به شما کمک می‌کند که نحوه مکالمه را درست مانند اهالی آن مقصد یاد بگیرید. علاوه بر این، اپلیکیشن تیرپ لینگو کمک می‌کند تا بهتر بتوانید با فرهنگ جدید، تطابق پیدا کنید.

ابتدا باید با انتخاب یک کشور، کار با این اپلیکیشن را شروع کنید. انتخاب‌های زیادی در این زمینه دارید؛ از نپال تا نیوزیلند، از سنگال تا اسپانیا، از اندونزی تا اردن و فراتر از آن؛ سپس پک مقصد مورد نظر خودتان را دانلود کنید؛ مثلا اگر قصد دارید به اسپانیا سفر کنید، یک مترجم صوتی در اختیار خواهید داشت که صدای شما را به زبان اسپانیایی ترجمه می‌کند.

این اپلیکیشن دارای امکانات دیگری مانند ترجمه تصویری، مجموعه‌ای از عبارات کلیدی و ضروری برای سفر، شماره‌گیر وای‌فای است که با کمک آن می‌توانید از خارج با شماره مورد نظرتان تماس بگیرید. هزینه افزیش اعتبار آن از ۱۰ دلار شروع می‌شود. این اپلیکیشن یک بخش در مورد انعام دادن و نکاتی در مورد حفظ امنیت و هنجارهای فرهنگی مقصد مورد نظرتان دارد. با کمک همه این امکانات، به‌راحتی می‌توانید با فرهنگ و زبان مقصد مورد نظرتان هماهنگ شوید و سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید.

قسمت عبارات این اپلیکیشن، بسیار گسترده و مفید است. دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است که از بین آن‌ها می‌توان به شوخی و سرگرمی، زندگی و تفریحات شبانه و... اشاره کرد. این قسمت از اپلیکیشن را می‌توانید دانلود کنید و به‌صورت آفلاین به‌کار ببرید.

اپلیکیشن تریپ لینگو نسخه‌ای حرفه‌ای نیز دارد که دارای عبارت‌ها و امکانات بیشتر است. در این نسخه اعتبار تماس وای‌فای سه دلار هزینه دارد. برقراری ارتباط با مترجم آنلاین و آموزش‌های صوتی از ماهی ۱۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود. نسخه پایه این اپلیکیشن به‌صورت رایگان از گوگل پلی و آی‌تیونز قابل‌دانلود است.

اپلیکیشن سی‌های (SayHi)

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ ناشناس

با اپلیکیشن سی‌های می‌توانید صدای خود را به ۹۰ زبان و گویش مختلف ترجمه کنید. این اپلیکیشن امکانی فراهم کرده است که با کمک آن می‌توانید صدای خود را ضبط و آن را به زبان مورد نظر خود ترجمه کنید. صدای ترجمه‌شده می‌تواند در قالب صدای زنانه یا مردانه پخش شود. در ضمن، سرعت ادای کلمات را در ترجمه می‌تونید مطابق با میل خود تغییر دهید.

اگر در یک محیط شلوغ و پر‌سر‌و‌صدا قرار دارید، به‌جای صحبت کردن در میکروفون، می‌توانید متن مورد نظرتان را تایپ کنید. این اپلیکیشن فقط در صورتی که به اینترنت وای‌فای یا حداقل ارتباط 3G متصل باشید، قابل استفاده است. دانلود این اپلیکیشن به‌صورت رایگان از آی‌تیونز یا گوگل پلی امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن پاپاگو (Papago)

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ گوگل‌پلی

تمرکز اصلی اپلیکیش پاپاگو بر زبان‌های آسیایی است. این اپلیکیشن کار ترجمه بین زبان‌های انگلیسی، کره‌ای، ژاپنی، چینی، اندونزیایی، ویتنامی، تایلندی را انجام می‌دهد. از زبان‌های غیرآسیایی که در این اپلیکیشن گنجانده شده است، می‌توان به زبان‌های روسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی اشاره کرد.

در این اپلیکیشن امکان ترجمه متنی و صوتی وجود دارد. علاوه بر این، با کمک این اپ می‌توانید یک مکالمه دو زبانه نیز داشته باشید. از این طریق دو نفر به‌طور هم‌زمان می‌توانند صحبت کنند و اپلیکیشن به‌طور اتوماتیک هر زبان را به زبان مقابل ترجمه می‌کند.  

امکان ترجمه تصویری هم در این اپ وجود دارد. پاپاگو دارای یک دیکشنری و کتاب عبارت‌های ضروری است. یک بخش مخصوص از این اپلیکیشن را که مختص کودکان است، می‌توانید دانلود کنید. این اپلیکیشن را رایگان از گوگل پلی و آی‌تیونز می‌توانید دانلود کنید.

اپلیکیشن مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator)‌

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ آی‌تیونز

با اپلیکیشن مترجم مایکروسافت می‌توانید متن، صدا و تصاویر را بین زبان‌های انگلیسی و بیش از ۶۰ زبان دیگر ترجمه کنید. این اپلیکیشن برای مسافران تجاری و افرادی که به سفرهای کاری می‌روند، بسیار ایدئال است. مترجم مایکروسافت دارای ویژگی منحصربه‌فردی است که ترجمه مکالمه چند نفره نام دارد. از این طریق می‌توانید با اتصال دیوایس‌ها، با بیش از صد نفر با زبان‌های مختلف در آن واحد مکالمه و گفت‌وگو داشته باشید.

وجود ویژگی صفحه نمایش تقسیم‌شده در این اپلیکیشن فرصت می‌دهد تا شما عبارتی را ببینید در حالی که کسی که در مقابل شما نشسته است، می‌تواند ترجمه آن را بخواند. پک‌های زبان برای استفاده آفلاین از این اپلیکیشن وجود دارد.

با وجود راهنمایی‌های متعدد در مورد ترجمه و کمک در تلفظ، می‌توانید یاد بگیرید که چطور برخی از عبارات‌ها را خودتان به شکلی صحیح عنوان کنید و به عملکرد صوتی اپلیکیشن متکی نباشید. اپلیکیشن مترجم مایکروسافت در آی‌تیونز و گوگل پلی موجود است.

اپلیکیشن وی‌گو (Waygo)

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ ناشناس

اپلیکیشن وی‌گو فقط بین زبان‌ انگلیسی و زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه می‌کند؛ ولی با وجود این محدودیت، در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌تواند حسابی کارتان را راه بیندازد؛ چون به‌طور کاملا آفلاین نیز کار می‌کند.

بهترین کارکرد این اپلیکیشن استفاده از دوربین لحظه‌ای است. هر زمان که نیاز بود، فقط کافی است که دوربین را روی نشانه‌ها و علائم، منوها و... بگیرید و سپس ترجمه آن را ببینید. کسانی که علاقه‌مند به غذا هستند، این اپلیکیشن برایشان بسیار سودمند خواهد بود. چون با کمک این اپلیکیشن بعد از ترجمه منوی یک رستوران می‌توانید وارد حالت عکس غذا در اپلیکیشن شوید تا درک بهتری از غذایی که قرار است سفارش دهید، پیدا کنید.  

نسخه پایه این اپلیکیشن قابلیت ۱۰ ترجمه رایگان در روز را دارد. نسخه ارتقا‌‌یافته‌ آن قابلیت ترجمه بی‌نهایت جمله و عبارت را دارد و هزینه آن ۶٫۹۹ دلار برای هرکدام از این سه زبان و ۱۱٫۹۹ دلار برای انتخاب هر سه زبان است. نسخه پایه‌ این اپلیکیشن را می‌توانید به‌صورت رایگان از آی‌تیونز و گوگل پلی دانلود کنید.

اپلیکیشن آی‌ترنسلیت وویس (iTranslate Voice)

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ گ.گل‌پلی

اپلیکیشن آی‌ترنسلیت وویس، مشابه اپ سی های (SayHi) است و صوت را به ۴۲ زبان مختلف ترجمه می‌کند. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید از اهالی مقصد مورد نظرتان سوال‌های مختلفی بپرسید و گفت‌وگو کنید؛ مثلا آدرس بپرسید، آدرسی را به راننده تاکسی بدهید یا هر جمله دیگری را که می‌خواهید، به زبان مقصد ترجمه کنید.

ابتدا صدای صحبت کردن خودتان را ضبط می‌کنید و سپس صدای شما فورا به زبان انتخاب‌شده مورد نظرتان ترجمه می‌شود. همچنین می‌توانید پاسخ دیگران را که به زبان خودشان عنوان شده، ضبط کنید و سپس ترجمه فوری آن را با زبان مادری خود دریافت کنید. همچنین می‌توانید دو دستگاه را به هم اتصال دهید و با کسی مکالمه داشته باشید که زبان شما را نمی‌داند.

نسخه حرفه‌ای این اپلیکیشن دارای مجموعه عبارت‌های ضروری، امکان ترجمه نامحدود و امکان دریافت متن فایل‌های صوتی است. این نسخه تبلیغات ندارد و هزینه آن ماهی ۴٫۹۹ دلار است. نسخه پایه اپلیکیشن آی‌ترنسلیت وویس را که دارای محدودیت‌هایی در ترجمه است، می‌توانید از آی‌تیونز دریافت کنید.

اپلیکیشن اسپیک اند ترنسلیت (Speak and Translate)‌

بهترین اپلیکیشن های مترجم برای سفرهای خارجی

منبع عکس:‌ ناشناس

اگر قصد دارید که برای اپلیکیشن‌های مترجم هزینه کنید و علاقه‌مند و نیازمند زبان‌هایی هستید که کمتر رایج‌اند، استفاده از اپلیکیشن اسپیک اند ترنسلیت را در نظر داشته باشید. این اپلیکیشن، برای ترجمه متنی از ۱۱۷ زبان و برای ترجمه صوتی از ۵۴ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

اگر این اپلیکیشن به‌طور یک‌پارچه با آی‌کلود ادغام شود، به شما اجازه می‌دهد تا سوابق ترجمه خود را در همه دستگاه‌های اپل، همگام‌سازی کنید. همچنین می‌توانید سرعت صوت را تغییر دهید و جنسیت صدایی که قرار است ترجمه شما را بخواند، مشخص کنید. برای این اپلیکیشن ماهی ۶٫۷۷ دلار یا سالی ۳۸٫۹۹ دلار پرداخت خواهید کرد. اپلیکیشن  اسپیک اند ترنسلیت از آی‌تیونز قابل بارگیری خواهد بود.

نظر و تجربیات خود را درباره استفاده از اپلیکیشن‌های مترجم با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کدام نرم‌افزارهای ترجمه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؟

گوگل‌ترنسلیت و آی‌ترنسلیت

کدام نرم‌افزارهای ترجمه قابلیت‌های متعددی با توجه به مقصد موردنظر ارائه می‌دهد؟

اپلیکیشن تریپ لینگو

کدام نرم‌ا‌فزار ترجمه برای زبان‌های آسیایی بهینه شده است؟

اپلیکیشن پاپاگو

کدام نرم‌ا‌فزار ترجمه نسخه رایگان ندارد؟

اپلیکیشن اسپیک اند ترنسلیت

مطالب مرتبط:

دیدگاه