عدم موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با لغو پروازهای ترکیه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
عدم موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با لغو پروازهای ترکیه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از عدم تصمیم‌گیری نهایی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درباره لغو پروازهای ترکیه خبر داد. سفر زمینی به ترکیه همچنان ممنوع است.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پیشنهاد وزیر بهداشت در خصوص لغو پروازهای ترکیه، از عدم تصمیم‌گیری نهایی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درخصوص لغو پروازهای این کشور خبر داد. وی درباره طرح مجدد این موضوع در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اذعان داشت:

ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً در خصوص لغو پروازهای ترکیه به جمع بندی نرسیده و تاکنون در خصوص زمان طرح مجدد لغو پروازهای ترکیه، اظهار نظری به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال نشده است.

ذیبخش همچنین بر تبعیت سازمان هواپیمایی کشوری از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در صورت تصمیم برای توقف پروازهای ترکیه تاکید کرد.

از سوی دیگر، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل با اشاره به محدودیت ترددها به کشور ترکیه و بالعکس، از انجام این ترددها فقط در موارد ضروری مانند اشتغال، تحصیل و بازگشت افراد دارای تابعیت و اقامت خبر داد و تصریح کرد:

از سال گذشته نیز هیچ سفری به کشور ترکیه از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای و از طریق اتوبوس صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نبود ممنوعیت و محدودیت در حوزه ترانزیت، تاکید کرد:

ممنوعیت یا محدودیت تردد به کشور ترکیه از مرزهای زمینی و هوایی تنها مربوط به بخش مسافری است و حوزه ترانزیتی را در بر نمی‌گیرد. نیز‌اکنون ترانزیت ما با کشور ترکیه در حال انجام است و ممنوعیت یا محدودیتی برای انجام تبادلات تجاری با این کشور در رابطه با کرونا وجود ندارد. در حال حاضر، مرزها برای انجام مبادلات تجاری و ترانزیت با کشورهای همسایه باز است و مشکلی در این بخش برای انجام تبادلات مختلف تجاری وجود ندارد.

این موضوع در حالی است که روز یازدهم فروردین ماه سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، خواستار لغو ترددهای هوایی و زمینی از کشور ترکیه و بالعکس شده بود. این قرارگاه نیز نتیجه بررسی‌های خود را ۱۴ فروردین به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرد و جلسه این ستاد نیز در روز ۱۵ فروردین در خصوص درخواست وزیر بهداشت، نتیجه‌ای در بر نداشت.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۱۹، ساعت ۱۰:۳۸

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، بر لغو تمامی تورهای ترکیه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد. وی با اشاره به کاهش پروازها به‌دلیل عدم استقبال مسافران، از انجام پروازهای باقی‌مانده با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد. 
ذیبخش در خصوص پروازهای نوروزی ترکیه نیز خاطرنشان کرد:
بر اساس توافق صورت گرفته بین کشور ایران و ترکیه، ۱۰۰ پرواز از طریق ایرلاین‌های داخلی و ۱۰۰ پرواز به ترکیه نیز، از طریق ایرلاین‌های خارجی صورت می‌گیرد، در ایام نوروز و با توجه به اینکه پیک انجام سفرهای خارجی بود باز نیز به این تعداد از سقف پروازی نرسیدیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه