ممنوعیت فروش تور ترکیه ادامه دارد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۹
ممنوعیت فروش تور ترکیه ادامه دارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تداوم ممنوعیت فروش تور ترکیه خبر داد. بااین‌حال بیش از ۳۰ پرواز هفتگی بین دو کشور ایران و ترکیه برقرار است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر عدم لغو ممنوعیت فروش تورهای مسافرتی به کشور ترکیه، از آغاز فروش تورهای داخلی و خارجی، به‌ویژه پکیج سفر به ترکیه توسط برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تعطیلات پیش‌رو خبر داد‌. وی در این رابطه اذعان داشت:

ممنوعیت فروش تور و پکیج سفر به ترکیه برداشته نشده است اما معمولا مسافرانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما از یک آژانس مسافرتی می‌کنند، درخواست رزرو هتل هم از آن‌ها دارند. بنابراین ممکن است آژانس‌ها علاوه بر فروش بلیط خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، رزرو هتل و... را به آن‌ها ارائه دهند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه موضوع حائز اهمیت، فروش بلیط به‌صورت انفرادی است، بر عدم فروش بلیط و ارائه خدمات سفر در قالب پکیج به‌صورت جمعی تاکید کرد و گفت:

ممنوعیت فروش تور از سوی ایران اعمال شده و ترکیه از ایران چنین درخواستی نداشته است؛ اتفاقا ترکیه به‌دنبال احیای صنعت گردشگری کشور خود پس از واکسیناسیون عمومی و افزایش درآمدها است.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه در هفته بیش از ۳۰ پرواز بین دو کشور ایران و ترکیه انجام می‌شود، تصریح کرد:

پروازهای ایران و ترکیه نسبت به پروازهای ایران به سایر کشورها بیشتر است؛ البته تمام این پروازها به ترکیه به قصد گردشگری نیست و بخشی از آن‌ها پروازهای کانکشن هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها به ۳۰ درصد میزان پروازهای ایران و ترکیه قبل از کرونا رسیده‌ایم، اظهار داشت:

هرچند پروازهای دو کشور افزایش یافته اما هنوز با تعداد پروازها قبل از کرونا بسیار فاصله داریم.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به عدم محدودیت برای برگزاری تورهای زمینی و هوایی در داخل کشور، در خصوص وضعیت پروازهای داخلی گفت:

در بخش تعداد پروازهای داخلی با دوران قبل از کرونا بسیار فاصله داریم. یکی از موضوعات موثر در کاهش تعداد پروازها پروتکل پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما است که متاسفانه این پروتکل اجباری همچنان ادامه دارد.

وی با ابراز امیدواری به‌منظور افزایش جابه‌جایی میزان مسافر توسط هواپیماها پس از گسترش واکسیناسیون در کشور، در خصوص احتمال تغییر قیمت‌ها پس از حذف پروتکل پذیرش ۶۰ درصدی مسافران گفت:

قیمت امروز بلیط هواپیما همان قیمت‌های سال ۹۸ است. به هر حال قیمت بلیط تابع عرضه و تقاضا است و تغییر قیمت‌ها بسته به این مکانیسم دارد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه