ارزانترین کشورهای اروپا برای سفر

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
ارزانترین کشورهای اروپا برای سفر

کشورهای قاره سبز اروپا از محبوب‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگران بین‌المللی هستند؛ با این وجود، می‌توان مقاصد ارزانی را نیز در میان این کشورها یافت.

اروپا با تنوع زیاد، فرهنگ و تاریخ غنی و آب و هوای معتدل و دلچسب، مکانی عالی برای سفر و کاوش است. نکته جالب‌توجه درباره سفر به اروپا این است که سفر از یک مکان به مکان دیگر معمولا بیش از چند ساعت طول نمی‌کشد؛ زیرا بیشتر شهرها به هم نزدیک هستند. اما آیا می‌دانید ارزانترین کشور اروپا برای سفر کجاست؟

اغلب گردشگران وقتی به سفر به اروپا فکر می‌کنند، تعطیلات گران‌قیمتی را متصور می‌شوند که تنها یک بار در سال یا حتی چند سال یک بار میسر است؛ اما مانند بسیاری از مناطق جهان، اگر به‌اندازه کافی دقت کنید، متوجه خواهید شد که چندین کشور در اروپا وجود دارند که به زیبایی فرانسه یا هلند و گاهی حتی زیباتر هستند که برای سفر به آن‌ها به نصف بودجه لازم برای سفر به مقاصد مشهور اروپا نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه شما را با مقاصد ارزان اروپایی در سال ۲۰۲۲ آشنا خواهیم کرد و روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در اختیار شما خواهیم گذاشت.

ارزانترین کشور اروپا برای سفر:

گرجستان

  • موقعیت: شرقی‌ترین مرز اروپا 
  • پایتخت: تفلیس
  • شهرهای گردشگری: باتومی، اسپانتسمیندا، مستیا، متسختا، تلاوی، روستای اوشگولی
  • بهترین زمان سفر: بهار، اوایل تابستان، اوایل پاییز

گرجستان

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

گرجستان، کشوری واقع در قفقاز جنوبی در شمال ایران است که در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. تاریخچه این کشور که در گذشته بخشی از جمهوری شوروی بود، به سال‌ها قبل از دوره پارینه‌سنگی بازمی‌گردد و طبق کاوش‌های انجام شده، انسان نخستین از یک میلیون و ۸۰۰ هزار سال قبل در این منطقه زندگی می‌کرده است. امروزه صنعت گردشگری در کشور گرجستان به سرعت در حال پیشرفت است؛ کشوری امن و مقرون‌به‌صرفه که سفر به آن را هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد.

گرجستان کشوری امن و مقرون‌به‌صرفه برای سفر است

بزرگترین مزیت سفر به گرجستان، زیبایی‌های طبیعی آن است که برای بازدید از آن‌ها نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت. پیاده‌روی در کوه‌های قفقاز (سوانتی، یکی از استان‌های تاریخی در شمال غرب کشور، یک انتخاب محبوب است)، دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه‌های «جاواختی» (Javakheti) در جنوب شرقی گرجستان و اسکی از جمله فعالیت‌هایی هستند که گردشگران در این کشور به آن‌ها می‌پردازند.

هزینه سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری در سال ۲۰۲۲ بسته به مسافت، از ۰٫۵ تا پنج یورو متغیر است. گردشگران همچنین می‌توانند با هزینه‌ای اندک از شرکت‌های محلی ماشین اجاره کنند. برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه نیز انتخاب‌هایی چون مهمان‌خانه‌های خانوادگی با سرو یک صبحانه خوشمزه و اتاق‌هایی دنج در اختیار گردشگران است؛ اقامتی که حدود ۲۰ یورو در هر شب برای گردشگران هزینه خواهد داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سفر به تفلیس، پایتخت گرجستان نیز، سفری ارزان است. در این شهر با حدود ۱۵ یورو می‌توان برای دو نفر یک وعده غذایی کامل و با چند یورو، نوشیدنی خرید.

بلغارستان

  • موقعیت: جنوب شرق اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: صوفیه
  • شهرهای گردشگری: وارنا، پلوودیو، نسبار، بانسکو، ولیکو تارنووو، سوزوپول، بورگاس
  • بهترین زمان سفر: تابستان و اوایل پاییز

بلغارستان

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

تاریخ تمدن در بلغارستان کنونی به ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. شمال کشور تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد؛ در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است. بیشتر استان‌های بلغارستان آب‌وهوای سرد و کوهستانی دارند و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز از آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردار هستند.

بلغارستان از ارزان‌ترین مقاصد اروپایی برای سفر است و گردشگران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار اندک از جاذبه‌های متعددی در این کشور دیدن کنند و تجربه‌هایی ناب و فراموش‌نشدنی به دست بیاورند. در بلغارستان می‌توان با حدود ۶۱ دلار در هتل‌های مجلل و عالی برای یک شب اقامت کرد. هزینه غذا خوردن در یک رستوران تراز اول نیز چیزی در حدود ۳۴ تا ۴۱ دلار برای دو نفر است. یکی دیگر از مزیت‌های سفر به این کشور این است که بازدید از برخی از بهترین جاهای دیدنی بلغارستان و برخی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها همچون بازدید از بناهای تاریخی، پارک‌های ملی، شهر موزه‌ها و جشنواره‌ها، کاملا رایگان است.

در میان تمام مقاصد زیبای بلغارستان، ارزان‌ترین آن‌ها در منطقه «ردوپه» (Rhodopes) و در شمال کشور واقع شده‌اند. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، حتما به بلغارستان سفر کنید. در «بانسکو» (Bansko)، یکی از بهترین اقامتگاه‌های اسکی اروپا، می‌توانید با حدود ۴۳ دلار در هرروز، اقامتی دلچسب را تجربه کنید.

قبرس

  • موقعیت: شرق دریای مدیترانه، جنوب شرق اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: نیکوزیا
  • شهرهای گردشگری: لیماسول، لارناکا، آیاناپا، پافوس
  • بهترین زمان سفر: بهار و تابستان

قبرس

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

قبرس سومین جزیره پرجمعیت دریای مدیترانه است که به دو بخش قبرس جنوبی (بخش اروپایی) و قبرس شمالی (بخش آسیایی) تقسیم می‌شود. قبرس دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل است. سواحل زیبا، شن‌زارهای نرم و سفید، آب‌های شفاف و فیروزه‌ای رنگ، خانه‌های سفید رنگ، زیبا و دیدنی با معماری تلفیقی شرقی و غربی، قبرس را به یکی از زیباترین مقاصد سفر تبدیل کرده‌اند. اگر به‌دنبال یک مقصد برای گذراندن تعطیلاتی مقرون‌به‌صرفه در اروپا هستید، به قبرس بروید. این کشور از نظر تاریخی نیز دارای پیشینه‌ای غنی است و جاذبه‌هایی چون قلعه‌های باشکوه در آن وجود دارند.

قیمت‌ها در قبرس جنوبی مشابه سایر مقاصد میان‌رده اروپایی است. هزینه حمل‌ و نقل، غذا و محل اقامت بسته به شهر و نوع مسافرتی که دارید، بین ۲۰ تا ۵۰ یورو در هرروز متغیر است. بلیط رفت و برگشت در اتوبوس‌های درون‌شهری حدود هفت یورو و یک وعده غذایی معمولی در رستوران‌های محلی، حدود چهار تا ۶ یورو برای شما هزینه خواهد داشت. سفر به قبرس شمالی به مراتب ارزان‌تر است؛ بخشی که عملا توسط کشور ترکیه اداره می‌شود و به‌دلیل افت ارزش لیر در برابر دلار در سال ۲۰۲۲، مقصدی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌آید. سفر به این منطقه کاملا امن است و فعالیت‌های فراوانی برای انجام دادن در «گیرنه» (Kyrenia)، یکی از مناطق و شهرهای اصلی قبرس شمالی، وجود دارد.

آلبانی

  • موقعیت: شبه‌جزیره بالکان، جنوب شرق اروپا
  • پایتخت: تیرانا
  • شهرهای گردشگری: کروجا، گیروکاسترا، برات، اشکودرا
  • بهترین زمان سفر: بهار، اوایل تابستان، پاییز

آلبانی

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

آلبانی با تمدن و فرهنگی دیرینه از معدود جواهرات پنهان در اروپا و یکی از ارزان‌ترین کشورهای این قاره برای سفر است

آلبانی دارای تمدن و فرهنگی دیرینه و پر از شگفتی است. شواهد و مدارک بی‌شمار کشف شده از دوران نوسنگی همچون آلات و ابزار سنگی نشان می‌دهند که انسان‌ها از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار سال قبل در این منطقه سکونت داشتند. آلبانی از معدود جواهرات پنهان در اروپا و یکی از ارزان‌ترین کشورهای این قاره برای سفر و انتخابی منحصربه‌فرد برای هر نوع مسافرتی است. چه به‌دنبال سواحل ماسه‌ای خلوت و بدون ازدحام با آب‌های فیروزه‌ای باشید و چه به‌دنبال پیاده‌روی و هایکینگ در کوه‌های زیبا، این کشور شما را ناامید نخواهد کرد؛ البته همه این تفریحات به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، هزینه اندکی روی دست شما خواهند گذاشت.

شما می‌توانید کل آپارتمان‌های تیرانا (پایتخت آلبانی) را با نصف مبلغ هاستل‌های اروپای غربی (حدود ۹ دلار به‌ازای هر شب) رزرو کنید و با هزینه‌ای بسیار اندک با اتوبوس‌های بین‌شهری در سراسر کشور به گشت‌وگذار بپردازید. قیمت غذا در این کشور به‌قدری پایین است که می‌توانید با کمتر از ۱۴ دلار از یک مهمانی کامل باربیکیو و با حدود پنج دلار از یک وعده غذایی معمولی لذت ببرید. به‌علاوه، مهم‌ترین مزیت سفر به آلبانی، همنشینی با مردم محلی مهمان‌نواز و خون‌گرم آن است. 

یونان

  • موقعیت: جنوب شبه‌جزیره بالکان، جنوب شرق اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: آتن
  • شهرهای گردشگری: کفالونیا، ناکسوس، پارگا، لیندوس
  • بهترین زمان سفر: اواخر بهار، تابستان، اوایل پاییز

یونان

منبع عکس: خبرگزاری CNN. عکاس: ناشناس

یونان کشوری اوراسیایی با تاریخی بسیار طولانی و درخشان در عرصه جهانی است. این کشور به‌عنوان مهد فرهنگ غربی و زادگاه دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، تاریخ‌نگاری، تئاتر و نمایشنامه‌نویسی (کمدی و تراژدی) شناخته می‌شود. یونان در محل پیوند سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا واقع شده و تاریخی پرفراز و نشیب (یونان باستان، امپراتوری بیزانس و ترکان عثمانی) را تجربه کرده است. این کشور با داشتن ۱۳٬۶۷۶ کیلومتر خط ساحلی، دارای طولانی‌ترین ساحل در کشورهای حوضه مدیترانه است. یونان بیش از ۶ هزار جزیره دارد که تنها ۲۲۷ مورد از آن‌ها خالی از سکنه هستند.

یونان کشوری زیبا با مقاصد متعدد برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای است. به‌غیر از جزایر میکونوس و سانتورینی (که برای استانداردهای یونان بسیار گران به حساب می‌آیند)، این کشور مقصدی بی‌نظیر برای گذراندن یک تعطیلات کم‌هزینه است. سفر به شهرهای بزرگ یونان مانند آتن و تسالونیکی و گشت‌وگذار در جزایر یونان، برخلاف آنچه به نظر می‌آید، برای شما هزینه زیادی دربرنخواهد داشت و به نسبت بسیاری از دیگر مقاصد مشهور اروپا، مقصدی ارزان به شمار می‌آید.

یکی از این مقاصد، جزیره کرت، یکی از بزرگترین جزایر یونان است؛ مقصدی که به‌دلیل وجود مناظر جذاب، غذاهای متنوع و لذیذ، سواحل عجیب و غریب، مکا‌ن‌های باستانی و مردم مهمان‌نواز، شهرت فراوانی دارد. کرت در عین حال یک مقصد کم‌هزینه برای یونانی‌ها و خارجی‌ها از نظر اقامت و گزینه‌های غذایی است. شما همچنین می‌توانید در هر استانی از جمله هراکلیون، چانیا، رتیمنو یا لاسیتی، طیف وسیعی از هتل‌های خوب یا Airbnbs را برای اجاره به‌مدت یک هفته یا بیشتر با قیمت‌های پایین و خدمات استثنایی پیدا کنید.

مقدونیه شمالی

  • موقعیت: جنوب شرق اروپا
  • پایتخت: اسکوپیه
  • شهرهای گردشگری: اوهرید، بیتولا، ماوروو
  • بهترین زمان سفر: تابستان، اوایل پاییز

مقدونیه شمالی

منبع عکس: nomads-travel-guide.com. عکاس: ناشناس

مقدونیه شمالی یکی از مقاصد کمتر شناخته‌شده اروپایی با تابستان‌ها و پاییزهای گرم و خشک و زمستان‌های سرد با بارش سنگین برف است. این کشور محصور در خشکی بالکان چیزهای زیادی برای ارائه با هزینه‌هایی بسیار اندک دارد. هزینه حمل و نقل، اقامت و غذا در مقدونیه شمالی در بالکان به نسبت دیگر کشورهای این منطقه پایین‌تر است؛ به همین دلیل این کشور مقصدی مقرون‌به‌صرفه برای تعطیلات در اروپا به شمار می‌رود.

مناطق و شهرهایی مانند اسکوپیه (Skopje) و دریاچه اوهرید (Ohrid Lake) در مقدونیه شمالی کمی گران هستند؛ هرچند هنوز هم در مقایسه با کشورهای اروپای غربی هزینه کمتری روی دست شما خواهند گذاشت. یک آپارتمان مناسب برای تعطیلات بین ۲۴ تا ۳۴ دلار در روز هزینه دارد. قیمت غذا نیز در این کشور زیاد نیست؛ زیرا رستوران‌های کوچک خانوادگی زیادی در همه‌جا به چشم می‌خورند. سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور توسعه‌یافته نیست؛ بنابراین اجاره ماشین با حدود ۱۴ دلار هزینه در روز انتخاب عاقلانه‌ای است. 

صربستان

  • موقعیت: مرکز جنوب خاوری اروپا
  • پایتخت: بلگراد
  • شهرهای گردشگری: سوبتیتسا، ورانیه، زرنجانین، دونجی میلانواچ، نووی ساد
  • بهترین زمان سفر: بهار، پاییز

صربستان

منبع عکس: peregrineadventures.com. عکاس: ناشناس

صربستان در نقطه اتصال مرکز، جنوب و خاور اروپا قرار دارد

صربستان در شبه‌جزیره بالکان و در جلگه پانونین قرار دارد؛ جایی که پیوندگر میان مرکز، جنوب و خاور اروپا است. این کشور اغلب به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین مقاصد اروپا برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات تابستانی در نظر گرفته می‌شود. در صربستان هزینه‌ وعده‌های غذایی در یک رستوران به‌ازای هر نفر ۱۰ یورو و هزینه نوشیدنی بین یک تا دو یورو است. اقامت در یک هتل چهار ستاره در سال ۲۰۲۲ نیز، حدود ۸۰ یورو برای هر شب تمام می‌شود. اگر این هزینه‌های اندک برای جذب شما برای رزرو سفر به صربستان کافی نیست، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به لیست جاهای دیدنی صربستان نگاهی بیندازید.

بلگراد، پایتخت صربستان دارای جاذبه‌های فراوانی مانند قلعه و پارک Kalemegdan، کلیسای سنت ساوا، کافه‌ها و فروشگاه‌های Dorćol و موزه نیکولا تسلا است. در همان نزدیکی، ساحل کنار دریاچه Ada Ciganlija، روستای Zemun و کوه آوالا نیز وجود دارند. از طرف دیگر، گردشگران می‌توانند در شهر «نووی ساد»، شهر دوم گردشگری صربستان اوقات خوشی را سپری کنند. در این شهر، بازدید از میدان آزادی، کاخ اسقف و کنیسه نووی ساد را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ تفریحاتی که رایگان هستند.

بوسنی و هرزگوین

  • موقعیت: جنوب شرق اروپا
  • پایتخت: سارایوو
  • شهرهای گردشگری: توزلا، ویسوکو، برکو، بانیا لوکا، پوچیتلی، کونییتس
  • بهترین زمان سفر: بهار، تابستان، اوایل پاییز

بوسنی و هرزگوین

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

کشور بوسنی و هرزگوین در شبه‌جزیره بالکان واقع شده است و آب و هوایی معتدل و کوهستانی دارد. این کشور هنوز به یک مقصد محبوب شناخته شده تبدیل نشده است؛ اما با طبیعت باورنکردنی، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه، یک تعطیلات عالی را برای شما رقم می‌زند. در بوسنی و هرزگوین در قلب بالکان قرار خواهید گرفت؛ جایی که شرق به غرب می‌رسد.

در میان برخی از بهترین جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین می‌توان به سارایوو (پایتخت چندفرهنگی این کشور) با مرکز تاریخی عثمانی و شهر «موستار» (Mostar) با پل نمادین خود روی رودخانه خیره‌کننده نرتوا اشاره کرد. بوسنی و هرزگوین یک مقصد تعطیلات چهار فصل است. در تابستان، تپه‌های سرسبز، آبشارها و رودخانه‌های بوسنی، فرصتی برای قایقرانی در آب‌های خروشان و پیاده‌روی را برای شما فراهم می‌کنند؛ در حالی که زمستان‌ها میزبان علاقه‌مندان به ورزش اسکی و اسنوبورد در کوهستان‌ها هستند.

نکته مهم در مورد سفر به بوسنی و هرزگوین این است که شما پول کمی می‌پردازید؛ اما در ازای آن مقدار زیادی دریافت می‌کنید. به‌طور مثال، غذا خوردن در رستوران در این کشور بسیار ارزان است و هزینه شما به‌ندرت بیش از ۱۰ یورو برای هر نفر می‌شود. به‌علاوه، اجاره خودرو به‌مدت یک هفته با کمتر از ۱۰۰ یورو امکان‌پذیر است. قیمت یک اتاق دو نفره در یک هتل متوسط نیز ​​بین ۳۰ تا ۴۰ یورو است.

رومانی

  • موقعیت: جنوب خاوری اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: بخارست
  • شهرهای گردشگری: براسوو، سیگیسوارا، سیبیو، آلبا یولیا، تیمیزوارا، کلوج ناپوکا
  • بهترین زمان سفر: تابستان، اوایل پاییز

رومانی

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

کشور بالکان رومانی یکی از کشورهایی است که در تمام اروپا کمتر شناخته شده است؛ با این وجود یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در این قاره به شمار می‌آید. این کشور با مناظر طبیعی فراوان دل‌انگیز، غذاهای محلی لذیذ، فرهنگ و تاریخ غنی و مردمانی مهمان‌نواز و خون‌گرم، یک تعطیلات عالی را برای شما رقم خواهد زد.

یکی از چیزهایی که رومانی را بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌کند، واحد پول آن RON (لی) است. یک یورو تقریبا ۴٫۸ لی است. در این کشور برای یک شام به‌همراه نوشیدنی، حتی در گران‌ترین شهرهای رومانی، مانند «کلوج ناپوکا» (Cluj-Napoca) و بخارست، به‌ازای هر نفر تنها به ۲۰ یورو نیاز خواهید داشت. حتی اگر اقامت در یکی از شهرهای بزرگ و گران‌قیمت را انتخاب کنید، بودجه ۳۰ تا ۴۰ یورو برای هر نفر در روز کافی است. به‌علاوه شهرهای کوچک‌تر مانند سیبیو (Sibiu)، براشوف (Brașov) و تیمیشورا (Timișoara) نسبت به همتایان بزرگ‌تر خود مقرون‌به‌صرفه‌تر و زیباتر هستند.

در بازدید از رومانی پیاده‌روی در کوه‌های کارپات، کاوش در حومه شهر، تماشای قلعه قرن چهاردهمی دراکولا، شهر قدیمی قرن پانزدهمی بخارست، میدان انقلاب و طاق پیروزی رومانی را از دست ندهید.  غذاهای محلی این کشور مانند سارماله (رولت‌های کلم)، کوزوناک (نان شیرین) و مامالیگا (پولنتا، که معمولا با خامه ترش و پنیر قوی سرو می‌شود) بسیار لذیذ و ارزان هستند و اغلب در غرفه‌های غذای خیابانی فروخته می‌شوند.

مالت

  • موقعیت: جنوب اروپا، مرکز دریای مدیترانه
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: والتا
  • شهرهای گردشگری: بیرکیرکارا، سلیما، فگورا، زبوگ
  • بهترین زمان سفر: بهار، اوایل تابستان و پاییز

مالت

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

مالت با آب و هوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های بی‌شمار، مقصدی مقرون‌به‌صرفه و عالی برای سفر در قاره اروپا است

مالت از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده است و قدمت سکونت انسان در آن به ۵,۹۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. آب و هوای مالت مدیترانه‌ای است. مالت زمستان‌های معتدل و بارانی و تابستان‌های گرم و خشک دارد. این کشور مقصدی مقرون‌به‌صرفه و عالی برای سفر در قاره اروپا است. در حالی که مطمئنا می‌توانید اقامتی مجلل در مالت داشته باشید، اگر می‌خواهید با بودجه کمی از این کشور بازدید کنید، هزینه‌ها را در مالت بسیار مناسب خواهید یافت.

سفر به مالت به افرادی که عاشق امتحان کردن غذاهای محلی هستند، به‌شدت پیشنهاد می‌شود. رستوران‌های بسیاری در این کشور غذاهای لذیذ محلی و نوشیدنی‌ها را با قیمت‌هایی مناسب به مشتریان ارائه می‌کنند. اگر قصد دارید سفری ارزان داشته باشید، به والتا، پایتخت مالت نروید؛ زیرا اقامت و غذا در این شهر، به نسبت دیگر شهرها گران است. گردشگران با اقامت در اقامتگاه‌های دورتر از خط ساحلی اصلی یا جزیره کوچک‌تر «گوزو» (Gozo) می‌توانند صرفه‌جویی کنند. هزینه سفر به مالت در سال ۲۰۲۲ برای یک زوج، حدود ۶۵ تا ۷۰ یورو در روز است.

کرواسی

  • موقعیت: جنوب مرکزی اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: زاگرب
  • شهرهای گردشگری: دوبروونیک، اسپلیت، پولا
  • بهترین زمان سفر: بهار، تابستان، پاییز

کرواسی

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

کرواسی می‌تواند یک مقصد اقتصادی عالی در اروپا باشد. با پروازهای ارزان از بسیاری از شهرهای اروپایی، می‌توانید بلیط رفت و برگشت کرواسی را با کمتر از ۱۰۰ یورو تهیه کنید. البته هزینه‌ها به زمان سفر نیز بستگی دارند. به‌طور مثال در ماه مه و سپتامبر، ماه‌های میانی فصل داغ و فصل خلوت گردشگری، هزینه‌ها پایین‌تر از حد معمول است. کمترین قیمت‌ها در ماه اکتبر تا مارس، فصل خلوت گردشگری کرواسی، دیده می‌شوند.

اجاره یک اتاق خصوصی متوسط ​​در هر شب در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ تا ۳۰ یورو هزینه دارد و اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، بهتر است برای حمل و نقل به اتوبوس، کشتی یا ماشین کرایه‌ای فکر کنید. میانگین بودجه روزانه برای کرواسی حدود ۴۵ تا ۵۰ یورو با احتساب محل اقامت است. اگر در مکانی با آشپزخانه اقامت کنید، می‌توانید در بیرون رفتن برای ناهار و شام نیز صرفه‌جویی کنید. قیمت مواد غذایی در کرواسی مانند دیگر کشورهای اروپایی است؛ اما رستوران‌های آن نسبتا ارزان هستند. 

اسلوونی

  • موقعیت: جنوب مرکزی اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: لیوبلیانا
  • شهرهای گردشگری: گوارا، وگل، بلد، پیران
  • بهترین زمان سفر: تابستان

اسلوونی

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

اسلوونی سرزمین ناهموار با آب و هوای متنوع است. مناطق شمالی آب و هوایی سرد و کوهستانی و مناطق جنوبی و غربی آب و هوایی معتدل دارند. اسلوونی به‌عنوان مقصدی عالی برای سفرهای مقرون‌به‌صرفه در قاره اروپا مطرح می‌شود؛ زیرا قیمت‌ها در این کشور به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از همسایگان اطراف آن است. «لیوبلیانا»، پایتخت کشور اسلوونی، یک مقصد کمتر شناخته شده در اروپا است؛ مقصدی زیبا که با پیشینه تاریخی غنی، مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است و بازدید از آن نیاز به بودجه زیادی ندارد. غذاهای خیابانی در اسلوونی ارزان‌ترین غذاهایی هستند که در سراسر اروپا پیدا می‌شوند و به‌طور کلی می‌توان گفت که هزینه غذا در این کشور بسیار اندک است.

اسلوونی مقصدی فوق‌العاده برای سفرهای زمستانی نیز است؛ زیرا برخی از بهترین پیست‌های اسکی در اروپا برای خانواده‌ها یا زوج‌ها در این کشور قرار دارند. استراحتگاه‌های زیبایی مانند «کرانیسکا گورا» (Kranjska Gora) قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به همتایان فرانسوی و اتریشی خود دارند.

پرتغال

  • موقعیت: جنوب غربی اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: لیسبون
  • شهرهای گردشگری: فانچال، پورتیمائو، سینتر، پورتو
  • بهترین زمان سفر: بهار، پاییز

چاه مارپیچ سینترا

منبع عکس: internationaltraveller

پرتغال ترکیبی عالی از یک سفر ماجراجویانه، پر از آرامش و تجربه فرهنگ غنی را برای گردشگران فراهم می‌کند

پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپا است. این کشور آب و هوایی معتدل دارد که در شمال مرطوب‌تر و در جنوب و نواحی دور از دریا خشک‌تر و گرم‌تر است. جاذبه‌های طبیعی متعدد، پرتغال را تبدیل به مقصدی محبوب برای یک تعطیلات در اروپا کرده‌اند. متاسفانه، بیشتر بازدیدکنندگان از سواحل طلایی «آلگاروه» (Algarve) فراتر نمی‌روند. با این حال، اگر کمی در پرتغال پیش بروید و از گردشگران و گرمای شدید، فاصله بگیرید، تجربه‌های منحصربه‌فردی با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه پیش روی شما قرار می‌گیرد. 

از تالاب‌ها و سواحل متروک ذخیره‌گاه طبیعی Ria Formosa پرتغال گرفته تا تپه‌های ماسه‌ای پر از گل‌های وحشی در جنوب غربی «آلنتخو» (Alentejo) و پارک طبیعی ساحلی «ویسنتین» (Vicentine) و از زمین‌های سرسبز کوهستانی «آزورس» (Azores) گرفته تا مسیرهای پرماجرا در پارک ملی «پندا-گرس» (Peneda-Gerês)، تنوع طبیعی در پرتغال نفس‌گیر است. در روستاهای سفیدپوش و شهرهای جالب در طول مسیر غذای ارزان‌قیمت و اقامتگاه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای وجود دارند.

در شهرهای اصلی پرتغال مانند لیسبون، پورتو و فونچال نیز به‌دلیل وجود طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی و غذا می‌توان سفری ارزان را تجربه کرد. این مقصد اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌ ترکیبی عالی از ماجراجویی، آرامش و فرهنگ را به گردشگران پیشنهاد می‌دهد.

اسپانیا

  • موقعیت: غرب اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: مادرید
  • شهرهای گردشگری: بارسلون، سویل، بیلبائو، والنسیا، تولدو، گرانادا، سالامانکا
  • بهترین زمان سفر: اواخر بهار، اوایل پاییز

اسپانیا

منبع عکس: which.co.uk. عکاس: ناشناس

کشور اسپانیا با اقلیم‌های متعدد مدیترانه‌ای (تابستان‌های گرم و خشک)، اقلیم نیمه خشک (در ربع جنوب‌ شرقی کشور)، اقلیم اقیانوسی (در شمال اسپانیا بدون هیچ فصل خشک)، اقلیم آلپی و اقلیم نیمه گرمسیری در جزایر قناری، یکی از محبوب‌ترین مقاصد اقتصادی اروپا است و میلیون‌ها گردشگر سالانه تعطیلات خود را در اینجا سپری می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در اسپانیا، «کوستا دل سول» (Costa del Sol) در جنوب کشور است.

از میان همه فرودگاه‌های اطراف اندلس، ارزان‌ترین فرودگاه، مالاگا است؛ فرودگاهی که می‌توان با تنها حدود ۵۰ پوند با شرکت‌های هواپیمایی ارزان از سایر شهرهای اروپا به آن سفر کرد. فرودگاه مالاگا ۱۵ دقیقه با این شهر فاصله دارد و شما می‌توانید با رزرو Solhop (راننده هوشمند در فرودگاه) حمل و نقلی ارزان را تجربه کنید. از آنجا که هزاران هتل در جنوب اسپانیا با یکدیگر رقابت دارند، شما می‌توانید هتل‌های چهار یا پنج ستاره را با قیمتی بسیار کمتر از هر جای دیگری در اروپا در این منطقه رزرو کنید. غذا در اندلس نیز بسیار ارزان است و یک وعده غذایی در رستوران، شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر به‌همراه نوشیدنی برای دو نفر، تنها ۴۰ یورو در سال ۲۰۲۲ هزینه دارد.

لیتوانی

  • موقعیت: شمال شرق اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: ویلنیوس
  • شهرهای گردشگری: تراکای، پلاتلای، رومشیشکس، آنیکشیای
  • بهترین زمان سفر: اواخر بهار، تابستان

لیتوانی

منبع عکس: techcrunch.com. عکاس: ناشناس

جمهوری لیتوانی بزرگترین و جنوبی‌ترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپا است. نخستین مردمان پس از آب شدن یخ‌های دوران یخبندان یعنی در هزاره دهم پیش از میلاد در منطقه لیتوانی ساکن شدند. نزدیک به ۳۳ درصد از این کشور را مناطق جنگلی و نیمه‌جنگلی پوشش می‌دهند. آب و هوا در نقاط مختلف لیتوانی متفاوت است؛ در مناطق غربی ملایم و معتدل و در مناطق شرقی تنوع دمایی بسیار است.

لیتوانی کشوری کوچک اما جذاب و یک مقصد اروپایی مقرون‌به‌صرفه است. ویلنیوس، پایتخت این کشور با معماری خیره‌کننده، چندین تور پیاده‌روی در منطقه تاریخی و ساختمان‌های قدیمی کمونیستی، هنر خیابانی عالی و غذاهای خوشمزه، به نسبت بسیاری از پایتخت‌های دیگر اروپایی، سفری ارزان را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید یک بعد از ظهر دوست‌داشتنی و رایگان را با پیاده‌روی در اطراف بنای «سه صلیب» (Three Crosses) بگذرانید. ویلنیوس همچنین دارای یک رستوران درجه یک به نام «آماندوس» (Amandus) است که تقریبا با یک سوم هزینه غذا در شهرهایی مانند لندن یا پاریس به شما غذاهایی لذیذ ارائه می‌دهد.

سفر به «کاوناس» (Kaunas)، دومین شهر بزرگ لیتوانی، نیز مقرون‌به‌صرفه و جالب است. این شهر با فضایی پویا و سرزنده، هنر خیابانی عالی، بخش تاریخی و بلوار مشهور آزادی، سفری ارزان را برای شما رقم خواهد زد. سفر به لیتوانی و بازدید از بسیاری از جاهای دیدنی آن، هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

لتونی

  • موقعیت: شمال اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: ریگا
  • شهرهای گردشگری: Saulkrasti، آرایسی، اوگر، لیگانته، لیپاجا، والمیرا، کالدیگا
  • بهترین زمان سفر: اوایل بهار تا اوایل پاییز

لتونی

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

لتونی یکی از کشورهای حوزه دریای بالتیک است که مناظر شگفت‌انگیزی برای تماشا دارد

لتونی کشور میانی در بین سه کشور حوزه دریای بالتیک است که آب و هوای معتدل و فصلی دارد. این کشور چهار فصل میزبان تابستان‌هایی گرم، زمستان‌هایی سرد و یخبندان و روزهای مرطوب و بارانی نسبتا زیاد است. لتونی نه‌تنها یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر به شمار می‌آید، بلکه مملو از مناظر شگفت‌انگیز است.

برای یک تعطیلات اقتصادی مناسب، به ریگا، پایتخت لتونی، بروید و با پای پیاده به اکتشاف در خیابان‌های پوشیده از هنر و نور بپردازید. با یک تور پیاده‌روی رایگان در بخشی قدیمی شهر گردش کنید و به تماشای معماری خیره‌کننده شهر (به‌خصوص خانه سرهای سیاه و سه برادر) بنشینید. برای آشنایی با تاریخ پرفراز و نشیب کشور، ریگا را بدون بازدید از موزه اشغال (Museum of Occupation) و خانه «کرنر» (Corner House) ترک نکنید.

از شهر ریگا می‌توانید برخی دیگر از مقاصد گردشگری لتونی را در قالب سفرهای یک‌روزه با هزینه کمتر از ۱۰ یورو ببینید. برای گذراندن وقت در ساحل به «یورمالا» (Jurmala)، برای تماشای طبیعت به پارک ملی Gauja و برای آشنایی با تاریخ منطقه به بنای یادبود «سالاسپیلس» (Salaspils) بروید. اگر به‌دنبال مقصدی ارزان‌تر و اقامت در حومه شهر هستید، «لیپایا» (Liepaja) بهترین انتخاب برای شما است.

مجارستان

  • موقعیت: اروپای مرکزی
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: بوداپست
  • شهرهای گردشگری: سنت آندره، پچ، ایگر، هویز، روستای آگتلک
  • بهترین زمان سفر: بهار، پاییز

مجارستان

عکاس: نگین توکلی

مجارستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر است. در اینجا، با زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و جمعیت جوانی روبه‌رو خواهید شد که به شما حسی شبیه به گشت‌وگذار در کشور ایران و به‌خصوص تهران را می‌دهند. مجارستان با تاریخ و فرهنگ غنی آن شناخته می‌شود و مشارکت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش داشته‌ است.

در بوداپست، پایتخت مجارستان، می‌توانید ترکیبی زیبا از دو بخش تاریخی در دو سوی رود دانوب را ببینید. بخش بودا قلعه تاریخی بودا را به نمایش می‌گذارد و بخش «پست» با ساختمان مجلس باشکوه، خیابان‌های شلوغ و دیگر ساختمان‌ها احاطه شده است که کماکان میراث معماری چندصدساله خود را حفظ کرده‌اند. 

غذا و نوشیدنی در مجارستان بسیار ارزان هستند و شما می‌توانید با حدود چهار تا پنج دلار، یک کاسه گولاش تند و خوشمزه در یک رستوران محلی نوش جان کنید. فست فود نیز انتخابی مقرون‌به‌صرفه (سه تا چهار دلار) در مجارستان است. فراموش نکنید که قبل از غذا، نوشیدنی محلی «پالینکا» (palinka) را امتحان کنید. مجارستان یک مکان عالی برای گذراندن تعطیلات و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است.

لهستان

  • موقعیت: مرکز اروپا
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: ورشو
  • شهرهای گردشگری: کراکوف، روکلا، تورون، گدانسک، سوپوت، لودز، مالبورک، لوبلین
  • بهترین زمان سفر: اواسط بهار تا اواسط پاییز

لهستان

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

لهستان مقصدی مقرون‌به‌صرفه در اروپا برای افرادی است که به‌دنبال یک تعطیلات شهری، بازدید از شهرهای کوچک جذاب، یک سفر جاده‌ای پر از مناظر طبیعی یا یک تعطیلات ساحلی هستند. لهستان بخشی از اتحادیه اروپا است؛ اما واحد پول محلی آن، زلوتی (PLN) است و یک پوند حدود پنج زلوتی ارزش دارد. در شهرهای بزرگ این کشور، می‌توان یک اتاق دو نفره خصوصی مرکزی یا یک آپارتمان کاملا مجهز را با کمتر از ۳۴ دلار در هر شب پیدا کرد؛ این مبلغ در حومه شهر به ۱۴ دلار نیز می‌رسد. در مورد غذا، هزینه هر وعده بستگی به نوع غذاخوری دارد؛ اما حتی در شهرهای بزرگ گردشگری لهستان، می‌توان یک وعده غذایی کامل را با کمتر از ۱۴ دلار میل کرد. به‌علاوه بازدید از بسیاری از جاذبه‌ها در این کشور رایگان است.

در سفر به لهستان از شهرهای باشکوهی مانند گدانسک و ورشو گرفته تا زیبایی‌های طبیعی مانند پارک ملی تاترا و شهرهای تفریحی مانند سوپوت، از تنوع بی‌نظیر این کشور لذت ببرید. توجه داشته باشید که شهرهای اصلی لهستان یعنی کراکوف و ورشو همیشه ارزان نیستند؛ بنابراین اگر قصد سفر به آن‌ها را دارید، از بازدید از آن‌ها در تابستان خودداری کنید.

جمهوری چک

  • موقعیت: اروپای مرکزی
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: پراگ
  • شهرهای گردشگری: الوموتس، کوتناهرا، بوه، تلچ، برنو
  • بهترین زمان سفر: اواخر بهار، اوایل پاییز

جمهوری چک

عکاس: نگین توکلی

با سفر به جمهوری چک، حس می‌کنید در صفحه‌های یک کتاب جادویی قدم می‌گذارید

جمهوری چک کشوری محصور در خشکی است و اقلیم قاره‌ای مرطوب (معتدل با بارندگی‌های مناسب) دارد. این کشور مدت‌ها است که به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای سفر شناخته می‌شود؛ کشوری که هنوز هم یک گزینه‌ اقتصادی عالی است. در جمهوری چک می‌توانید با هزینه‌ای اندک از غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید و به بازدید از بخش تاریخی شهر، قلعه‌ها، دژها و پارک‌های ملی بروید؛ کشوری که بیشتر شبیه به یک دنیای جادویی و غیرواقعی است.

تنها استثنای غیر اقتصادی در جمهوری چک، اقامت گزیدن در مرکز شهر پراگ است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در حومه شهر اقامت کنید. این موضوع درباره رستوران‌ها نیز صدق می‌کند. برای حمل و نقل در پراگ یا دیگر شهرهای این کشور از اتوبوس و قطار استفاده کنید. بهترین و ارزان‌ترین شرکت‌های اتوبوسرانی RegioJet و Flixbus هستند. میانگین قیمت‌ها در صورت اقامت در حومه شهر پراگ در سال ۲۰۲۲ به‌ترتیب زیر است:

  • پنج تا ۶ یورو برای یک وعده غذا
  • بلیط قطار Regiojet از پراگ به برنو (۲۰۵ کیلومتر): چهار تا ۶ یورو
  • بازدید از پارک‌های ملی: رایگان
  • اجاره آپارتمان برای دو نفر به‌ازای هر شب: از ۲۰ یورو

اسلوواکی

  • موقعیت: اروپای مرکزی
  • عضو اتحادیه اروپا
  • پایتخت: براتیسلاوا
  • شهرهای گردشگری: بانسکا بیستریتسا، لوچا، نیترا
  • بهترین زمان سفر: اواخر بهار، تابستان

اسلوواکی

منبع عکس: emilyluxton.co.uk. عکاس: ناشناس

اسلوواکی کشوری محصور در خشکی است. حومه شهرها در این کشور، شگفت‌انگیز و دارای فضای زیاد برای گردش و کاوش است؛ ازاین‌رو یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپای شرقی برای بازدید به شمار می‌آید. در سفر به اسلوواکی نه‌تنها در شهرهای اصلی مانند براتیسلاوا، بلکه در شهرهای کوچک‌تر نیز متوجه خواهید شد که هزینه‌ها بسیار پایین هستند. غذا، نوشیدنی و حتی اقامت در اقامتگاه‌های پایتخت برای شما هزینه زیادی نخواهند داشت. یک شب اقامت به‌همراه دو وعده غذایی برای یک خانواده چهار نفره در سال ۲۰۲۲، تنها ۱۵۰ دلار می‌شود. در نظر داشته باشید که هزینه‌های غذا و اقامت در حومه شهرهای بزرگ از این مبلغ هم کمتر هستند.

کاوش در غارهای متعدد، قلعه‌ها و کوه‌های تاترا اسلواکی را تبدیل به مقصدی ایدئال برای طبیعت‌گردان می‌کند. به‌علاوه اسپاهای شگفت‌انگیز این کشور به‌خصوص اسپاهای گرم در فضای باز، گردشگران بسیاری را در فصول سرد سال به‌سمت این کشور اروپایی می‌کشاند.

چگونه در سفر به اروپا صرفه‌جویی کنیم؟

حتی اگر تصمیم به بازدید از شهرهای ارزان اروپایی داشته باشید، هزینه‌ها می‌توانند به سرعت افزایش یابند؛ بنابراین در ادامه راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید در سفر به اروپا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. این نکات را می‌توان در کشورهای گران اروپایی نیز برای صرفه‌جویی بیشتر در تعطیلات گران‌قیمت استفاده کرد.

پروازهای داخلی اروپا

پروازهای داخلی اروپا

منبع عکس: dailysabah.com. عکاس: ناشناس

بیشتر گردشگران زمانی که به اروپا سفر می‌کنند، به بازدید از بیش از چند شهر و چند کشور می‌روند و معمولا یک مقصد ندارند. با وجود اینکه سفر در اروپا گران است، پروازهای داخلی ارزان‌قیمتی وجود دارند که می‌توانند به‌صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک شایانی کنند؛ به‌طور مثال، شما می‌توانید با صرف هزینه ۲۵ یورو از لهستان به اسپانیا پرواز رزرو کنید.

شرکت هواپیمایی RyanAir، ایزی جت، Vueling و ویز جت از آن دسته ایرلاین‌هایی هستند که در زما‌ن‌هایی از سال، مانند قبل از تابستان، بلیط‌های خود را با هزینه‌های اندک به مشتریان عرضه می‌کنند و اگر شما در این زمان بلیط رزرو کنید، پول زیادی را صرفه‌جویی خواهد کرد. پس حواستان به تخفیف‌های ایرلاین‌های داخلی اروپا باشد. درمجموع، راه‌های زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان با صرف هزینه اندک، مسافت‌های طولانی را در اروپا طی کرد. پروازهای داخلی سریع‌تر و حتی گاهی ارزان‌تر از قطارهای سریع‌السیر و اتوبوس هستند.

اقامت در اروپا

اقامت در اروپا

منبع عکس: budgettraveller.org. عکاس: ناشناس

اگر به‌دنبال اقامتگاه‌های ارزان در اروپا هستید، به سراغ هاستل‌ها و Airbnb بروید؛ اقامتگاه‌هایی که در سال ۲۰۲۲ یک تخت راحت با هزینه کمتر از ۱۰ دلار در شب برای شما فراهم می‌کنند. برای اقامت راحت‌تر با اتاق‌های خصوصی، می‌توانید به Airbnb فکر کنید؛ اقامتگاه‌هایی که با نصف قیمت، راحتی هتل‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند. بعضی از هاستل‌ها نیز اقامت در اتاق شخصی را برای مهمانان فراهم می‌کنند که هزینه اقامت در این اتاق‌ها از اتاق‌های اشتراکی بیشتر و از هتل‌ها کمتر است.

حمل و نقل در اروپا

جاذبه‌های گردشگری در اغلب شهرهای اروپایی در یک منطقه، به‌ویژه بخش قدیمی شهر متمرکز هستند؛ بنابراین بهترین راه گشت‌و‌گذار در آن‌ها با پای پیاده است؛ روشی که می‌توان با آن صرفه‌جویی بسیاری در هزینه‌های سفر کرد. شما همچنین می‌توانید برای گردش در شهر دوچرخه اجاره کنید (اجاره دوچرخه در بیشتر هاستل‌ها امکان‌پذیر است). 

برای سفر بین‌شهری، Flixbus یا هر نوع اتوبوس دیگری ارزان‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. Busbud.com از جمله وب‌سایت‌هایی است که می‌توانید بلیط‌های ارزانی در آن پیدا کنید. قطارها نیز می‌توانند راهی عالی برای گردش ارزان در اروپا باشند؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال تخفیف در OMIO باشید. قطارها معمولا تاخیر ندارند، خلوت هستند و شما را در نزدیکی بافت تاریخی هر شهر پیاده می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید؛ زیرا برای رسیدن به محل اقامت خود مجبور نیستید مسافت زیادی را طی کنید.

غذا

هزینه غذا در اروپا می‌تواند بسیار گران باشد؛ به‌خصوص اگر هرروز به رستوران بروید. اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، خودتان آشپزی کنید. شما تقریبا در هر شهری از اروپا با اقامت در در هاستل‌ها و Airbnb، به اشپزخانه دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید که اقامت و غذا دو گزینه‌ای هستند که بودجه لازم برای سفر را زیاد می‌کنند؛ پس اگر بتوانید در این دو گزینه صرفه‌جویی کنید، سفری نسبتا ارزان در پیش خواهید داشت.

اگر از این کشورها دیدن کرده‌اید لطفا نظرات و تجربه‌های خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

ارزانترین کشور اروپا برای سفر کجاست؟

مقدونیه شمالی، گرجستان، بلغارستان، آلبانی، یونان، قبرس، صربستان، رومانی و بوسنی و هرزگوین، اسلوواکی، جمهوری چک، مجارستان و لهستان، لیتوانی، لتونی، مالت، کرواسی و اسلوونی

ارزانترین مقاصد اروپایی در مرکز اروپا کدامند؟

اسلوواکی، جمهوری چک، مجارستان و لهستان

ارزانترین مقاصد اروپایی در شمال اروپا کدامند؟

لیتوانی، لتونی

ارزانترین مقاصد اروپایی در جنوب اروپا کدامند؟

مالت، کرواسی و اسلوونی

مطالب مرتبط:

دیدگاه