بازگشایی مرزهای یونان به‌روی گردشگران از مه ۲۰۲۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
بازگشایی مرزهای یونان به‌روی گردشگران از مه ۲۰۲۱

دولت یونان از برنامه‌های خود برای بازگشایی مرزها به‌روی گردشگران از ۱۴ مه ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

لوریا گوارا، رئیس‌ و مدیرعامل شورای جهانی سفر و جهان‌گردی (WTTC) ضمن تمجید از تلاش‌های دولت یونان برای بازگشایی مرزهای بین‌المللی به‌روی گردشگران و بهبود شرایط، اظهار داشت که دولت یونان نقشه‌ای کارآمد برای بازگرداندن شرایط به نقطه ایدئال دارد. وی در این رابطه اذعان کرد:

اعضای شورای جهانی سفر و جهان‌گردی (WTTC) دولت یونان را به‌خاطر تلاش‌های گسترده و اقدامات استراتژیک برای شروع مجدد سفرهای بین‌المللی از ۱۴ مه، تحسین می‌كنند.

هری تئوخاریس، وزیر گردشگری یونان در اوایل هفته جاری از برنامه‌های این کشور برای بازگرداندن گردشگران خبر داد؛ گرچه این موضوع وابسته به شرایط خاصی خواهد بود. تئوخاریس با اشاره به آمادگی یونان برلی تابستان ۲۰۲۱ با پروتکلی جامع، تصریح کرد:

در تابستان پیش‌رو، مرزهای یونان به‌روی گردشگران واکسینه‌شده و مسافرانی که تست آنتی‌بادی یا پاسخ منفی تست کرونا داشته باشند باز خواهد بود. در طول سفر گردشگران تحت آزمایش‌های تصادف کرونا قرار خواهند گرفت.

رئیس شورای جهانی سفر و جهان‌گردی با اشاره به رویکرد متفاوت دولت یونان، برنامه اتخاذشده این کشور را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد:

این برنامه با گشودن درهای گردشگری به‌روی مشتاقان سفر به یونان، رشد قابل‌توجه اقتصادی نیز برای این کشور به ارمغان خواهد آورد.

همچون سایر کشورهای اروپایی، یونان نیز وابستگی بسیاری به صنعت گردشگری دارد. در حالی که تنها ۱۰ درصد از افراد شاغل در ایالات متحده در صنعت گردشگری مشغول به فعالیت هستند، این آمار در یونان به دو برابر بیشتر از آمریکا نیز می‌رسد.

بنا بر آمار روزنامه گاردین، تا پیش از همه‌گیری کرونا، حدود ۳۱٫۱ میلیون گردشگر از یونان بازدید کرده بودند. دولتمردان یونانی امیدوارند که در سال ۲۰۲۱، پذیرای ۱۵ میلیون گردشگر باشند.

گلوریا گوارا در بیانیه خود ابراز داشت:

ما یقین داریم که برنامه یونان برای بازگرداندن صنعت گردشگری، می‌تواند چراغ راه سایر کشورهای جهان باشد تا به تشویق مردم برای سفرهای ایمن بپردازند. گسترش واکسیناسیون نیز گامی بلند برای به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت گردشگری خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع travel pluse

دیدگاه