ممنوعیت برگزاری تمامی تورهای گردشگری در استان گیلان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
ممنوعیت برگزاری تمامی تورهای گردشگری در استان گیلان

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان، از منع برگزاری تمامی تورهای گردشگری در این استان خبر داد.

حمیدرضا آذرپور، معاون اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان، با اشاره به شرایط این استان از نظر شیوع ویروس کرونا، از ممنوعیت برگزاری تمامی تورهای سیاحتی و طبیعت‌گردی در سراسر استان گیلان خبر داد. وی با تاکید بر تداوم این ممنوعیت در ایام تعطیلات عید فطر، تصریح کرد:

همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در خصوص اجرای تورهای گردشگری منتشر شده از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده برگزاری چنین تبلیغاتی به معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند. اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این اداره‌کل بشمار می‌آید و در این راستا با افراد و گروه‌هایی که برخلاف پروتکل‌های اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام کنند بدون اغماض برخورد خواهد شد.

آذرپور با تاکید بر پرهیز گردشگران هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری، از نبود هرگونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه در این گروه‌ها خبر داد و اظهار کرد که مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند. وی همچنین اذعان داشت:

با توجه به لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تعطیلی عید فطر تمامی سواحل و تفرجگاه‌های برون‌شهری استان مسدود می‌شوند.

در همین راستا، مجتبی آب‌روشن، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا با بیان اینکه سفرهای بدون ضابطه مخل امنیت و آسایش مردم و موجب تخریب گردشگاه‌ها است، از شناسایی هرگونه سفر دسته‌جمعی غیرمجاز و برخورد با مسافران خبر داد و اذعان داشت:

بعد از عادی شدن شرایط کرونایی نیز تورهای گردشگری باید از آژانس‌های مسافرتی و گردشگری مجوز کسب کنند و مدیران آن‌ها نیز کارت شناسایی معتبر داشته باشند.

علی فتح‌اللهی، فرماندار شهرستان رشت نیز با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده برای تعطیلات عید فطر از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه، از تعطیلی تمامی اماکن تفریحی و گردشگری این شهرستان در ایام مذکور خبر داد.

گفتنی است که بنا بر آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم‌اکنون در استان گیلان ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان املش، تالش و شفت نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه