تعطیلی اسکله مسافری قشم به‌دلیل شرایط نامساعد جوی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
تعطیلی اسکله مسافری قشم به‌دلیل شرایط نامساعد جوی

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از تعطیلی اسکله مسافری شهید ذاکری قشم به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و دریای مواج تا اطلاع بعدی خبر داد.

علی اشتری، رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد که اسکله مسافری شهید ذاکری قشم به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و دریای مواج تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود. وی در این رابطه اذعان داشت:

هم‌اکنون بادهای جنوب شرقی با سرعت ۲۶ نات باعث مواج شدن دریا شده است. همچنین ارتفاع موج دریا به ۶ پا و وسعت دید به سه کیلومتر رسیده است.

اشتری ضمن پیش‌بینی برای ادامه وزش باد و مواج بودن دریا تا روز سه‌شنبه، تاکید کرد:

مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، شمال قشم، درگهان، جزیره هرمز و لارک تحت تأثیر این سامانه قرار دارند.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه وضعیت دریا به‌صورت مستمر پایش می‌شود، از بازگشایی بندر شهید ذاکری در صورت احراز شرایط جوی خبر داد. وی همچنین تاکید کرد:

تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

کفتنی است که شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد که از این میان، هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره قشم که بزرگ‌ترین جزیره ایران محسوب می‌شود، با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

عکس‌ کاور از وب‌سایت ۵۵ آنلاین

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه