نوآوری شرکت اکسپدیا برای اطلاع‌رسانی محدودیت های سفر در دوره کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
نوآوری شرکت اکسپدیا برای اطلاع‌رسانی محدودیت های سفر در دوره کرونا

شرکت اکسپدیا سازوکاری جدید برای اطلاع‌رسانی محدودیت‌های سفر در دوران کرونا اعم از قوانین قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی فراهم کرده است.‌

گسترش واکسیناسیون کرونا و هوای دلپذیر بهاری، مردم جهان را به سوی سفر سوق می‌دهد؛ خصوصا آنکه تابستان گذشته، صنعت گردشگری با رکودی بی‌سابقه دست‌به‌گریبان بود. با این حال، سفر در دوران کرونا منوط به آگاهی از محدودیت‌های سفر است و این محدودیت‌ها در مقاصد مختلف، تنوع و طیف گسترده‌ای دارد که آگاهی از تمامی این موارد را به چالشی برای گردشگران تبدیل کرده است.

ازاین‌رو، گروه شرکت‌های اکسپدیا که وب‌سایت‌های خدمات مسافرتی «Vrbo» ،«Travelocity» و «Hotels.com» را در زیر مجموعه خود دارد، سازوکاری تعریف کرده است که آخرین اخبار مربوط به محدودیت‌های کرونایی مقاصد مختلف را به اطلاع مسافران می‌رساند.

«استیسی سیموندز»، یکی از مدیران ارشد اکسپدیا، در مکاتبه‌ای با وبگاه «ورج» (The Verge) اذعان داشت:

در حال حاضر و با گسترش واکسیناسیون کرونا، بسیاری از مردم جهان در حال برنامه‌ریزی سفر هستند. با این وجود، موج اخبار و اطلاعات ضد و نقیض در خصوص محدودیت‌ها و قوانین مقاصد گردشگری، آنان را سردرگم کرده است. بنا بر آمار ارائه شده توسط شرکت، در ماه نوامبر بیش از ۱٫۶ میلیون نفر از برنامه «Travel Advisor» استفاده کرده‌اند.

برای استفاده از این برنامه، کافی است تا فرودگاه مبدا و مقصد و همچنین تاریخ سفر خود را وارد کنید تا از محدودیت‌های سفر و قوانین قرنطینه مطلع شوید. این برنامه مسافران را در جریان مقررات استفاده از ماسک یا لزوم ارائه پاسخ منفی تست کرونا قرار خواهد داد.

برنامه تراول ادوایزر شرکت اکسپدیا

در تاریخ دوم آوریل، مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) به گردشگران توصیه کرد که پیش از دریافت واکسن، سفر نروند. در این اطلاعیه آمده است که افراد واکسینه‌شده، قادر به انجام سفر بدون محدودیت یا قرنطینه در سراسر آمریکا خواهند بود. از طرفی، گردشگرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند، مشمول محدودیت‌ها و قوانین قرنطینه خواهند بود‌.

مسافرانی که به‌صورت کامل واکسینه‌ شده‌اند، به انجام تست کرونا برای انجام سفر نیازی ندارند؛ مگر اینکه مقصد مورد نظر ایشان، انجام تست کرونا را حتی برای گردشگران واکسینه‌شده ضروری قلمداد کرده باشد.

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا در اطلاعیه خود خاطرنشان می‌کند که شهروندان آمریکایی هنگام بازگشت به کشور نیازمند ارائه پاسخ منفی تست کرونا هستند. این در حالی است که تاکنون، شهروندان این کشور از سفر به بسیاری از مقاصد بین‌المللی، از جمله اروپا، منع شده‌اند.

نشریه «نیویورک تایمز» فهرستی از کشورهای مجاز برای سفر شهروندان آمریکایی را منتشر کرده است. علاوه بر این، مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا با انتشار نقشه‌ای، کشورهای پرریسک را برای سفر شهروندان آمریکایی به نمایش گذاشته است.

مطالب مرتبط:

منبع The Verge

دیدگاه