بهترین مراکز خرید قشم؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید لوکس

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین مراکز خرید قشم؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید لوکس

قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران در جنوب کشور است که با وجود جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده و مراکز خرید فراوان، یک مقصد گردشگری بی‌نظیر برای تفریح و خرید به شمار می‌آید.

مراکز خرید قشم شامل بازارهای سنتی و پاساژهای مدرن می‌شوند. اجناس در این مراکز خرید، متنوع هستند و قیمت مناسبی دارند؛ به همین دلیل، مسافران بسیاری برای خرید، قشم را انتخاب می‌کنند. شهرستان قشم از سه شهر قشم، سوزا و درگهان تشکیل می‌شود که هر یک دارای مراکز خرید متعددی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با این بازارها و مراکز خرید، برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به قشم کنید.

جزیره قشم با مساحت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع در نزدیکی بندرعباس در جنوب کشور، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. جاهای دیدنی قشم از دره ستارگان، جنگل حرا، تنگه چاهکوه، جزایر ناز و ژئوپارک قشم گرفته تا قلعه پرتغالی‌ها، گنبد نمکی، سد گوران و خانه اربابی لافت، هر سال، هزاران گردشگران داخلی و خارجی را به‌سمت خود می‌کشانند؛ جاذبه‌های منحصربه‌فردی که در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شوند.

برای رسیدن به مراکز خرید قشم اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید و از بندر لافت وارد جزیره می‌شوید، باید حدود یک ساعت (۳۰ دقیقه تا درگهان و ۳۰ دقیقه از درگهان تا قشم) رانندگی کنید. اگر هم از راه اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم آمده‌اید، کافی است به آن‌طرف خیابان بروید تا به بازار قدیم قشم دسترسی پیدا کنید. برای رفتن به دیگر مراکز خرید قشم باید از اسکه تاکسی بگیرید.

بهترین مراکز خرید قشم:

مجتمع تجاری سیتی سنتر

سیتی سنتر

عکاس: نامشخص

مجتمع تجاری سیتی سنتر قشم که در واقع از دو مرکز خرید به نام‌های سیتی سنتر یک و سیتی سنتر دو تشکیل شده است را می‌توان به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین، لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید قشم معرفی کرد. این دو پاساژ روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و توسط یک پل هوایی در دو طرف خیابان به هم متصل می‌شوند. مساحت مجتمع سیتی سنتر یک که بزرگ‌ترین مجتمع تجاری تفریحی جنوب کشور به شمار می‌آید، ۱۲۵,۰۰۰ متر مربع است. سیتی سنتر دو، حدود دو سال پس از سیتی سنتر یک تاسیس شده است و با حدود ۳۴۰۰ متر مربع مساحت، فضای مدرن‌تر و شیک‌تری دارد.

مجتمع تجاری سیتی سنتر در نزدیکی بازار بزرگ ستاره، سینما دریا و پارک زیتون قرار دارد. بیش از ۲۰۰۰ واحد تجاری در این مجتمع، اجناس باکیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که  به همان نسبت از قیمت بالایی هم برخوردار هستند. در مجتمع سیتی سنتر می‌توانید انواع مختلفی از محصولات متنوعی از پوشاک، وسایل نوزاد، کیف و کفش، اسباب‌بازی، موبایل، مبلمان، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات و لوازم‌خانگی گرفته تا دوربین عکاسی، لوازم الکتریکی، ساعت، شکلات، قهوه و بسیاری از اجناس دیگر را پیدا کنید. در ضمن به‌محض ورود به مجتمع سیتی سنتر یک با یک مجسمه دایناسور متحرک روبه‌رو خواهید شد که برای بچه‌ها بسیار جذاب است.

مجتمع تجاری سیتی سنتر قشم

منبع عکس: مجله جاباما

بازدید از مجتمع سیتی سنتر به افرادی که به‌دنبال برند خاصی هستند و قصد دارند تمام خرید و سوغات خود را از یک مرکز خرید تهیه کنند، به‌شدت توصیه می‌شود. در ضمن در طبقه سوم این مجتمع تجاری، امکاناتی چون شهربازی، بازی‌های رایانه‌ای، بولینگ، سالن بیلیارد، سینما چهار بعدی، کافی‌شاپ و فود کورت برای رفاه حال مسافران و گردشگران تعبیه شده‌اند.

  • ساعت کار: روزهای عادی از ۱۰ صبح تا دو بعد از ظهر و پنج عصر تا ۱۲ شب؛ روزهای شلوغ و تعطیلات از ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
  • تلفن سیتی سنتر یک: ۱۵۰۱ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس سیتی سنتر یک: قشم، پایین‌تر از میدان امام قلی خان (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین مرکز خرید قشم

بازار ستاره

بازار ستاره

منبع عکس: مجله جاباما

بازار چینی های قشم بخشی از بازار بزرگ ستاره است

بازار بزرگ ستاره قشم، یک بازار و مرکز تفریحی محبوب در قشم است که  اجناسی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این بازار با حدود ۳۰۰۰ متر مربع مساحت، دارای سه طبقه و ۶۴۱ واحد تجاری است. از جمله امکانات رفاهی بازار ستاره می‌توان به کافی‌شاپ و رستوران و مراکز تفریحی چون سالن بیلیارد، بازی‌های کامپیوتری و موزه حیوانات تاکسیدرمی اشاره کرد.

بازار ستاره در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است. این بازار با هتل مارینا دو قشم، تنها سه دقیقه پیاده فاصله دارد. در این بازار، انواع اجناس از جمله انواع پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم کامپیوتر برای خرید وجود دارند؛ اما عطر، ادکلن و لوازم‌خانگی و برقی در این بازار از تنوع خاصی برخوردار هستند. شما می‌توانید در بازار ستاره به نمایندگی‌های سامسونگ، ال جی، سونی، جی وی سی، فیلیپس و تفال در رده لوازم برقی و نیوا، کلیون و آرکانسیل در شاخه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

بازار ستاره قشم

عکاس: نامشخص

بازار ستاره دارای پنج درب خروجی در خیابان‌های مختلف قشم است و سه دستگاه خودپرداز بانک ملی، صادرات و سپه در قسمت درب ورودی آن وجود دارد. پله برقی در تمام طبقات این مرکز خرید در دسترس است و همچنین با وجود پله‌های معمولی در تمام زوایای بازار می‌توان به خدماتی چون اطلاعات، سرویس بهداشتی، نمازخانه، نیمکت و فضاهایی برای استراحت دسترسی پیدا کرد.

جالب است بدانید که بازار چینی های قشم نیز بخشی از بازار بزرگ ستاره است. در این بخش از بازار، تمام فروشندگان چینی هستند و با تسلط فوق‌العاده‌ای به زبان فارسی صحبت می‌کنند. در بازار چینی‌ها می‌توان بهترین و خاص‌ترین محصولات مانند لوازم دکوری تزیینی و چوبی را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کرد. تجربه بازدید از این بازار همچنین به شما کمک می‌کند تا با تعامل با فروشندگان چینی، با سنت، آداب و رسوم و فرهنگ مردم چین نیز آشنا شوید.

  • ساعت کار: روزهای عادی از ۱۰ صبح تا دو بعد از ظهر و پنج عصر تا ۱۱ شب؛ روزهای شلوغ و تعطیلات از ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
  • تلفن: ۲۱۱۲ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، بالاتر از میدان گلها، بین بازار خلیج فارس و مجتمع فردوسی (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین مرکز خرید قشم

الماس مال

منبع عکس: eneshat.com

مجتمع تجاری الماس، یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید قشم است که در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع در ۱۳ طبقه تاسیس شد. این مجتمع تجاری دارای ۹۵۰ واحد تجاری، ۱۹۰ واحد مسکونی، ۹۰۰۰ متر مربع شهر بازی، ۳۰۰۰ متر مربع هایپر مارکت و ۲۰۰۰ متر مربع رستوران گردان در ارتفاع ۴۵ متری است.

از دیگر امکانات اماس مال می‌توان به سینما با صدای دالبی به ظرفیت ۴۰۰ نفر، سینما چند بعدی، پیست دوچرخه سواری، فوریت‌های پزشکی، آمفی‌تئاتر، سالن اجتماعات، بورس طلا و جواهر، دفتر خدماتی گردشگری تور قشم، فست‌فود، کافی‌شاپ و رستوران، پارکینگ به ظرفیت ۴۰۰ دستگاه خودرو، سالن‌های ورزشی بدن‌سازی، ۱۶ دستگاه پله برقی، ۱۳ دستگاه آسانسور، نمازخانه در تمامی طبقات، آلاچیق‌های مخصوص استراحت، پارک کودک و آبنمای موزیکال اشاره کرد.

  • تلفن: ۳۳۸۵ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، بلوار ولی عصر، جنب خیابان ۲۲ بهمن (میدان گلها) (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین مرکز خرید قشم

مراکز خرید در حال ساخت در قشم

مرکز خرید زیتون

نمای داخلی مرکز خدری زیتون. منبع عکس: itiss.ir

از جمله مراکز خرید در حال ساخت در قشم می‌توان به مجتمع تجاری بین‌المللی زیتون قشم، مجتمع آتلانتیس، پارسیان و تاپ آیلند قشم اشاره کرد.

از جمله مراکز خرید در حال ساخت در قشم می‌توان به مجتمع تجاری بین‌المللی زیتون قشم، مجتمع آتلانتیس، پارسیان و تاپ آیلند قشم اشاره کرد

مجتمع تجاری زیتون که با زیربنای حدود ۶۵ هزار متر مربع در حال ساخت است، شامل ۱۵ طبقه از جمله چهار طبقه مرکز خرید و برج دوقلو متشکل از ۱۰ طبقه هتل پنج ستاره و ۱۰ طبقه اداری و مسکونی می‌شود. این مجتمع لوکس که به‌زودی در قشم افتتاح خواهد شد، دارای فودکورتی با ۹ فست‌فود و کافی‌شاپ است. از دیگر ویژگی‌های این مجتمع، وجود رستوران با منظره رو به دریا و پارکینگ بزرگ است. مجتمع زیتون در بلوار امام قلی خان، تقاطع خیابان گمرک قرار دارد و شامل ۷۰۰ واحد تجاری می‌شود.

مجتمع بین‌المللی تجاری، اداری واقامتی آتلانتیس قشم نیز با ۵۵ هزار متر مربع مساحت و ۱۰ طبقه دارای معماری زیبای سنتی و مدرن است. این مجتمع، حدود ۴۰۰ واحد تجاری، ۹۶ واحد اداری، ۹۶ واحد مسکونی و اقامتی، هتل آپارتمان با واحدهای مجلل، رستوران، کافی‌شاپ، فست‌فود، دو طبقه پارکینگ سرپوشیده باظرفیت ۳۵۰ خودرو و ورودی و خروجی‌های متعدد در بلوار اصلی امام قلی خان دارد.

تاپ آیلند قشم

تاپ آیلند قشم. منبع عکس: qeshm.ir

برج هوشمند تجاری، اداری و اقامتی تاپ آیلند نیز در بلوار ۲۲ بهمن قشم، زیربنایی معادل ۸۰۰۰ متر مربع دارد. این برج ۳۳ طبقه، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی جزیره قشم است و به‌زودی در مرداد ماه ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد. از بالای برج تاپ آیلند می‌توان به جزایر هنگام، لارک، جزیره هرمز و شهر بندرعباس دید داشت. فضای سبز اختصاصی، کافی‌شاپ، بوفه، آکواریوم، آب‌نماهای موزیکال و نورپردازی موزیکال در بخش مرکزی واحدهای تجاری و همچنین یک آسانسور شیشه‌ای، تنها بخشی از امکاناتی هستند که در تاپ آیلند تعبیه شده‌اند.

بازار قدیم قشم

منبع عکس چهارم: مجله جاباما

بازار قدیم قشم، یکی از بازارهای سنتی قشم است که از دالان‌های متعدد و راهروهای باریک تشکیل شده و دارای فضاهای روباز و سرپوشیده است. این بازار که از سال ۱۲۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، مکانی مناسب برای خرید اجناس متعدد، متنوع، باکیفیت و ارزان در قشم است. در ضمن، افراد با بازدید از بازار قدیم قشم، می‌توانند با آداب و رسوم و فرهنگ بومیان منطقه آشنا شوند و فضایی نوستالژیک را تجربه کنند.

بازار قذیم قشم، یکی از مراکز خرید پارچه در قشم است. پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، چرم و کاپشن، کیف و کفش، انواع صندل و دمپایی، شال و روسری، انواع پارچه‌های محلی و ساده در طرح‌ها و رنگ‌های سنتی، ملحفه، پتو و روتختی، وسایل پلاستیکی، بلورجات، انواع لوازم‌خانگی، لوازم لوکس و تزیینی، موبایل، چمدان، لوازم ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع زیورآلات دریایی، طلا و جواهر و همچنین خوراکی‌های محلی از جمله اجناسی هستند که در بازار قدیم قشم یافت می‌شوند. این بازار که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است، در نزدیکی اسکله شهر قرار دارد.

بازار قدیم قشم با مغازه‌های قدیمی و رنگارنگ، طاق‌ها و قوس‌های معماری محلی و نحوه چیدمان سنتی غرفه‌های داخلی، نظر هر بیینده‌ای را به‌سمت خود جلب می‌کند و بازدید از آن، تجربه‌ای است که به‌هیچ‌وجه نباید در سفر به قشم، آن را از دست داد.

  • ساعت کار: روزهای عادی از ۹ صبح تا ۱۰ شب؛ روزهای شلوغ و تعطیلات از ۸:۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • تلفن: ۵۷۶۸ ۳۵۲۲ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان قشم

بازار بزرگ فردوسی قشم

بازار بزرگ فردوسی قشم

منبع عکس: مجله جاباما

بازار فردوسی، یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان قشم است که در آن اجناس متعددی چون انواع پوشاک، دوچرخه، ماشین شارژی، محصولات تزیینی، صندل و دمپایی به فروش می‌رسند. این بازار دارای سه طبقه است که طبقه اول و دوم آن با حدود ۴۵۰ فروشگاه، تجاری هستند و طبقه سوم آن با ۱۸۰ واحد، اداری است.

اجناسی که در بازار فردوسی به فروش می‌رسند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و قیمت آن‌ها نیز ارزان است. در میان امکانات رفاهی این بازار، می‌توان به رستوران، پله برقی و آسانسور اشاره کرد.

  • ساعت کار: ۹:۳۰ صبح تا دو بعد از ظهر و پنج عصر تا ۱۰:۳۰ شب
  • تلفن: ۰۴۱۰ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان قشم

مرکز خرید پردیس قشم

مرکز خرید پردیس قشم

منبع عکس: مجله جاباما

لباس مجلسی و پوشاک زنانه، مهم‌ترین محصولاتی هستند که در مرکز خرید پردیس عرضه می‌شوند

مرکز خرید چهار طبقه پردیس، روبه‌روی بازار ستاره قرارر دارد و یکی از بهترین مراکز خرید قشم به شمار می‌آید. طبقه اول و دوم این مرکز خرید با ۱۴۸ واحد، تجاری هستند؛ در حالی که در طبقه سوم و چهارم، یک رستوران و هتل وجود دارد. کافی‌شاپ این مرکز خرید نیز در طبقه همکف واقع شده است.

در واحدهای تجاری مرکز خرید پردیس قشم، اجناس متعددی چون لوازم‌خانگی، کیف و کفش و وسایل تزیینی به‌صورت عمده یا خرده به فروش می‌رسند؛ البته لباس مجلسی و پوشاک زنانه، مهم‌ترین محصولاتی هستند که در ابن بازار عرضه می‌شوند. پردیس، جزو بازارهای جدید قشم است و اجناس آن علاوه بر برخورداری از کیفیت بالا، دارای قیمت‌های مناسبی نیز هستند.

  • ساعت کار: روزهای عادی از ۹ صبح تا دو بعد از ظهر و پنج عصر تا ۱۱ شب؛ روزهای شلوغ و تعطیلات از ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • تلفن: ۰۴۵۷ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، رو‌به‌روی بازار بزرگ ستاره (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان قشم

بازار خلیج فارس

بازار خلیج فارس

منبع عکس: مجله جاباما

بازار چهار طبقه خلیج فارس در سمت چپ بازار ستاره، یکی دیگر از مراکز خرید قشم است. طبقه اول و دوم این بازار با ۸۰ واحد، تجاری هستند؛ در حالی که طبقه سوم آن با ۳۰ واحد، مسکونی و اداری است. رستوران خلیج فارس نیز که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین رستوران‌های قشم است، در طبقه چهارم بازار خلیج فارس قرار دارد. در این بازار، انواع برندهای پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی و لوازم آشپزخانه با قیمت ارزان به مشتریان ارائه می‌شود.

  • ساعت کار: ۹:۳۰ صبح تا دو بعد از ظهر و ۵:۳۰ عصر تا ۱۱ شب
  • تلفن: ۲۵۳۱ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، میدان گل‌ها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، جنب بازار بزرگ ستاره (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان قشم

مرکز خرید مرجان

مرکز خرید مرجان

عکاس: نامشخص

مرکز خرید سه طبقه مرجان یا لولو سنتر، یکی دیگر از مراکز خرید ارزان قشم و یک مجتمع تجاری مسکونی است که از دو فاز تشکیل می‌شود. فاز اول، شامل هایپرمارکت (لولو هایپر) در طبقه زیر همکف، ۶۰ فروشگاه و واحدهای اداری در طبقه اول و تعدادی واحد مسکونی و آپارتمان در طبقه دوم است. انواع مواد غذایی، لبنیات، خشکبار، تنقلات، سبزیجات، میوه، فرآورده‌های گوشتی، انواع مواد بهداشتی از جمله دستمال کاغذی و شامپو، مایع دستشویی، انواع خوشبوکننده هوا، مایع ظرفشویی، صابون و غیره و آشپزخانه در این هایپرمارکت با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌شوند.

فاز دوم بازار مرجان نیز، ۵۰ فروشگاه و چند واحد تجاری و مسکونی را در خود جای داده است. این مرکز خرید روبه‌روی مجتمع خلیج فارس قرار دارد و شما می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه، انواع کفش‌ها و صندل‌های زنانه و مردانه و بچگانه، انواع اسباب‌بازی و عروسک، انواع لوازم‌التحریر، روتختی‌های نخی، حوله، چمدان، وسایل تزیینی و غیره را در آن پیدا کنید. در طبقه بالای بازار مرجان قشم، رستورانی به نام رستوران «جزیره» وجود دارد که به‌تازگی افتتاح شده است؛ مکانی مناسب برای خستگی در کردن پس از یک روز خرید به‌همراه خانواده و دوستان.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا دو بعد از ظهر و پنج عصر تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۲۲۰۱ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: بلوار ولیعصر، چهار راه پردیس (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان قشم

مرکز خرید سیمرغ

مرکز خرید سیمرغ

منبع عکس: مجله جاباما

مرکز خرید چهار طبقه سیمرغ، با نمایی زیبا و مجلل، یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید قشم به شمار می‌آید. این مرکز خرید با ۷۱ واحد تجاری و ۲۴ واحد انباری در زیر طبقات، رستوران، کافی‌شاپ و امکانات تفریحی از جمله سالن بیلیارد، تجربه‌ای متفاوت از خرید در قشم را به مسافران پیشنهاد می‌کند. سیمرغ در مرکز جزیره قشم و در کنار سیتی سنتر واقع شده است و مسافرانی که از طرف بندر لافت و از مسیر جاده وارد جزیره قشم می‌شوند، بازار سیمرغ را در همان ابتدای راه خواهند دید.

طراحی بازار سیمرغ به سبک معماری نوین انجام شده است و به همین دلیل، این مرکز خرید، یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای جزیره قشم است. گردشگران می‌توانند در این مرکز خرید، اجناس متفاوت و به‌روز را با قیمت مناسب خریداری کنند.

  • ساعت کار: ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان قشم

مجتمع تجاری و اداری نخل زرین

نخل زرین قشم

عکاس: نامشخص

مجتمع نخل زرین قشم در نزدیکی هتل نخل زرین از دو بخش اداری و تجاری تشکیل شده است. فاز اول این مجتمع با مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ متر مربع، دارای ۷۲ واحد تجاری و اداری است؛ در حالی که فاز دوم آن، وسعتی معادل ۶۸ هزار متر مربع دارد و به چند بلوک تقسیم می‌شود که در هر بلوک تعدادی فروشگاه، واحد اداری، تجاری، مسکونی، سوئیت و هتل وجود دارد. البته بخشی از فاز دوم مجتمع تجاری و اداری نخل زرین نیز به مجتمع دانشگاهی اختصاص داده‌ شده است.

  • تلفن:‌ ۱۰۰۷ ۳۵۲۴ ۰۷۶
  • آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، نرسیده به میدان امام قلی خان
  • مراکز خرید ارزان قشم

بازار راه ابریشم قشم

  • مراکز خرید ارزان قشم
بازار راه ابریشم قشم با معماری بی‌نظیر خود، هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارد

بازار راه ابریشم قشم با معماری بی‌نظیر خود، هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارد. این مرکز خرید دارای دو ساختمان مجزا است که توسط یک پل هوایی در طبقات بالایی به هم متصل می‌شوند و برای اینکه بخواهید از یک ساختمان به ساختمان دیگر بروید نیازی نیست که از ساختمان خارج شوید.

بیش از ۹۰ واحد تجاری در بازار راه ابریشم فعالیت دارند و کالاهای باکیفیت، با قیمت مناسب و برندهای مختلف را به مشتریان ارائه می‌کنند. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به آسانسور، پله‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع، پارکینگ و فضای سبز اشاره کرد.

درگهان

منبع عکس: hotelfulton.com

مرکز خرید دو دلفین

درگهان، یکی از شهرهای شهرستان قشم است که با شهر قشم، حدود ۲۰ دقیقه (۲۰ کیلومتر) فاصله دارد. درگهان تا پیش از سال ۱۳۸۵ یک روستا بود و از آن سال، تبدیل به شهر شد. اسکله قدیم و مجتمع‌های تجاری از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. قیمت اجناس در بازارهای درگهان به‌دلیل نداشتن عوارض گمرک بسیار پایین است؛ به همین دلیل، افرادی که به‌دنبال خرید پوشاک ارزان قیمت و باکیفیت هستند، در سفر به قشم به درگهان میروند. برای رفتن به درگهان کافی است از میدان برگ سبز در محله بازار قدیم، تاکسی‌های خطی این مسیر را سوار شوید. 

مرکز خرید دو دلفین

منبع عکس: مجله جاباما

مرکز خرید دو دولفین، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مراکز خرید درگهان است که با ظاهری نارنجی رنگ و شیشه‌‌های آینه‌ای آبی‌رنگ، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این مرکز خرید ۶ طبقه، محصولات متنوعی چون پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، لوازم برقی، زیورآلات، لوازم آرایشی، ساعت و عطر موجود است. 

مرکز خرید دو دولفین، بسیار بزرگ است و برای گشتن در آن به یک روز زمان کامل نیاز دارید. رستوران و کافی‌شاپ از امکانات رفاهی این مرکز خرید هستند که در آن، گل و گیاه مخصوص این جزیره نیز به فروش می‌رسد.

  • ساعت کار: روزهای عادی از ۹ صبح تا ۹ شب؛ روزهای شلوغ و تعطیلات از ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • تلفن: ۱۰۱۴ ۳۵۲۷ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، رو‌به‌روی مجتمع تجاری نور (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

مجتمع تجاری دریا

مجتمع تجاری دریا

عکاس: نامشخص

مجتمع تجاری دریا یا بازار دریا، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جزیره قشم در درگهان است که با حدود ۱۵۳۰ مغازه در دو طبقه، کالاهای متنوعی را به‌صورت عمده و تکی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این مرکز خرید با توجه به موقعیت ویژه خود در میدان اصلی بندر درگهان، اولین بازاری است که پس از ورود به درگهان خواهید دید.

در طبقه همکف مرکز خرید دریا انواع مختلفی از اجناس مانند پوشاک، لوازم‌خانگی و برقی، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر موارد به فروش می‌رسند. قیمت اجناس در این مرکز خرید، متوسط است و شما می‌توانید انواع برندهای ایرانی و برندهای معروف خارجی را در اینجا پیدا کنید. جالب است بدانید که در طبقه بالای مجتمع دریا، هتلی سه ستاره به نام هتل سینگو قشم قرار دارد. یک رستوران نیز در طبقه دوم مجتمع تجاری دریا برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است که در آن، می‌توانید طعم غذاهای بومی این منطقه را بچشید.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۳۵۰۱ ۳۵۲۷ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، میدان انقلاب (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

مرکز خرید زمرد

مرکز خرید زمرد

منبع عکس: مجله جاباما

مرکز خرید زمرد، یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید درگهان است که در کنار مجتمع تجاری دریا قرار دارد. مسافران، گردشگران و حتی ساکنان شهرهای اطراف برای خرید انواع اجناس با کیفیت به‌صورت عمده یا تکی به این مرکز خرید می‌آیند. پوشاک، به‌خصوص شلوار و لباس جین، مهم‌ترین کالایی است که در مرکز خرید زمرد به فروش می‌رسد؛ البته کالاهای متنوعی چون کیف و کفش، عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم‌خانگی نیز در این پاساژ برای خرید در دسترس هستند. بازار چینی‌ها نیز در مرکز خرید زمرد فعال است.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۷۷۰۲ ۳۵۲۶ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، میدان انقلاب، جنب مجتمع تجاری دریا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

بازار نخل

بازار نخل درگهان

منبع عکس: مجله جاباما

طراحی بازار نخل و فضاهای داخلی آن به‌اندازه‌ای حیرت‌انگیز است که این بازار جزو یکی از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌آید

بازار نخل، زیباترین بازار سنتی قشم در درگهان است که از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد. این بازار با ۹۲۰۰ متر مربع مساحت و ۲۳۵ غرفه به سبک معماری جزیره قشم ساخته شده است و حالت سنتی و نوستالژیک جزیره را به نمایش می‌گذارد. طراحی بازار نخل و فضاهای داخلی آن به‌اندازه‌ای حیرت‌انگیز است که این بازار جزو یکی از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌آید. بازار نخل دارای رستوران و کافی‌شاپ نیز است و گردشگران می‌توانند پس از گشت‌وگذار در بازار، برای استراحت و میل کردن غذا به آن‌ها سر بزنند.

در بازار نخل، به‌طور خاص، پوشاک به‌صورت عمده به فروش می‌رسد؛ به همین دلیل، بیشتر مغازه‌دارها برای خرید عمده به این بازار می‌روند. البته مسافران نیز می‌توانند در برخی غرفه‌های تک فروش، پوشاک مورد نظر خود را تهیه کنند. در این بازار، انواع برندهای ایرانی و خارجی یافت می‌شوند و قیمت اجناس به نسبت دیگر بازارها، کمی بالاتر است.

  • ساعت کار: روزهای عادی از ۹ صبح تا چهار عصر؛ روزهای شلوغ و تعطیلات از ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • تلفن: ۱۱۰۱ ۳۵۲۷ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، جنب پاساژ اطلس (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

بازار اطلس

بازار اطلس درگهان

منبع عکس: مجله جاباما

بازار دو طبقه اطلس در درگهان به‌طور اختصاصی بر فروش کیف، کفش و چمدان به‌صورت تک و عمده تمرکز دارد؛ پس اگر به‌دنبال کالاهایی چون کیف دستی و جیبی زنانه، مردانه و بچگانه، ساک و کیف ورزشی هستید، حتما به این بازار سر بزنید. اجناس بازار اطلس در محدوده‌های قیمتی مختلف و همچنین مدل‌های متنوع به فروش می‌رسند و افراد با بودجه‌ها و سلایق مختلف، می‌توانند خرید خود را در این بازار انجام دهند. کافه رستوران، کافی‌شاپ و پارکینگ اختصاصی از جمله امکانات بازار اطلس هستند که برای رفاه حال مسافران و گردشگران در این بازار تعبیه شده‌اند.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۰۱۱۱ ۳۵۲۷ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

بازار نور

بازار نور درگهان

منبع عکس: مجله جاباما

بازار نور، یکی دیگر از مراکز خرید درگهان است که رو‌به‌روی مجتمع تجاری دو دلفین قرار دارد. اکثر فروشندگان این بازار، بومیان جزیره هستند و تنوع کالاها در بازار نور، بالا است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در سفر به قشم به آن سر بزنید. بازار نور توسط یک پل هوایی به مجتمع دو دلفین متصل می‌شود. بازار نور که در سال ۱۳۷۲، آغاز به کار کرد از امکانات رفاهی چون رستوران و کافی‌شاپ برخوردار است.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۱۰۵۷ ۳۵۲۷ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، روبه‌روی مجتمع تجاری دو دلفین (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

مرکز تجاری ایران‌زمین درگهان

مرکز تجاری ایران زمین درگهان

منبع عکس: مجله جاباما

مرکز تجاری دو طبقه ایران‌زمین نسبت به دیگر مراکز خرید درگهان و قشم کمی کوچک‌تر است؛ اما برای افرادی که به‌دنبال خرید لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم ورزشی هستند، انتخابی فوق‌العاده به شمار می‌آید. در طبقه همکف این مرکز خرید، بانک و فست‌فودها فعالیت می‌کنند و طبقه بالا به فروشگاه‌ها اختصاص دارد. در ضمن، یک رستوران نیز در طبقه دوم مرکز خرید ایران‌زمین وجود دارد.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: درگهان، میدان انقلاب (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

مجتمع تجاری پرشین گلف ۱

مجتمع تجاری پرشین گلف ۱

منبع عکس: مجله جاباما

مجتمع تجاری پرشین گلف یک رو به دریا است و یک هایپرمارکت نیز در آن وجود دارد

مجتمع تجاری پرشین گلف، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید درگهان است که در زمینی به مساحت ۳۸۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد. این مجتمع تجاری پنج طبقه دارای ۱۲۰ واحد تجاری و همچنین واحدهای اداری و اقامتی است. واحدهای تجاری این مجموعه انواع پوشاک مجلسی زنانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، شال و روسری، عینک، لباس و تجهیزات ورزشی، عطر و ادکلن، اسباب‌بازی، انواع پتو، ملحفه، لوازم آشپزخانه و لوازم‌خانگی را به مشتریان به‌صورت عمده و تکی ارائه می‌کنند.

مجتمع تجاری پرشین گلف یک رو به دریا است و یک هایپرمارکت نیز در آن وجود دارد. از دیگر امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به رستوران و سفره‌خانه، فست‌فود، تریا و کافی‌شاپ، فضای استراحت و مکث، پله برقی و آسانسور اشاره کرد. یک هتل سه ستاره نیز در مجتمع پرشین گلف وجود دارد که مسافران می‌توانند اقامتی راحت را در آن تجربه کنند. مجموعه پرشین گلف درگهان همچنین شامل ۱۵۰ واحد اقامتی است که درمجموع ۵۱۰ تخت را در خود جای داده‌اند.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۴۳۱۰ ۳۵۲۷ ۰۷۶
  • آدرس: درگهان، میدان انقلاب، پشت مجتمع تجاری دریا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

مجتمع تجاری صدف

مجتمع تجاری صدف

عکاس: نامشخص

مجتمع تجاری صدف، یکی از مراکز خرید کوچک درگهان است که بین مجتمع‌های تجاری مروارید و نگین قرار دارد و اجناس مختلفی از جمله پوشاک و لوازم جانبی و لوازم‌خانگی برقی را با قیمت‌های مناسب به مشتریان ارائه می‌کند. این مجتمع در گذشته توسط یک راهرو به بازار مروارید متصل می‌شد. در حال حاضر و پس از یک آتش‌سوزی در این بازار، تنها طبقه همکف آن فعال است.

  • آدرس: درگهان، بین مجتمع‌های تجاری مروارید و نگین (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

بازار مروارید

بازار مروارید درگهان

عکاس: نامشخص

بازار مروارید درگهان یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری درگهان است که در سال ۱۳۷۵ در دو طبقه تاسیس شد. قیمت اجناس در این مرکز خرید بسیار ارزان‌تر از سایر بازارهای درگهان است و به همین دلیل، همیشه جمعیت زیادی در آن حضور دارند. طبقه اول این مجموعه دارای ۱۴۸ واحد تجاری و طبقه دوم آن دارای ۱۳ واحد مسکونی، سرویس بهداشتی، سیستم تهویه مرکزی، نمازخانه و شعب چند بانک است. 

پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، لوازم برقی، عطر و ادکلن و غیره از جمله اجناسی هستند که در بازار مروارید پیدا می‌شوند. کافه رستوران و فست‌فود از دیگر امکانات رفاهی این مرکز خرید هستند.

مجتمع تجاری نگین

مجتمع تجاری نگین، یکی از مراکز خرید درگهان است که درست بعد از مجتمع تجاری مروارید و روبه‌روی بازار قدیم درگهان قرار دارد. این مرکز خرید سه طبقه شامل واحدهای شامل تجاری و اداری می‌شود و در آن می‌توان انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانه، بدلیجات، لوازم آرایش و غیره را به‌صورت عمده یا تک خریداری کرد. کافی‌ شاپ و فست‌فود از دیگر امکانات بازار نگین هستند.

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: درگهان، روبه‌روی بازار قدیم درگهان (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان

عکاس: نامشخص

بازار قدیم درگهان با سبک معماری بومی و قدیمی، یکی از مکان‌هایی است که نباید تجربه قدم زدن در راهروها و کوچه‌های تو در تو و قدیمی آن را در درگهان از دست بدهید. بیشتر تمرکز این بازار روی فروش اجناس عمده است؛ اما در برخی مغازه ها می‌توان اجناس تک نیز پیدا کرد. بازار قدیم درگهان در قلب شهر و در مجاورت بازارها و رستوران‌ها قرار دارد.

  • ساعت کار: روزهای عادی از هشت صبح تا چهار عصر. روزهای شلوغ و تعطیلات از هشت صبح تا ۱۲ شب 
  • آدرس: درگهان، میدان انقلاب (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید درگهان

روستای گیاهدان یا رمکان

روستای گیاهدان در پنج کیلومتری شهر درگهان و در مجاورت جاده اصلی قشم به فرودگاه قرار دارد. این روستا یکی از مهم‌ترین مناطق جنوب کشور برای عرضه لوازم‌خانگی و برقی به شمار می‌آید و شما می‌توانید در این منطقه انواع برندهای معتبر مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، سونی، جنرال و غیره را بیابید؛ پس اگر به‌دنبال خرید جهیزیه یا لوازم برقی هستید به روستای گیاهدان بروید.

مراکز خرید در حال ساخت در درگهان

از جمله مراکز خرید در حال ساخت در درگهان می‌توان به مرکز خرید قصر با یک شهربازی، الماس، قشم پلازا قبل از بازار دریا و پرشین گلف دو اشاره کرد.

بندر لافت

بندر لافت. عکاس: نامشخص

بازار میعاد لافت

اگر با ماشین شخصی به قشم سفر می‌کنید، در همان ابتدا با بندر لافت وارد خواهید شد و پس از تحویل مدارک به باجه گمرک به دو مرکز خرید این منطقه می‌رسید. شما همچنین می‌توانید از قشم یا درگهان، با تاکسی به لافت بیایید. مسیر قشم به لافت، حدود یک ساعت و مسیر درگهان به لافت، حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

مجتمع تجاری مسکونی میعاد لافت، اولین بازاری است که پس از باجه گمرک با آن روبه‌رو می‌شوید. فروشگاه‌های این بازار، اجناس متعددی را به فروش می‌رسانند.

بازار بزرگ ارسلان لافت

بازار بزرگ ارسلان لافت

منبع عکس: خبرگزاری ایلنا

بازار ارسلان لافت، کمی بعد از بازار میعاد قرار دارد. این مجتمع تجاری اقامتی با فروشگاه‌‌‌های متنوع کالاهای خارجی، پوشاک، لوازم‌خانگی و غیره، اجناس را حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از قشم و درگهان به فروش می‌رساند. از دیگر امکانات بازار بزرگ ارسلان لافت می‌توان به یک هتل با ۲۰ اتاق و ۱۵ سوئیت، هتل آپارتمان با ۳۱ سوئیت، شهربازی، رستوران، فست‌فود، کافه سنتی و تالار برای برگزاری عروسی و جشن‌ها اشاره کرد.

برندهای معروف در قشم

جزیره قشم، جزو مناطق آزاد تجاری است و به همین دلیل، بسیاری از برندهای خارجی را می‌توان در آن پیدا کرد. به‌طور مثال، در رده لوازم‌خانگی، برندهای مشهوری چون ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، جنرال و غیره در قشم نمایندگی دارند. در زمینه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و کیف و کفش نیز با کمی جست‌و‌جو می‌توانید انواع برندهای معروف را در مراکز خرید قشم پیدا کنید.

ساحل قشم

ساحل زیبای قشم. منبع عکس: ویکی پدیا

فصل حراج در قشم

همان طور که می‌دانید، جنوب کشور در تابستان، آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب دارد. متوسط دمای جزیره قشم نیز در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد، ۳۴ درجه سانتی‌گراد است و تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش پیدا می‌کند.

سفر به قشم با ماشین

منبع عکس: همشهری آنلاین

با گرم شدن هوا در تابستان، حراج در قشم نیز آغاز می‌شود و تمام مراکز خرید قشم و درگهان، اجناس خود را با تخفیف‌های داغ تابستانی به فروش می‌رسانند

بهترین زمان سفر به قشم برای گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. در این ماه‌ها متوسط دما تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و دما از ۲۴٫۵ درجه بیشتر نمی‌شود. البته اگر به قصد خرید به قشم سفر می‌کنید و به‌دنبال فصل حراج قشم هستید، در فصل تابستان به این جزیره بیایید.

با گرم شدن هوا در تابستان، حراج در قشم نیز آغاز می‌شود و تمام مراکز خرید قشم و درگهان، اجناس خود را با تخفیف‌های داغ تابستانی به فروش می‌رسانند. البته نگران هوای گرم نباشید؛ زیرا اغلب مراکز خرید قشم، به‌خصوص مراکز خرید مدرن آن، دارای وسایل سرمایشی مناسب هستند و فضای خرید لذت‌بخشی را برای شما فراهم می‌کنند.

قشم

عکاس: نامشخص

اگر تاکنون به جزیره قشم سفر کرده‌ و به مراکز خرید آن رفته‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید از تجربه و نظر خود با مخاطبان ما بگویید. در ضمن برای اطلاع از تور قشم و قیمت‌های آن، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی کجارو، تورهای آژانس‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

منبع عکس کاور: hotelfulton.com

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید قشم کدامند؟

سیتی سنتر قشم، بازار بزرگ فردوسی قشم، مرکز خرید ستاره قشم، بازار پردیس قشم، بازار بزرگ خلیج‌فارس، مجتمع تجاری پرشین گلف، مرکز خرید زمرد درگهان، مجتمع تجاری دریا درگهان و...

بهترین مرکز خرید درگهان کدامند؟

بازار قدیم درگهان، مرکز خرید دو دلفین، بازار نخل، اطلس و زمرد از بهترین مراکز خرید درگهان هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه