آشنایی با هاستل های استانبول

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
آشنایی با هاستل های استانبول

در این مقاله قصد داریم هاستل‌های استانبول را به شما معرفی کنیم و در کاهش هزینه‌های سفرتان به استانبول کمکتان کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

وقتی حرف از سفر کردن می‌شود پس از فکر کردن به مقصد و برنامه‌ریزی برای آن، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد هزینه‌های سفر است. هزینه‌های سفر در اوضاع اقتصادی کنونی می‌توانند بسیار سنگین باشند از بلیط هواپیما استانبول گرفته تا هزینه خورد و خوراک و اقامتگاه.

از مهم‌ترین دغدغه مسافران و گردشگران در زمینه هزینه‌های سفر، هزینه اقامتگاه است. انواع و اقسام هتل‌های مختلفی وجود دارد که معمولا اجاره هر شب آن‌ها بسیار بالاست و هر کسی توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین آن‌ها را ندارد. از همین رو در کشورهای مختلف هاستل‌ها به وجود آمدند تا این دغدغه گردشگران رفع شود. این موضوع درباره استانبول، یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری جهان نیز صدق می‌کند.

ممکن است در ذهنتان سوال‌های متعددی شکل گرفته باشد که در این مطلب ما می‌خواهیم به سوالات شما پاسخ دهیم و همچنین اگر قصد سفری ارزان به استانبول را دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اولین سوالی که احتمالا ذهن شما را درگیر کرده است این است که هاستل چیست؟

طبیعی است که زیاد این اسم برایتان آشنا نباشد، زیرا هنوز فرهنگ استفاده از هاستل در صنعت گردشگری ایران جا نیفتاده و این مفهوم برای ایرانیان به‌اندازه هتل آشنا نیست. بهترین معرفی از هاستل‌ها این است که بگوییم بیشتر شبیه خوابگاه‌های دانشجویی است با این تفاوت که به‌جای دانشجویان پذیرای مسافران است.

در واقع در هاستل‌ها شما یک اتاق را رزرو نمی‌کنید، بلکه یک تخت در یک اتاق را رزرو می‌کنید. اتاق‌ها معمولا از دو نفره شروع می‌شوند و اتاق هشت نفره نیز با قیمت مناسب‌تر می‌توانید پیدا کنید.

شما در هاستل یک تخت برای خودتان دارید اما اتاق، سرویس بهداشتی و آشپزخانه معمولا مشترک است. هاستل‌ها گزینه بسیار مناسبی برای یک اقامت ارزان قیمت در سفرهای خارجی شما هستند. 

استانبول از آن شهرهای وسوسه برانگیز برای سفر است و از آن جایی که نیازی به دریافت ویزا نیست، ایرانیان زیادی تمایل به سفر کردن به این شهر را دارند. با وجود هاستل‌هایی با قیمت مناسب دیگر لازم نیست نگران هزینه‌های سنگین سفر باشند. ما قصد داریم هاستل‌های استانبول را به شما معرفی کنیم و در کاهش هزینه‌های سفرتان به استانبول کمکتان کنیم.

۱. هاستل بیگ اپل

از بهترین و مجهزترین هاستل‌های استانبول، هاستل بیگ اپل است که در محله فاتیح استانبول قرار دارد. این هاستل دسترسی مناسبی به تمام چیزهایی که نیاز دارید دارد و علاوه بر اتاق‌های مختلط، اتاق‌هایی جدا برای بانوان و آقایان نیز دارد. تمام اتاق‌های این هاستل مجهز به وای‌فای رایگان، سیستم گرمایش و آب گرم، سیستم تهویه مطبوع، حمام اختصاصی و... است.

این هاستل به بیشتر مکان های تاریخی استانبول مانند مسجد ایا صوفیه، باسیلیکا سیسترن، کاخ توپکاپی و مسجد آبی نزدیک است و نیازی به صرف زیادی وقت و هزینه برای رسیدن به این جاذبه‌های تاریخی نخواهید داشت. در این هاستل اتاق‌هایی برای افرادی که با دود سیگار اذیت می‌شوند نیز وجود دارد که می‌توانند آن اتاق‌ها را رزرو کنند.

۲. هاستل چیرز

هاستل چیرز در سال‌های اخیر رضایت بسیاری از گردشگران را جلب کرده و از هاستل‌های برتر سایت‌های تریپ ادوایزر، بوکینگ و هاستل ورلد است. این هاستل در محله بی‌اغلو قرار دارد و مجهز به سرویس فرودگاهی، اتاق های سیگار ممنوع، سرویس در اتاق، اتاق های خانوادگی، صبحانه، باغ، پارکینگ رایگان و وای‌فای رایگان در همه فضای هاستل است.

این هاستل ۹ اتاق متنوع را در خود جای داده است و از همین رو برای همه افراد با هر سلیقه‌ای اتاق مناسب را دارد. از اتاق‌های این هاستل که طرفداران زیادی دارد می‌توان به اتاق ۱۰ تخته مختلط، اتاق ۴ تخته مخصوص بانوان و اتاق دو تخته لوکس اشاره کرد.

 

رپورتاژ

۳. هاستل هانچی

اگر هدف اصلی شما از سفر به استانبول با بلیط خارجی، بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی استانبول است به شما پیشنهاد می‌کنیم هاستل هانچی را رزرو کنید. این هاستل در قلب شهر واقع شده است و دسترسی بسیار راحتی به این اماکن دارد. در فضای لابی این هاستل دارت و فوتبال‌دستی وجود دارد که سرگرمی مناسبی برای بسیاری از افراد است. علاوه بر این سرگرمی‌ها این هاستل مجهز به وای‌فای پرسرعت رایگان، رستوران، باغ سرسبز و زیبا، سالن های مخصوص بزرگسالان، صبحانه و... هم هست.

۴. هاستل استانپولی

اگر به‌دنبال هاستلی ارزان و در عین حال مجهز می‌شد، هاستل استانپولی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این هاستل بسیار تمیز است و از همین رو محبوبیت بالایی بین گردشگران دارد و انتخاب بسیاری از مسافران است. از امکانات این هاستل می‌توان به تلویزیون ال ‌سی‌ دی با کانال‌های ماهواره‌ای، یخچال، سشوار و لوازم ­ آرایشی، میز ­ آرایش، تختخواب سفارشی با پرده و قفسه‌‌های خصوصی اشاره کرد. از ویژگی‌های عالی این هاستل ضد صدا بودن اتاق‌ها و دارا بودن تهویه مناسب است.

فاصله هاستل استانپولی تا کاخ توپکاپی ۸۰۰ متر، تا ایاصوفیه ۷۰۰ متر و تا مسجد سلیمانیه یک و نیم کیلومتر است.

۵. هاستل آگورا

رپورتاژ

این هاستل که بیشتر شبیه یک مهمان‌خانه است در محله فاتیح واقع شده است. این هاستل شیک و ارزان دارای چندین اتاق مختلف از جمله اتاق دو نفره، اتاق ۱۰ تخته مختلط و اتاق ۱۰ تخته مخصوص بانوان است.

این هاستل نیز دسترسی بسیار مناسبی به جاهای دیدنی استانبول دارد. از امکانات این هاستل می‌توان وای‌فای پرسرعت رایگان، اتاق خانواده، صبحانه، سرویس فرودگاهی، کمد وسایل، پارکینگ خصوصی، صندوق امانات را نام برد.

۶. هاستل استقلال جدید

این هاستل یک هاستل جدید در استانبول است و در لیست هاستل‌های پرطرفدار قرار دارد. بیشتر اتاق‌های این هاستل دارای حمام اختصاصی هستند و در اتاق‌هایش قهوه جوش‌هایی وجود دارد تا بتوانید یک قهوه ترکی خوشمزه برای خودتان درست کنید.

اگر از طریق بلیط لحظه آخری استانبول سفر کردید و وسیله نقلیه شخصی ندارید می‌توانید از پذیرش هاستل استقلال دوچرخه درخواست کنید. این هاستل همچنین مجهز به وای‌فای پرسرعت رایگان، اتاق خانواده، پارکینگ، صبحانه، تراس است و علاوه بر این‌ها اجازه ورود حیوانات خانگی را هم می‌دهد.

مزایا و معایب هاستل‌ها

از مهم‌ترین مزیت های هاستل‌ها که پیش‌تر نیز اشاره کردیم قیمت مناسب آن‌هاست که در کاهش هزینه‌های سفر شما بسیار موثر است. از دیگر مزایای آن‌ها می‌توان به هم صحبت شدن با گردشگرانی از کشورهای دیگر دنیا اشاره کرد. در واقع شما چند روز یا چند هفته در کنار افراد جدید از کشورهای دیگر زندگی خواهید کرد و می‌توانید با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید و تجربه خوبی برایتان خواهد بود.

اقامت در هاستل‌ها دردسرهای مخصوص خود را نیز دارد. همان زندگی کردن با افراد جدید می‌تواند برایتان مشکل باشد؛ اگر آن افراد آداب اجتماعی و زندگی گروهی را رعایت نکنند. توصیه می‌کنیم اگر گوشه‌گیر هستید و زیاد به بودن در جمع‌های ناآشنا علاقه‌ای ندارید، اتاق‌های کم‌جمعیت‌تر را انتخاب کنید.

از دیگر معایب هاستل‌ها این است که در آن‌ها خیلی حریم خصوصی تعریف نشده است و این قضیه می‌تواند آزاردهنده باشد. از طرفی باید به‌شدت مواظب وسایلتان باشید زیرا ممکن است هر فردی هم اتاقی شما باشد.

و اما مورد آخر برای کسانی که وسواس دارند قطعا اذیت کننده خواهد بود؛ اشتراکی بودن حمام‌ها، سرویس بهداشتی و... باعث شده است که برخی از هاستل‌ها تمیزی که انتظارش را دارید نداشته باشند.

پس پیش از رزرو تخت در هاستل همه شرایط را بسنجید تا تجربه لذت‌بخشی داشته باشید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه