۹ حقیقیت شگفت انگیز از تاکو، غذای ملی مکزیک

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
۹ حقیقیت شگفت انگیز از تاکو، غذای ملی مکزیک

تاکو یکی از محبوب‌ترین غذاهای ملی مکزیک است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تاکو یکی از محبوب‌ترین غذاهای ملی مکزیک است که حتی اگر طرفدار غذای تند و خوشمزه مکزیکی هم نباشید حتما با انواع تاکو آشنا هستید. محبوبیت این غذا به‌اندازه‌ای است که در سال گذشته تنها در ایالات متحده ۴/۵ میلیارد خرید تاکو انجام شده و خورده شده است. حتی روز چهارم اکتبر را به نام روز ملی تاکو نام‌گذاری کرده‌اند. با اینکه طرز تهیه تاکو زیاد پیچیده نیست، اما قلق خاصی دارد و زمان‌بر است. از همین رو مزبار یک فروشگاه اینترنتی فروش انواع فینگرفود است که خرید تاکو را برای شما بسیار آسان کرده است. شما در این سایت می‌توانید در زمانی کوتاه محصولات مورد نظرتان را سفارش داده و میز زیبا و پر از مزه‌های به‌یادماندنی برای مهمانان خود فراهم کنید.

در ادامه از ۹ حقیقت درباره این غذای مکزیکی خوشمزه برای شما خواهیم گفت.

در ابتدا باید بدانید که تاکو که امروز می‌شناسیم، ترکیبی از دستورالعمل‌های مکزیکی باستان و تاثیرات بین‌المللی است. تاکوی اصلی که توسط بومیان مکزیک تهیه می‌شد، دستور پخت کاملا متفاوتی داشت. در نسخه اصلی این غذا خبری از پنیر، کاهو، خامه ترش و گوجه فرنگی نبود. بلکه مکزیکی‌های باستان از تورتیلای ذرت تازه استفاده می‌کردند و بین آن را از ماهی پخته شده پر می‌کردند. یک وعده اصلی مغذی و پر انرژی برای آن‌ها بود.

تاکو غذای معدنچیان

در قرن هجدهم تاکو غذای طبقه کارگران معدن بود و به آن «tacos miner» می‌گفتند. یک تورتیلا ذرت که درون آن با انواع ادویه‌ها مزه‌دار شده بود. یک غذای اصلی روزانه خوشمزه و مقرون به‌صرفه. به گفته برخی از کارشناسان تاکو از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ابداع شده بوده و در نسخه‌های اولیه آن، تاکو را با قاشق سرو می‌کردند.

 

رپورتاژ

تاکو در آمریکا

نخستین‌بار در سال ۱۹۰۵ مهاجران مکزیکی که برای کار در راه آهن و مشاغل دیگر به آمریکا کوچ کرده بودند، تاکو را به این کشور بردند. در آن زمان تاکو یک غذای خیابانی و بسیار ارزان بود. تاکو توسط زنان مکزیکی تهیه و از طریق گاری غذاهای مکزیکی در لس‌آنجلس  فروخته می‌شد. در سال ۱۹۲۰، غذایی که مهاجران مکزیکی به این کشور آورده بودند با دستور پخت آمریکایی ترکیب شد. برای مثال به‌جای ماهی، گوشت چرخ کرده و مرغ که طعم بهتری داشتند، جایگزین شدند. پنیر چدار، کاهو، گوجه فرنگی و... به آن اضافه شد. به‌طور خلاصه، تاکو در حال تبدیل شدن به‌نوعی تلفیق مکزیکی-آمریکایی بود. اولین کامیون تاکو در سال ۱۹۶۶ در نیویورک به وجود آمد. صندوق عقب آن امکانات یک آشپزخانه کامل را نداشت، اما برای کیترینگ از آن استفاده می‌شد.

دلیل نام‌گذاری تاکو

به گفته گلن بل بنیان‌گذار «تاکو بل» رستوران زنجیره‌‌ای آمریکایی، مکزیکی‌ها کلمه «تاکو» را برای شناسایی ظرف‌ها به کار می‌بردند و برای استفاده از خود غذا از کلمات دیگری استفاده می‌کردند که از نظر فرهنگ و محله متفاوت بوده است. کلمه تاکو به‌طور تقریبی به معنی «ناهار سبک» است.

بزرگترین تاکو تاریخ

بزرگترین تاکو در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۱ در Queretaro، مکزیک ساخته شد. طول آن 246 فوت بود و درون آن را از گوشت پر کرده بودند.

زمان مناسب برای سرو تاکو

بسیاری از افراد در هر زمان تاکو می‌خورند؛ در حالی که در واقع چیزی به نام «زمان تاکو» وجود دارد که نشان‌دهنده زمان درست سرو تاکو است. طبق سنت مکزیکی‌ها قرار است تاکوهای غذای دریایی در وعده ناهار خورده شوند، در حالی که تاکوهای ساده‌تر به وقت شام خورده می‌شوند.

رپورتاژ

مشهورترین تاکو

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین تاکوهای مکزیک Al Pastor است. در اسپانیاییPastor  به‌معنای چوپان است؛ لقبی که به بازرگانان لبنانی که در اوایل دهه ۹۰ به مکزیک آمده بودند، داده شد. به لبنان، این تاکو از گوشت خوک تشکیل شده و در یک خمیر قرمز نارنجی که از درختی بومی مکزیک تهیه می‌شود، پیچیده می‌شود. گوشت خوک را روی تف ترومپو که از مهاجران لبنانی پذیرفته شده پخته و به‌صورت ورقه‌های نازک ترد تراشیده و به‌صورت تورتیلا درمی‌آورند. این ماده معمولاً با آناناس، پیاز و گشنیز ترکیب می‌شود.

کدام کشور بیشترین مصرف تاکو را دارد؟

همان طور که حدس‌ می‌زنید، مکزیک در جایگاه اول مصرف تاکو قرار دارد. همچنین شاید فکر کنید که ایالات متحده در رتبه دوم است که باید بگوییم اشتباه می‌کنید! رتبه دوم در مصرف تاکو به نروژ می‌رسد.

گرانترین تاکو دنیا

گرانترین تاکو جهان ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. این تاکو با گوشت گاو کوبه، خاویار بلوگا تهیه می‌شود و روی تاکو پوسته‌ای طلایی سرو می‌شود. درون این تاکو با لانگوستین، ترافل سیاه، پنیر بری پر شده و با سالسای خانگی پوشیده شده است. این غذا در محله فریدا مکزیکی، در رستوران فریدا کالو هنرمند مشهور سرو می‌شود. فریدا در امتداد شبه جزیره باخا مکزیک واقع شده است.

روز ملی تاکو

این غذای خوشمزه به‌قدری محبوب است که یک روز ملی در جهان یعنی چهارم اکتبر را به نام روز تاکو نام‌گذاری کرده‌اند. پیشنهاد ما به شما این است که در این روز با سفارش یک تاکو خوشمزه سنت را به‌جای بیاورید!

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه