غذاهایی که سفر کردن برایشان می‌ارزد!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
غذاهایی که سفر کردن برایشان می‌ارزد!

در این مطلب به سراغ غذاهایی می‌رویم که سفر کردن برای آن‌ها ارزش دارد و طعمشان آن‌قدر لذیذ است که از امتحان کردنشان پشیمان نخواهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جذاب‌ترین بخش هر سفر، غذاهایی است که آدم می‌تواند در هر شهر و کشور و میان هر ملیتی، طعم آن‌ها را بچشد. اصلا تابه‌حال فکر کرده‌اید که غذاهای یک مکان خاص، تا چه اندازه می‌تواند اطلاعات بومی و فرهنگی به شما بدهد؟

فکرش را بکنید، غذاهایی در دنیا وجود دارد که بسیاری از گردشگران به خاطر آن‌ها سفرشان را آغاز می‌کنند! فرقی نمی‌کند که آدم شکمو و خوش ذائقه‌ای هستید یا برعکس چندان از طعم غذا و خوردنش لذت نمی‌برید. غذاهایی وجود دارند که سفر کردن برایشان می‌ارزد و با یکبار چشیدن طعم آن‌ها، مشتری پروپاقرص غذاها خواهید شد.

در این مطلب از فلایتیو Flightio قرار است به سراغ غذاهایی برویم که سفر کردن برای آن‌ها ارزش دارد و طعمشان آن‌قدر لذیذ است که از امتحان کردنشان پشیمان نخواهید. اگر به سفر کردن و چشیدن طعم‌های جدید غذاهای بین‌المللی علاقه دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

پوتین؛ غذای محبوب کانادا

اولین و شاید حتی بتوان گفت جذاب‌ترین غذایی که سالانه گردشگران زیادی برای چشیدن آن بار سفر می‌بندند، پوتین است! پوتین غذایی فرانسوی_کانادایی است که بهترین آن را در کبک کانادا پیدا می‌کنید. این غذای محبوب ترکیبی از سیب‌زمینی سرخ شده همراه با سس گوشت مرغ یا بوقلمون و تکه‌های خوشمزه پنیر است! این غذا آن‌قدر جذاب است که می‌توانید در هر نقطه از کانادا آن را امتحان کنید. ارزان بودن پوتین هم در کنار طعم لذیذ و جذابش، عامل مهمی برای محبوبیت و شهرت جهانی این غذاست. البته پوتین را در خاستگاه‌های مختلف همراه با تکه‌های بیکن و گوشت دودی هم درست می‌کنند که طعم منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد.

فیش اند چیپس؛ امضای بریتانیا

هیچ غذایی به‌اندازه فیش اند چیپس در بریتانیا محبوب نیست! این خوراک خوش طعم مقوی، از جمله غذاهایی است که گردشگران انگلستان ساعت‌ها در صف منتظر می‌مانند تا آن را امتحان کنند. فیش اند چیپس انگلیسی در واقع تکه‌های ماهی سرخ شده با پودر سوخاری، همراه با چیپس سیب‌زمینی و نخودفرنگی آب‌پز و له‌شده و مزه‌دار شده با سرکه است. در روش اصلی و سنتی، این غذا با ماهی کاد تهیه می‌شود. اما از انواع دیگر ماهی هم می‌توان برای پخت و سرو آن استفاده کرد. در لندن یا هر شهر دیگر انگلستان که باشید، می‌توانید این خوراک بی‌نظیر انگلیسی را امتحان کنید. پس تا دیر نشده، برای چشیدن طعم این غذای خاص به انگلیس سفر کنید.

خاچاپوری؛ پرطرفدارترین غذای گرجستان

اگر به‌دنبال یک علت جذاب و خاص برای سفر به گرجستان می‌شد، باید بگوییم که خاچاپوری، محکم‌ترین دلیل سفر به این کشور است. امکان ندارد کسی به گرجستان سفر کند و طعم این خوشمزه منحصربه‌فرد را نچشد. این غذای ملی خوش طعم همان طور که از نامش پیدا است، از دو بخش خاچا، نوعی پنیر، و پوری به‌معنای نان تهیه می‌شود. به این شکل که در ابتدا نان را با کمی از پنیر سولگون می‌پزند و زمانی که آماده شد، تخم‌مرغ و کره را به بخش میانی نان اضافه می‌کنند. عطر و طعم فوق‌العاده خاچاپوری گرجستان باعث شده که عده زیادی از سراسر دنیا برای چشیدن مزه اصیل این غذا به گرجستان سفر کنند.

کبه؛ کوفته لبنانی

لبنان علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و مناظری که چشم شما را به خودش خیره می‌کند، غذاهایی دارد که گردشگران را از سراسر دنیا به‌سمت خودش جذب می‌خواند. کبه یا کیبه، غذای خاص لبنان است که می‌توان آن را کوفته لبنانی هم نامید. پایه این غذا بلغور گندم است که با پیاز خرد شده و گوشت چرخ شده گاو، بره، شتر یا بز تهیه می‌شود. کبه را به‌شکل گلوله‌های کوچک درست کرده و سپس در روغن سرخ می‌کنند.

اگر به‌دنبال یک مقصد سفر جذاب و خاص می‌شد، لبنان را برای چشیدن طعم واقعی کبه انتخاب کنید.

قیمه نثار؛ طعم خاص ایرانی

قیمه نثار از آن غذاهای خوشرنگ، خوش‌عطر و خوشمزه ایرانی است که گردشگران از سراسر دنیا برای چشیدن طعم فوق‌العاده‌اش به ایران سفر می‌کنند. این غذای ایرانی منحصربه‌فرد را باید در شهر قزوین کشور ایران امتحان کنید تا مزه اصیل آن برای همیشه زیر زبانتان ماندگار شود. این غذای مجلسی از ترکیب پلو، ادویه پلویی، قطعه‌های کوچک شده گوشت گوسفند، گلاب، زعفران، زرشک، گرد لیمو امانی، خلال پوست پرتقال و خلال پسته و بادام تهیه می‌شود. عطر این غذا آن‌قدر بی‌نظیر است که هر کسی را از خود بیخود می‌کند. علاوه بر این‌ها قیمه نثار از جمله غذاهای مقوی است که نوش جان کردن آن قوت زیادی را به بدن می‌بخشد. سفر به ایران را برای امتحان کردن طعم قیمه نثار قزوینی از دست ندهید.

دونر کباب؛ طعم لذتبخش استانبولی

بسیاری از کسانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، به خاطر خوردن یک پرس دونر کباب واقعیست! این غذای محبوب در تمام شهرهای ترکیه طبخ و سرو می‌شود و در سراسر جهان آن‌قدر طرفدار دارد که به‌عنوان غذای دلچسب ترکی معرفی می‌شود. دونر کباب از حجم زیادی گوشت مرغ یا گوسفند تهیه می‌شود که به‌صورت لایه لایه روی هم و درون سیخ‌های گردان قرار می‌گیرند. با چرخیدن سیخ‌ها، گوشت‌ها آرام آرام کبابی و آماده خوردن می‌شوند. این غذای ترکی را همراه با مخلفاتی مانند پیاز، گوجه فرنگی، فلفل و کاهو نوش جان می‌کنند و می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان، آن را به‌صورت پرسی یا ساندویچ نوش جان کنید.

بیگوس؛ طعم اصیل لهستانی

بیگوس همان چیزی است که انگیزه سفر به لهستان را به هر گردشگری هدیه می‌کند! این غذای خوش طعم لهستانی، آن‌قدر محبوبیت دارد که افرادی از سراسر جهان به خاطر آن به این کشور سفر می‌کنند. بیگوس لهستانی طعم لذیذ کلم‌پیچ خرد شده، گوجه فرنگی، قارچ و انواع مختلف گوشت گوسفند، گوساله یا گوزن و... است. راز خوشمزگی بیگوس، آماده کردن آن یک روز پیش از سرو است که طعم خوراکی‌ها به‌خوبی به خورد هم بروند. هنگام خوردن این غذای بی‌نظیر در قلب لهستان، سس گوجه تند را فراموش نکنید که با این ترکیب بهشتی، طعم ماندگاری را خلق می‌کند.

کیمچی؛ ترشی سبزیجات کره‌ای

غذاهای زیادی در سراسر وجود دارند که طعم ماندگارشان، آن‌ها را به یک غذای محبوب جهانی تبدیل کرده است. کیمچی یکی از این غذاهای لذیذ و سنتی است که در کشور کره تهیه می‌شود و با چشیدن طعم آن، شگفت‌زده می‌شود. کیمچی ترشی سبزیجات با ادویه‌های تند است که به‌عنوان غذای سنتی کره معرفی می‌شود‌. ترکیب سبزیجات، ادویه‌ها و نوعی کلم به نام بائچو و فلفل قرمز کیمچی را به وجود می‌آورد. این غذای تخمیر شده را که سرشار از فیبر است و فواید درمانی زیادی دارد، همراه با برنج نوش جان می‌کنند. کیمچی غذای دوست‌داشتنی کره است که سفر برای آن ارزش دارد!

چلوکباب؛ عروس غذاهای ایرانی

اگر از گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند درباره لذیذترین غذاهای ایرانی بپرسید، قطعا چلوکباب گزینه محبوب آن‌هاست! قدمت چلوکباب ایرانی بسیار زیاد است و از دوران قاجار وارد سفره‌های ایرانی شده است. چلوکباب از ترکیب گوشت چرخ‌کرده گوسفند یا گوساله همراه با پیاز رنده شده تهیه می‌شود که آن را روی سیخ‌های بلند می‌چسبانند در آتش زغال کباب می‌کنند‌. چلوکباب را باید همراه با پلو زعفرانی، سماق، پیاز و دوغ نوش جان کنید تا طعم فوق‌العاده آن به‌خوبی در جانتان بنشیند. این غذای اصیل و سنتی ایرانی همان غذایی است که سفر کردن به ایران برای چشیدن طعم بی‌نظیرش ارزش دارد.

پیتزا؛ اصالت طعم ایتالیایی

امکان ندارد کسی هوس پیتزا داشته باشد و حال و هوای ایتالیا در سرش نپیچد. طعم فوق‌العاده پیتزای اصیل را باید در ایتالیا بچشید و از آن لذت ببرید. پیتزا از ورقه‌های نازک خمیر یا نان تهیه می‌شود که روی آن را مخلفاتی مانند سوسیس، کالباس، گوشت، قارچ، سبزیجات، گوجه و زیتون و... و همچنین پنیر پیتزا پر می‌کند. در ایتالیا می‌توانید دو نوع پیتزای ناپولی و رومی را به سلیقه و ذایقه خودتان انتخاب کنید. پیتزای ناپولی بافت ضخیم و پفکی دارد و اندازه آن کوچک است و پیتزای رومی از قطعات بزرگ‌تر و نازک‌تر تشکیل می‌شود. در هر کجای دنیا که هستید، اگر هوس پیتزای واقعی و طعم اصیل این غذای بی‌نظیر را دارید، بهتر است به ایتالیا سفر کنید.

سخن آخر

شما کدام‌یک از این غذاهای بی‌نظیر را که سفر کردن برایشان ارزش دارد، می‌پسندید؟ اصلا به نظر شما کدام‌یک از غذاها در سراسر دنیا ارزش سفر کردن را دارند؟

طعم و عطر غذاها می‌توانند خاطره یک سفر لذتبخش و ماندگار را به شما هدیه کنند. به همان اندازه که تماشای شهرها و کشورها، ابنیه تاریخی و مناظر طبیعی آن‌ها جذاب است، خوردن غذا و خوراکی‌های خاص هر مکان هم لذت و جذابیت منحصربه‌فرد خودش را دارد. اگر به‌دنبال بهانه‌ای برای سفر می‌شد، غذاهای محبوب هر کشوری را انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه