بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۳
بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نشست این کمیسیون با حضور وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی دولت سیزدهم، برای بررسی برنامه‌های ایشان خبر داد.

مجید نصرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد صبح امروز، شنبه ۲۳ مرداد جلسه این کمیسیون با حضور سید عزت‌الله ضرغامی، گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای سمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد تا برنامه‌های ایشان بررسی شود. وی در این رابطه اذعان داشت:

وزیر پیشنهادی در ابتدای جلسه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را پیشنهاد داد و در ادامه اعضای کمیسیون پرسش‌ها و دغدغه‌ها خود را مطرح کردند.

نصیرایی با اشاره به تاکید اعضای کمیسیون بر ضرورت تعریف یک مدل استاندارد برای حضور گردشگران خارجی به کشور، اظهار کرد:

بر این اساس مقرر شد مدلی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برای حضور گردشگران تعریف شود، باید توجه کنیم که ارتقای صنعت گردشگری به‌عنوان صنعت درجه یک می‌تواند در رونق اقتصادی نقش موثر و پررنگی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاکید نمایندگان مجلس و وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت توسعه گردشگری و حمایت از میراث فرهنگی و صنایع دستی، اضافه کرد:

در پایان نیز مقرر شد که وزیر پیشنهادی درخصوص اصلاح ساختار و سیستم مدیریتی این وزارتخانه برنامه ای ارائه دهد و نمایندگان سوالات پیشنهادی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا وزیر پیشنهادی به آن‌ها پاسخ دهد.

رئیس‌جمهوری منتخب روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ اسامی اعضای پیشنهادی کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که در این میان نام عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما به‌عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد. وی پیش از این در مرحله بررسی صلاحیت نام‌نویسان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.

ضرغامی که دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی و دانشجوی دکتری ارتباطات است، در صورت دریافت رای اعتماد از نمایندگان مجلس به‌عنوان دومین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تاریخ جمهوری اسلامی انتخاب خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه