آغاز ثبت‌ نام سراسری سفر به سوریه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۳
آغاز ثبت‌ نام سراسری سفر به سوریه

بنا بر اعلام رییس سازمان حج و زیارت، پیش‌ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه در تمام استان‌های کشور آغار شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۲/۰۷، ساعت ۱۸:۲۳

سازمان حج و زیارت با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام قطعی سفر سوریه از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، نهم اسفندماه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

این سفر در بازه زمانی ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد و فقط شامل افرادی می‌شود که قبلا پیش ثبت‌نام کرده‌اند. این دسته از متقاضیان برای انتخاب کاروان و قطعی کردن ثبت‌نام از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه نهم اسفندماه تا ۱۰ صبح چهارشنبه یازدهم اسفندماه مهلت دارند به ?????? ????? مراجعه یا از طریق دفاتر زیارتی استان خود اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است:

  • سفر سوریه در حال حاضر فقط هوایی و از ایستگاه‌های پروازی تهران، مشهد، تبریز، کرمان و شیراز انجام می‌شود.
  • بر اساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است. همچنین، هزینه تست PCR در برگشت زائران در هزینه پرداختی زائر محاسبه شده است.
  • مهلت پرداخت هزینه سفر سه ساعت بعد از ثبت‌نام قطعی است و افرادی که هزینه سفر را در این مهلت پرداخت نکنند، روزانه در ساعت‌های ۱۰، ۱۴و ۱۸ از کاروان حذف می‌شوند.
  • این سازمان همچنین اعلام کرده که با پایان زمان تعیین‌شده برای ثبت‌نام متقاضیانی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند، ظرفیت باقی‌مانده در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا متقاضیان جدید ثبت‌نام کنند.

شایان ذکر است که هزینه سفر سوریه طبق آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، برای چهار شب ۸,۳۵۰,۰۰۰ تومان و برای سه شب، ۷,۹۶۲,۰۰۰ تومان است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۲۷، ساعت ۱۲:۳۱

علیرضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت، با اشاره به از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه و استقبال متقاضیان این سفر در تمامی استان‌های کشور، از اقدام دفاتر زیارتی استان‌ها برای پیش ثبت‌نام متقاضیان این سفر خبر داد. وی با اشاره به درخواست دفاتر زیارتی برخی از استان‌ها برای اعزام زائران سوریه از شهرها و استان‌های خود، اظهار کرد:

پس از آغاز دوباره این سفر زیارتی از تهران، دفاتر زیارتی شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه شدند. در این راستا تصمیم بر آن است تا روزهای آتی پیش‌ثبت‌نام زائران در همه استان‌های کشور آغاز شود و از این طریق، امکان احصاء تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده و بر اساس آن تعداد پروازها برای هر استان پیش‌بینی شود.

رشیدیان انجام سفرهای سوریه را تنها با شرکت‌ هواپیمایی ماهان عنوان کرد:

پنج شرکت هواپیمایی دیگر نیز درخواست پرواز به سوریه را داشتند که با توافق صورت‌گرفته با طرف سوری و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی به‌زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران ـ سوریه افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر اخیر به سوریه همراه با وزیر راه و شهرسازی، از برگزاری جلساتی برای سامان‌دهی سفرها و توسعه تعاملات بین ایران و سوریه با توجه به تحولات ایجاد شده و امنیت موجود در این کشور خبر داد و بر برگزاری جلسات کارشناسی برای بررسی حضور بخش خصوصی و گردشگری نیز تاکید کرد.

شایان ذکر است که بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، پس از دو سال توقف سفرهای به‌واسطه شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، با همکاری و هماهنگی مسئولان ایران و سوریه اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سوریه از روز دوازدهم دی‌ماه آغاز شد. چندی پیش رییس سازمان حج و زیارت  در رأس هیأتی برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور به گفت‌وگو پرداخت. حاصل این دیدارها، انعقاد تفاهمنامه‌ای برای اعزام یک‌صد هزار زائر ایرانی به سوریه در یک سال آتی بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه