بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

کانادا یکی از بهترین کشورها جهت کهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. در ادامه قصد داریم برخی از شهرهای دانشجویی کانادا را که برای مهاجرت ایرانیان مناسب است، معرفی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای آمریکایی جهت ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. دلایل بسیار بسیاری را می‌توان برشمرد که باعث شده است تا دانشجویان ایرانی بسیاری به قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنند. یکی از بهترین دلایل، وجود شهرهای بسیار زیبا و امن برای دانشجویان محسوب می‌شود که در ادامه قصد داریم برخی از این شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان ایرانی را خدمتتان معرفی کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

شهرهای دانشجویی کانادا برای دانشجویان

کانادا همیشه به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در بین ایرانی‌ها بوده و سیستم آموزشی باکیفیت و در سطح جهانی تنها یکی از دلایل محبوبیت این کشور است. جدا از سیستم آموزشی فوق‌العاده، این کشور بهترین شهرهای جهان را در خود جای داده است. شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری، اتاوا و ادمونتون کانادا جزو ۱۰۰ شهر برتر دنیا برای زندگی اعلام شده‌اند. تمامی شهرهای کانادا امن، دلفریب، پرجنب و جوش و با فرهنگ‌های مختلف هستند و شهر تورنتو آن ” چند فرهنگی‌ترین شهر جهان” لقب گرفته است.

طبق رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان که توسط موسسه QS در سال ۲۰۱۹ اعلام شده است، شهر مونترال کانادا بعد از شهرهای لندن، توکیو، ملبورن، مونیخ و برلین در رتبه‌ی ششم بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد. علاوه بر این شهر مونترال، مقام اول را در بین ۱۰ شهر محبوب دانشجویی آمریکای شمالی به خود اختصاص داده است. در ادامه بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را خدمتتان به‌صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

۱) شهر مونترال

شهر مونترال در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان در رتبه‌ی ۶ (QS-2019) قرار گرفته است و سالانه چیزی حدود ۳۵۰,۰۰۰ دانشجوی برای ادامه‌ی تحصیل راهی شهر مونترال می‌شوند. این شهر میزبان بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان از جمله دانشگاه مک گیل است و یکی از گزینه‌های اصلی دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا است. این شهر به‌خاطر جشنواره‌ها، نمایش‌های کمدی و طبیعت بی‌نظیری که دارد، مشهور است.

بیشتر مردم در شهر مونترال به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و انگلیسی دومین زبان رایج در این شهر است. این شهر پایتخت فرهنگی کشور کانادا نیز شناخته می‌شود و شهری کاملا چند فرهنگی است.

۲) شهر تورنتو:

تورنتو دارای دانشگاه‌های معتبر و برجسته‌ای در سطح جهانی است و از نظر رتبه‌بندی جهانی QS به‌عنوان یازدهمین شهر دانشجویی جهان انتخاب شده است. کیفیت زندگی خوب، سیستم آموزشی قوی و ماهیت چند فرهنگی شهر، سه عامل مهمی هستند که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا تبدیل کرده‌اند. این شهر میزبان دانشگاه تورنتو است که در بین برترین دانشگاه‌های دنیا در رتبه‌ی ۲۵ام قرار دارد. همچنین دانشگاه یورکِ شهر تورنتو به‌خاطر تحقیقات گسترده‌ی خود شهرت جهانی دارد.

۳) شهر ونکوور

ونکوور با اینکه یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا شناخته می‌شود اما با این حال در رده‌ی شانزدهم در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارد. ونکوور؛ سومین کلان‌شهر بزرگ کانادا؛ در بین بهترین شهرهای دنیا برای زندگی در رتبه‌ی ۳۴ام قرار گرفته است و با توجه به اینکه بیش از ۳۵% از جمعیت شهر ونکوور متعلق به کشورهای دیگر هستند، یکی از ایدئال‌ترین شهرها برای دانشجویان بین‌المللی است.

هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در این شهر رایج است و طبق آمار نزدیک به ۱۰ هزار دانشجوی بین‌المللی از ۸۰ ملیت متنوع در این شهر تحصیل می‌کنند. این شهر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی در دنیا نیز شناخته می‌شود و دانشگاه بریتیش آن در رتبه‌ی ۴۵ از برترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. از دیگر دانشگاه‌های برجسته شهر ونکوور می‌توان به دانشگاه سایمون فریزر (SFU)، دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه جزیره ونکوور اشاره کرد.

۴) شهر اتاوا

طبق رتبه‌بندی QS، شهر اتاوا یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان معرفی شده است که به‌خاطر محیط دانشجویی پرجنب و جوش و متنوع خود محبوبیت بالایی دارد. این شهر رتبه‌ی ۴۵ام را در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال ۲۰۱۹ کسب کرده است.

اتاوا به‌عنوان پایتخت کشور کانادا؛ سطح کیفیت بالا و اعضای هیئت علمی باسابقه‌ای را در محیط‌های آموزشی خود فراهم کرده است و همین تصمیم‌گیری را برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیلات عالیه در این شهر آسان‌تر کرده است.

این شهر به‌خاطر نرخ مسکن منطقی‌تر، حمل و نقل بسیار مقرون به‌صرفه و فرصت‌های شغلی فراوان مطمئنا یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان است. اگر نیز به‌دنبال کار در کانادا هستید، اتاوا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار است.

۵) شهر کبک

شهر کبک که در بین بهترین شهرهای دانشجویی دنیا رتبه‌ی ۱۱۵ را به خود اختصاص داده است، به‌خاطر معماری و حس و حال اروپایی‌اش شهرت جهانی دارد. این شهر تاریخ کهنی دارد و جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شهر کبک پر از مناظر تاریخی و معماری بی‌نظیر است و بیش از ۳۷ مکان تاریخی کانادا در شهر کبک و مناطق اطراف آن قرار دارند.

در این شهر عمدتا مردم به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و تدریس در دانشگاه‌های این شهر اصولا به زبان فرانسه است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در شهر کبک در مقایسه با سایر شهرهای کانادا مثل تورنتو نسبتا مقرون به‌صرفه است و به‌عنوان ارزان‌ترین شهر کانادا برای دانشجویان نیز معرفی شده است.

از دانشگاه‌های برجسته شهر کبک می‌توان به دانشگاه لاوال با رنکینگ جهانی ۴۲۰ و دانشگاه کبک مونترال با رنکینگ جهانی ۶۰۱-۶۵۰ اشاره کرد. دانشگاه لاوال شهر کبک اولین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است. علاوه بر این قدیمی‌ترین موسسه آموزشی برای زنان در آمریکای شمالی، صومعه اورسولین نیز در این شهر قرار دارد.

هر شهر کانادا ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که آن را از شهرهای دیگر متمایز می‌کند. به همین دلیل بهتر است که از قبل اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به هرکدام یک از شهرهای کانادا داشته باشید تا بتوانید تصمیم درستی در مهاجرت به کانادا و زندگی در آن داشته باشید.

همین حالا می‌توانید با مشاوران برجسته ما در گروه مهاجرتی طینت تماس برقرار کنید تا به‌صورت دقیق و کامل تمام شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا، روش‌های مهاجرت به کانادا و ... را در اختیارتان قرار دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه