بهترین کافه های تهران که باید تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین کافه های تهران که باید تجربه کنید

کافه‌های تهران یکی از بهترین نقاط پایتخت برای قرارهای دونفره، دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شوند که در فضای روباز و روف گاردن یا فضاهای سرپوشیده پذیرای مشتریان هستند.

 پس از گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی تهران، کافه‌گردی و یافتن جای دنجی برای استراحت و گپ‌وگفت، قرارهای دوستانه یا کاری، برگزاری جشن تولد و سالگردها، یکی از جذاب‌ترین کارها مخصوصا در میان نسل جوان است. به همین دلیل محیط کافه، تنوع منو، کیفیت غذا و نوشیدنی اهمیت بالایی برای مخاطبان کافه‌گرد دارد. برای اطلاع از بهترین کافه های تهران با ادامه این مقاله همراه شوید.

لیست بهترین کافه های تهران

کافه گودو یاس

کافه گودو یاس در اتاق های قدیمی یک خانه

عکاس: شهین صولتی

کافه گودو از کافه‌های جذاب تهران است که با ورود به آن شاهد دکوری جالب خواهید بود. علاوه بر فضای بیرونی کافه که حال‌وهوای دل‌چسب و دنجی دارد، فضای داخلی آن با دکوراسیون قدیمی، حس نوستالژی روزهای خوب گذشته را برایتان زنده می‌کند.

دو لیوان نوشیدنی تابستانی در کافه گودو یاس

عکاس: رامین کاظم‌زاده

در کافه گودو یاس نه‌تنها ناهار و شام، بلکه صبحانه سرو می‌شود و اگر در روز تعطیل گذرتان به این محل بیفتد، با محیط بسیار شلوغی مواجه می‌شوید که گاهی اوقات برای خالی‌شدن میز باید منتظر بمانید. در منوی کافه از نوشیدنی‌های سرد و گرم تا غذاهای ایرانی جذاب مثل کباب تابه‌ای، خورش هویج، آش رشته، لوبیا پلو و… به چشم می‌خورد. انواع دمنوش، عرقیجات، يخ‌تنی‌ها (مثل بستنی و فالوده)، قهوه و نان‌لقمه‌ها در منوی کافه گودو وجود دارد و به گفته اکثر کسانی که به این کافه رفته‌اند، قیمت‌ها قدری گران‌تر از حد معمول است. منوی غذاها ثابت نیست و به‌صورت روزانه ارائه می‌شود.

ی‌ بار

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۲۱۰۳۱۱
  • آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، کافه رستوران چای‌ بار (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شمال تهران

فضای سبز و صندلی هایی با روکش قرمز در کافه چای بار

منبع عکس: کافه یاب

کافه چای‌ بار، کافه‌ای سرسبز و دلنشین در ساختمان کلاه‌فرنگی باغ انجمن خوشنویسان است؛ ساختمانی که به دوره قاجار تعلق دارد. در این کافه می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای باز استفاده کنید یا در صورت تمایل به فضای داخل بروید. سایه‌بان‌های فضای باز در فصل گرم مانع از تابش مستقیم آفتاب می‌شوند و در فصل سرد سال نیز با تعبیه‌ی وسایل گرمایشی امکان استفاده از این فضا وجود دارد.

سینی صبحانه سرد همراه با یک استکان چای

عکاس: Dina Kanzeli

محیط باصفا و دنج کافه، شما را از زندگی شهری و روزمرگی‌ها دور می‌کند و به‌لطف جوی آب کوچکی که از وسط حیاط می‌گذرد،  حس‌وحال خوبی پیدا می‌کنید. خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متنوعی در منوی کافه وجود دارد که خاص‌ترین بخش آن را می‌توان انواع چای و دمنوش، قهوه، نوشیدنی‌های سنتی و... دانست. یکی از ویژگی‌های برجسته این کافه، صبحانه‌های آن است که انواع صبحانه ایرانی، انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی، املت، پنکیک، خوراک لوبیا و... را در بر می‌گیرد.

میان‌وعده‌های کافه چای بار شامل انواع ساندویچ‌ نظیر چیز‌استیک، ساندویچ مرغ تندوری، ساندویچ بادمجان کبابی، رول‌های فلافل یا کباب می‌شود. بشقاب‌هایی نظیر بشقاب مزه (حمص، فلافل، بادمجان کبابی و...)، بشقاب نون و پنیر (نان سنگک، پنیر، گوجه، خیار، گردو، کشمش)، حمص با چیپس پیتا و دسرهایی همچون کرامبل کیک، پای سیب، براونی و غیره را نیز از دست ندهید. قیمت‌های این کافه نسبتا گران است.

کافه عمارت روشنان

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۲۰۶۷۱۵
  • آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری، کافه عمارت روشنان (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شمال تهران

کافه عمارت روشنان در ساختمانی قدیمی و سرسبز

عکاس: شیوا باوفا

کافه عمارت روشنان در ساختمانی قدیمی قرار دارد که با توجه به شواهد معماری باقی‌مانده می‌توان قدمت آن را به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول نسبت داد. دو حیاط زیبای این کافه به نام‌های حیاط سایه و حیاط آفتاب، محلی ایدئال برای استراحت هستند؛ به‌خصوص حیاط آفتاب که سه حوض قدیمی با محیطی چشم‌نواز دارد.

اگر در طول زمستان گذرتان به این کافه بیفتد، به‌دلیل وجود وسایل گرمایشی مناسب امکان استفاده از آن فراهم است؛ هرچند در فصل بهار و پاییز بهتر می‌توانید از فضای دلنشین آن بهره‌مند شوید. در داخل عمارت نیز یک کتاب‌فروشی وجود دارد که عاشقان کتاب را به خود جذب می‌کند.

کتابخانه ای بزرگ با قفسه های سرتاسری در کافه روشنان

عکاس: پرنیان کریمی

منوی کافه شامل میان‌وعده، صبحانه، نوشیدنی گرم و سرد و بستنی می‌شود که از آن جمله می‌توان به لاته، دمنوش پرتقال رزماری، چای ماسالا، چیزکیک با سیب و دارچین و گردو و غیره اشاره کرد که قیمت‌های آن نسبتا بالا است. برپایی کارگاه‌های ادبی، فلسفی و تربیتی، هنری و نشست‌های مختلف از جمله رویدادهای جالب در این کافه هستند.

کافی شاپ درسا

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۶۴۳۲۵۵
  • آدرس: خیابان شریعتی بالاتر از یخچال، خانه درسا، طبقه سوم، کافی شاپ درسا (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شمال تهران

کافه روباز درسا با گلدانهای گل

منبع عکس: سایت فودیسم

کافی شاپ درسا، یک کافه تراسه است که در طبقه بالای خانه درسا قرار دارد و با اینکه فضای آن بزرگ نیست، دکوراسیون و محیط دنج آن برای مشتریان جذابیت دارد و از کافه های لوکس تهران محسوب می‌شود. از آنجا که این کافه روباز است، سقف متحرکی برای هوای گرم و سرد در آن تعبیه شده است. منوی این کافه شامل انواع قهوه، انواع شیک و نوشیدنی‌های سرد، چای و دمنوش، ساندویچ‌های سرد (کراسان بوقلمون، مرغ و کرفس)، سالادها (سالاد تابستان، سالاد سزار) و شیرینی و دسر (چیزکیک، تارت سیب، براونی با بستنی) می‌شود که قیمت‌ آن‌ها گران است.

یکی از مزایای کافی شاپ درسا، پارکینگ اختصاصی است که به این ترتیب دیگری نیازی نیست نگران جای پارک باشید.

کافه ریبار

کافه ریبار در فضای باغی سرسبز

عکاس: Key Aria

کافه روباز ریبار در موزه زمان قرار دارد و با چیدمان و طراحی زیبا و دلنشین، فضای مناسبی برای استراحت و گپ‌وگفت به حساب می‌آید. ضمن اینکه هنگام نوشیدن قهوه خود می‌توانید از فضای باغ و نمای موزه زمان لذت ببرید. منوی این کافه رستوران یکی از کامل‌ترین منوها محسوب می‌شود که گل سرسبد آن، منوی صبحانه است.

میز مربا و میوه در کافه ریبار

عکاس: Me Mo

در منوی سرد و گرم صبحانه می‌توانید از انواع آب‌میوه طبیعی، املت، حلیم، عدسی، مربا و غیره دست به انتخاب بزنید. پنه آلفردو و سالاد سزار این کافه نیز معروف است که نباید از دست بدهید. پیش‌غذا (سالاد گاردن، سالاد یونانی، رول پپرونی، سوپ)، غذای اصلی (استیک، کباب یونانی مرغ)، پیتزا، برگر، شیک‌، اسموتی، دسر (سالاد میوه، انواع کیک)، قهوه، یخ‌نوش، کوکتل و آب‌میوه، چای و دمنوش و فریسکافی از جمله موارد منوی کافه ریبار هستند.

کافه گراند حیات

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۸۴۱۶۳۴
  • آدرس: خیابان پاسداران، خیابان نگارستان هشتم، نبش چهارراه اول، پلاک ۲۶، کافه گراند حیات (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شمال تهران

کافه روباز گراند حیات با صندلی های حصیری و تلویزیون

منبع عکس: اینستاگرام گراند حیات

کافه گراند حیات از کافه‌‌‌های خوب و باکیفیت پاسداران است که در کنار فضای سالن می‌توانید از فضای باز و دلنشین آن حسابی لذت ببرید. وجود این تراس دنج با گلدان‌های زیبا، کارکنان خوش‌برخورد و حرفه‌ای، غذاهای باکیفیت، ارائه قلیان و... همگی از مزایای کافه گراند حیات هستند. از آنجا که فضای باز کافه خیلی سریع پر می‌شود، بهتر است که از قبل جا رزرو کنید.

ساندویچ و سیب زمینی در کافه گراند حیات

منبع عکس: اینستاگرام کافه گراند حیات

انواع پاستا (پنه با سس آلفردو، پنه ناپولی)، ساندويچ (برگر، پنینی مرغ با سس پستو) و سالاد (سالاد سبز، سزار، کرنبری) در منوی کافه در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید انواع نوشیدنی سرد (شربت زعفران، شربت خیار سکنجبین)، نوشیدنی گرم (کن لچه، چای ماسالا، دبل اسپرسو)، قهوه، اسموتی و کوکتل (تروپیکال انبه، موهیتو، سامرتایم)، کریسپی شیک (نوتلا بستنی، تافی موز)، کیک، آب‌میوه طبیعی، چای و دمنوش را سفارش دهید و از آن‌ها لذت ببرید. قیمت‌های کافه گراند حیات، متوسط رو به بالا است.

کسانی که با خودروی شخصی راهی این کافه می‌شوند، باید بدانند که به‌خاطر شلوغی محله ممکن است به‌راحتی جای پارک پیدا نکنند.

کافه باغ کاریز

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۶۰۱۳۶۴
  • آدرس: خیابان ‏‎شريعتی، خیابان دولت، نبش نعمتی (كيكاووس)، باغ خانه شاعران، کافه باغ کاریز (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شمال تهران

فضای روباز کافه باغ کاریز همراه با سایبان سبزرنگ

عکاس: آریا چوپانی

کافه باغ کاریز، یکی از بهترین کافه‌های روباز غرب تهران است که به‌دلیل داشتن محیطی آرام و دنج، تجربه متفاوتی را برایتان رقم می‌زند. اینترنت رایگان، فضای باز، امکان کشیدن سیگار و منوی متنوع از جمله مزایای این کافه هستند. علاوه بر فضای داخلی دو طبقه می‌توانید از فضای باز بيرون نیز استفاده کنید که به‌لطف چیدمان صندلی‌ها دور حوض آب، لذت صرف غذا مضاعف می‌شود.

یک وعده غذای لذیذ با دورچین و سس در کافه باغ کاریز

عکاس: ناشناس

منوی کافه باغ ریز شامل غذای اصلی نظیر پنینی سبزیجات، بیف استراگانف، اسپاگتی سبزیجات، اسکندر کباب، پیتزا، پاستا و غیره می‌شود. سالاد (سالاد کرنبری و سالاد سزار)، صبحانه، کریسپی شیک (تیرامیسو، بادام زمینی کارامل، نوتلا)، کیک و دسر (برانیز، کیک روز)، نوشیدنی سرد و گرم (آب‌میوه فصل، آیس لاته و...)، اسپرسو (آمریکانو، موکا، کارامل ماکیاتو)، چای و دمنوش نیز سایر بخش‌های منوی این کافه را تشکیل می‌دهند. قیمت غذاها متوسط رو به بالا است.

کافه رستوران نگیما

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۲۴۱۹۳۱
  • آدرس: بلوار قیطریه، خیابان محمد حسین خراسانی، پلاک ۱۳/۲، کافه رستوران نگیما (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شمال تهران

کافه روباز نگیما با مبلمان مدرن و درختچه های سرسبز

منبع عکس:‌ اینستاگرام negimarestaurant

کافه رستوران نگیما در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و علاوه بر فضای کاملا کلاسیک طبقه‌ اول که به رستوران ایرانی اختصاص دارد، در کافه و رستوران فرنگی طبقه بالا پذیرای مهمانان است. روف گاردن طبقه دوم از بخش‌های پرطرفدار آن به حساب می‌آید که بسته به شرایط هوا، سقف آن باز و بسته می‌شود. کشیدن سیگار و قلیان در بخش روف گاردن آزاد است. اینجا یکی از بهترین کافه تهران برای برگزاری جشن تولد و دورهمی‌های مختلف مثل دیدن مسابقه‌ فوتبال محسوب می‌شود.

یک بشقاب استیک گوشت با انواع سس

منبع عکس: سایت فیدیلیو

منوی کافه رستوران نگیما، کامل و همه‌پسند است و از همین رو افرادی با سن‌وسال مختلف، مشتری‌ پروپاقرص آن هستند. همبرگرهای لذیذ حرف اول را در منوی کافه می‌زنند و سالادها با سس‌های خاص و ترکیبی فیل سرآشپز نیز در رده بعدی قرار می‌گیرند. منوی صبحانه با انواع بشقاب‌ها نیز جذابیت خاص خود را دارد و از صبحانه‌ ایرانی تا صبحانه‌ فرانسوی و قهوه‌های برند «alba» در آن یافت می‌شود. اسموتی و نوشیدنی‌های سافت، فراپه و شیک‌ها، چای و دمنوش و غذای اصلی (پاستا چیکن، لقمه وج، لقمه بیف، سالاد کینوا، بشقاب رست بیف) سایر بخش‌های منوی این کافه را تشکیل می‌دهند.

برخورد مناسب کارکنان، رسیدگی و نظافت خوب محیط، سرویس بهداشتی تمیز، جای پارک مناسب و محیط زیبا، از ویژگی‌های مهم این کافه هستند.

کافه رستوران پاسارگاد

  • تلفن: ۰۲۱۴۴۲۶۶۹۵۸
  • آدرس: پل يادگار امام، بين جلال آل احمد و سازمان آب، پاساژ پاسارگاد، کافه رستوران پاسارگاد (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز غرب تهران

عکس کافه پاسارگاد با زمین شطرنجی و فضای باز سرسبز

منبع عکس: اینستاگرام cafepasargad

کافه رستوران پاسارگاد یکی از بهترین کافه‌ های روباز تهران است که به‌لطف جای پارک آسان، امکان سفارش چای و قلیان و تنوع غذایی بالا، مشتریان زیادی دارد. این کافه رستوران در غرب تهران قرار گرفته و گزینه‌ای عالی برای دورهمی، جشن تولد و... است. علاوه بر فضای بسته، امکان استفاده از فضای باز و دلنشین آن نیز وجود دارد که بسیاری از مشتریان به همین دلیل، کافه رستوران پاسارگارد را انتخاب می‌کنند.

کافه ژوان

  • تلفن: ۰۲۱۸۶۱۲۸۶۴۰
  • آدرس: سعادت‌آباد، ابتدای بلوار دریا، نرسیده به خیابان صرافها جنوبی، پلاک ۷۵، کافه ژوان (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز غرب تهران

کافه ژوان با دکوراسیون چوبی مدرن در فضای باز

عکاس: محمد فارسی

کافه ژوان حیاط دلبازی دارد که در صورت تمایل می‌توانید در آنجا بنشینید؛ این بخش مورعلاقه افراد سیگاری است. ضمن اینکه کارکنان حرفه‌ای کافه در فضای داخل با دکوراسیون مدرن نیز پذیرای مشتریان هستند.

میزی مملو از انواع صبحانه و نوشیدنی

منبع عکس: اینستاگرام zheonecafe

صبحانه کافه ژوان یکی از بهترین صبحانه های تهران است که شامل صبحانه سنتی، پیتزا تخم‌مرغ و اسفناج، صبحانه مکزیکی، میکس پیکس، پنکیک موز و نوتلا، فریتاتا اسفناج، املت بیکن و قارچ و... می‌شود. از منوی غذا می‌توانید پیش‌غذا (سوپ، ژولین اسفناج، سیب‌زمینی مخصوص با پنیر ویژه)، بشقاب اصلی (بشقاب میکس گریل، چیکن پارمزان، شنیتسل مرغ، استیک با سس فلفل)، پیتزا (پیتزا مخصوص، پیتزا استیک، پیتزا سبزیجات) و ساندویچ و برگر (استیک پستو، رست بیف با نان مخصوص ژا،‌گرند برگر ژا) سفارش دهید. نوشیدنی‌های گرم و سرد اعم از زبرا موکا، کافه لاته، اسپرسو، کافی فراپاچینو، لیموناد، آیس کافی و غیره، چای و دمنوش‌ها، کوکتل‌ها و شیک‌ها نیز ارزش امتحان دارند.

برای پیداکردن جای پارک باید قبل از ساعات شلوغی، خود را به کافه برسانید.

کافه رستوران روف سنتر

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۵۱۶۴۰
  • آدرس: سعادت‌آباد، بلوار فرحزادی، نرسیده به میدان کتاب، گلستان یک، پلاک ۷۵، کافه رستوران روف سنتر (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز غرب تهران

کافه رستوران روف سنتر با سایبان های صورتی در فضای باز

عکاس: وحید شاعری

کافه رستوران روف سنتر یکی دیگر از کافه‌های روباز غرب تهران است که علاوه بر فضای داخلی، تراس بسیار دنج و زیبایی برای صرف یک وعده غذای لذیذ یا نوشیدنی گوارا دارد.

یک دیس استیک و سبزیجات در کافه روف سنتر

منبع عکس: اینستاگرام centerroof

این کافه با انواع پیش‌غذا (فرنچ فرایز، گارلیک برد)، سالاد (سزار کاردینی، سالاد مخصوص روف)، پیتزا (پیتزا استیک، چیکن باربیکیو)، برگر (برگر مخصوص روف، ماشروم برگر)، استیک (چیکن استیک، بیف استروگانوف‌) و پاستا پذیرای مشتریان است. از منوی نوشیدنی‌ها نیز می‌توانید انواع شیک، کیک، دمنوش، قهوه، ماکتیل و قهوه‌های سرد را سفارش دهید.

امکاناتی همچون اینترنت، تحویل رایگان در محل و اجرای موسیقی زنده از جمله ویژگی‌های این کافه هستند.

کافه رستوران رنسانس

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۵۶۵۶۰۰
  • آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، بعد از بیمارستان آتیه، نرسیده به فلامک، پلاک ۴۱، کافه رستوران رنسانس (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز غرب تهران

کافه ای مدرن و روباز با تعداد زیادی مشتری

منبع عکس: اینستاگرام renaissance_restaurant

کافه رستوران ایتالیایی رنسانس دارای سه فضا برای پذیرایی است که شامل حیاط و طبقه همکف‌ و اول می‌شود. در منوی کافه می‌توانید شاهد انواع سالاد و پیش‌غذا (بروسکتا بادمجان، سزار سوخاری، سالاد یونانی)، اسموتی (سامبا، فلورانس، استوایی)، غذای اصلی (استیک مخصوص، شاتوبریان، چیکن تندوری، میکس گریل)، پیتزا، پاستا، میلک شیک، کیک و دسر، نوشیدنی گرم و سرد، چای و دمنوش و آب‌میوه طبیعی باشید. صبحانه نیز از بخش‌های پرطرفدار است که از املت ایرانی تا املت قارچ و سبزیجات، پنکیک آمریکایی، بشقاب سرد و وافل در آن پیدا می‌شود. قیمت غذاها متوسط رو به بالا است.

پیتزای سبزیجات

عکاس: جوانه قره‌باغی

از امکانات این کافه می‌توان به تحویل رایگان در محل، کارت‌خوان و رزرو تلفنی اشاره کرد. امکان کشیدن سیگار در فضای باز وجود دارد؛ ضمن اینکه در اغلب موارد می‌توانید خودروی خود را در اطراف کافه پارک کنید.

کافه شمرون

  • تلفن: ۰۲۱۴۰۴۴۷۳۴۲
  • آدرس: همت غرب، خروجی کاشان جنوب، میدان موج، بلوار موج، بلوار صدف، مجموعه بام لند، بلوک b، طبقه دوم، کافه شمرون (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز بام لند

میز و صندلی های کافه شمرون در فضای باز

عکاس: علیرضا کیخا

کافه شمرون از کافه‌های معروف تهران است که شعبه‌های زیادی در پایتخت دارد و یکی از آن‌ها در میان رستوران های بام لند فعالیت می‌کند. این کافه که بزرگ‌ترین کافه باملند محسوب می‌شود، در دو فضای سرپوشیده و روباز پذیرای به مشتریان خدمات می‌دهد. بسیاری از افراد، محیط بیرونی کافه را انتخاب می‌کنند؛ زیرا طراحی زیبایی دارد و می‌توانید از چشم‌انداز جذاب دریاچه و اطراف آن لذت ببرید. از صبحانه و میان‌وعده تا نوشیدنی سرد و بستنی، صبحانه، پیتزا و نوشیدنی گرم در منوی این کافه به چشم می‌خورد.

صندلی های حصیری کافه شمرون در بالکن مشرف به بام لند

عکاس: علیرضا کیخا

ساندویچ مرغ و بادمجان، ساندویچ مرغ پستو و پیتزا پپرونی جزو پرطرفدارترین‌ها هستند و برای صبحانه می‌توانید اسکرامبل اِگ با بیکن، بشقاب ایرانی، املت قارچ اسفناج و پنکیک سفارش دهید. از غذاهای فرنگی نیز می‌توان به پاستا پنه آلفردو با مرغ، اسپاگتی کربونارا با بیکن و استیک مرغ اشاره کرد. در کل قیمت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های کافه شمرون بالا است.

کافه ایلی

  • تلفن: ۰۲۱۴۰۴۴۷۹۹۴
  • آدرس: مجموعه تجاری بام لند، بلوک A، کافه ایلی (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز بام لند

نمای دور از کافه ایلی در کنار دریاچه چیتگر

عکاس: علیرضا کیخا

کافه ایلی یکی از کافه‌های فوق‌العاده در نزدیکی دریاچه چیتگر است که علاوه بر قهوه، نوشیدنی‌های گرم و سرد (چای و دمنوش‌های گیاهی و نوشیدنی‌های تازه)، کیک‌ها و دسرها (چیزکیک، فوندانت شکلاتی، کیک هویج و...) و انواع ساندویچ و سالاد (رست بیف و قارچ، کلاب کلاسیک، سالاد پنیر ریکوتا و سس پستو) را سرو می‌کند.

فضای داخلی کافه ایلی

عکاس: علیرضا کیخا

این کافه فضای داخلی زیبایی دارد؛ ضمن اینکه می‌توانید از نشستن در محیط بیرونی و نزدیک به دریاچه لذت ببرید. فضای بیرون کافه در فصل سرد سال مجهز به وسایل گرمایشی می‌شود تا در همه فصول بتوانید از محیط دنج آن استفاده کنید.

کافه دوکاتی

  • تلفن: ۰۲۱۴۰۴۴۷۱۵۰
  • آدرس: اتوبان همت، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجموعه تجاری بام لند، بلوک A، طبقه اول، کافه دوکاتی (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز بام لند

فضای بیرون کافه دوکاتی بام لند

عکاس: علیرضا کیخا

کافه دوکاتی محیطی با المان‌های مربوط به موتورسواری دارد و محلی ایدئال برای عاشقان موتورهای دوکاتی است تا لحظه‌های خوبی را در این محیط دلنشین سپری کنند. این کافه دو طبقه دارد که در طبقه پایین با فضای سرپوشیده و روباز و در طبقه بالا با بالکنی زیبا پذیرای مشتریان است. از منوی کافه می‌توانید انواع نوشیدنی گرم و سرد، انواع ساندویچ (پنینی مرغ، پنینی سالامی و...)، صبحانه (صبحانه ایرانی، صبحانه انگلیسی، پنکیک و...)، سالاد (سالاد سزار، سالاد اسفناج و سالاد سبز) و دسر را سفارش دهید.

کافه روحی

  • تلفن: ۰۲۱۳۳۹۰۰۱۳۸
  • آدرس: ميدان بهارستان، خيابان دانشسرا، خيابان شريعتمدار رفيع، باغ نگارستان، کافه روحی (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

کافه روحی در باغی سرسبز

عکاس: امیر نیکرو

کافه روحی، شعبه‌های مختلفی در شهر تهران دارد که یک از معروف‌ترین آن‌ها را می‌توان شعبه کافه روحی در باغ نگارستان دانست. برای استفاده از این کافه باید مبلغی را به‌عنوان ورودی باغ بپردازید و ضمن گشت‌وگذار در محیط جذاب آن، برای صرف میان‌وعده یا غذا به این کافه بروید که نه‌تنها کیفیت غذایش خوب است، بلکه قیمت‌های نسبتا مناسبی دارد.

چیدمان میز و صندلی‌ها در فضای باغ، این کافه را از کافه‌های دیگر متمایز کرده است. همچنین کافه روحی، منوی متنوعی دارد که شامل نوشیدنی‌های ایرانی، قهوه، دمنوش، بستنی، سالاد (سالاد سزار و سالاد اسفناج)، صبحانه (سینی املت، عدسی، صبحانه سرد) و چند نوع کیک می‌شود. غذاهایی همچون املت، نیمرو، کشک و بادمجان، کوکو سیب‌زمینی، کوکو سبزی و آش جو نیز در منوی آن به چشم می‌خورد.

آشپزخانه کافی روحی با دیس های میوه

عکاس: مریم رمضانی

دستری به کافه روحی با مترو امکان‌ دارد و از ایستگاه بهارستان تا آن، به‌اندازه پنج دقیقه پیاده‌روی فاصله است. در صورتی که با خودروی شخصی به این بروید، خودروی خود را پشت مترو پارک کنید تا با مشکل پیداکردن جای پارک مواجه نشوید.

کافه نزدیک کتاب

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۳۲۷۳۰۰
  • آدرس: خیابان کریمخان ‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره‌ ۱۳۴، طبقه‌ اول، کافه نزدیک کتاب (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

کافه روباز نزدیک کتاب با سایبانهای خردلی

عکاس:‌ ناشناس

کافه‌های متعددی در منطقه کریمخان وجود دارد که اگر به‌دنبال کافه‌ای روباز باشید، کافه نزدیک کتاب گزینه مناسبی است. این کافه با محیط نسبتا بزرگش، میز و صندلی‌هایی در فضای بالکن دارد که گاهی اوقات صدای موسیقی زنده در آن طنین‌انداز می‌شود. از ویژگی جالب این کافه می‌توان به جداسازی محیط سیگاری‌ها از غیرسیگاری‌ها اشاره کرد که در فضای بیرون آن سیگار کشیدن آزاد است.

انواع بشقاب صبحانه در کافه نزدیک کتاب

عکاس: مرتضوی

این محل منوی قهوه بسیار متنوعی دارد که طرفداران قهوه را راضی نگه می‌دارد. علاوه بر چیزکیک و کیک هویج که بسیار پرطرفدار است، از منوی غذا، برگر را فراموش نکنید! سالاد و پیش‌غذا (سالاد گوشت و بلوچیز، حمص، سوپ روز و...) و غذا (ساندویچ رست بیف، ساندویچ فیله پارمزان، پنه آلفردو و...) از جمله موارد منوی کافه نزدیک هستند. قیمت‌ها در مقایسه با سایر کافه‌های تهران، متوسط است.

کافه سفال آنسو

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۰۳۷۱۴
  • آدرس: خیابان ویلا، خیابان ورشو، پلاک ۱۱، کافه سفال آنسو (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

حیاط کافه آنسو با گلدان و سایبان

عکاس: ابوالفضل بختیاری

کافه آنسو برای حفظ و اعتلای هنرهای کهن این سرزمین، با سفالگری آمیخته شده است و از این نظر حرف اول را در کشور می‌زند. این کافه که در یکی از خانه های قدیمی تهران در مرکز شهر قرار دارد، با دکور ایرانی و خاص خود، نظر هر مشتری را جلب می‌کند؛ به‌ویژه حوض و آب‌نمای کوچک وسط حیاط که صدای آب آن به شما احساس آرامش می‌دهد.

در کافه آنسو می‌توانید برای دقایقی لذت سفالگری را تجربه کنید

نوشیدنی‌های گرم (قهوه‌ها)، نوشیدنی‌های سرد، کیک‌ها، دسرها، میان‌وعده‌ها و سالادها در منوی کافه گنجانده شده است. صبحانه نیز از بخش‌های جذاب و خوشمزه کافه آنسو است که شامل املت قارچ، سوسیس و تخم‌مرغ، کیان (نیمرو، سوسیس، بیکن، لوبیا گرم و قارچ) و سودابه (کره، سه نوع مربا، خامه و عسل) می‌شود. قیمت‌ها نسبت به حجم غذاها و کیفیتشان مناسب است.

میز صبحانه با قهوه و نیمرو

عکاس: غزل عسکری

پس از صرف نوشیدنی و میان‌وعده در کافه آنسو می‌توانید به فروشگاه محصولات هنری آن سر بزنید. این کافه کلاس‌های آموزشی «باریستا»، «خوشنویسی»، «نقاشی»، «آموزش راه‌اندازی کافه» و «نویسندگی» برگزار می‌کند. طبقه زیرزمین و اول این کافه نیز به کارگاه‌های سفالگری اختصاص دارد که برای کلیه مشتریان، ۲۰ دقیقه آموزش رایگان دارند و تجربه متفاوتی را برایتان به وجود می‌آورند.

کافه باکارا

  • تلفن: ۰۹۳۷۶۶۸۴۳۲۴
  • آدرس: خیابان انقلاب (شرق)، بعد از تئاتر شهر، بین رازی و خارک، انتهای بن‌بست انجمن کتاب (مشاهده روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

حوض آب پر از پرتقال در کافه باکارا

منبع عکس: اینستاگرام baccara_cafe

کافه باکارا یکی از کافه‌های باصفا و قشنگ در حوالی خیابان انقلاب است که در ساختمان قدیمی قرار دارد و با دکوراسیون و فضای نوستالژی خود، جای خود را بین تهرانی‌ها باز کرده است. حوض آبی‌رنگ، تلویزیون قدیمی کنار حوض، توپ‌های پلاستیکی راه‌راه، تلفن‌های قدیمی روی دیوار و غیره همگی جذابیت مضاعفی به این کافه بخشیده‌اند. روزهایی که هوا گرم می‌شود، در فضای باز کافه مه‌پاش وجود دارد که محیط را خنک می‌کند. تعبیه وسایل گرمایشی نیز  استفاده از این کافه در فصول سرد را امکان‌پذیر کرده است. محیط دلپذیر، کارکنان خوش‌برخورد، منوی عالی و... باعث شده‌اند که کافه باکارا همیشه شلوغ باشد؛ به‌طوری که حتی برخی اوقات باید منتظر بمانید تا میز خالی شود.

دوبل برگر و سس پر حیاط کافه باراکا و کنار حوض آب

عکاس: ناشناس

منوی کافه شامل برگر (ماشروم برگر، جوسی برگر، دبل چیزبرگر)، پیش‌غذا و سالاد (سالاد سزار، سیب‌زمینی آلفردو)، غذای اصلی (کته شامی کباب، چیکن پنینی، استیک مرغ، پنه پستو، بشقاب سوخاری) و... می‌شود که قیمت‌ها کمی بالا است. نوشیدنی‌های سرد اعم از شیک موکا، شیک نوتلا، آیس موکا، عرق بهارنارنج زعفران، اسپرایت، آیس لاته و غیره نیز ارزش امتحان دارند.

کافه خانه فرهنگ و هنر مانا

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۹۹۶۲۷۳
  • آدرس: بلوار كشاورز، خيابان وصال، كوچه شاهد، پلاک ۶، کافه خانه فرهنگ و هنر مانا (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

میز و صندلی کافه مانا در حیاط یک خانه قدیمی

عکاس: Mokhtar Garmehi

کافه مانا از کافه‌های مرکز شهر است که امکان نشستن در فضای باز و داخل را برای مشتریان فراهم کرده است. جالب اینکه وجود در و پنجره‌های چوبی، دیوارهای آجری و حیاط دل‌باز، میز و صندلی های کلاسیک و...، لذت حضور در این کافه را دوچندان می‌کنند. امکان استفاده از فضای باز کافه در هوای سرد وجود دارد؛ چراکه زیر میزهای داخل حیاط، وسایل گرمایشی تعبیه می‌شود و پتوهای تمیزی برای استفاده به چشم می‌خورد.

در طبقه پایین کافه مانا، موزه خیمه شب بازی قرار دارد که برای علاقه‌مندان جذاب است. برگزاری نمایش‌های خیمه شب بازی، دوره‌های کتا‌ب‌خوانی و فعالیت‌های متنوع فرهنگی نیز از جمله رویدادهای این محل فرهنگی هستند.

یک کاسه آش در کنار نان در کافه مانا

منبع عکس: Zhoo Studio

علاوه بر انواع صبحانه، کیک و سالاد، از غذاهای سنتی کافه می‌توان به آش رشته، کشک و بادمجان،‌ آب دوغ خیار، آش ترخینه، کباب تابه‌ای و کله جوش اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. غذاهای فرنگی نیز شامل بشقاب مانا، پاستا آلفردو، بوریتو مرغ، پنینی مخصوص استیک و... می‌شود. نوشیدنی‌های خنک نظیر شربت‌ها، شیک‌ها و آب‌میوه‌ها و همین طور نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه‌ها و دمنوش‌ها، نقش پررنگی در منوی کافه مانا دارند.

اگر شانس با شما یار باشد، موسیقی زنده که گاهی اوقات در حیاط کافه برقرار است، تجربه متفاوتی را برایتان رقم می‌زند. قیمت‌ها به نسبت کیفیت، منطقی به نظر می‌رسد.

حیاط شماره ۶۵

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۳۰۲۸۴۲
  • آدرس: خيابان انقلاب (شرق به غرب)، نرسيده به ميدان فردوسى، خيابان موسوى، نبش كوچه اعتماد مقدم، پلاک ۳۲، حیاط شماره ۶۵ (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

کافه روباز حیاط ۶۵ در هوای سرد

عکاس: علی مهری

حیاط شماره ۶۵ در کوچه‌پس‌کوچه حوالی میدان فردوسی در خانه‌ای قدیمی قرار دارد که با فضای ساده و بی‌آلایش، طاقچه‌های قوس‌‌دار قدیمی، میز و صندلی‌های چوبی، نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. در فضای داخلی و بیرونی کافه شاهد کتابخانه‌های ساده‌ با طراحی جذاب خواهید بود که خود یکی از برجستگی‌های تاثیرگذار این فضا هستند. فضای بیرونی برای فصول سرد مجهز به بخاری دیواری و پتو است و در فصول گرم به‌لطف سایه‌بان و پنکه آبی می‌توان لحظه‌های خوبی را سپری کرد.

یک بشقاب وافل و موز و بستنی در کافه حیاط ۶۵

عکاس: امین سیدی

منوی کامل کافه حیاط ۶۵ از نوشیدنی‌های سرد و گرم (چای لاته، هات چاکلت، ‌لیموناد، لیمو نعنا)، چای و دمنوش‌ (فنجان امید، اقیانوس آرام، رنگین‌کمان)، قهوه، سالاد (سالاد حیاط با پنیر، سالاد کینوا و سس انبه) و کیک‌ (تیرامیسو، دبل چاکلت، پای سیب، براونی) تشکیل شده است.

علاوه بر صبحانه‌های عالی که در این کافه عرضه می‌شود، برای ناهار و شام می‌توانید پاستای کاری، پاستای آلفردو، پاستای پنیر و ریحان، ساندویچ مرغ با سس پنیر، سوپ و... سفارش دهید. پس اگر به‌دنبال فضایی آرام و زیبا با جای پارک مناسب هستید، این کافه را از دست ندهید؛ ضمن اینکه ترجیحا در روزهای تعطیل و آخر هفته، میز رزرو کنید تا معطل نشوید.

کافه دایموند

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۹۰۱۹۶
  • آدرس: پایین خیابان نجات اللهی (ویلا)، خیابان فلاح پور، شماره ۳۳، کافه دیاموند (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز مرکز تهران

فضای باز کافه دایموند با سیستم گرمایشی و سرمایشی

عکاس: کامران حیدری

کافه دایموند از باسابقه‌ترین کافه‌‌های تهران در یک خانه قدیمی بازسازی‌شده است که حتی قبل از ورود به آن، با نمای زیبایش شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

کافه دایموند از باسابقه‌ترین کافه‌های تهران است که در خانه‌ای قدیمی قرار دارد

برای استفاده از فضای باز باید از قبل جا رزرو کنید یا می‌توانید اوقات خوشی را در دو طبقه فضای داخلی کافه بگذرانید. اکثر میزهای فضای باز مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند و در نتیجه امکان استفاده از آن‌ها در فصول گرم و سرد سال وجود دارد.

یک بشقاب کیک و قهوه در کافه دایموند

عکاس: کامران حیدری

منو کافه دایموند شامل پیش‌غذا (سوپ روز، بیف اسپرینگ)، سالاد (سالاد کینوا، والدروف)، انواع قهوه و نوشیدنی (عرقیجات، موکتل، آیس کافی)، صبحانه (املت پپرونی، پنکیک، املت سبزیجات)، غذا (پاستا، پنینی و استیک)، اسنک (برگر با سس قارچ، چیلی برگر)، عصرانه (کروسان شکلات و بادام، کروسان خاگینه)، دسر و میلک شیک می‌شود. علاوه بر کارکنانی که مجهز به ماسک هستند؛ استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در دوران کرونا و فاصله مناسب میزها در فضای باز از مزایای این کافه به حساب می‌آیند. این کافه جزو بهترین کافه های بازی تهران به شمار می‌رود و گزینه‌ای ایدئال برای تفریح و سرگرمی است.

کافه پادنا

  • تلفن: ۰۲۱۷۷۰۹۳۰۸۹
  • آدرس: نارمک، بزرگراه رسالت، چهارراه سرسبز، نبش میدان ۴۷، کافه پادنا (نمایش روی نقشه)
  • کافه های روباز شرق تهران

کافه رستوران روباز پادنا هنگام غروب خورشید

منبع عکس: اینستاگرام padena.restaurant

کافه رستوران پادنا یکی کافه‌های شرق تهران در محدوده چهار‌راه سرسبز است که در دو بخش سرپوشیده و روباز از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. بخش روباز کافه پادنا محلی ایدئال برای کسانی است که قصد کشیدن سیگار دارند.

درباره منوی این کافه نیز باید گفت که تنوع بسیاری دارد و انواع نوشیدنی سرد یا گرم (لاته، چای ماسالا، کارامل ماکیاتو، آیس آمریکانو)، اسموتی و ماکتیل (بلو ماکتیل، اسموتی ترش، منگوبری)، چای و دمنوش (چای سیاه، هفت افسانه، رویای شبانه)، نوشیدنی سنتی (خیار سکنجبین، بهار نارنج)، میلک شیک، کیک و دسر (وافل نوتلا و میوه، کیک شکلاتی) در آن یافت می‌شود.

یک لیوان نوشیدنی سبزرنگ و یک فنجان قهوه در کافه پادنا

منبع عکس: اینستاگرام padena.restaurant

منوی غذاها نیز شامل پیش‌غذا (نان سیر، سیب‌زمینی با پنیر)، ساندویچ (چیکن گرم، هات داگ بیکن، ژامبون تنوری)، همبرگر (چیزبرگر، ماشروم برگر)، سوخاری (بشقاب سوخاری، مرغ دو تکه)، پیتزا آمریکایی، پیتزا ایتالیایی، استیک و پاستا و سالاد است.

سام کافه (شعبه فرشته)

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۶۵۳۸۴۲
  • آدرس: خیابان فرشته (شهید فیاضی)، سام سنتر، طبقه اول، ‌سام کافه (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شمال تهران

کافه سام با دکوراسیون مدرن و چوبی و نشیمن قرمز

عکاس: مهران راد

سام کافه از جمله کافه‌های تهران است که بیش از یک شعبه در پایتخت دارد. دکوراسیون متفاوت سام کافه با ترکیب دیوارهای بتنی و تابلوهای خاص و جالب روی دیوار باعث شده است که فضای بصری جذابی پیدا کند. از آنجا که فضای آشپزخانه از کافه جدا نیست، به‌راحتی می‌توانید شاهد آماده‌سازی سفارشتان باشید.

قهوه و کروسان و میوه در سام کافه

عکاس: امید پایدار

منوی این کافه یکی از بهترین منوها است؛ به‌ویژه به‌خاطر تنوع در بخش نوشیدنی‌های بر پایه قهوه که با حضور باریستاهای حرفه‌ای، اینجا به بهشتی برای عاشقان قهوه تبدیل شده است. موارد پرطرفدار منو شامل کروسان پنیر خیار، تست آووکادو، سالاد فیتنس و ماست میوه‌ای و گرانول می‌شود. میان‌وعده و دسر (شیر برنج با شیره انگور، اوتمیل، پودینگ میوه‌ای)، غذای اصلی (ساندویچ چیکن پستو، ساندویچ رست بیف)، شیرینی‌ (کوکی فرانسوی، چیزکیک لیمو، کیک سه شیر) و نوشیدنی (آیس آمریکانو، ماچا، آب‌میوه طبیعی، خاکشیر آلوئه‌ورا) سایر بخش‌های منو را تشکیل می‌دهند.

رفتار بسیار خوب کارکنان، وجود فضای مستقل برای سیگارکشیدن، امکان بیرون بر، سرویس‌دهی خوب و... را می‌توان از ویژگی‌های مثبت سام کافه دانست. به گفته بسیاری از مشتریان، قیمت‌های این کافه متوسط رو به بالا است. با توجه به اینکه سام کافه در روزهای تعطیل و عصرها حسابی شلوغ شود؛ ترجیحا از قبل جا رزرو کنید.

کافه رستوران موگه

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۱۲۵۸۴۳
  • آدرس: كامرانيه شمالی، خيابان لواسانی (فرمانيه)، ابتدای آريا، پلاک سه، کافه رستوران موگه (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شمال تهران

کافه موگه با صندلی های زرشکی و آبی عربی

عکاس: سعید داریو

کافه موگه تهران، از متفاوت‌ترین کافه‌های پایتخت است که در فضایی دوست‌داشتنی‌ با دکوراسیون جذاب و مبل‌های راحت عربی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. منوی کافه با انواع کیک و بستنی، نوشیدنی‌های گرم، شیک‌ها، انواع سالاد و غذا (پاستا، سالاد سزار و استیک مرغ)، قهوه‌های منحصربه‌فرد، هر فردی را ترغیب می‌کند تا برای یک بار هم که شده به این کافه سر بزند. با اینکه منوی غذا محدود است؛ روی کیفیت و تازگی مواد اولیه دقت زیادی شده است. کیک‌های این کافه طعم متفاوت و منحصربه‌فردی دارد؛ چراکه برخلاف بسیاری از کافه‌های دیگر، این کیک‌ها توسط یک آشپز خانگی تهیه می‌شود. همچنین کافه موگه به داشتن قلیان‌هایی با مرغوب‌ترین تنباکو معروف است.

کافه روبرتو

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۷۰۱۸۳۰
  • آدرس: پاسداران، بوستان دوم، پلاک چهار، کافه روبرتو (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شمال تهران

کافه روبرتو با فضای کم نور و خلوت

عکاس: Key Aria

کافه روبرتو با دکوراسیون داخلی کاملا مدرن و دوست‌داشتنی، رنگ‌بندی روشن و آرامش‌بخش و صندلی‌های راحت و متفاوت، فضایی عالی برای قرارهای دو نفره، دوستانه و خانوادگی به دور از هیاهوی شهر به وجود آورده است. آشپزخانه این کافه، دیوار ندارد و در نتیجه می‌توانید مراحل آماده‌سازی غذاها و نوشیدنی‌ها را ببینید.

وافل و شکلات و موز با چای

عکاس: حمیده امیر فیروزکوهی

در کنار صبحانه و میان‌وعده می‌توانید بشقاب غذا (کسادیا با سس سالسا، خوراک مرغ و سس ریحان)، نوشیدنی سرد و بستنی (اسموتی شاتوت،‌ پینک موهیتو)، شیک‌، نوشیدنی گرم، ساندویچ (ساندویچ بیکن و سس خردل، ساندویچ استیک و قارچ)، سالاد (سالاد سیب‌زمینی، سالاد سزار)، قهوه دمی و قهوه اسپرسو سفارش دهید. لاته، آمریکانو و تست فرانسوی کاراملی نمکی پرطرفدارترین بخش منو را تشکیل می‌دهند. شیرینی‌ و کیک‌هایی همچون کوکی سیب، کیک هویج، کروسان بادام، اسپرسو بال، رول دارچین، کوکی جو و توت نیز برای علاقه‌مندان به شیرینی در نظر گرفته شده است. اگر گذرتان به این کافه افتاد، باید انتظار قیمت‌های بالا را داشته باشید.

در این کافه امکان سیگارکشیدن برای مشتریان وجود ندارد. همچنین با وجود فضای بزرگ، کافه روبرتو معمولا شلوغ است و ترجیحا باید از قبل جا رزرو کنید تا برای خالی‌شدن میز منتظر نمانید.

کافه دارچین

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۸۲۳۵۹۵
  • آدرس: فرمانیه، خیابان عسگریان، تنگستان یکم، مرکز خرید فرمان، کافه دارچین (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شمال تهران

کافه دنج و خلوت دارچین

عکاس: امیر نجفی‌پور

کافه دارچین یکی از پاتوق دوست‌داشتنی در شمال تهران است که فضای داخلی دوستانه و دنجی دارد. تهیه غذاها با مواد اولیه درجه یک، جای پارک آسان و منوی صبحانه از جمله ویژگی‌های این کافه هستند.

صبحانه انگلیسی روی سینی چوبی

منبع عکس: اینستاگرام cafe_darchinn

در کافه دارچین، گزینه‌های متنوعی از صبحانه و میان‌وعده (صبحانه انگلیسی، املت کلاسیک)، غذای اصلی (چیکو ویچ، چابا گوشت، پنینی مرغ، پاستا آلفردو)، سالاد و دسر (کیک هویج، بستنی کوپ شکلات) پیش روی شما قرار دارد. همچنین می‌توانید خود را به نوشیدنی گرم (اسپرسو، موکا، آیریش کافی)، پیش‌غذا (چیپس و پنیر، سیب‌زمینی پنیر مخصوص)، چای و دمنوش، اسموتی، شیک و گلاسه، بستنی‌ و شربت‌ مهمان کنید.

کافه رئیس

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۶۰۲۵۷۱
  • آدرس: سئول، نرسیده به چهارراه یاسمی، روبه‌روی سفره‌خانه باربد، پلاک ۶۰، کافه رئیس (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شمال تهران

کافه ای مدرن با تعداد زیادی میز و صندلی در فضای باز

عکاس: فرهاد افشار

کافه رئیس شعبه‌های متعددی در شهر تهران دارد که شعبه سئول در سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد و علاوه بر فضای باز دلنشین می‌توانید از فضای داخلی دنج آن نیز استفاده کنید. این شعبه در فاصله کمی از مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب قرار دارد و ازاین‌رو، گزینه خوبی برای فعالان ورزشی محسوب می‌شود. محيط دوستانه، کارکنان صمیمی و غذاهای لذیذ، این مزیت را دارند که با خیال راحت برای قرارهای دوستانه خود به این کافه بروید.

بشقاب صبحانه سرد با انواع مخلفات در کافه رییس

عکاس: بهادر امیر

در منوی کافه رئیس شعبه سئول می‌توانید صبحانه و میان‌وعده، نوشیدنی گرم و سرد، بسته قهوه، وافل، کوکی، ساندویچ (ساندویچ فیله مرغ رئیس، ساندویچ چیکن آلفردو)، سیمیت (سیمیت پنیر و گردو، سیمیت تخم‌مرغ با ژامبون بره)،‌ تست (تست تخم‌مرغ پنیر، تست بره بوقلمون) و عرقیجات سفارش دهید. به گفته برخی از مشتریان، قیمت‌های این کافه متوسط رو به بالا است.

کافه نادری

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۷۲۰۷۹۱
  • آدرس: خیابان جمهوری، پایین‌تر از چهارراه استانبول، بین خیابان سی تیر و چهارراه استانبول، پلاک ۵۲۴، کافه نادری (نمایش روی نقشه)
  • کافه های مرکز تهران

فضای داخلی کافه نادری با دکوراسیون قدیمی

عکاس: Eh San

کافه‌ نادری از جمله قدیمی‌ترین کافه‌های تهران است و با وجود فضای بسیار ساده‌اش، طرفداران خود را دارد که اغلب از حضور در چنین محیط نوستالژیکی لذت می‌برند؛ جایی که روزگاری پاتوق چهره‌های ادبی این سرزمین بوده است. در واقع هنرمندانی همچون صادق هدایت، جلال آل‌احمد و نیما یوشیج در دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی به این کافه می‌آمدند و همین امر یکی از دلایل اصلی شهرت کافه نادری است.

این کافه دو سالن دارد که سالن اول برای کافه و دیگری برای رستوران و صرف ناهار است. در منوی کافه غذاهای خوش‌طعم ایرانی، غذاهای فرنگی (استیک با سس قارچ)، نوشیدنی‌ (قهوه موکا، چای ماسالا، شکلات داغ)، کیک و... دیده می‌شود که در کنار موسیقی ایرانی، حس‌وحال متفاوتی را برایتان می‌سازد.

علاوه بر شاتوبریان که معروف‌ترین غذای کافه محسوب می‌شود، بستنی‌های آن را نیز امتحان کنید که از بستنی های خوشمزه تهران و محبوب‌ترین بخش منو است. کیفیت غذاها متوسط و قیمت‌ها نسبتا گران هستند. ضمن اینکه جای پارک در نزدیکی کافه به‌سختی پیدا می‌شود.

کافه لمیز

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۴۶۲۲۰۵
  • آدرس: ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، پلاک ۱۴۳۵، کافه لمیز (نمایش روی نقشه)
  • کافه های مرکز تهران

یک استکان چای همراه با کروسان در کافه لمیز

عکاس: دانیال فخاریان

کافه لمیز چهارراه ولیعصر یکی از چندین شعبه قهوه لمیز است. سایر شعبه‌ها در سعادت‌آباد، جردن، توچال، فرمانیه، انقلاب، فاطمی، پاسداران، میدان ونک، میرداماد و نزدیکی بازار تجریش قرار دارند. کافه لمیز از شهرت زیادی در میان کافه‌های پایتخت برخوردار است؛ به‌خصوص در میان علاقه‌مندان به قهوه که به‌هیچ عنوان لذت نوشیدن یک فنجان قهوه گرم و خوش‌عطر را از دست نمی‌دهند. منوی کافه لمیز بسیار متنوع با قیمت‌های مناسب و دانشجویی است و شامل نوشیدنی‌های گرم (اسپرسو، قهوه دمی، کارامل ماکیاتو، ماچا لاته و...)، نوشیدنی‌های سرد (آمریکانو سرد، کاپاچیلو، کافه ژلاتو و...)، کیک، کروسان و... می‌شود.

این کافه دنج به‌لطف چیدمان و نقاشی‌های روی دیوار، نمای آجری داخل کافه، میزهای گرد با صندلی‌های کرم رنگ، گلدان‌های روی میز‌ها و کتابخانه‌ای بزرگ، جذابیت مضاعفی پیدا کرده است.

کافه گل رضائیه

  • تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۷۲۹۰
  • آدرس: خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، بالاتر از موزه آبگینه، کافه گل رضائیه (نمایش روی نقشه)
  • کافه های مرکز تهران

فضای داخلی کافه رضائیه

عکاس: Luiz Paulo

کافه گل رضائیه، کافه‌ای نوستالژیک و پر خاطره در خیابان سی تیر است که پاتوق شخصیت‌های بزرگی همچون صادق هدایت، فروغ فرخزاد و... بوده است.

کافه رستوران گل رضائیه پاتوق شخصیت‌های بزرگی همچون فروغ فرخزاد و صادق هدایت بوده است

این کافه در سال ۱۳۱۰ آغاز به کار کرد و در محیط قدیمی، دنج و آرام آن شاهد دیواری مملو از عکس بازیگران و خوانندگان قدیمی و وسایل قدیمی جالب خواهید بود. با توجه به مشتری‌های زیادی که این کافه دارد، ترجیحا از قبل جا رزرو کنید تا معطل نشوید.

یکی از نقاط جالب کافه گل رضائیه را می‌توان میز کنار پنجره خیابان دانست که همان جای همیشگی صادق هدایت و فروغ فرخزاد در این کافه بوده است.

یک وعده غذا در کافه رضائیه

عکاس: علی عترتی

صبحانه و ناهار کافه بیشتر ایرانی است که کیفیت خوبی دارند؛ اما قیمت‌ها بالا است. منوی صبحانه شامل نان و پنیر و خامه مربا و عسل و گردو زیتون و… می‌شود که با انواع چای و قهوه حسابی می‌چسبد. در منوی ناهار، کتلت‌ها و بورش‌های روسی، ماهی، جوجه‌کباب، چلو گردن، خوراک میگو، کوفته، چلو خورش کرفس، خورش قیمه و غیره به چشم می‌خورد که تا حد زیادی عطر و طعم گذشته را دارند.

کافه گل رضائیه در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و ازاین‌رو، شاید تردد به آن کمی دشوار باشد؛ اما ارزشش را دارد.

کافه ماستا

  • تلفن: ۰۲۱۴۴۲۴۶۰۹۴
  • آدرس: بازار سنتی ستارخان، فاز یک، طبقه بالا، ورودی غربی، کافه ماستا (نمایش روی نقشه)
  • کافه های غرب تهران

کافه ماستا با صندلی های رنگی و دکوراسیون ساده

عکاس: پویان یحیی‌پور

کافه ماسِتّا در بازار ستارخان قرار دارد و اسم جذابی دارد که در اصل «ما سه تا» است و حس صمیمیت و دوستی را در ذهن‌ تداعی می‌کند. این کافه شاید در نگاه اول ویژگی خاصی نداشته باشد که آن را از سایر کافه‌ها متمایز کند؛ اما دکوراسیون کم‌‌زرق‌و‌برق با در‌های چوبی و پرده‌های قدیمی رنگی و فضای آرام و دنج آن باعث شده است که برای بسیاری از مشتریان جذاب باشد.

یک بشقاب پنینی با سالاد در کافه ماستا

عکاس: پویان یحیی‌پور

منوی کافه شامل قهوه، کیک، بستنی، اسموتی، دمنوش و… می‌شود؛ همچنین منوی غذای اصلی به غذاهای سنتی ساده‌ مثل املت یا کوکو سبزی اختصاص دارد که با پخش موسیقی، لحظه‌هایی به‌یادماندنی را برایتان رقم می‌زند.

کافه قصر یخ

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۳۷۷۰۱۵
  • آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، روبه‌روی میلاد نور، کافه قصر یخ (نمایش روی نقشه)
  • کافه های غرب تهران

اتاق یخی با میزهای یخی در کافه قصر یخ

عکاس: امیر اتوکش

کافه قصر یخ، دو بخش مجزا دارد؛ به‌طوری که یک بخش آن مشابه سایر کافه‌ها است و بخش دیگر آن در تمام فصول سال، حتی تابستان، سرد است و شامل میزها و نیمکت‌های یخی می‌شود. برای استفاده از قصر یخی باید مبلغی را به‌عنوان ورودی بپردازید؛ زیرا نگهداری این اتاق با یخ طبیعی مستلزم فعالیت شبانه‌روزی دستگاه‌های خنک‌کننده است. در ادامه لباس مخصوصی به شما داده می‌شود که پس از پوشیدن، وارد اتاق کوچکی با در و دیوار یخی خواهید شد. نور محیط کم است و برخی اوقات باد سردی می‌وزد؛ پس اگر رابطه خوبی با سرما دارید، این بخش از کافه را می‌پسندید.

یک فنجان قهوه در اتاق یخی کافه قصر یخی

عکاس: محمد مریدی

نوشیدهای گرم، انواع کیک (کیک شکلاتی و ردولوت)، انواع قهوه‌های دمی، دسر و بستنی، شیک‌، اسموتی، چای و دمنوش را می‌توانید از منوی کافه سفارش دهید.

کافه راک

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۳۶۹۱۹۶
  • آدرس: شهرک غرب، بلوار دريا، خیابان گلها، بعد از توحيد سه، پلاک ۱۰، کافه راک (نمایش روی نقشه)
  • کافه های غرب تهران

یک وعده صبحانه با آبمیوه و نان در فضای باز

منبع عکس: اینستاگرام cafe.rock

کافه‌ راک با دکوراسیون جذابی مملو از عکس‌ها و پوسترهای هنرمندان شناخته‌شده و عکس کاور آلبوم‌های معروف، محلی عالی برای دوست‌داران موسیقی راک است. اگر نگاهی به سقف بیندازید، شاهد یک گیتار خیلی بزرگ و یک ست کامل درام خواهید بود!

علاوه بر فضای داخلی جذاب، بخش روبازی نیز در مقابل کافه برای پذیرایی از مشتریان در نظر گرفته شده است که به‌لطف داشتن وسایل گرمایشی و سرمایشی، امکان نشستن در آن وجود دارد. افراد سیگاری می‌توانند در فضای باز سیگار بکشند.

یک لیوان نوشیدنی در کافه راک با نورپردازی قرمز

منبع عکس: اینستاگرام cafe.rock

منوی کافه راک شامل انواع شیک (شیک اسپرسو، شیک نوتلا)، نوشیدنی‌های سرد بدون بستنی و با بستنی (آیس نات چاکلت، رد آیس، بلوز راک، دیپ پرپل) و غذا و میان‌وعده‌ها (بیف راک، پاستا بلونیز، سالاد گاردن با فیله مرغ) می‌شود. همچنین برای صرف صبحانه‌هایی نظیر صبحانه گرم (سوسیس، تخم‌مرغ، قارچ و...) و صبحانه سرد (کره، خامه، گردو و...) می‌توانید به کافه راک سر بزنید. کیک‌ها و دسرها، قهوه‌های گرم، نوشیدنی‌های گرم، چای و دمنوش نیز از بخش‌های پرطرفدار منو محسوب می‌شوند.

کافه لانجین (بلوار دادمان)

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۰۷۳۲۸۳
  • آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، پلاک ۳۶، کافه لانجین (دادمان) (نمایش روی نقشه)
  • کافه های غرب تهران

کافه لانجین با میز و صندلی های چوبی و دیوار آجری

منبع عکس:‌ سایت فیدیلیو

کافه لانجین دارای شعبه‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها در بلوار دادمان فعالیت می‌کند. این شعبه در دو طبقه سرویس‌دهی دارد که مشتریان بیشتر طبقه دوم را ترجیح می‌دهند. علاوه بر خدمات فوق‌العاده، کیفیت مطلوب غذاها و برخورد صمیمانه کارکنان که از نقاط مثبت آن به حساب می‌آید، می‌توان به کیک و شیرینی و صبحانه‌های معرکه این کافه اشاره کرد که حسابی پرطرفدار است.

صبحانه انگلیسی در کافه لانجین

عکاس: حوریه معرفت

غذاهای معروف نیز شامل پاستا چیکن آلفردو، چیزبرگر سینگل، ماشروم برگر دبل، کارامل ماکیاتو و سالاد سزار می‌شود. سایر بخش‌های خوشمزه منوی کافه عبارت‌اند از پیتزا (پیتزا استیک و پستو، پیتزا قارچ و گوشت)، پاستا (پاستا میکس، پاستا سبزیجات)، نوشیدنی گرم (شیر گرم و عسل، چای دارچین)،‌ قهوه، پنینی (پنینی چیاباتا بوقلمون، روگن مرغ و پستو)، موکتل، نوشیدنی سرد و بستنی و برگر (هالوپینو برگر سینگل، همبرگر دبل). قیمت‌ها با توجه به حجم غذاها معقول به نظر می‌رسد. جای پارک تقریبا زیادی در حوالی کافه وجود دارد و در نتیجه در اکثر ساعات روز از این نظر دغدغه‌ای نخواهید داشت.

کافه ویونا (سعادت‌آباد)

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۷۶۶۳۲۱
  • آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از میدان کاج، انتهای بلوار سعادت‌آباد، به‌سمت اوین، نبش چهارراه بهزاد، مجتمع تندیس، کافه ویونا (نمایش روی نقشه)
  • کافه های غرب تهران

کافه ویونا با مبلمان کرم و بنفش و کف مرمر

عکاس: Mavrik Mavrika

کافه ویونا از جمله کافه‌های معروف تهران است که شعبه‌های متعددی در پایتخت دارد و با محیط دنج خود، تنوع و کیفیت منو و کارکنان حرفه‌ای، محبوبیت زیادی بین مشتریان پیدا کرده است.

در منوی کافه ویونا از صبحانه و میان‌وعده تا نوشیدنی سرد و بستنی، نوشیدنی گرم و ساندویچ پیدا می‌شود. بخش پرطرفدار منو را کافه لاته، سیمیت تخم‌مرغ، شیک نوتلا و کیک نوتلا تشکیل می‌دهند. صبحانه‌های خوشمزه با قیمت مناسب یکی از نقاط قوت این کافه است که می‌توانید کروسان، سیمیت پنیر، وافل مخصوص و گرانولا میکس سفارش دهید. پنینی (پنینی رست بیف، پنینی مرغ)، اسنک (اسنک ژامبون مرغ، ساندویچ کوکو سبزی)، کیک (کیک هویج، کیک براونی، کیک کرامبل سیب)، دسر (شکلات گلاسه، وافل مخصوص)، سالاد، شیک، فراپه، دمنوش و آب‌میوه را نیز امتحان کنید.

میز صبحانه در کافه ویونا با چشم انداز فضای سبز

عکاس: ناشناس

برای رفتن به این کافه یادتان باشد که اکثر مشتریان، برای پیداکردن جای پارک به مشکل برمی‌خورند. ضمن اینکه قیمت‌ها نسبتا گران هستند.

کافه بار ژوزک

  • تلفن: ۰۲۱۷۷۷۳۰۱۵۰
  • آدرس: تهرانپارس، خیابان ۱۴۲ غربی، بین خیابان رشید و ۱۱۳، پلاک ۱۰۸، کافه بار ژوزک (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شرق تهران

کانتر بنفش رنگ کافه ژوزک

عکاس: پیام کرد

کافه بار ژوزک، انتخاب مناسبی برای کافه‌گردها به حساب می‌آید؛ به‌خصوص کسانی که تنوع منو برایشان اهمیت دارد. انواع و اقسام قهوه از آمریکانو تا لاته، کارامل ماکیاتو، آیس لاته، قهوه یونانی و غیره در منوی کافه بار به چشم می‌خورد که هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

یک بشقاب سالاد با پنیر و گردو و لیمو در کافه ژوزک

عکاس: پیام کرد

صبحانه از بخش‌های پرطرفدار منوی این کافه است که شامل املت ایرانی، صبحانه انگلیسی، صبحانه آلمانی، کراسان صبحانه، اسکرمبلد با سوسیس، تست مربا آلبالو، وافل صبحانه و... می‌شود. دغدغه‌ مدیریت کافه بار این است که مشتریان بتوانند در هر ساعت از روز، صبحانه سفارش دهند و در نتیجه حتی در ساعات عصر می‌توانید یک املت حسابی میل کنید.

سالاد (سالاد اسفناج، سالاد سبز، سالاد میوه)، اسنک (اسنک فیله، اسنک سزار)، کیک و شیرینی (کیک خرمایی، کیک هویج، مافین)، کوکتل (موهیتو، کوکتل ترش)، شیک‌، اسموتی، چای و دمنوش و آب‌میوه طبیعی و پیتزا نیز طرفداران خود را دارد. اینترنت رایگان و نزدیکی به پارکینگ عمومی، امتیاز خوبی برای کافه بار ژوزک محسوب می‌شود.

کافه رستوران برزن

  • تلفن: ۰۲۱۷۷۷۳۷۵۹۲
  • آدرس: فلکه اول تهرانپارس ، خیابان ۱۴۶ شرقی، پلاک ۷۵، کافه برزن (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شرق تهران

کافه ای با نورپردازی کم و خلوت

عکاس: Zeinab Sh

کافه رستوران برزن، کافه جذابی با دکوراسیون مدرن، ظاهری جوان‌پسند و صمیمی است که برای بسیاری از مشتریان جالب به نظر می‌رسد. این کافه رستوران با منوی متنوعی از صبحانه و میان‌وعده تا نوشیدنی‌های سرد و بستنی، کیک و شیرینی، پیتزا و نوشیدنی گرم از مشتریان خود میزبانی می‌کند.

یک لیوان نوشیدنی در کافه برزن

عکاس: Zeinab Sh

از نوشیدنی‌های سرد کافیین‌دار می‌توانید آیسد لاته، آیسد کارامل، هایپ اسپرسو و... را انتخاب کنید. اسموتی، کوکتل و عرقیجات نیز گزینه‌های عالی در منوی کافه به حساب می‌آیند.

کافه پوینت

  • تلفن: ۰۲۱۷۷۹۷۱۲۹۸
  • آدرس:‌ نارمک، میدان هفت حوض، کوچه عظیمی نیا، پلاک ۱۲، کافه پوینت (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شرق تهران

دو لیوان نوشیدنی در کنار یک گلدان کوچک در کافه پوینت

منبع عکس: اینستاگرام کافه پوینت

کافه پوینت از کافه‌های دنج و دوست‌داشتنی هفت حوض نارمک محسوب می‌شود که با فضاسازی زیبایش، نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین کافه‌های شرق تهران بر سر زبان‌ها انداخته است. در این کافه رستوران می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه فرنگی نظیر سیب‌زمینی پنیری و پلمبیر مخصوص را سفارش دهید.

یک بشقاب سالاد در کافه پوینت

عکاس: سپهر محسنی

علاوه بر صبحانه و میان‌وعده می‌توانید از منوی متنوع کافه پوینت، انواع نوشیدنی گرم (چای، شیر عسل، هات چاکلت)، نوشیدنی سرد و بستنی (لیموناد، موهیتو، فراپه سیب کیوی)، کیک و شیرینی، دمنوش (دمنوش چای سبز، دمنوش سیب دارچین) و شیک (شیک کیوی، شیک شکلاتی) را انتخاب کنید.

کافه ژیوا

  • تلفن: ۰۲۱۷۷۸۶۵۹۷۳
  • آدرس: تهرانپارس، بین تیرانداز و رشید، (ضلع شمال غربی چهارراه تیرانداز)، کافه ژیوا (نمایش روی نقشه)
  • کافه های شرق تهران

کافه مدرن ژیوا با صندلی های چوبی

عکاس: مهدی صالح

منو صبحانه یکی از دلایل مهمی است که بسیاری از افراد را به کافه ژیوا می‌کشاند تا روزی بانشاط و پرانرژی را آغاز کنند. هرچند این همه ماجرا نیست و سرو و پذیرایی توسط کارکنان مجرب و خوش‌برخورد، قیمت مناسب، پخش موسیقی، امکان کشیدن سیگار، دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی و مترو و همین طور جای پارک مناسب، آن را به گزینه‌ای عالی برای ساکنان شرق تهران بدل کرده‌اند.

یک پرس غذا در کافه ژیوا

عکاس: خشایار کریمی

اگر به‌دنبال جایی برای مطالعه و کار با لپ‌تاپ هستید، کافه ژیوا را از دست ندهید. نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک، قهوه، غذای اصلی (پنه آلفردو، چیزبرگر) و... در منوی کافه لحاظ شده است.

اگر تاکنون به هریک از کافه‌های معروف تهران رفته‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید نظر و تجربه خود را با کاربران ما در میان بگذارید.

عکس کاور:‌ پینورست

پرسش‌های متداول

بهترین کافه‌ های تهران کدامند؟

کافه گودو یاس، کافه چای‌ بار، کافه عمارت روشنان، کافی شاپ درسا، کافه ریبار، کافه گراند حیات، کافه باغ کاریز، کافه رستوران نگیما، کافه رستوران پاسارگاد، کافه ژوان، کافه رستوران روف سنتر از بهترین کافه های تهران به حساب می‌آیند.

بهترین کافه‌های کلاسیک شمال تهران کدامند؟

سام کافه (شعبه فرشته)، کافه رستوران موگه، کافه روبرتو، کافه دارچین و کافه رئیس از جمله بهترین کافه‌های شمال تهران هستند

کدام کافه‌های تهران در ساختمان‌های قدیمی شهر قرار دارند؟

کافه باکارا ، کافه سفال آنسو کافه عمارت روشنان حیاط شماره ۶۵ کافه دایموند از جمله کافه‌های تهران هستند که در خانه‌های قدیمی تهران فعالیت می‌کنند.

نوستالژیک‌ترین کافه‌های تهران کدامند؟

کافه نادری و کافه گل رضاییه از جمله قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین کافه‌های تهران محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه