چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری پنجشنبه، ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

اجاره خودرو و رانندگی با ماشین‌های لوکس خارجی، از تجربه‌های هیجان‌انگیز بسیاری از گردشگران در سفر به منطقه آزاد کیش است.

کیش جزیره‌ای کوچک در دل خلیج فارس است که از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود. معمولا سفر به این جزیره با هدف تفریح انجام می‌شود و پرواز آسان، هتل خوب، تفریحات متنوع و البته حمل و نقل آسان، نیازمندی‌های سفری جذاب باشد. اجاره خودرو در کیش علاوه بر همه این موارد، تجربه رانندگی با بهترین خودروهای روز دنیا را در اختیار شما می‌گذارد و به‌وسیله آن می‌توانید از جاهای دیدنی کیش به‌راحتی بازدید کنید.

برای اجاره ماشین در کیش باید اطلاعات لازم نسبت به شرایط، مدارک و قیمت اجاره ماشین در کیش را از قبل داشته باشید. در حال حاضر  برای اجاره خودرو در کیش شرکت‌های بسیاری وجود دارند که خدمات خود را به‌صورت آنلاین و حضوری ارائه می‌دهند؛ به همین دلیل، بهتر است برای پیدا کردن شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وقت کافی بگذارید.

همه چیز درباره اجاره خودرو در کیش:

آیا اجاره خودرو در کیش مقرون به‌صرفه است؟

اجاره ماشین در کیش

منبع عکس: tourtokish.com

با توجه به جغرافیای کیش به‌عنوان یک «جزیره» و همچنین فاصله نسبتا زیاد آن از اغلب شهرهای بزرگ ایران، بیشتر گردشگران با هواپیما به آن سفر می‌کنند؛ بنابراین گردشگران بسیاری در این سفر خودروی خود را به‌همراه ندارند و تردد در این شهر یکی از دغدغه‌های گردشگران است. همچنین کیش با وجود وسعت کمی که دارد جاهای تاریخی، تفریحی و مراکز خرید زیادی را در خود جای داده است؛ به‌خصوص درصورت محدودیت زمانی ممکن است در طول روز دفعات متعددی نیاز به رفت‌وآمد به نقاط مختلف جزیره باشد. 

باوجود اینکه انواع تاکسی به بخش‌های مختلف جزیره تردد می‌کنند، اما گاهی امکان دسترسی راحت به آن در برخی نقاط جزیره و تمام ساعات شبانه‌روز وجود ندارد. وجود چنین موانعی اجاره خودرو در جزیره را به یکی از بهترین روش‌ها برای گردش در جزیره تبدیل کرده است. گردشگران با اجاره خودرو در زمان خود صرفه‌جویی کرده و با آزادی عمل بیشتر برای بازدید از نقاط مختلف کیش برنامه‌ریزی می‌کنند؛ همچنین با استفاده از این سرویس، خودرو به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار گردشگر است.

انواع خودرو اجاره در کیش

منبع عکس: mehrnews.com

در مقایسه هزینه‌ اجاره خودرو و کرایه تاکسی، می‌توان اجاره خودرو را گزینه‌ای به‌صرفه به شمار آورد؛ هرچند بررسی دقیق این موضوع به عوامل مهمی مانند مدت زمان سفر، تعداد همراهان، مقاصد گشت‌وگذار و نوع خودروی انتخاب بستگی دارد. در سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی که افراد به دفعات قصد بازدید از نقاط مختلف جزیره را دارند، قطعا اجاره خودرو منجر به کاهش هزینه‌های سفر خواهد شد. ناگفته نماند که رانندگی در خیابان‌های کیش نیز خود یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود؛ شهری که هیچ چراغ قرمزی ندارد و بوق زدن در آن ممنوع است. 

یکی دیگر از دلایل علاقه گردشگران به اجاره خودرو در کیش، تجربه رانندگی با خودروهای آخرین مدل و به‌روز دنیا است. کیش یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد تجاری کشور است که ورود کالاهای گوناگون از جمله خودرو به آن نیاز به پرداخت حق گمرکی ندارد. در نتیجه قیمت خودرو در این جزیره بسیار کمتر از سایر شهرهای ایران است. به همین دلیل در کیش مدرن‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای خارجی به چشم می‌خورند. قطعا خرید خودروهای لوکس برای همه امکان‌پذیر نیست؛ اما تجربه رانندگی با آن‌ها برای چند روز از تجربه‌هایی است که بسیاری از گردشگران به استقبال آن می‌روند.

شروع قیمت اجاره خودرو در کیش چگونه است؟

هزینه اجاره خودرو در کیش

منبع عکس: cafeerent.com

تمامی شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو در کیش موظف به پیروی از قیمت مصوب در سراسر جزیره هستند و امکان ارائه درصد اندکی تحفیف را دارند؛ بنابراین مواجهه با قیمت خیلی پایین، نشان از عدم اعتبار اجاره‌دهنده دارد و در صورت بروز مشکلاتی مانند باز پس گرفتن مبلغ ودیعه، هیچ‌گونه پشتیبان قانونی وجود نخواهد داشت.

با توجه به هزینه بالای اجاره خودروهای لوکس و گران‌قیمت و همچنین ودیعه بالای آن‌ها، بسیاری از افراد به‌دنبال اجاره‌ خودروهای مقرون به‌صرفه هستند. هزینه‌ اجاره خودرو در کیش به مدل خودرو، قیمت و امکانات آن بستگی دارد. حداقل مدت کرایه خودرو یک شبانه‌روز (۲۴ ساعت) است.

در پاییز ۱۴۰۱ ارزان‌ترین قیمت اجاره خودروی بدون راننده در کیش ۷۰۰ هزار تومان است. از جمله خودروهای ارزان اجاره‌ای در کیش می‌توان به مزدا ۳، هیوندا ولستر، تویوتا یاریس، هیوندا آزرا و نیسان جوک اشاره کرد که قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با دیگر خودروها دارند.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در کیش

قرار داد اجاره خودرو در کیش

منبع عکس: iranhotelonline.com

از مدارک صروری برای اجاره خودرو در کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل کارت ملی 
  • اصل گواهینامه معتبر
  • پرداخت ودیعه در قالب چک ضمانت یا پول نقد به مبلغ پنج تا ۱۵ میلیون تومان (با توجه به خودروی درخواستی)
  • پرداخت ودیعه جرائم رانندگی به مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان که پس از ۳۰ روز کاری از زمان بازگرداندن خودرو به اجاره‌دهنده تسویه می‌شود.
  • پرداخت هزینه اجاره خودرو به ‌صورت نقدی یا از طریق کارت‌های عضو شتاب در زمان تحویل خودرو

شرایط اجاره خودرو در کیش

تحویل خودرو در کیش

منبع عکس: hamshahrionline.ir

  • اجاره‌کننده باید حداقل ۲۰ سال سن داشته باشد.
  • اجاره‌کننده نباید خودرو را به شخص دیگری واگذار کند یا اجاره دهد. 
  • در صورت تصادف یا بروز هرگونه مشکل یا خرابی در خودرو، باید فورا به شرکت اجاره‌دهنده اطلاع‌رسانی و از هرگونه اقدامی برای تعمیر آن خودداری کرد.
  • مقدار بنزین خودرو در زمان بازگرداندن خودرو باید برابر با زمان تحویل گرفتن آن باشد.
  • استعمال دخانیات در داخل خودرو ممنوع است و هرگونه خسارت ناشی از این عمل، مستلزم پرداخت جریمه در هنگام تحویل خواهد بود.
  • برای بعضی خودروها، سقف مسافت تعیین می‌شود و راندن بیشتر از آن با پرداخت هزینه اضافی مقدور خواهد بود.
  • با اجاره روزانه خودرو در کیش امکان استفاده از آن برای ۲۴ ساعت فراهم می‌شود.
  • تاخیر در تحویل خودرو از سوی مستاجر با جریمه نقدی روبه‌رو خواهد شد.
  • درصورت تمایل امکان تمدید اجاره خودرو با توافق شرکت وجود دارد.
  • حداقل مدت اجاره خودرو در کیش ۲۴ است و در صورت لغو اجاره اتومبیل در کمتر از این زمان، هزینه یک شبانه‌روز دریافت می‌شود.
  • در صورت تمیز و مرتب نبودن ماشین هنگام تحویل، اجاره‌کننده باید مبلغی را به‌عنوان هزینه کارواش به شرکت بپردازد.
  • در زمان‌هایی که از ماشین استفاده نمی‌کنید، آن را در پارکینگ پارک کنید تا آسیب نبیند.
  • در سیستم فنی ماشین نباید دخالت شود. (مثل باز کردن گاز ماشین‌های اسپرت)
  • خارج کردن خودرو از جزیره ممنوع است.
  • ورود خودرو به سواحل و جاده‌های خاکی ممنوع است.
  • انجام حرکات نمایشی با خودروی اجاره‌ای ممنوع است.
  • ریختن زباله از داخل خودرو به بیرون ممنوع است.
  • بستن کمربند الزامی است.
  • رعایت حق تقدم در تمامی شرایط الزامی است.
  • حداکثر سرعت مجاز در سراسر جزیره کیش ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
  • ایجاد آلودگی صوتی از طریق بوق زدن، بالابردن صدای سیستم صوتی خودرو یا… ممنوع است و جریمه دارد.

آیا خودروهای کیش شامل بیمه می‌شوند؟

اجاره شورلت در جزیره کیش

منبع عکس: mgairan.com

یکی از نکات مهم خودروهای اجاره‌ای کیش، بیمه آن‌ها است. استفاده از بیمه اجاره خودرو باعث می‌شود تا مشکلات مربوط به عدم اطمینان مشتری هنگام اجاره خودرو کاهش پیدا کند. برای مثال، می‌توانید بدنه خودروی اجاره‌ای را برای مدت معین بیمه کنید تا از خسارات احتمالی تصادفات جلوگیری به عمل آورید.

به‌طور معمول بیمه‌های شخص ثالث و بیمه بدنه بدون پرداخت هزینه جداگانه همراه خودروی اجاره‌ای ارائه می‌شوند؛ اما برخی از شرکت‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند تا بتوانید پس از انتخاب خودروی مورد نظرتان، در قسمت پوشش‌ها با پرداخت مبلغ بیشتری، میزان تعهد خود در قبال پرداخت خسارت خودرو را کاهش دهید.

حداقل مدت زمان اجاره خودرو در کیش چند روز است؟

اجاره مازاراتی در کیش

منبع عکس: irna.ir

حداقل مدت زمان اجاره خودرو در کیش از زمان تحویل خودرو به مسافر ۲۴ ساعت (یک شبانه‌روز) است و با اجاره کمتر از این زمان نیز پرداخت هزینه یک روز الزامی است. در صورت تاخیر در تحویل خودرو در ساعت مقرر، به‌ازای هر ساعت درصدی از اجاره روزانه به‌عنوان جریمه دریافت می‌شود و تاخیر بیش از سه ساعت مستلزم پرداخت اجاره یک روز است. اجاره ون یا لیموزین به‌صورت ساعتی امکان‌پذیر است.

در صورت بروز نقص فنی یا تصادف خودرو در کیش چه اتفاقی می‌افتد؟

تصادف در کیش

منبع عکس: irna.ir

در صورت تصادف با ماشین اجاره‌ای و مقصر بودن اجاره کننده، هزینه خسارت بر عهده او خواهد بود. همچنین در صورت بروز نقص فنی در مدتی که خودرو در اختیار مستاجر است، خسارت آن به‌عهده وی خواهد بود است؛ خسارات ناشی از فرسودگی خودرو، مشمول این قانون نیست.

با داشتن بیمه، تمام هزینه‌های ناشی از حادثه و نقص فنی توسط بیمه پرداخت می‌شود. مدت اعتبار این بیمه از زمان رزرو تا زمان تحویل خودرو به شرکت اجاره‌دهنده خودرو است؛ در این مدت مسئولیت پرداخت تمام هزینه‌های ذکرشده در بیمه‌نامه به عهده بیمه‌گذار است. برای مواردی که در بیمه قید نشده‌اند، فرد اجاره‌کننده باید هزینه مربوطه را پرداخت کند. در هنگام اجاره خودرو دقت داشته باشید که عدم ارائه بیمه و گرفتن خسارات هنگفت از مشتری، به‌عنوان یکی از راه‌‌های کلاهبرداری در اجاره خودرو شناخته می‌شود.

آیا امکان تحویل خودرو در فرودگاه یا نقطه دلخواه وجود دارد؟

فرودگاه کیش

منبع عکس: snapptrip.com

شرکت‌های اجاره خودرو در کیش این امکان را فراهم کرده‌اند تا خودروی موردنظر را در فرودگاه، هتل‌ یا هر نقطه دلخواه دیگری در کیش، بدون دریافت هزینه ترانسفر تحویل مشتری دهند. همچنین این امکان وجود دارد که قبل از رسیدن به کیش، خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید تا در فرودگاه به شما تحویل داده شود.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که امکان بازگرداندن خودرو به شرکت اجاره‌دهنده در پایان سفر در فرودگاه فراهم است؛ برای این منظور، باید هماهنگی‌های لازم از قبل با شرکت انجام پذیرد.

آیا اجاره خودرو در کیش شامل بنزین و کارواش نیز می‌شود؟

بنزین اجاره خودرو در کیش

منبع عکس: mojnews.com

هزینه تامین بنزین خودروی اجاره‌ای در کیش به عهده اجاره کننده است. شما می‌توانید مصرف سوخت خودروی انتخابی خود را در اطلاعات مخصوص هر خودرو مشاهده کرده و انتخاب مناسبی را انجام دهید. همچنین در صورت داشتن کارت سوخت، می‌توانید از آن در جزیره کیش استفاده کنید. به هر روی دقت داشته باشید که میزان بنزین موجود در باک در زمان بازگرداندن خودرو باید برابر با زمانی باشد که آن را تحویل گرفتید؛ در غیر این صورت ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت خواهید بود.

در این مقاله تلاش کردیم تا شرایط و جزییات اجاره ماشین در کیش را بررسی کنیم. چنانچه تجربه اجاره خودرو در کیش را دارید، می‌توانید آن را با ما و کاربران کجارو به اشتراک بگذارید. 

پرسش‌های متداول

ارزان‌ترین قیمت اجاره خودرو در کیش چقدر است؟

۷۰۰ هزار تومان

حداقل مدت کرایه خودرو در کیش چقدر است؟

یک شبانه‌روز (۲۴ ساعت)

در صورت بروز نقص فنی یا تصادف خودرو در کیش چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت تصادف با ماشین اجاره‌ای و مقصر بودن اجاره کننده، هزینه خسارت بر عهده او خواهد بود.

هزینه بنزین خودروی اجاره‌ای در کیش به عهده کیست؟

هزینه تامین بنزین خودروی اجاره‌ای در کیش به عهده اجاره کننده است.

منبع عکس کاور: hotelpanoramakish.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه