جدیدترین مقررات ورود مسافران خارجی به فرودگاه امام خمینی (به‌روزرسانی)

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
جدیدترین مقررات ورود مسافران خارجی به فرودگاه امام خمینی (به‌روزرسانی)

آخرین مقررات ورود مسافران ایرانی و خارجی به شهر فرودگاهی امام خمینی، به شرکت‌های هواپیمایی مستقر در این فرودگاه ابلاغ کرد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۱/۲۷، ساعت ۱۰:۱۹

در راستای شیوع موج جدید ویروس کرونا در جهان، روابط عمومی شرکت هواپیمایی هما در اطلاعیه‌ای آخرین شرایط پذیرش مسافران ورودی به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور را اعلام کرد.  این شرایط به شرح زیر است:

۱. مسافران ورودی باید گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به‌همراه داشته باشند.

۲. مسافران بالای ۱۲ سال با تابعیت غیرایرانی نیز علاوه بر تست PCR، باید دارای کارت واکسیناسیون کرونا به زبان انگلیسی باشند و از آخرین نوبت تزریق آنان ۱۴ روز گذشته باشد.

۳. همچنین مسافرانی که از زمان واکسیناسیون آن‌ها بیش از ۹ ماه گذشته باشد، باید دز واکسن تکمیلی را دریافت کرده باشند و کارت آن را به زبان انگلیسی به‌همراه داشته باشند.

۴. تکمیل فرم خوداظهاری پیوست توسط مسافران نیز پیش از پرواز الزامی است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۹/۲۰، ساعت ۱۶:۱۲

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال دستورالعملی خطاب به شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی شرایط جدید پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی به ایران را ابلاغ کرد. در این دستورالعمل آمده است:

۱. کلیه مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ایران باید در محدوده ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست PCR کنند و گواهی پاسخ منفی آن را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.

۲. مسافران با تابعیت غیرایرانی باید علاوه بر تست PCR، دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی باشند که از تزریق آخرین دز آن ۱۴ روز گذشته باشد.

۳. تکمیل فرم خود اظهاری توسط مسافر پیش از پرواز الزامی است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۹/۰۳، ساعت ۱۰:۱۷

محمدرضا سیف، مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، با اشاره آخرین دستورالعمل برای ورود و خروج مسافران به ایران در مبادی مرزهای هوایی، سفر مسافران ایرانی به خارج از کشور مشروط به ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۹۶ ساعت و برای مسافران ورودی به کشور مشروط به ارائه کارت واکسن و تست PCR منفی ۹۶ ساعته دانست. وی در این رابطه اذعان کرد:

در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی طبق بخشنامه دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تخلف آن شرکت ارسال خواهد شد و طبق قوانین سازمان هواپیمایی با شرکت هواپیمایی متخلف برخورد می‌شود.

سیف با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه ورود مسافر مشکوک یا بدون تست PCR و همچنین بدون گواهی واکسن کرونا به کشور داده نمی‌شود، اظهار داشت:

مجدد به شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌شود که طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت و وزارت راه وشهر سازی مسافر پذیرش کنند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۵/۳۰، ساعت ۰۹:۲۳

محمدمهدی کربلایی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های هواپیمایی مستقر در این فرودگاه با اشاره به نامه جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران و نامه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین با عنایت به اطلاعیه هوانوردی مرتبط با شیوع ویروس کرونا به شماره «A2497/21» در اجرای دستورالعمل نحوه پذیرش مسافران در مبادی ورودی هوایی، لیست به‌روزرسانی‌شده کشورها با شرایط مربوط را جهت آگاهی و اقدامات لازم، ابلاغ کرد. موارد معرفی‌شده در این این ابلاغیه به‌شرح زیر است:

۱. لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای سویه جهش‌یافته

(با ممنوعیت پذیرش مسافر مستقیم و غیرمستقیم از این کشورها، به استثنای دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان بین‌المللی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی)؛ آخرین فهرست این کشورها عبارت است از:

برزیل و اروگوئه

چنانچه به ضرورت نیاز به ورود افرادی از این کشورها باشد، رعایت کلیه شرایط زیر برای مسافران ورودی از این کشورها الزامی خواهد بود:

الف. ارائه تست PCR منفی کرونا (با مهلت حداکثر ۹۶ ساعت پس از انجام) در هنگام ورود.

ب. انجام تست مجدد PCR کرونا در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در هنگام ورود به کشور.

ج. انجام قرنطینه به‌مدت دو هفته در محل از پیش تعیین‌شده.

د. تعهد و تقبل پرداخت هزینه انجام تست مجدد و اقامت در قرنطینه در هتل پیش از عزیمت به کشور.

۲. لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری

(عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور) سفر مستقیم و غیر‌مستقیم از این کشورها برقرار خواهد بود. فهرست این دسته کشورها عبارت است از:

اندورا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، شیلی،کاستاریکا، کلمبیا، کوبا، اکوادور، مصر، فیجی، گرجستان، هند، اندونزی،کویت، لسوتو، لیبی، مالاوی، مغولستان، مالزی، موزامبک، نامیبیا، نپال، هلند، اسواتینی، عمان، پاراگویه، پرو، پرتقال، روسیه، سیشیل، افریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سورینام، سوریه، تانزانیا، تونس، انگلستان، زامبیا و زیمبابوه

رعایت کلیه شرایط زیر برای مسافران ورودی از این کشورها الزامی است:

الف. ارائه تست PCR منفی کرونا (با مهلت حداکثر ۹۶ ساعت پس از انجام) در هنگام ورود به کشور.

ب. انجام تست مجدد PCR کرونا در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در هنگام ورود به کشور.

۳. سایر کشورها:

منع سفر در حال حاضر وجود ندارد. رعایت کلیه شرایط زیر برای مسافران ورودی از این کشورها الزامی است:

الف. ارائه تست PCR منفی کرونا (با مهلت حداکثر ۹۶ ساعت پس از انجام) در بدو ورود به کشور.

ب. انجام مراقبت‌های سندرمیک بیماری‌های واگیر و در صورت نیاز انجام تست مجدد PCR کرونا.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه