درخواست مجدد لغو محدودیت ۶۰ درصد پذیرش مسافر در سفرهای هوایی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
درخواست مجدد لغو محدودیت ۶۰ درصد پذیرش مسافر در سفرهای هوایی

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تکرار درخواست برای لغو محدودیت ۶۰ درصد پذیرش مسافر در سفرهای هوایی خبر داد.

یونس دقیق‌کیا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به افزایش روند واکسیناسیون و تاکید بر خسارت‌های جبران‌ناپذیر محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر به ایرلاین‌ها، از ارائه درخواست مجدد برای لغو این محدودیت خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

خواستار لغو این محدودیت در پروازها هستیم و این درخواست با توجه به شواهد علمی موجود در سایر کشورها مطرح شده و بارها این کار را آن را اعلام کرده‌ایم.

دقیق‌کیا ضمن بیان اینکه با توجه به وجود تحریم‌ها و مشکلات متعددی که شرکت‌های هواپیمایی با آن روبه‌رو هستند، هدر رفتن ۴۰ درصد از ظرفیت منابع ملی در پروازها هیچ توجیهی ندارد، تصریح کرد:

شرکت‌های هواپیمایی داخلی در شرایط تحریمی که نمی‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به‌راحتی تامین کنند و ناوگان موجود را سرپا نگه دارند. از سوی دیگر عدم استفاده از ظرفیت کامل پروازها و محدود کردن مردم برای استفاده از ظرفیت کامل پروازها، به‌معنای هدر رفتن سرمایه‌های ملی در شرایط کنونی است.

شایان ذکر است که از آبان‌ماه سال گذشته، بنا بر دستور وزارت راه و شهرسازی شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند که تنها تا سقف ۶۰ درصد ظرفیت کابین پرواز نسبت به فروش بلیط هواپیما و جذب مسافر در سفرهای هوایی اقدام کنند. این موضوع سبب شد تا انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های اخیر بارها برای لغو این محدودیت با دستگاه‌های متولی نامه‌نگاری کند که تاکنون، این درخواست‌ها راه به جایی نبرده است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه