۳ جاذبه متفاوت گردشگری؛ از جنگلی ترسناک تا منطقه گردشگری لوکس

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
۳ جاذبه متفاوت گردشگری؛ از جنگلی ترسناک تا منطقه گردشگری لوکس

از جاذبه‌های طبیعی مشهد تا موزه‌های دل‌انگیز آن و از امکان تاریخی تا بازار رضا؛ شهر مشهد و اطرافش پر از جاذبه‌های گردشگری جذابی است که می‌تواند سفر شما را دلچسب‌تر کند‌.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مشهد مهم‌ترین شهر زیارتی ایران است و مهم‌ترین جاذبه زیارتی آن حرم مطهر امام رضا (ع) است که درست در قلب شهر مشهد قرار دارد‌. حرم رضوی، معماری آن و البته مزار بزرگانی که در آن دفن شده‌اند، مهم‌ترین جاذبه زیارتی و گردشگری مشهد است؛ اما تنها جاذبه گردشگری آن نیست‌.

مشهد یکی از جذاب‌ترین شهر برای هر گردشگر ایرانی است. هتل‌های متنوع، رستوران‌ها با کیفیت، شهربازی‌های مختلف، بهترین پارک‌های آبی ایران و بخشی از بزرگ‌ترین بازارهای ایران تنها یک گوشه از جاذبه‌های گردشگری مشهد است.

از جاذبه‌های طبیعی مشهد تا موزه‌های دل‌انگیز آن و از امکان تاریخی تا بازار رضا؛ شهر مشهد و اطرافش پر از جاذبه‌های گردشگری جذابی است که می‌تواند سفر شما را دلچسب‌تر کند‌. در ادامه با هم به سه جاذبه گردشگری متفاوت مشهد نگاهی خواهیم داشت‌.

جنگل جیغ؛ آیا کسی واقعا جیغ می‌کشد؟

جنگل جیغ در حوالی روستای سربرج قرار دارد، و روستای سربرج در بخش طرقبه‌. فاصله‌‌ی این مکان تا مشهد تقریبا سی کیلومتر است‌. اگر آماده‌‌اید که کمی بترسید، چند نفر شوید، کوله‌‌ها را بردارید، نزدیک به چهل دقیقه از مشهد به‌سمت جنوب رانندگی کنید، به روستای سربرج برسید و بعد، از محلی‌‌ها بپرسید که جنگل جیغ کجاست‌. محلی‌‌ها مهمان‌‌نواز هستند و از قبل شما را برای ورود به جنگل آماده می‌‌کنند‌.

برای شب‌مانی می‌‌توانید حوالی جنگل، در روستای سربرج به اقامتگاه‌‌های موجود بروید و شب را آن‌‌جا بگذرانید‌. اما اگر توان بالایی در مواجهه با ترس دارید، رفتن به جنگل در شب آزاد است و فرصت کمپینگ نیز موجود است‌. فقط باید بدانید که حتما می‌‌ترسید، این‌‌طور نیست که ترسیدن را سرسری بگیرید‌. بسیاری از افرادی که خواسته‌‌اند شب را در جنگل بمانند، فرار کرده‌‌اند‌.

جنگل جیغ را به خاطر صداهای عجیب و شبیه به سوت و جیغی که در طول شب تا سپیده‌دم در آن طنین می‌اندازد به این نام می‌شناسند. اما صدای جیغ مانند این جنگل که باعث شهرت آن شده از کجا می‌آید؟ سه دسته دلیل برای این ماجرا وجود دارد‌. گروهی این صدا را مرتبط به حمله جمعی ملخ‌‌ها می‌‌دانند‌. دسته‌‌ای دیگر از افرادی که مطالعه کردند، معتقدند این صدا مرتبط به‌نوعی از جیرجیرک و دسته‌‌ای دیگر معتقدند این صدا برآمده از چرخش باد در لای گیاهان و درختان جنگل است‌. با این همه هیچ دلیل قطعی و کاملی برای این مسئله ذکر نشده است‌.

البته افسانه‌های محلی عجیبی هم در این رابطه وجود دارد. بر اساس یک افسانه محلی زنی در جنگل جیغ مشهد در بین شعله‌های آتش سوزانده شده و به قتل رسیده است و به همین دلیل، هر شب با صدای جیغ به‌دنبال انتقام از قاتل خود است. البته حتما می‌دانید که این حرف‌ها افسانه است و چندان واقعیت ندارد.

شاید از خود بپرسید اگر صدای جیغ و جو وحشتناک شب نبود، آیا باز هم این جنگل به شهرت می‌رسید؟ پاسخ مثبت است‌. جنگل جیغ بی‌تردید از جنگل‌های زیبای ایران است که تنوع گیاهی قابل‌توجهی دارد‌. این جنگل دلپذیر برای یک جنگل‌نوردی دل‌انگیز بسیار مناسب است، به‌خصوص با توجه به دمای متعادل و معقول آن.

چالیدره؛ بی‌نظیر در ایران

چالیدره یک منطقه گردشگری درجه یک در مشهد و بلکه در تمام ایران است‌. وقتی می‌‌‌گوییم منطقه گردشگری یعنی نواحی متعددی از یک منطقه تحت نوع مشخصی از مدیریت صرفا و لزوما برای گردشگری، تفریح و لذت از زندگی ایجاد می‌‌‌شود‌. معمولا مناطق گردشگری برای اقامت‌‌‌های چند روز یا چند هفته‌‌‌ای توسط جمعی از افراد یا خانواده‌‌‌ها انتخاب شده و افراد از تفریحات متنوعی در منطقه گردشگری لذت می‌‌‌برند‌.

لیست تفریحات در چالیدره حسابی متفاوت است‌. از زیپ لاین و بانجی جامپینگ گرفته تا ماهیگیری، غواصی، قایق و لنج و از کارتینگ، سافاری، باگی سواری و موتور ATV تا گشت‌وگذار در رستوران‌ها شما انتخاب‌های متنوعی دارید‌.

یکی از ویژگی‌‌‌های مهم منطقه‌‌‌ی گردشگری چالیدره این است که سطوح کیفیت در خدماتی که به شما داده می‌‌‌شود متغیر نیست‌. در واقع توقعی که شما از یک کافی‌‌‌شاپ دارید تا توقعی که از یک رستوران معمول دارید، تا توقع شما از یک تفریح سالم و کم‌‌‌خطر، همه برای شما فراهم است‌. شما می‌توانید فهرستی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی مشهد را در چالیدره مرور کنید.

رپورتاژ

اگر دل‌تان می‌خواهد که یکی دو هفته از فضای روزمره فاصله بگیرد و سفری به نسبت لوکس و جذاب را تجربه کنید چالیدره عالی است‌. اگر هم می‌خواهید برای یک آخر هفته ساده سری به آنجا بزنید، حتما راضی خواهید شد‌. چالیدره در ابتدای بهار هنوز سرد است و باران‌‌‌های بهاری دارد‌. اما کمی که از ابتدای بهار بگذریم به بهترین فصل بازدید از آن می‌رسیم‌.

طرقبه؛ شهرتی به وسعت ایران

طرقبه در کنار جاده قدیم طوس نیشابور قرار دارد و اگر بهترین مسیر تهران به مشهد  را  کمی تغییر دهید، شاید بتوانید از این منطقه هم عبور کنید. نام این منطقه مشهد از ترکیب دو کلمه‌ طرق و به تشکیل شده است‌. که به‌معنای آبادی بزرگ است‌. منطقه طرقبه ۱۳۳۴ متر ارتفاع دارد‌. و در بین دره‌های پهناور و خرم رشته کوه‌های بینالود قرار دارد‌. این منطقه در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی به شهر تبدیل شد‌.

رپورتاژ

‌طرقبه به‌دلیل ارتفاع بیشتری که نسبت به مشهد دارد و دارای بارش‌های فصلی بیشتری به نسبت مشهد است‌. این پدیده باعث شده که طرقبه سرسبزی و طراوت خود را در بهار و تابستان حفظ کرده و آب و هوای بسیار خنکی در این فصول دارد‌. البته ذکر اینکه شب‌های کمی سرد دارد که خالی از لطف هم نیست‌.

طرقبه پر از روستا، رستوران و مکان‌های تفریحی مختلف است. مناطق دره جاغرق، ،روستای کنگ، روستای نغندر، روستای مایان، روستای دهبار، روستای کلاته آهن از روستاهای مطرح طرقبه هستند که هرکدام جذابیت‌های طبیعی خاص خود را دارند.

علاوه‌ بر طبیعت بکر و سرسبز طرقبه پارک‌هایی بسیار زیبا و متنوع نیز ایجاد شده است. از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به پارک وکیل آباد، پارک کمرمقبولا، پارک جنگلی بهمن و پارک پونه اشاره کرد.

نکته جالب اینجا است که شما در طرقبه پیست اسکی هم پیدا می‌کنید. پیست اسکی طرقبه از مورد توجه‌ترین تفریحات افراد بومی و غیربومی در فصل زمستان محسوب می‌شود و همواره با استقبال بسیار زیادی هم روبه‌رو است. پس حتما سری به طرقبه بزنید و به‌خصوص از کباب‌های درجه یک آن میل کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه