امکان اقدام مجدد برای متقاضیان ویزای آمریکا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
امکان اقدام مجدد برای متقاضیان ویزای آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تمامی متقاضیان ویزای این کشور که به‌دلیل تحریم‌ دونالد ترامپ علیه مسلمانان موفق به اخذ ویزا نشده‌اند، قادر خواهند بود که درخواست خود را مجددا ارائه دهند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، پیروی لغو قانون منع ورود شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان به این کشور، در بیانیه‌ای اذعان داشت:

متقاضیانی که با درخواست آن‌ها در روز بیستم ژانویه یا بعد از آن مخالفت شده است، قادر خواهند بود برای تجدیدنظر بدون ارائه درخواست دوباره اقدام کنند و از پرداخت وجه اضافه نیز معاف خواهند. همچنین آن دسته از متقاضیانی که تا قبل از بیستم ژانویه ۲۰۲۰ با درخواست ویزای آن‌ها موافقت نشده است، در صورت تمایل به اخذ ویزا باید درخواست‌های جدیدی ارائه و هزینه آن را پرداخت کنند.

ند پرایس همچنین تصریح کرد:

منتخبان لاتاری در سال مالی کنونی نیز اگر هنوز ویزای خود را اخذ نکرده باشند، مطابق قانون از دریافت آن منع خواهند شد.

ویزای لاتاری به شهروندان آن دسته از کشورهایی اختصاص می‌یاید که به‌طور عادی از شانس کمتری برای دریافت ویزای ایالات متحده برخوردارند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا با امضای فرمانی در سال ۲۰۱۷، ورود شهروندان برخی از کشورهای عمدتا مسلمان را به خاک ایالات متحده منع کرد. این کشورها در آخرین سال ریاست جمهوری ترامپ شامل میانمار، اریتره، ایران، قرقیزستان، لیبی، نیجریه، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، تانزانیا، ونزوئلا و یمن بودند.

چندی پیش جو بایدن، رئیس جهوری منتخب ایالات متحده آمریکا، در اولین روز کاری خود در بیستم ژانویه ۲۰۲۱، فرمان دونالد ترامپ را لغو کرد. فرمان دونالد ترامپ که در نظر بایدن «لکه ننگی بر وجدان ملی آمریکا» قلمداد شده است، بالغ بر ۴۰۰۰ هزار متقاضی را از ورود به ایالات متحده منع کرده بود.

مطالب مرتبط:

منبع todAY ONLINE

دیدگاه