بهترین مراکز خرید بندر انزلی، از منطقه آزاد تا بازار محلی

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور سه شنبه، ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
بهترین مراکز خرید بندر انزلی، از منطقه آزاد تا بازار محلی

گشت‌وگذار در مراکز خرید و بازارهای محلی انزلی به‌دلیل وجود منطقه آزاد، یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در سفر به این شهر است.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید انزلی و بازارهای سنتی متعدد گردشگران را به‌سمت این شهر می‌کشانند. بازارها و مراکز خرید انزلی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و وجود یکی از مناطق آزاد ایران، محصولات متنوعی با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند. گشت‌وگذار و خرید سوغات در این بازارها که از جاهای دیدنی انزلی هستند، از تفریحات هیجان‌انگیز سفر این شهر محسوب می‌شوند. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مراکز خرید انزلی آشنا کنیم.

مرکز خرید ونوس

  • آدرس: جاده انزلی - کیاشهر، کیلومتر پنج جاده حسن‌رود، منطقه آزاد انزلی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۵۱۳۳۱ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۳

مرکز خرید ونوس انزلی

منبع عکس: mapio.net، عکاس: ناشناس

«مرکز خرید ونوس» یکی از مراکز خرید منطقه آزاد انزلی است که زیربنایی بالغ بر ۵۲,۰۰۰ متر مربع در سه طبقه، ۸۳۶ واحد تجاری و ۶۶ واحد اداری دارد و از جاهای دیدنی انزلی به شمار می‌رود. اگر قصد خرید کالاهای لوکس را دارید، این پاساژ یکی از بهترین گزینه‌ها است.

در پاساژ ونوس، فروشگاه‌ها و برندهای معتبر ایرانی و خارجی کالاهایی نظیر پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، اکسسوری منزل، اسباب‌بازی، ساعت و عینک را عرضه می‌کنند. از فروشگاه‌های مواد غذایی مجتمع نیز می‌توانید انواع خوراکی و نوشیدنی‌‌های باکیفیت را خریداری کنید.

از امکانات رفاهی و خدماتی مجتمع ونوس می‌توان به پله‌برقی، آسانسور، رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت، نمازخانه، بانک، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد. این پاساژ به‌علت موقعیت مکانی و نزدیکی به دریا یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید انزلی است.

مرکز تجاری هپی مارت

  • آدرس:جاده انزلی- کیاشهر، کیلومتر پنج جاده حسن‌رود، منطقه آزاد انزلی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۹۹۱۱۱۸ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: از ۸:۳۰ تا ۲۱

مرکز تجاری هپی مارت انزلی

منبع عکس: happy-mart.ir، عکاس: ناشناس

«مرکز تجاری هپی مارت» در منطقه آزاد بندر انزلی برای تامین نیازهای شهروندان و گردشگران و رضایت آن‌ها از یک خرید خوب احداث شده است. این پاساژ با استفاده از مرغوب‌ترین مصالح در معماری و دقت در جزئیات طراحی داخلی مانند تناسب طرح و رنگ و نور‌پردازی زیبا، سعی بر ایجاد فضایی امن و دلنشین برای بازدیدکنندگان و مغازه‌داران داشته و با هدف عرضه کالاهای منحصربه‌فرد از برندهای معتبر داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرده است.

هپی مارت، به‌شکل یک سازه چندوجهی در زمینی به مساحت ۲,۵۰۰ متر مربع با زیربنای کلی ۸,۰۰۰ متر مربع و در پنج طبقه ساخته شده است که هر طبقه آن مساحتی برابر ۱,۶۰۰ متر مربع دارد. هپی مارت دارای چهار طبقه فروشگاهی، یک طبقه فود کورت و روف گاردن است که بزرگ‌ترین بام رستوران استان گیلان نیز به شمار می‌رود. مشخصات طبقات و فروشگاه‌ها به شرح زیر است:

  • طبقه همکف: با ارتفاع سقف هفت متر؛ دارای ۶ واحد تجاری 
  • طبقه اول: با ارتفاع سقف ۵٫۵ متر؛ دارای ۴۳ واحد تجاری با مساحت ۲۰ تا ۴۰ متر مربع
  • طبقه دوم: با ارتفاع سقف ۵٫۵ متر؛ دارای ۵۳ واحد تجاری با مساحت ۱۵ تا ۲۰ متر مربع
  • طبقه سوم: با ارتفاع سقف ۵٫۵ متر؛ دارای ۴۵ واحد تجاری با مساحت ۲۰ تا ۴۰ متر مربع
  • طبقه چهارم: فودکورت با ۱۲ واحد رستوران و کافی‌شاپ
  • روف گاردن: بزرگ‌ترین بام رستوران استان گیلان با نمای ۳۶۰ درجه و هوای مطبوع

مرکز تجاری هپی مارت دارای امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی است که از آن‌ها می‌توان به دو رشته پله‌برقی، سه دستگاه آسانسور نفربر، آسانسور حمل بار، دو راه‌پله اضطراری، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی از نوع فن کوئل سقفی و چیلر، دیوارهای داخلی مقاوم در برابر زلزله، سیستم اعلان و اطفای حریق پیشرفته، سیستم نظارت تصویری، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد.

مرکز خرید ستاره شمال

  • آدرس:جاده انزلی- کیاشهر، کیلومتر پنج جاده حسن‌رود، منطقه آزاد انزلی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۵۲۰۰۰ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: از ۱۰ تا ۲۳

مرکز خرید ستاره شمال انزلی

منبع عکس: mapio.net، عکاس: ناشناس

«مرکز خرید ستاره شمال» با وسعت ۲۱,۰۰۰ متر مربع و با معماری منحصربه‌فرد، اولین مجتمع اداری و تجاری لوکس در منطقه آزاد بندر انزلی به شمار می‌رود. این مجتمع در ۶ طبقه احداث شده است و طبقات همکف و اول آن، بیش از ۴۸۰ واحد تجاری دارد. طبقه دوم شامل سوئیت‎‌های اداری و سالن اجتماعات، طبقات سوم و چهارم شامل سوئیت‌های اقامتی و اداری و طبقه آخر شامل رستوران شیشه‌ای با چشم‌انداز زیبا می‌شود.

در مرکز خرید ستاره شمال می‌توانید چندین ساعت به گشت‌وگذار بپردازید و کالاهای مورد نیاز خود را از برندهای معتبر داخلی و خارجی با تنوع و کیفیت بالا تهیه کنید. در این پاساژ فروشگاه‌‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، عینک، لوازم برقی، لوازم خانه و آشپزخانه، مواد غذایی، شکلات و غرفه‌های خوراکی وجود دارد. از امکانات این مجتمع می‌توان به پله‌برقی، رستوران، ماشین کودک، بانک، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد.

بازار کاسپین

  • آدرس: خیابان شهید مطهری (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۵۲۸۱۸۲ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۳:۳۰، پنجشنبه و جمعه از ۹:۳۰ تا ۲۴

بازار کاسپین انزلی

منبع عکس: tripbama.com، عکاس: ناشناس

«بازار کاسپین» یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بندر انزلی است که در نزدیکی ساحل قرار دارد. اجناس روسی بسیاری در این بازار به چشم می‌خورد و کالاهایی نظیر پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تزیینی منزل، خوراکی و... در آن به فروش می‌رسد. هزینه گمرکی کالاهای بازار کاسپین بسیار کم است؛ از این‌رو، اجناس آن اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه قیمت‌گذاری می‌شوند. مرکز خرید پرطرفدار و شلوغ کاسپین دارای امکاناتی مانند کافی‌شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی و پارکینگ است.

بازار پردیس

  • آدرس: خیابان شهید مطهری، ابتدای خیابان ورزش (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۵۲۷۰۵۰ ۰۱۳

بازار پردیس انزلی

منبع عکس: intoday.ir، عکاس: ناشناس

«بازار پردیس» یکی از قدیمی‌ترین بازارهای انزلی است که به‌دلیل عرضه کالاهای وارداتی از کشورهای همسایه شمال ایران، به بازار روس‌ها شهرت دارد. در راهروهای پیچ‌درپیچ این بازار شلوغ می‌توانید کالاهای مختلف را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید. بازار پردیس هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران است.

مجتمع تجاری پارادایس

  • آدرس: خیابان سپه، بین عاشورنژاد و پارسا (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۵۴۹۶۸۴ ۰۱۳
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه به‌غیر از جمعه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵:۳۰ تا ۲۱

مجتمع تجاری پارادایس انزلی

منبع عکس: google map، عکاس: Fariba-Mahdavi

«مجتمع تجاری پارادایس» یکی از مراکز خرید انزلی است که یک مرکز تجاری و تفریحی به شمار می‌رود. در این پاساژ انواع پوشاک، موبایل و طلا به‌فروش می‌رسد. علاوه بر واحدهای تجاری، بخش‌هایی برای بازی و تفریح نیز وجود دارد. طبقه زیر همکف پارادایس به فروشگاه‌‎های موبایل و خدمات کامپیوتر و طبقه همکف به طلا اختصاص یافته است. در طبقه اول و دوم فروشگاه‌های متعدد لباس، اسباب‌بازی، وسایل تزیینی و غیره قرار دارد. طبقه آخر نیز شامل کلوپ‌های بازی و کافه پارادایس می‌شود.

مرکز خرید خاطره

مرکز خرید خاطره انزلی

منبع عکس: blog.rahbal.com، عکاس: ناشناس

«مرکز خرید خاطره» یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای است که در بسیاری از شهرها شعبه دارد. در شهر انزلی نیز دارای دو شعبه است که در آن‌ها می‌توان انواع پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و کفش را خریداری کرد. مرکز خرید خاطره با وجود تنوع و کیفیت بالای محصولات یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید در اطراف رشت به حساب می‌آید.

بازار گیلار

  • آدرس: جاده بندر انزلی- رشت، کیلومتر ۲ بعد از میدان معراج (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۲۴ 

بازار گیلار انزلی

منبع عکس: anzali.gilan.ir، عکاس: ناشناس

«بازار گیلار» در دهکده ساحلی بندر انزلی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید و جاهای دیدنی بندر انزلی به شمار می‌رود که از سال ۱۳۸۰ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این بازار بزرگ با عرضه کالاهای وارداتی روس و ترک با قیمت‌های بسیار مناسب، محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد.

مرکز خرید گیلار، در سه بازار سرپوشیده و به‌شکل دکه‌های به‌هم متصل احداث شده است که در آن‌ها کالاهای متنوعی نظیر پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیسمونی نوزاد، اسباب‌بازی، عینک، لوازم خانه و آشپزخانه و لوازم تزیینی عرضه می‌شود. در این بازار تعدادی کافه رستوران، پارک کودک و پارکینگ برای رفاه حال گردشگران دایر شده است.

بازار بزرگ سپه

بازار بزرگ سپه انزلی

منبع عکس: khaneanzali.com، عکاس: ناشناس

«بازار بزرگ سپه» یکی از بازارهای قدیمی انزلی است که در پیاده‌رو خیابان سپه و در امتداد خیابان مطهری، مهم‌ترین قطب تجاری شهر، قرار دارد. این خیابان که بناهای تاریخی و قدیمی شهر را در خود جای داده، در حال حاضر سنگ‌فرش شده است. بازار سپه قدمتی نزدیک به نیم قرن دارد و با تلاش بازاریان همچنان پررونق و پرطرفدار است. قدم‌زدن، تماشا و خرید در خیابان سپه انزلی یکی از تفریحات اهالی این شهر به شمار می‌رود.

بوتیک‌ها و فروشگاه‌های متعدد بازار بزرگ سپه در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، لوازم بافتنی، عینک، لوازم‌خانگی، طلا و صنایع دستی فعالیت دارند. همچنین در خیابان سپه انواع خوراکی، خواربار و سبزیجات تازه را می‌توانید تهیه کنید. پس از گردش و خرید نیز می‌توانید به بازدید از دیدنی‌های انزلی نظیر مناره (برج ساعت) و ساختمان موزیک بروید.

شنبه بازار

شنبه بازار انزلی

منبع عکس: intoday.ir، عکاس: ناشناس

در شهرهای شمالی و بسیاری از دیگر شهرهای ایران بازارهایی وجود دارند که تنها در روز خاصی از هفته در محله خاصی از شهر دایر می‌شوند؛ این بازارهای محلی، بازار هفتگی نامیده می‌شوند. «شنبه بازار انزلی» مانند دیگر بازارهای هفتگی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی انزلی برای گردشگران است که با سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال از قدیمی‌ترین بازارهای هفتگی به شمار می‌رود. این بازار در خیابان میرزا کوچک خان استقرار دارد و در حال حاضر، شنبه بازار جدیدی نیز در خیابان نواب صفوی افتتاح شده است.

مردمان بومی از روستاهای اطراف و شهرهای دور و نزدیک گیلان محصولات خود را برای فروش به شنبه بازار می‌آورند. از تولیدات و محصولات روستاییان می‌توان از ماهی تازه، ماهی شور و دودی، میوه و سبزیجات تازه، صیفی‌جات، زیتون، ترشی‌های محلی، رب انار، تخم‌مرغ، برنج، پنیر محلی بنام سیامزگی، گل و گیاه، طیور، ظروف سنتی، محصولات حصیربافی و صنایع دستی نام برد.

بازار کپورچال (دوشنبه بازار بندر انزلی)

  • آدرس: کیلومتر ۲۱ جاده انزلی به آستارا، کپورچال
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۱۸

بازار کپورچال (دوشنبه بازار بندر انزلی)

منبع عکس: diyarmirza.ir، عکاس: Aydin Rastgo

کپورچال به شهر ماهی شهرت دارد؛ چراکه در شمال این روستا صیادان به صید ماهی از دریا می‌پردازند و در بخش جنوبی منطقه، استخرهای متعددی برای پرورش ماهی وجود دارند. «بازار کپورچال» یکی از بازارهای محلی و هفتگی بندر انزلی است که در روزهای دوشنبه برپا می‌شود. در این بازار که محبوب گردشگران و اهالی روستاهای اطراف است، ماهی‌های صید روز به فروش می‌رسد و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی انزلی برای گردشگران به شمار می‌رود.

در «دوشنبه بازار بندر انزلی» می‌توانید انواع محصولات کشاورزی و دام‌داری مردم بومی مانند انواع ماهی دریایی و پرورشی، سبزیجات و میوه‌جات تازه، ادویه‌جات، خشکبار، تخم‌مرغ، محصولات لبنی تازه و صنایع دستی گیلان را تهیه کنید. بیشتر مشتریان این بازار را اهالی روستاهای اطراف مانند آبکنار و سنگاچین تشکیل می‌دهند.

بازار ساحلی آسیای میانه

بازار ساحلی آسیای میانه انزلی

منبع عکس: intoday.ir، عکاس: ناشناس

«بازار آسیای میانه» که در کنار ساحل انزلی قرار گرفته است و به بازار ساحلی نیز شهرت دارد، از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی انزلی به شمار می‌رود. این بازار به‌صورت غرفه‌های مجزا در محوطه‌ای محصور ساخته شده است و اجناس متنوع آن در طرح و رنگ‌های شاد و جذاب، لذت خرید در کنار ساحل دریا را دوچندان می‌کند. بیشتر غرفه‌های بازار ساحلی در زمینه عرضه پوشاک و لوازم آرایشی فعالیت دارد؛ البته کالاهای دیگری نظیر لوازم تزیینی منزل، لوازم برقی و لوازم کشاورزی نیز به فروش می‌رسد. غرفه‌‌ صنایع دستی و غرفه سوغات گیلان از شلوغ‌ترین بخش‌های این بازار محسوب می‌شود. از مزایای بازار ساحلی وجود پارکینگ اختصاصی به‌‌‌طول دو کیلومتر است.

اگر شما نیز از مراکز خرید انزلی بازدید کرده‌اید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی کدامند؟

مرکز خرید ونوس، مرکز تجاری هپی مارت و مرکز خرید ستاره شمال از بهترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی به حساب می‌آیند.

مشهورترین مراکز خرید انزلی کدامند؟

بازار کاسپین، ستاره شمال، ونوس، پردیس، پارادایس، بازار سپه و بازار ساحلی 

بازارهای محلی و هفتگی انزلی کدامند؟

بازار ساحلی آسیای میانه، بازار گیلار، بازار سپه، شنبه بازار، دوشنبه بازار کپورچال و بازار ماهی‌فروشان

اولین مجتمع اداری و تجاری لوکس در منطقه آزاد بندر انزلی چه نام دارد؟

مرکز خرید ستاره شمال

منبع عکس کاور: mapio.net، عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه