آیا مهاجرت به دانمارک خوب است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
آیا مهاجرت به دانمارک خوب است؟

زندگی در دانمارک هر چقدر که عالی باشد، شن‌ریزه‌هایی نیز دارد. با توجه به شخصیت و شرایط شما، این شن‌ریزه‌ها ممکن است شما را از مهاجرت دل‌زده کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اکثر افرادی که با تعریف‌ها و تمجیدهای دیگران از یک کشور، ترغیب به مهاجرت می‌شوند؛ در حالی که اطلاعات کافی درباره مقصد خود ندارند. این مسئله گاهی در بین کسانی که برای مهاجرت اقدام جدی کرده‌اند نیز دیده می‌شود. عجیب است؛ اما واقعیت دارد. اگر این‌طور نبود، کمتر درباره افسردگی مهاجرت می‌شنیدیم.

افراد زیادی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و در بین آن‌ها تعداد کسانی که از کشور انتخابی‌شان گلایه دارند، کم نیست. در این مقاله قصد داریم منحصرا درباره کشور دانمارک صحبت کنیم. در صورت عدم برخورداری از اطلاعات کافی در رابطه با این کشور می‌توانید شرایط مهاجرت به دانمارک در سایت پارسی کانادا را مطالعه کنید.

جایگاه دانمارک در شاخص رفاه جهانی

اگر نگاهی به شاخص رفاه جهانی سال ۲۰۲۱ بیندازید، دانمارک را در بین رتبه‌‌های برتر خواهید دید. از بین ۱۴۹ کشور، دانمارک رتبه نهم را به خودش اختصاص داده است. بااین‌حال، در سه شاخص اصلی شهروندی، سهولت کسب‌وکار و کیفیت زندگی در پنج رتبه اول جهانی قرار دارد. کشور ایدئال است و به نظر نمی‌رسد عیب و ایرادی در آن پیدا شود! خود دانمارکی‌ها در این رابطه چه می‌گویند؟

یک ضرب المثل معروف دانمارکی وجود دارد که می‌گوید: 

دانه‌های شن در حد کفایت، می‎‌توانند یک کشتی را غرق کنند. 

زندگی در دانمارک هر چقدر که عالی، شن‌ریزه‌هایی نیز دارد. با توجه به شخصیت و شرایط شما، این شن ریزه‌ها ممکن است شما را از مهاجرت دل‌زده کنند.

چیزهایی که باید درباره اقامت دانمارک بدانید

ایجاد یک نظرسنجی در انجمنی جهانی مثل quora که کاربرانی از سراسر جهان دارد، کافی بود تا به منبع اطلاعاتی موثقی درباره دانمارک دست پیدا کنیم. این اطلاعات دقیقا از دل دانمارک بیرون می‌آمد. از زبان خود دانمارکی‌ها و کسانی که مقیم این کشور بودند، زده می‌شد. نه از هیچ رسانه‌ای، نه از هیچ روزنامه‌ای و نه از طرف کسانی که بیرون از مرزهای این کشور درباره آن قضاوت خوب یا بد می‌کردند.  

معایب زندگی در دانمارک

  • تعریف دانمارکی‌ها از دوستی با آنچه که در ذهن شما وجود دارد متفاوت است. رفتار دوستانه‌ای دارند؛ ولی به‌راحتی با کسی دوست نمی‌شوند.
  • دانمارکی‌ها ممکن است برای ما ایرانی‌ها اندکی عجیب و غیرعادی باشند؛ سرد و خشک!
  • مردم دانمارک با بیگانه‌ها میانه خوشی ندارند. پذیرش افراد غریبه برای آن‌ها بسیار سخت است و نگرش مثبتی نسبت به مهاجران ندارند. اگر شما قصد تحصیل یا کار در این کشور را داشته باشید، باید به‌سختی تلاش کنید تا خودتان را به آن‌ها ثابت کنید.
  • پیدا کردن شغل برای کسانی که دانمارکی نیستند، اندکی سخت است. معمولا شغل‌های با درآمد بالا و جایگاه اجتماعی بالاتر به شهروندان دانمارکی داده می‌شود؛ حتی اگر تخصص، تجربه و تبحر کمتری نسبت به یک مهاجر داشته باشند.
  • به‌طور کلی اگر بخواهید همه چیزهایی که یک شهروند دانمارکی دارد داشته باشید، باید دو برابر او تلاش کنید.
  • میزان مالیات در این کشور بالا است. هزینه زندگی هم زیاد است. البته بدی این دو مسئله در مقابل کیفیت بالای زندگی در دانمارک رنگ می‌بازد.
  • دانمارکی‌ها اعتقادی به‌اضافه کاری ندارند. اگر تصور می‌کنید که با ۱۲ ساعت کار به‌جای هشت ساعت بیشتر دیده می‌شوید یا از شما قدردانی می‌‎شود اشتباه می‌کنید. برای اضافه کاری مالیات بیشتری از شما گرفته می‌شود. ۶۳ درصد از حقوقی که در این ساعات به دست می‌آورید را باید بابت مالیات به دولت بپردازید.
  • اگر ساکن شهرهای بزرگ این کشور بوده و با قشر جوان سر و کار داشته باشد، احتمالا با تسلط به زبان انگیسی می‌توانید با آن‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار کنید. یک ارتباط خوب؛ ولی نه یک ارتباط مؤثر! دانمارکی‌ها از فرد مهاجری که زبان دانمارکی بداند با آغوش بازتری استقبال می‌کنند.

رپورتاژ

نکات مثبت زندگی در دانمارک

  • سواحل دانمارک بسیار زیبا هستند؛ ساده و تمیز. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال هوس کنید که به ساحل بروید. در هر دو صورت لذت خواهید برد. به‌طور کلی طبیعت بی‌نظیری دارد؛ زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم و رنگی.
  • امنیت در بالاترین حد خود قرار دارد. بدون نگرانی می‌توانید کودک خود را در کالسکه تنها بگذارید یا دست او را رها کنید. هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد. حتی مواد غذایی‌ که در طول روز بیرون از سوپرمارکت‌ها قرار می‌گیرند، هنگام شب جمع نمی‌شوند؛ چراکه کسی سرقت نمی‌کند. اگر در مناطق روستایی این کشور سکونت داشته باشید، می‌توانید در خانه خود را باز بگذارید و آن را قفل نکنید. چرا؟ باز هم چون هیچ سرقتی رخ نمی‌دهد. اصولا مردم این کشور نیازی به سرقت کردن ندارند.
  • حمل‌ونقل آسان و روان است. اتوبوس‌ها به‌موقع کار خودشان را انجام می‌دهند. در خیابان‌ها آلودگی صوتی و هوایی در کمترین حد ممکن است. چراکه دانمارکی‌ها تمایل دارند از دوچرخه و اتوبوس برای رفت و آمد استفاده کنند؛ نه اتومبیل!
  • در این کشور می‌توانید غذاهای خوشمزه‌‌ای امتحان کنید. در نهایت مسلما به کیک‌ها و نان‌های خوشمزه‌شان اعتیاد پیدا خواهید کرد.
  • چاقی در بین مردم اصلا بد نیست و برعکس خیلی از شهرهای اروپایی است که در آن‌ها لاغری ترند محسوب می‌شود. البته نه اینکه اگر لاغر باشید جذاب دیده نمی‌شوید.
  • کودکان از ۶ ماهگی به کودکستان سپرده می‌شوند و این یعنی وقت مادرها و پدرها تا حد زیادی آزاد است. می‌توانند برای خودشان وقت صرف کنند، تحصیل کنند و در کار خود پیشرفت کنند.
  • دانمارک کشور کوچکی است و این مسئله باعث شده تا همه‌چیز به هم نزدیک باشد! بدون اینکه مسافت‌های طولانی طی کنید می‌توانید از مناظر و امکانات سراسر این کشور بهره‌مند شوید و سر از مکان‌های جدید دربیاورید.
  • نظام آموزشی در این کشور ستودنی است. دانش‌آموزان تشویق می‌شوند شغلی را انتخاب کنند که در آن‌ها احساس سعادتمندی و رضایت ایجاد کند. به این صورت جوانان دانمارکی معمولا در انتخاب آینده شغلی خود آزادی عمل و تسلط کافی دارند. تمرکز آموزش پرورش بر این است که به دانش‌آموزان یاد بدهد چطور شخصیت خود را به‌درستی بسازند و چطور به خودشان احترام بگذارند. شاید به خاطر همین است که دانمارک خوشحال‌ترین مردم جهان را در خودش جای داده است. این را می‌شود در صورت‌های خندان و خوشحال‌شان دید.
  • میهمانی گرفتن در این کشور بسیار رایج است. مهمانی‌هایی شاد و مفرح. بعید است شبی در سکوت سپری شود.
  • شب سال نو باشکوه برگزار می‌شود؛ درست مانند صحنه‌هایی که در فیلم‌ها از آن دیده‌اید.
  • آزادی بیان بالا است. می‌توانید تفکرات و عقاید خود را به زبان بیاورید؛ بدون اینکه دستگیر شوید یا شما را بابت آن‌ها مجازات کنند.
  • سیستم کیفری در دانمارک کاملاً ملایم است. بعید است که مردم دانمارک دست به قتل بزنند؛ اما اگر این کار را هم بکنند، اعدام نمی‌شوند. حتی حبس ابد هم در این کشور معنایی آن‌چنان ندارد که در ذهن شما است. مجرمانی که به حبس ابد محکوم می‌شوند می‌توانند بعد از ۱۲ سال درخواست رسیدگی به بخشش بدهند. به‌طور متوسط زندانیان حبس ابد حدود ۱۷ سال در حبس به سر می‌برند و بعد از آن عفو می‌شوند. در نظر داشته باشید که میزان قتل در این کشور نسبت به خیلی از کشورهایی که مقررات کیفری سخت‌گیرانه دارند، کمتر است (۰.۸ در هر ۱۰۰۰۰۰نفر).

نتیجه گیری

با اینکه خو گرفتن با فرهنگ دانمارکی‌ها ممکن است اندکی سخت باشد، بدی آن در برابر مزایای زندگی در این کشور خیلی هم به چشم نمی‌آید! مخصوصا اگر فرد منعطفی باشید و شخصیت انعطاف‌پذیری داشته باشید. نظر شما چیست؟ اگر شرایط مهاجرت به دانمارک را داشته باشید برای مهاجرت اقدام می‌کنید یا نه؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه