اجاره ماشین در استانبول ترکیه | قوانین و نکات مهم و لیست قیمت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
اجاره ماشین در استانبول ترکیه | قوانین و نکات مهم و لیست قیمت

اجاره خودرو در ترکیه یکی از بهترین روش‌های گردش در شهر و پرداختن به کارهای اداری است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این پست می‌خواهیم نرخ اجاره روزانه خودرو و نکات مربوط به آن و نحوه اجاره خودرو در ترکیه را بررسی کنیم. در سفر به استانبول و ترکیه اجاره خودرو با توجه به نرخ بالای تاکسی در این کشور بسیار به‌صرفه‌تر است.

ترکیه یک کشور بسیار عظیم است و مکان‌های دیدنی زیادی در سراسر آن واقع شده است. اجاره خودرو در ترکیه یکی از بهترین روش‌های گردش در شهر و پرداختن به کارهای اداری است. رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی ممکن است زمانبر باشد و با توجه به شلوغی آن در شهر استانبول می‌تواند معضلی برای شما باشد. اتومبیل اجاره‌ای اجازه می‌دهد آزادانه سفر کنید و به‌طور کلی از وقت خود در ترکیه به‌صورت مفید استفاده کنید.

قیمت اجاره روزانه خودرو در ترکیه

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید یکی از خودروهای شرکت‌های اجاره دهنده در ترکیه را اجاره کنید. قیمت اجاره ماشین در ترکیه به‌طور میانگین از حدود ۲۰۰ لیر شروع می‌شود و بسته به مدل خودروی انتخابی شما قیمت آن افزایش می‌یابد. به‌طور مثال هزینه اجاره خودرو هیوندای i20 به‌صورت روزانه بین ۱۷۵ لیر تا ۲۲۰ لیر است که این مقدار با توجه به شرکت اجاره دهنده تغییر می‌کند. در صورتی که تنها کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم ۲۲۰ لیر است. بنابراین اجاره خودرو در ترکیه بسیار مقرون به‌صرفه است.

اجاره ماهیانه ماشین در استانبول

چنانچه در استانبول بخواهید نسبت به کرایه ماهیانه ماشین اقدام کنید، تخفیف بیشتری در اجاره به شما داده می‌شود. در جدول زیر نرخ کرایه ماشین به‌صورت ماهیانه درج شده است:

شرایط اجاره ماشین در ترکیه

برای اجاره خودرو در ترکیه یا استانبول هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. برای اینکه بتوانید برای اجاره خودرو در ترکیه اقدام کنید، به یک سری از مدارک احتیاج دارید که بدون داشتن آن‌ها امکان اجاره خودرو وجود ندارد.

رپورتاژ

۱. کردیت کارت یا کارت اعتباری بین المللی

برای اجاره ماشین در ترکیه شما به یک کارت ویزا یا مستر نیاز دارید. چنانچه شما این کارت را ندارید در ترکیه می‌توانید با پاسپورت ایرانی خود یک حساب بانکی باز کنید و در عرض یک روز ویزا کارت و مسترکارت از بانک زراعت ترکیه دریافت کنید و با این کارت نسبت به رزرو خودرو قبل از سفر به ترکیه اقدام کنید. در این حالت شما از شرکت‌های واسطه بی نیاز می شوید.

جالب است بدانید که بانک زراعت برای ایرانیان در ترکیه تنها با پاسپورت حساب بین المللی باز می‌کند. برای آموزش دریافت کریدت کارت به مقاله افتتاح حساب در ترکیه مراجعه کنید.

۲. گذرنامه و کپی از آن

۳. آدرس محل اقامت

محل اقامت شما می‌تواند هتلی که در آن اقامت خواهید داشت باشد یا آدرس منزل یکی از دوستان‌تان که در ترکیه ساکن است.

۴. گواهی نامه بین المللی ویا ترک

شما می‌توانید با ترجمه گواهینامه ایرانی خود در ترکیه رانندگی کنید. همچنین این گواهینامه را می‌توانید به گواهینامه ترک ۱۰ ساله تبدیل کنید. برای آگاهی از نحوه انجام کار مقاله دریافت گواهینامه ترکیه را مطالعه کنید.

نکات مهم اجاره خودرو در استانبول

رپورتاژ

۱. با توجه به شرایط بیمه ،سن کسی که اقدام به اجاره روزانه خودرو در ترکیه می‌کند حداقل ۱۸ سال باشد و برای اجاره ماشین‌های لاکچری و بزرگ هم متقاضی باید ۲۸ سال سن داشته باشد.

۲. برای اجاره ماشین‌های لاکچری و بزرگ باید حداقل سه سال از تاریخ صدور گواهینامه گذشته باشد.

۳. اگر قصد داشتید چند نفری خودرو را اجاره کنید باید در قراردادتان حتما قبل از تحویل خودرو قید کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

۴. هزینه‌های مربوط به جریمه و خسارت های احتمالی و… و از این قبیل باید بیمه شوند. لذا هنگام اجاره باید مبلغ معینی را به‌عنوان وثیقه یا در ترکی دپوزیت در کارت اعتباری خود بلوکه کنید. به این روش در ترکیه Provizyon گفته می‌شود. برای گردشگران ایرانی که کارت اعتباری ندارند معمولا مبلغ از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر به‌عنوان دپوزیت دریافت می‌شود.

۵. برای اجاره روزانه خودرو در ترکیه باید تمام یا قسمتی از هزینه اجاره را هنگام اجاره به‌صورت نقدی، کارت اعتباری، حواله بانکی یا حساب Paypal پرداخت کنید.

۶. هنگام دریافت و تحویل خودرو باید آدرس و ساعت دریافت و تحویل مشخص شده باشد. هنگام تحویل خودرو برای یک ساعت تاخیر شامل هزینه نمی‌شود ولی برای بیشتر از یک ساعت، مشمول هزینه اضافی می‌شود.

۷. هنگام تحویل گرفتن خودرو از سطح سوخت آن اطمینان حاصل شود. اگر هنگام تحویل دادن سوخت مازاد در ماشین باقی مانده باشد هزینه آن به شما پرداخت نخواهد شد.

۸. معمولا در تمامی خودروهای اجاره ای دستگاه پرداخت عوارض هوشمند شهری (HGS و OGS) وجود دارد و هزینه استفاده ازعوارض زمان تحویل از اجاره کننده گرفته می‌شود.

۹. سفر به خارج از کشور با خودروهای کرایه‌ای ممنوع است.

۱۰. در ترکیه اگر تا ۲۴ ساعت قبل از دریافت خودرو درخواست خود را لغو کنید، هزینه‌ای به‌عنوان جریمه از شما گرفته می‌شود و قرارداد لغو خواهد شد.

۱۱. اگر خودرو را به‌صورت نامحدود اجاره نکرده باشید، در صورت استفاده بیش از حد از کیلومتر مجاز برای هر کیلومتر ۵۰ کوروش تا ۱.۵ لیر اضافی در انتها پرداخت خواهید کرد.

۱۲. حتما در هنگام اجاره ماشین از بدنه خودرو فیلم و عکس تهیه کنید که در صورتی که جایی از بدنه خش و زخم دارد، هنگام تحویل از پول دپوزیت شما کسر نشود.

۱۳. بسیاری از بزرگراه های ترکیه با سیستم مدرن جمع آوری عوارض کار می‌کنند که تهیه کارت HGS یا OGS الکترونیکی برای آن امکان‌پذیر است. ماشین وقتی از سنسور عبور می‌کند، به‌طور خودکار هزینه عوارض را دریافت می‌کنند. فقط راننده باید مطمئن شود که لاین درست را انتخاب کند. بسیاری از اتومبیل‌های اجاره‌ای از قبل به این وسایل مجهز شده‌اند، اما قبل از حرکت با آژانس خود تماس بگیرید.  عوارض بزرگراه‌ها معمولا هرکدام حدود پنج تا ۱۰ لیر است.

۱۴. نشستن کودکان زیر ۱۰ سال در صندلی جلو خودرو در ترکیه ممنوع است.

۱۵. هنگام پارک در ترکیه، معمولا مانند ایران سیستم پارکومتر وجو دارد یا افرادی مانند پارکبان هستند که هنگام پارک از شما مبالغی دریافت می‌کنند هزینه هر ساعت پارک در استانبول ساعتی ۱۵ لیر است.

۱۶. با در نظر داشتن هزینه خیلی زیاد بنزین در ترکیه، اجاره ماشین‌های بنزینی معمولا از ماشین‌های دیزلی ارزان‌تر است، ولی چنانچه برای مدت طولانی به ماشین احتیاج داشته باشید و سفر در مسافت‌های طولانی مد نظرتان شما است

۱۷. پرداخت اجاره بیشتر برای ماشین دیزلی به‌صرفه‌تر خواهد بود به‌دلیل اینکه قیمت گازوییل معمولا از بنزین کمتر است. قیمت بنزین در ترکیه حدود ۶ تا ۷ لیر برای هر لیتر است.

مزیت های اجاره ی ماشین در ترکیه

از مزایا و محاسن استفاده از خودروی اجاره‌ای در ترکیه می‌توان به‌صرفه‌جویی در هزینه اشاره کرد، چراکه در ازای پرداخت هزینه‌های سنگین جهت کرایه تاکسی، می‌توانید با در اختیار داشتن خودروی اجاره‌ای، بدون محدودیت و مقرون به‌صرفه‌تر سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری شهرهایی نظیر استانبول، آنتالیا، ازمیر، آنکارا، قونیه، آلانیا، کوش آداسی، بدروم و... دیدن کنید.

همچنین از سایر مزایای خودروی اجاره‌ای در ترکیه می‌توان به پرداخت با کارت بانکی و نیز دریافت خودرو در یک شهر و تحویل آن در شهری دیگر اشاره کرد. با توجه به اینکه تمامی خودروها دارای بیمه بدنه هستند در صورت تصادف یا سرقت آنان هیچ مسئولیتی متوجه شخص کرایه کننده نیست به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید از خودرو استفاده کنید.

 

اجاره ماشین در فرودگاه استانبول

در فرودگاه استانبول تعداد زیادی شرکت رنت خودرو وجود دارد که در همان جا می‌توانید از سرویس اجاره خودرو استفاده کنید. این شرکت‌ها برای اجاره خودرو قوانین خاص خود را دارند ولی بیشتر آن‌ها تنها با یک کارت بانکی و بعضی از آن‌ها حتی بدون کارت بانکی خودرو را به شما کرایه می‌دهند. قیمت اجاره ماشین در فرودگاه استانبول بسیار مناسب‌تر از شرکت‌هایی است که اینترنتی خود را اجاره می‌دهند. چنانچه قصد اجاره خودرو در ترکیه از ایران را دارید می‌توانید از خدمات شرکت ایرانی ترکیه هلپر در زمینه اجاره خودرو نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه