۵ راهکار برای داشتن سفری ارزان و دلچسب

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
۵ راهکار برای داشتن سفری ارزان و دلچسب

ارزان سفر کردن به هر منطقه مهارت‌های خاصی دارد که باید قبل از سفر به آنجا به‌خوبی در مورد آن‌ها اطلاعاتی به‌دست آورد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر عاشق سفر هستید و از سفر کردن و هزینه‌هایش می‌ترسید، این مقاله مناسب شما است. سفر کردن زیاد باعث می‌شود که راه و رسم داشتن سفری ارزان را برای شما مثل آب خوردن شود. اما بسیاری از مردم در ابتدای سفرهای خود نمی‌دانند چه مواردی را باید رعایت کنند تا سفرشان خرج زیادی روی دست‌هایشان نگذارد. از طرفی دیگر ارزان سفر کردن به هر منطقه مهارت‌های خاصی دارد که باید قبل از سفر به آنجا به‌خوبی در مورد آن‌ها اطلاعاتی به‌دست آورد.

در فصل مناسب سفر کنید

یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه می‌شود، فصل مناسب برای سفر است. در واقع سفر کردن باید در زمانی باشد که مردم میل کمتری برای سفر دارند. هر شهر با توجه به آب و هوای که دارد فصل مناسبی برای سفر دارد که هزینه‌ها در آن فصل به مراتب پایین‌تر از حد معمول است. به‌طور مثال اگر می‌خواهید به کیش سفر کنید، باید بدانید که بلیط هواپیما کیش در فصل زمستان از قیمت بالاتری برخوردار است و باید در فصل تابستان برای سفر به کیش اقدام کنید. به سفرهایی که قیمت بلیط‌ها و هزینه اقامت کمتر از مواقع معمول است  را low season می‌گویند.

در هاستل اقامت کنید

برای افرادی که هزینه کمتری می‌خواهند برای اقامت خود صرف کنند، هاستل‌ها مکان مناسبی هستند. به‌صرفه بودن هزینه‌های هاستل باعث می‌شود که مقدار خوبی پول در جیب‌هایتان بماند. از ویژگی‌های اصلی هاستل‌ها مشترک بودن امکانات رفاهی است که شامل سرویس بهداشتی، تخت، کمد و آشپزخانه می‌شود.

رپورتاژ

غذای محلی استفاده کنید

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است که از غذاهای محلی استفاده کنید و کمتر سراغ رستوران‌های گرانقیمت بروید. غذای رستوران‌های محلی غالبا از طعم طبیعی‌تری برخوردار است چراکه مواد اولیه غذاها از همان شهر و روستا تهیه می‌شود. البته، اگر برای بلیط هوپیما مشهد اقدام کرده‌اید باید بدانید که رستوران‌های مقرون به‌صرفه‌ای در اطراف حرم رضوی دیده می‌شود که می‌تواند در صرف هزینه‌ها به شما کمک کند.   

خودتان آشپزی کنید

یکی از اقدامات مهمی که در سفر می‌توانید انجام دهید تا هزینه‌ها برایتان کمتر تمام شود، آشپزی کردن است. غالبا هزینه غذاهای رستوران بسیار گران‌تر از هزینه اولیه آن‌ها می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که به‌جای سفر غذا در رستوران‌ها یا هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان رزرو کنید و امکان تهیه غذا وجود داشته باشد.

 

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

رفت و آمد در شهرهایی که با مختصات جغرافیایی آن‌ها آشنا نیستید بسیار سخت می‌تواند باشد. اما اگر می‌خواهید در شهر گردش کنید و کمتر هزینه کنید می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو  و بی‌آرتی می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌ها بسیار موثر باشد.

از سایت‌ معتبر رزرو کنید   

رزرو اینترنتی هتل داخلی از طریق فلای تودی به‌راحتی امکان‌پذیر است. اگر قصد رزروی مطمئن و بدون دردسر را دارید، فلای تودی بهترین انتخاب برای شما است و همواره بهترین گزینه‌ها را برای انتخاب هتل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای رزرو آنلاین هتل داخلی در فلای تودی از انتخاب هتل تا دریافت واچر هتل تنها به‌اندازه یک کلیک فاصله است. کافی است تنها نام شهر مقصد و تاریخ اقامت در هتل را در سامانه جستجوی آنلاین فلای تودی وارد کنید تا تمامی هتل‌های موجود در مقصد موردنظر با جزئیات کامل شامل عکس و محل قرارگیری رو نقشه برای شما به نمایش درآید و سپس اقدام به رزرو هتل داخلی با بهترین قیمت کنید و خبر خوب اینکه در هر قسمت از فرآیند خرید به هر دلیلی مایل به کنسلی رزرو بودید، می‌توانید به‌صورت آنلاین رزرو خود را کنسل کنید.   

برای خرید بلیط هواپیما ارزان به فلای تودی اعتماد کنید. طی سالیان اخیر، فلای تودی با دسترسی به تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی و همچنین تمامی پروازها اعم از پروازهای خارجی، پروازهای داخلی ایران و پروازهای داخلی سایر کشورها، با ارائه قیمت‌های رقابتی و بی واسطه به کاربران طی سال‌های فعالیت خود، همواره پیشتاز فروش ارزانترين بليط هواپيما داخلي و خارجي بوده است و توانسته است به ارزانترین سایت خرید بلیط هواپیما در ایران تبدیل شود. اگر به‌دنبال خريد بليط هواپيما ارزان هستید، خرید بلیط چارتر هواپیما گزینه مناسبی است. در فلای تودی بلیط چارتری هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی در کنار بلیط‌های سیستمی فراهم شده است، تا کاربران انتخاب گسترده‌تری برای خرید آنلاین بلیط هواپیما داشته باشند.  

رپورتاژ

از طبیعت لذت ببرید

لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری غالبا مقدار زیادی هزینه به شما تحمیل خواهد کرد در حالی که می‌توان با گشت و گذار در جاذبه های طبیعی به میزان خوبی از جاهای گردشگری منطقه موردنظر لذت ببرید. کمپ کردن در طبیعت باعث می‌شود که هزینه‌های اقامت را برای شما کاهش خواهد داد. اگر می‌خواهید به‌طور کلی اقامتی اقتصادی داشته باشید، کمپ کردن در طبیعت به شما توصیه می‌شود. از طرفی دیگر شهرهایی که بیشتر جاذبه‌های طبیعی دارند برای سفر کردن گزینه مناسبی هستند به همین دلیل بلیط هواپیما قشم در فصل گرما ارزان‌تر از ماه‌های دیگر است. زیرا امکان کمپ کردن برای مسافران فراهم است.             

مطالب مرتبط:

دیدگاه