جریمه خودروهای غیربومی هنگام خروج از مازندران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹
جریمه خودروهای غیربومی هنگام خروج از مازندران

سرپرست پلیس راه مازندران از جریمه ۱۰ میلیون ریالی تمام خودروهای با پلاک غیربومی متعلق به مسافران حاضر در مازندران طی روزهای اخیر، هنگام خروج از این استان خبر داد.

سرهنگ هادی عبادی، سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه از صبح روز پنجشنبه تمام خروجی‌های استان مانند ورودی‌ها تحت کنترل قرار گرفته است، از جریمه تمام خودروهای با پلاک غیربومی متعلق به مسافرانهنگام خروج از استان، با توجه به حضور غیرقانونی ایشان خبر داد. وی در این رابطه تصریح کرد:

این جریمه‌ها مشمول همه خودروهای مسافران استان می‌شود که چه پیش از اعمال محدودیت و چه پس از آن وارد استان شدند؛ یعنی حتی اگر خودرویی پیش از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد که اعمال ممنوعیت تردد بین استانی آغاز شد وارد مازندران شده باشد نیز هنگام خروج جریمه خواهد شد.

سرپرست پلیس راه مازندران با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی حجم ترددها نسبت به تاسوعا و عاشورای سال قبل، بر تداوم اعمال قانون در ورودی‌های استان تا پایان زمان اعلام‌شده تاکید کرد و افزود:

حال حاضر در نقطه مقابل گیت‌های ایجاد شده در ورودی‌های استان، گیت خروجی نیز ایجاد شده و همه خودروهایی که قصد خروج از استان دارند در این نقاط باید توقف داشته باشند تا بررسی پلاک انجام شود و جریمه نیز بدون چون و چرا اعمال خواهد شد. همچنین اجازه عبور خودروهای بومی مازندران از استان نیز داده نمی‌شود و در صورت خروج به هر شکلی با دوربین‌های محدوده استان تهران جریمه خواهند شد.

شایان ذکر است که  تعطیلات سراسری ۶ روزه کرونایی که از روز دوشنبه ۲۵ مرداد آغاز شده بود، در پایان روز ۳۰ مردادماه به پایان می‌رسد. این در حالی است که ده‌ها هزار مسافر به‌ویژه از تهران بلافاصله پس از اعلام تعطیلی ۶ روزه سراسری در روز شنبه ۲۳ مرداد و با توجه به اعلام ممنوعیت ترددهای بین استانی از ساعت ۱۲ روز کشنبه ۲۴ مرداد، تا پیش از آغاز ممنوعیت‌های تردد خود را به مازندران رساندند و تعطیلات را در این استان گذراندند. علاوه بر این،  بسیاری از مسافران نیز با استفاده از روش‌های مختلف مانند سفر با خودروهای عمومی، تردد از راه‌های کوهستانی، سفر با وانت و پنهان شدن زیر چادر وانت‌ها، انتقال خودروها با یدک‌کش به مازندران و سفر با هواپیما، قطار یا خودروهای عمومی به این استان برای تحویل گرفتن خودرو شخصی در مقصد و روش‌های دیگر، به مازندران سفر گردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه