تداوم پروازهای ایران و ترکیه با ۵ درصد ظرفیت

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
تداوم پروازهای ایران و ترکیه با ۵ درصد ظرفیت

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کاهش ۹۵ درصدی پروازهای ترکیه، اعلام کرد برنامه‌ای برای قطع این پروازها وجود ندارد.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به ظرفیت‌ بالای پروازهای بین ایران و ترکیه، از استفاده پنج درصدی از این ظرفیت پس از ایام تعطیلات نوروز خبر داد. وی تعلیق‌ تورهای گردشگری را علت کاهش ۹۵ درصدی پروازهای ترکیه دانست و اذعان داشت:

برنامه‌ای برای قطع پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد. کاهش پروازها بر اساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده، به گونه ای که در مسیر مذکور در ۲۴ ساعت گذشته پنج پرواز خروجی و هفت پرواز ورودی انجام شده است.

ذیبخش تردد بین در مرزهای خارجی را مستلزم ارائه پاسخ منفی تست کرونا با اعتبار ۹۶ ساعت در مبدا دانست و تصریح کرد:

انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای هشت سال در کشورهای پرخطر الزامی است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد که ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است.

گفتنی است که به‌دلیل شدت شیوع ویروس کرونا در کشور ترکیه، بسیاری از از کشورهای منطقه از جمله روسیه پروازهای خود به این کشور را تعلیق کرده‌اند. روز ۱۱ فروردین ماه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر کشور و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواستار لغو فوری سفرهای هوایی و زمینی ترکیه شد. در نهایت درخواست وزیر بهداشت مورد مخالفت وزارت کشور و رئیس‌جمهوری قرار گرفت.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه