فروش بلیط هواپیما در نرخ های پایین ممنوع شد (به‌روزرسانی شد)

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
فروش بلیط هواپیما در نرخ های پایین ممنوع شد (به‌روزرسانی شد)

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد این سازمان با رقابت‌های ناسالم در فضای فروش بلیط هواپیما خبر داد.

کاپیتان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه در روزهای گذشته برخی چارترکننده‌ها و فروشندگان بلیط، بدون در نظر گرفتن عوارض قانونی مترتب بر هر بلیط، اقدام به فروش آن با نرخ‌های پایین می‌کردند، از برخورد سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی و ناظر هوانوردی بر این امور  با هرگونه رقابت ناسالم در فروش بلیط خبر داد که موجب ضرر و زیان مالی برای شرکت‌ها می‌شود. وی در این رابطه اذعان دالشت:

بر اساس نرخ‌نامه مصوب شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، همه شرکت‌های هواپیمایی مکلف هستند نرخ بلیط خود را تا مبلغ حداکثر درج شده در نرخ‌نامه بفروشند که روی سایت انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد و از اول آذر ماه اجرایی شده است. هیچ شرکتی مجاز نیست بلیط را با قیمت بالاتر از مصوب به فروش برساند.

محمدی‌بخش همچنین با تاکید بر لزوم لحاظ مواردی چون بیمه و عوارض قانونی در فروش بلیط، اظهار داشت:

اخیرا شاهد بودیم که برخی فروشندگان بلیط و عمدتا چارتر کنندگان در برخی مسیرهای پر تردد اقدام به فروش بلیط با کمتر از هزینه‌های معمول می‌کردند که این امر، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود. چنین اقدامی بدون شک موجب ضرر شرکت‌های هواپیمایی می‌شد و به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری با این موارد برخورد می‌کند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۰/۲۲، ۱۳:۲۶

طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، فروش بلیط هواپیما کمتر از نرخ ۶۰۰ هزار تومان تخلف محسوب نمی‌شود و این سازمان برای ارزان‌فروشی بلیط مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه