الزام انجام تست PCR برای مسافران واکسینه‌شده هنگام ورود به ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
الزام انجام تست PCR برای مسافران واکسینه‌شده هنگام ورود به ایران

سرپرست اداره‌کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از الزام مسافران واکسینه‌شده برای ارائه پاسخ منفی تست کرونا خبر داد.

محمدرضا سیف، سرپرست اداره‌کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در جهان، ارائه پاسخ منفی تست کرونا را حتی برای مسافران ورودی واکسینه‌شده برای اثبات عدم ابتلا به کرونا ضروری دانست. وی در این رابطه اذعان داشت:

بر اساس آخرین اطلاعیه هوانوردی، از روز گذشته همه مسافران ورودی به ایران حتی اگر واکسینه شده و کارت واکسن هم داشته باشند، حتما باید پاسخ تست منفی کرونا را داشته باشند.

سیف با اشاره به ناشناختگی‌های سویه دلتای ویروس کرونا و با توجه به تصمیم‌های گرفته شده در ستاد ملی کرونا و نامه جانشین وزیر راه و شهرسازی و همچنین نامه وزارت بهداشت، بر الزام ارائه پاسخ منفی تست کرونا برای تمامی مسافران ورودی به ایران تاکید کرد. وی فرودگاه امام خمینی را مقصد مسافران بسیاری از کشورهای جهان توصیف کرد و افزود:

این قانون به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و در سایت همه شرکت‌های هواپیمایی درج شده و برای مسافرانی که قصد سفر به ایران دارند، اطلاع‌رسانی از هفته گذشته شروع شده است.

سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی همچنین اظهار داشت:

مسافران وقتی قصد خرید بلیط به مقصد ایران را دارند در جریان این قانون هستند تا از سرگردانی آن‌ها هنگام ورود به ایران جلوگیری شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه