احتمال قرارگیری ونیز در فهرست میراث در معرض خطر یونسکو

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۸
احتمال قرارگیری ونیز در فهرست میراث در معرض خطر یونسکو

سازمان جهانی یونسکو درباره قرارگیری مرکز تاریخی شهر ونیز در معرض خطر، در صورت عدم تغییر مقصد کشتی‌های تفریحی به بنادر دیگر هشدار داد.

سازمان جهانی یونسکو هشدار داد که در صورت تداوم لنگرگیری کشتی‌های تفریحی در بندر تاریخی ونیز، این شهر در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. بنا بر اعلام یونسکو، موضوع قرارگیری ونیز در فهرست میراث جهانی در معرض خطر در جلسه‌های جامع ماه ژوئیه بررسی خواهد شد و در صورت تصویب، یونسکو قادر خواهد بود تا از فوریه آینده خواستار اقدام فوری دولت ایتالیا برای این شهر شود.

در اطلاعیه یونسکو با اشاره به اینکه در حال حاضر کانال «جودکا» (Giudecca) تنها راه ورود کشتی‌ها به ونیز محسوب می‌شود، عنوان شده است:

دستیابی به یک راه‌حل بلندمدت بسیار ضروری است؛ راه حلی که بتواند از دسترسی کامل کشتی‌ها به شهر جلوگیری کند و آن‌ها را به بندر دیگری در این منطقه سوق دهد.

وزیر فرهنگ ایتالیا قرارگیری ونیز در فهرست میراث جهانی در معرض خطر را یک مشکل جدی برای این کشور توصیف کرد و اذعان داشت:

اکنون دیگر مهلت‌مان رو به اتمام است. با قانون اخیری که برای موضوع کشتی‌ها به اجرا درآمده است قدم مهمی در این راستا برداشته‌ایم، اما ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و فورا عبور کشتی‌های بزرگ را از کانال «جودکا» ممنوع کنیم.

در روزهای اخیر اهالی دنیای هنر همچون تیلدا سوئینتون» با امضای بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری دولت ایتالیا برای نجات ونیز شدند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه