استرالیا؛ کشوری محبوب برای مهاجرین ایرانی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
استرالیا؛ کشوری محبوب برای مهاجرین ایرانی

استرالیا به لطف کیفیت بالای زندگی، وضعیت اقتصادی مرفه و جمعیت متنوعی، در حال حاضر محل زندگی ده‌ها هزار مهاجر از سراسر جهان است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استرالیا به لطف کیفیت بالای زندگی، وضعیت اقتصادی مرفه و جمعیت متنوعی، در حال حاضر محل زندگی ده‌ها هزار مهاجر از سراسر جهان است و یک گزینه محبوب برای مهاجرت دیگر افراد است. هرچند مهاجرت به کشور دیگر یک قدم بزرگ است، اما خوشبختانه در این راه شما تنها نیستید. اطلاعات موجود در ادامه این به شما کمک می‌کند تا بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید و چه راهی برای مهاجرت به این کشور بهتر است.

کار و زندگی در استرالیا، به لطف دریافت ویزای کاری

ویزاهای متنوعی برای مهاجران ماهر در دسترس کسانی است که قصد مهاجرت دائمی به استرالیا را دارند. این ویزاها مبتنی بر امتیاز هستند و به عواملی بستگی دارند که بسته به نوع شغلی که در استرالیا قصد مهاجرت به آن را دارید و همچنین مهارت‌ها و شرایط شخصی خود، بسته به نوع کار شما متفاوت است.

ممکن است سوال شود سیستم مبتنی بر امتیاز چگونه کار می‌کند؟ دولت استرالیا یک برنامه ?????? برای پذیرش نیروی کار ماهر را به‌صورت عمومی را اجرا می‌کند. این برنامه اساسا یک سیستم جامع است که بر اساس سن، صلاحیت، تجربه و مهارت زبان انگلیسی به متقاضیان امتیاز می‌دهد. شغل شما اساس صلاحیت شما است، بنابراین کسانی که مشاغل مورد تقاضا را دارند، بزرگترین گزینه‌های ویزا را دارند.

انواع ویزای کاری در استرالیا کدام است؟

مقامات مهاجرتی استرالیا معمولاً لیست مهارت‌های شغلی مورد نیاز ملی و منطقه‌ای را ارائه می‌دهند که مشخص می‌کند بیشتر به چه مشاغلی نیاز دارد، به روز می‎‌کنند.

رپورتاژ

ویزای مستقل برای نیروی کار ماهر (ویزای زیر کلاس ۱۸۹)

ویزای مهارت مستقل ویزای اقامت دائم است. این کلاس مطلوب‌‌ترین ویزا است زیرا به دارنده آن آزادی و انعطاف کامل برای زندگی و کار در هر نقطه از استرالیا را می‌دهد. متقاضیان موفق باید زیر ۴۵ سال سن داشته باشند، در آزمون امتیازات مهاجرت حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنند و در لیست مهارت‌های استراتژیک متوسط ​​و بلند مدت (MLTSSL) شغل داشته باشند.

 ویزا برای افراد دارای مهارت (ویزای زیر کلاس ۱۹۰)

ویزای نامزد ماهر یک ویزای اقامت دائم است، فقط به متقاضیانی اعطا می‌شود که توسط یک دولت ایالتی یا سرزمینی معرفی می‌شوند. دولت‌های ایالتی نیازهای بازار کار خود را ارزیابی کرده و لیست مشاغل مورد تقاضا را ارائه می‌دهند. متقاضی موفق علاوه برای دریافت ویزای دولتی، باید زیر ۴۵ سال سن داشته باشد، حداقل ۶۵ امتیاز کسب کند و مهارت وی در لیست مشاغل ماهر کوتاه مدت (STSOL)  جای داشته باشد.

ویزای نیروی کار ماهر برای افراد دارای تحصیلات تکمیلی (زیر کلاس ۴۷۶) ویزا)

این ویزا به‌طور خاص برای فارغ التحصیلان مهندسی زیر ۳۱ سال است که مایل به کسب تجربه کار تا ۱۸ ماه در استرالیا هستند. شما باید طی دو سال گذشته مدرک مهندسی خود را در یک موسسه معتبر به پایان رسانده باشید. این مدرک می‌تواند متعلق به یک دانشگاه یا موسسه آموزشی فنی باشد.

ویزای دانشجویی؛ بهترین راه برای مهاجرت به استرالیا

زندگی یک یادگیری تمام وقت است، بنابراین بسیاری از افراد آموزش رسمی را مهم می‌دانند و کشور استرالیا را برای این کار انتخاب می‌کنند. طبق آمار سایت News.com.au تاکنون بیش از ۳۲۰,۰۰۰ دانشجو از ۱۳۰ کشور در دانشگاه‌های استرالیا تحصیل کرده و فارغ‌ التحصیل شده‌اند. بسیاری از همین دانشجویان بعد از تحصیل، روشی را برای اقامت دائم در پیش گرفته‌اند.

رپورتاژ

دلایل این امر را می‌توان در دو نکته مهم خلاصه کرد:

  • دلیل اول اینکه سالها ????? ?? ???????? به‌شکل دادن و سرعت بخشیدن به روند فرهنگ‌پذیری دانشجویان کمک می‌کند، برای همین زندگی در این کشور برای آن‌ها جذاب خواهد بود.
  • دلیل دوم اینکه دولت استرالیا توجه ویژه برای جذب کسانی دارد که در دانشگاه‌های خود این کشور تحصیل می‌کنند و روند پذیرش درخواست اقامت آن‌ها آسان‌تر از کسانی است که در جاهای دیگر تحصیل می‌کنند.

مزایای مهاجرتی تحصیلی به استرالیا

  • تنوع جامعه دانشجویی: شما هرگز نگران پیدا کردن افرادی از کشور خود در استرالیا نخواهید بود! در واقع با محبوبیت روزافزون برنامه‌های تحصیلی در این کشور، استرالیا مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل است.
  • کلاس جهانی موسسات آکادمیک استرالیا: علی‌رغم اینکه استرالیا کشور بسیار کوچکی است، به‌عنوان محل قرار گرفتن بهترین موسسات تحقیقاتی در جهان شناخته شده است. رشته‌های دانشگاهی با کیفیت بالا در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود.
  • دیگر موارد: اماکن تفریحی و سرگرمی گسترده، فرصت شغلی فراوان بعد از تحصیل، امکان کار در حین تحصیل نیز از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

ویزای تجاری یا یک میلیون دلاری

 همان طور که از نامش پیدا است، این گزینه از انواع ویزا و اقامت در این کشور برای انتقال سرمایه به استرالیا است. استرالیا مملو از فرصت‌های تجاری است. بنابراین، اگر تاجری هستید که سرمایه فرصتی برای شروع یک تجارت یا پیوستن به مشاغل موجود در استرالیا است. این مسیر همچنین به بنیانگذاران استارت آپ و موسسان شرکت‌ها نیز اجازه اقامت و کار در این کشور می‌دهد. سیدنی و ملبورن از جذاب‌ترین شهرهای این کشور برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

ویزای بازنشستگی

به بازنشستگی در استرالیا فکر می‌کنید؟ استرالیا دو جریان ویزا (زیر کلاس ۴۰۵ و زیر کلاس ۴۱۰) از کسانی که می‌خواهند بازنشستگی خود را در استرالیا بگذرانند، استقبال می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که ویزای بازنشستگی به‌عنوان نوعی روش سرمایه‌گذار شناخته می‌شود اما منجر به اقامت دائم یا تابعیت نشود. همچنین، متقاضی باید مبلغ قابل توجهی پول به این کشور منتقل کند. به‌طور کلی دارایی خالص متقاضی باید ۵۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا تا ۷۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا باشد. علاوه بر این، درآمد سالانه متقاضی (از طریق سرمایه‌گذاری و حقوق بازنشستگی یا سایر درآمدها) باید حداقل ۵۰,۰۰۰ دلار یا ۷۵,۰۰۰ دلار باشد.

سخن پایانی

این موارد تقریباً خلاصه‌ای از مسیرهایی بود که مردم می‌توانند برای ?????? ?? ???????? طی کنند. همان طور که می‌بینید، برای هر جمعیت سنی، حداقل دو گزینه ویزا در دسترس است. با صباپلن (sabaplan.com) مشورت کنید تا بدانید کدام‌یک برای شما بهترین راه برای دریافت ویزا است. این امر یک استراتژی است و ما اعتقاد داریم که هیچ مورد مهم و تأثیرگذار در زندگی شما به‌اندازه مهاجرت به کشور دیگر سزاوار دریافت بهترین مشاوره و راهنمایی دقیق از افرادی متخصص و با تجربه در این زمینه نیست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه