آغاز مرمت خانه فروغ فرخزاد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
آغاز مرمت خانه فروغ فرخزاد

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به تملک خانه فروغ فرخزاد توسط شهرداری، از مرمت و احیای بنا با حفظ اصالت و بازگشایی آن به‌روی مردم خبر داد.

سید محمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱، با بیان اینکه مهرماه امسال خانه فروغ فرخزاد به تملک شهرداری در آمده است، اعلام کرد که این خانه تاریخی با حفظ اصالت بنا احیا و به روی مردم گشوده خواهد شد. وی تملک خانه فروغ فرخزاد را فرصتی برای حفاظت از میراث ادبی و فرهنگی کشور دانست و گفت:

این ملک در مهر ماه امسال توسط شهرداری از مالک خریداری شده است و طبق نظرات «مرتضی امیری اسفندفه»، مشاور امور شعر و ادبیات شهردار تهران، بنای خانه با همان اصالت و هویت به جا مانده بدون تغییر، مرمت و حفظ خواهد شد. 

موسوی با اشاره به فرایند احیای خانه فروغ فرخزاد با همکاری مشاور ادبی شهردار تهران و برنامه‌ریزی اقدامات مرمت با رعایت حفظ هویت و اصالت بنا، تصریح کرد:

مرمت ملک بر اساس نقشه اولیه انجام می‌شود و پس از احیا با کاربری موزه برای بازدید علاقه‌مندان و برگزاری نشست‌های ادبی بهره‌برداری خواهد شد.

شایان ذکر است که خانه فروغ فرخزاد که محل زندگی وی در سال‌های کودکی و نوجوانی بود، در منطقه امیریه و انتهای کوی خادم آزاد قرار دارد و از یک سمت به خیابان ولی عصر (عج) و از سمتی دیگر به خیابان مولوی می‌رسد. این خانه تاریخی با شماره ۳۲۱۰۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه