بازگشایی بی‌قید و شرط مرزهای سیشل به روی گردشگران

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
بازگشایی بی‌قید و شرط مرزهای سیشل به روی گردشگران

کشور سیشل از ۲۵ مارس ۲۰۲۱ (پنجم فروردین ۱۴۰۰)، مرزهای خود را بدون هیچ محدودیتی به روی گردشگران بین‌المللی باز می‌کند.

دولت کشور سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا در اقیانوس هند به‌تازگی اعلام کرده است که با توجه به برنامه واکسیناسیون این کشور جزیره‌ای، مرزهای سیشل از تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱ (پنجم فروردین ۱۴۰۰) به روی گردشگران بین‌المللی از سراسر جهان باز خواهد شد؛ البته شهروندان و مسافران آفریقای جنوبی کماکان اجازه ورود به سیشل را ندارند و ورود آن‌ها منوط به بررسی‌های بیشتر است.

سیشل، مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره در شمال ماداگاسکار است که حدود ۱۵۰۰ کیلومتر از قاره آفریقا فاصله دارد. این جزایر با آب‌وهوای استوایی، سواحل زیبا، اکوسیستم غنی دریایی و صخره‌های گرانیتی سالانه گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند؛ اما در یک سال اخیر به‌دلیل پاندمی کرونا، صنعت گردشگری در این منطقه مانند دیگر نقاط جهان متحمل صدمه بسیاری شده است.

خبر بازگشایی مرزهای سیشل به روی گردشگران، صبح روز پنجشنبه، چهارم مارس ۲۰۲۱ (۱۴ اسفند ۱۳۹۹)  توسط «سیلوستر رادگوند» (Sylvestre Radegonde)، وزیر امور خارجه و گردشگری کشور سیشل در یک جلسه مطبوعاتی اعلام شد؛ جلسه‌ای که در اتاق کنفرانس هیئت گردشگری سیشل (STB) در خانه گیاه‌شناسی (Botanical House)، پس از جلسه کمیته گروه ویژه گردشگری برگزار شد.

گردشگران برای سفر به کشور زیبای سیشل، هم‌اکنون تنها به یک تست پی‌سی‌آر منفی نیاز دارند؛ تستی که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده باشد. مسافران دیگر الزامی به قرنطینه کردن خود ندارند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی وارد سیشل شوند. 

بازدیدکنندگان همچنان ملزم به رعایت قوانین بهداشت عمومی از جمله پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن یا شستشوی مرتب دست‌ها هستند. به هر حال نباید فراموش کنیم که این اقدامات، برای مقابله با شیوع بیماری کرونا ضروری و حیاتی هستند. یکی دیگر از اقدامات جدید در زمینه گردشگری در سیشل این است که گردشگران از این به بعد می‌توانند به تمام امکانات هتل‌ها از جمله کافی شاپ‌ها، استخرهای شنا، اسپا و محل بازی کودکان دسترسی داشته باشند.

واکسیناسیون از اوایل سال ۲۰۲۱ در کشور سیشل آغاز شده است. سیلوستر رادگوند اظهار داشت که با توجه به موفقیت شگفت‌انگیز کمپین واکسیناسیون کووید ۱۹ در سیشل، دولت تصمیم گرفت که در زمان بازگشایی مرزها بازنگری کند و محدودیت قوانین ورود به کشور را کاهش دهد. وی در ادامه اظهار داشت:

کمپین واکسیناسیون کاملا موفقیت‌آمیز بوده است و دولت تمام تلاش خود را برای اطمینان از سلامت شهروندان انجام داده است. ما اکنون به نقطه‌ای امن رسیده‌ایم و گام بعدی، بازگشایی مرزهای سیشل به روی گردشگران برای بهبود وضعیت اقتصادی است. طرح بازگشایی مرزها به روی گردشگران و کاهش محدودیت‌ها با پیشنهادهای شرکای گردشگری ما انجام شده است و البته ضمن مشورت با مقامات بهداشتی و تایید آن‌ها به مرحله عملیاتی رسیده است.

«لوباینا شیرازی» (Lubaina Sheerazi)، مدیر عامل دفتر بازاریابی و روابط عمومی هیئت گردشگری سیشل در هند (BRANDit)، در مورد بازگشایی سیشل به روی گردشگران بین‌المللی گفت:

در حال حاضر شهروندان هند به‌دنبال گزینه‌های بیشتری برای سفر در سطح بین‌المللی هستند و درست در همین زمان، سیشل مرزهای خود را بدون هیچ محدودیتی به روی کشور هند باز می‌کند. این یک زمان‌بندی عالی است؛ زیرا مردم آماده خروج از پیله‌های قرنطینه و برنامه‌ریزی برای سفر به خارج از کشور هستند. سیشل، کشوری پویا است و جاذبه‌های بسیاری برای ارائه به گردشگران دارد. ما بسیار هیجان‌زده و خوشحال هستیم که می‌توانیم به احیای صنعت گردشگری کمک کنیم و امیدوار هستیم که گردشگران برای برنامه‌ریزی سفر بعدی خود، سیشل را انتخاب کنند.

سیشل، کشوری کوچک و جزیره‌ای در سواحل شرقی آفریقا است که اقتصاد آن به‌طور کامل به صنعت گردشگری وابسته است و حدود یک سوم نیروی کار این کشور در این بخش اشتغال دارد. این کشور، اولین کشور آفریقایی بود که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۳۹۹)، کمپین ایمن‌سازی جامع، موثر و جسورانه را برای واکسیناسیون کووید ۱۹ آغاز کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه