خرید بلیط هواپیما ارزان برای سفرهای ضروری

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
خرید بلیط هواپیما ارزان برای سفرهای ضروری

اگر به‌زودی قرار است راهی یک سفر ضروری شوید، برای اطلاع از چگونگی خرید پرواز ارزان قیمت با ما همراه شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به‌طور معمول وقتی صحبت از سفر کردن می‌شود تفریح و سرگرمی اولین چیزی است که به ذهن اغلب افراد خطور می‌کند. با این حال هدف از سفر کردن همیشه هم برای رفتن به یک مکان تازه و انجام یک فعالیت تفریحی نیست، بلکه در بسیاری از موارد افراد بنا به ضرورت‌های گوناگون به سفر می‌روند. به‌طور مثال سفر به‌منظور معالجه، سفر برای تحصیل و همچنین سفر با هدف انجام ماموریت‌های کاری از جمله نمونه‌هایی از سفرهای ضروری هستند.

این نوع از سفرها معمولا به‌طور متناوب پیش می‌آیند و معمولا افراد بودجه مالی محدودی برای آن در اختیار دارند. ازاین‌رو می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که افراد در سفرهای ضروری دارند مدیریت هزینه‌ها است. از سوی دیگر به‌دلیل آنکه در سفرهای ضروری مدیریت زمان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، اغلب افراد خرید بلیط هواپیما برای این سفرها را ترجیح می‌دهند. به همین سبب این بار قصد داریم تا نحوه خرید بلیط ارزان برای سفرهای ضروری را در این مطلب بررسی کنیم. بنابراین اگر شما هم به‌زودی قرار است راهی یک سفر ضروری شوید برای اطلاع از چگونگی خرید پرواز ارزان قیمت با ما همراه شوید.

قیمت بلیط‌های هواپیما

قبل از آنکه به انواع بلیط‌های ارزان هواپیما و ترفندهای رزرو بلیط هواپیما ارزان بپردازیم، خوب است نگاهی به موضوع قیمت بلیط پرواز داشته باشیم. برخلاف وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و قطار که تقریبا دارای یک نرخ مشخص با درصدی از تخفیف‌های در بازه‌های زمانی مختلف هستند، هواپیما به‌عنوان یک وسیله نقلیه محبوب و پرطرف‌دار شامل طیف وسیعی از قیمت‌ها است. این نوسان قیمتی در بلیط‌های هواپیما به سبب آن است که اصولا نرخ بلیط هواپیما متاثر از عوامل گوناگونی است که تغییر در هر یک از آن‌ها منجر به تغییر قیمت بلیط‌ها می‌شود. برخی از این عوامل مربوط به مواردی است که در حوزه صنعت هوایی قرار دارد و بیشتر جنبه تخصصی دارند. در حقیقت شناخت این دسته از عوامل قیمتی از سوی مسافران تاثیر چندانی روی نحوه انتخاب آن‌ها و خرید ارزان بلیط ندارد. به‌طور مثال سیاست‌های داخلی ایرلاین‌ها برای تعیین نرخ بلیط‌ها جزو عواملی است که متقاضیان رزرو بلیط هواپیما نمی‌توانند در آن تغییر زیادی به وجود آوردند. با این حال دسته دیگری از عوامل وجود دارند که خریداران می‌توانند با اطلاع از آن‌ها انتخاب بهتری در خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما داشته باشند. مهم‌ترین عواملی که در این دسته قرار دارند شامل کلاس پروازی، کلاس نرخی، نوع بلیط هواپیما و زمان خرید بلیط هواپیما هستند.

رپورتاژ

انواع بلیط هواپیما با کلاس نرخی و کلاس پروازی متفاوت

بلیط‌های هواپیما در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دارند که هرکدام از آن‌ها نشانگر نوع هواپیما و میزان خدماتی است که مسافران در طول پرواز از آن بهرمند می‌شوند. به این طبقه‌بندی‌ها کلاس پروازی گفته می‌شود که شامل سه کلاس اکونومی، بیزنس و فرست کلاس می‌شوند. کلاس اکونومی که به آن اقتصادی هم گفته می‌شود خدمات اولیه پرواز را به مسافران ارائه می‌کند و جزو ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما است. کلاس بیزنس امکانات و خدمات رفاهی بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهد و به همان نسبت نیز قیمت بلیط آن بالاتر می‌رود. در نهایت بلیط هواپیما با درجه فرست کلاس جزو گران‌ترین بلیط‌های هواپیما قرار دارد، زیرا از نظر خدمات پروازی در سطح بالایی قرار می‌گیرد. گذشته از کلاس‌های پروازی نوع دیگری از تقسیم‌بندی در بلیط هواپیما وجود دارد که به آن کلاس نرخی گفته می‌شود. کلاس نرخی پرواز به‌معنای آن است که یک پرواز خاص با تغییر در برخی جزییات و خدمات شامل چند نرخ مختلف می‌شود. بدین طریق متقاضیان خرید بلیط هواپیما می‌توانند بر حسب نیاز خود از میان این کلاس‌های نرخی یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. به‌طور مثال برخی کلاس‌های نرخی میزان حمل بار مجاز کمی دارند یا امکان استرداد وجه در صورتی کنسلی را ندارد و ازاین‌رو قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر از کلاس‌های نرخی دیگر همان پرواز هستند.

رپورتاژ

پرواز ارزان با بلیط هواپیما لحظه آخری

یکی از انواع بلیط هواپیما ارزان را می‌توان بلیط‌های لحظه آخری دانست. این نوع بلیط همان طور که از نامش پیدا است به بلیطی گفته می‌شود که در فاصله کوتاهی تا تاریخ شروع پرواز عرضه می‌شود و قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد. در واقع زمانی که مسئولان پرواز در روزهای پایانی شروع یک پرواز از فروش صندلی‌های رزرو نشده ناامید می‌شوند با قرار دادن تخفیف‌های و قیمت‌های فوق‌العاده برای بلیط هواپیما تلاش می‌کنند تا مسافران را ترغیب به خرید کنند.

هرچند مقرون به‌صرفه بودن قیمت این نوع بلیط‌های منجر به ایجاد جذابیت زیادی برای رزرو آن‌ها از سوی مسافران شده است، اما این نوع بلیط‌ها یک ویژگی خاص دارند که برای بسیاری از مسافران جزو محدودیت‌ها و معایب آن‌ها بشمار می‌رود. این ویژگی همان عرضه شدن بلیط هواپیما در لحظات آخر یا در واقع چند روز مانده تا پرواز است. زیرا خرید این نوع بلیط‌ها عملا تا لحظات اخر برای مسافران ممکن نیست و ازاین‌رو متقاضیان خرید این نوع بلیط ناچارند تا به امید عرضه شدن بلیط لحظه اخری بدون برنامه‌ریزی قبلی در انتظار بمانند. در حالی که این کار همراه با ریسک جا ماندن از پروازهای دیگر مانند بلیط خارجی و عدم ارائه شدن بلیط لحظه اخری است. از آنجا که در سفرهای ضروری امکان تغییر تاریخ یا موکول کردن سفر به زمانی دیگر برای مسافران وجود ندارد بنابراین انتظار تا دقیقه‌های آخر برای خرید این بلیط چندان معقولانه به نظر نمی‌رسد. با این حال در شرایطی که سفر ضروری یه یک‌باره و به‌طور غیر منتظره مطرح می‌شود بهتر است مسافران در رزرو بلیط هواپیما از جست‌و‌جوی بلیط‌های لحظه آخری غافل نشوند. یکی از ابزارهایی که در سفرمارکت در دسترس شما است، تفکیک چارتری و لحظه آخری بودن پروازهاست و این به شما کمک می‌کند تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما ارزان چارتری

بلیط چارتری یکی دیگر از انواع بلیط‌های هواپیما است که محبوبیت زیادی در میان متقاضیان خرید بلیط هواپیما دارد. این نوع بلیط‌ها که در تقابل با بلیط سیستمی هواپیما قرار دارند توسط یک شرکت که در اغلب موارد از نوع شرکت‌های خدمات گردشگری است پیش خرید می‌شوند. در مرحله بعد آن شرکت که در اصطلاح شرکت چارتر کننده نامیده می‌شود بلیط‌ها را قیمت‌گذاری می‌کند و به خریداران نهایی عرضه می‌کند. از آنجا که شرکت به‌طور تضمینی بلیط‌های هواپیما را خریداری کرده است در صورت به فروش نرفتن آن‌ها متحمل خسارت مالی خواهد شد. بنابراین شرکت تلاش می‌کند تا نرخ این بلیط‌ها را متناسب با میزان تقاضا برای خرید آن‌ها تنظیم کند. به عبارت ساده‌تر اگر میزان تقاضا برای خرید بلیط‌ها کم باشد بنابراین قیمت بلیط‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند تا خریداران به رزرو بلیط‌ها ترغیب شوند. علی‌رغم تصور عمومی که درباره ارزان بودن بلیط‌های چارتری وجود دارد، باید یادآوری کنیم که این بلیط‌ها همیشه هم جزو ارزان‌ترین‌ها نیستند و در شرایطی که میزان تقاضا برای خرید بلیط‌ها بالا باشد قیمت آن‌ها حتی از بلیط‌های سیستمی نیز بالاتر می‌رود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

همان طور که پیشتر هم اشاره شد یکی از موثرترین عوامل قیمت بلیط‌های هواپیما بازه زمانی رزرو بلیط است. ازاین‌رو یکی از اصلی‌ترین مواردی که در خرید بلیط هواپیما ارزان باید به آن توجه کرد آن است که هر مقصد سفر دارای یک بازه زمانی پر گردشگر یا بازه شلوغ سفر است. در طول این بازه زمانی قیمت بلیط هواپیما برای آن مقصد نیز در بالاترین میزان خود قرار دارد و برعکس در بازه‌های زمانی خلوت سفر قیمت بلیط‌های هواپیما برای آن مقصد به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم اگر در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر ضروری هستید تا حد امکان در زمان‌های خلوت یا بازه‌های غیر تعطیل که میزان سفرها کمتر است سفر کنید تا از این طریق برای تهیه بلیط هواپیما هزینه کمتری پرداخت کنید. پیشنهاد اپلیکیشن موتور جست‌و‌جو سفرمارکت را روی گوشی خود نصب کنید تا هر زمان بتوانید بهترین قیمت بازار سفر برای هر خدمت گردشگری را در لحظه جست‌و‌جو کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه