دیدار وزیر میراث فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
دیدار وزیر میراث فرهنگی با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در مادرید

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به مادرید با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به گفت‌و‌گو و تبادل‌نظر پرداخت.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به دعوت زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر کرده بود، در روز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ با وی به دیدار و گفت‌و‌گو پرداخت. ضرغامی در این دیدا ر گردشگری را حق تمامی مردم جهان دانست و گفت:

امروز موثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوش‌بینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.

دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه‌ها، دیگر موضوع‌های صحبت ضرغامی را شامل می‌شد.

در این جلسه زوارب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، از پیشنهادهای ضرغامی استقبال کرد و ایران را به‌واسطه ماهیت چندفرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان برشمرد. وی خاطرنشان کرد:

ایران به‌لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی با تشریح اهم اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهانی، این اقدامات را در حوزه گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش‌های آنلاین، به‌ویژه با محوریت جوانان عنوان کرد و به نقش سامانه‌های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و کمک به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را اشاره کرد و در پایان گفت:

اطمینان دارم این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری‌های ما است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه