ویژگی ها و خصوصیات شگفت انگیز جزیره هندورابی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
ویژگی ها و خصوصیات شگفت انگیز جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از جزایر جنوب کشور است، این جزیره در بندر لنگه، استان هرمزگان و در خلیج فارس واقع شده که از توابع جزیره کیش است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جزیره هندورابی یک جاذبه زیبا و مناسب برای گردشگری است. این جزیره واقع در کیش، وسعت کم اما زیبایی بی‌اندازه و منظره چشم‌نوازی را دارا است که باعث جذب گردشگران و مسافرانی که به‌دنبال آرامش، ساحل شنی و کمی شنای در آب هستند، سفر خوبی را به ارمغان می‌آورد. برای سفر به جزیره هندورابی می‌توانید از تور کیش به‌صرفه و اقتصادی سایت لحظه آخر انتخاب کرده و از دیدن این جزیره شگفت انگیز و خارق‌العاده لذت ببرید.

جزیره هندورابی کجاست؟

جزیره هندورابی یکی از جزایر جنوب کشور است، این جزیره در بندر لنگه، استان هرمزگان و در خلیج فارس واقع شده که از توابع جزیره کیش است. هندورابی در حد فاصل جزیره کیش و جزیره لاوان قرار دارد.این جزیره بکر دارای ویژگی‌هایی است که می‌توان از مسطح بودن آن شروع کرد. بلندترین نقطه در جزیره هندورابی به ارتفاع ۴۵ متر بیشتر نیست، یعنی عملا در این جزیره، ارتفاعی نظر شما را جلب نخواهد کرد.

اما نمی‌توان از جاذبه‌های تاریخی این جزیره نیز چشم پوشاند که در کنار زیبایی‌های طبیعی هندورابی، منظره چشم‌نوازی را برای مسافران و گردشگران به وجود می‌آورند.دیگر ویژگی هندورابی، آب و هوای آفتابی و صاف این جزیره است که گرفتن حمام آفتاب را راحت و لذت‌بخش کرده است. این جزیره دارای تابستان‌های طولانی و زمستان‌های کوتاه با هوای ملایم است.

مساحت و جمعیت جزیره هندورابی

مساحت جزیره هندورابی ۲۲.۸ کیلومتر مربع است و از جمعیت کمی برخوردار است. کل جمعیت هندورابی در حدود ۱۹۱ نفر است که تعداد کمی به شمار می‌رود. جمعیت هندورابی را حدودا ۵۰ زن و ۱۴۱ مرد تشکیل می‌دهند. آن‌ها به دو زبان فارسی و عربی صحبت می‌کنند و عرب تبار هستند.

 

رپورتاژ

چگونه به جزیره هندورابی برویم؟

برای رفتن به جزیره هندورابی دو راه وجود دارد. راه اول مسیر زمینی است، می‌توان از جزیره کیش با استفاده از قایق‌هایی که در اسکله ماهیگیری قرار دارند به جزیره هندورابی رفت که حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد. راه دوم مسیر هوایی بوده که مستقیما می‌توانید به جزیره هندورابی و فرودگاه آن بروید، اما مسافران و گردشگران اغلب از مسیر زمینی استفاده می‌کنند.

 فرودگاه جزیره هندورابی

فرودگاه جزیره هندورابی که سال ساخت ۱۳۹۵ را همراه دارد در ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید که حتی مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش است. مساحت فرودگاه هندورابی ۹ هزار متر مربع بوده که در ارتفاع ۲۲ متر از سطح دریا قرار گرفته است. این فرودگاه دارای یک ترمینال به مساحت ۴۰۰ متر مربع است. فرودگاه هندورابی یک باند به طول ۱۶۳۰ متر و به پهنای ۳۵ متر را در خود جای داده است. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر در حدود دو کیلومتر است.

فاصله کیش تا هندورابی

حد فاصل بین جزیره کیش تا جزیره هندورابی ۲۳ کیلومتر ثبت شده است که می‌توان این فاصله را با قایق سواری از کیش تا هندورابی لذت برد و از تجربه روی آب بودن در قایق به‌مدت یک ساعت و نیم استفاده کرد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه