افتتاح نخستین نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی شهرهای جهانی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
افتتاح نخستین نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی شهرهای جهانی

شهردار میبد از راه‌اندازی نخستین نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی با حضور ۱۴ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران خبر داد. این نمایشگاه به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار می‌شود.

علیرضا نقوی، شهردار میبد، اعلام کرد که نخستین نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی با حضور ۱۴ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی در محل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد. وی هدف این نمایشگاه را هم‌افزایی بیشتر شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ایران دانست و افزود:

بعداز نخستین نشست شهرداران شهرها و فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی در میبد، مجمع شهرها و روستاهای صنایع دستی ایران با هدف ایجاد شبکه ارتباطی و هم افزایی بیشتر بین این شهرها و روستاها تشکیل شد تا بتوانیم ارتباط خوب و موثری دراین راستا داشته باشیم.

نقوی با اشاره به رونمایی از چند اثر شاخص در این نمایشگاه، بر اهمیت جایگاه صنایع دستی تاکید کرد و  اذعان داشت:

 در جریان افتتاح نمایشگاه در روز شنبه، از چنداثر شاخص صنایع دستی از شهرهای زنجان، شیراز و استان کردستان با حضور دکتر «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرمندان و دبیران شهرها و روستاهای جهانی رونمایی می‎شود.

شهردار میبد که ریاست مجمع شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ایران را نیز بر عهده دارد، اولین برنامه بعد از تشکیل این مجمع را برپایی نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی با مشارکت تمام شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ایران دانست و گفت:

امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر زمینه معرفی، ارتباط و ایجاد بستری مناسب برای رشد صنایع دستی ایران داشته باشیم.

عکس‌ از همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه