همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه و تفلیس و پاتایا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه و تفلیس و پاتایا

.از سواحل زیبای مدیترانه، تا سازه‌های مذهبی و فرهنگ کهن ترکیه و هزاران نقاط گردشگری دیگر، ترکیه را به منزلگاه همیشگی توریستان تبدیل کرده است

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همه چیز در مورد سفر به ترکیه

ترکیه تنها کشوری است که پل رابط بین تمدن آسیا و اروپاست. تاریخ و قدمت این کشور به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد. این تاریخ نگاشته شده در طول زمان با مناظر چشمگیر گره خورده است ، به‌طوری که به هر نقطه‌ای از ترکیه مینگریم می‌توانیم تلفیق عمیق مدرنیته و سنت را ببینیم. یکی دیگر از جذابیت‌های ترکیه، میکس جالب از فرهنگ غرب و شرق است که سالانه گردشگران بسیاری را با تور لحظه آخری ترکیه به این کشور راهی می‌کند.

از سواحل زیبای مدیترانه، تا سازه‌های مذهبی و فرهنگ کهن ترکیه و هزاران نقاط گردشگری دیگر، ترکیه را به منزلگاه همیشگی توریستان تبدیل کرده است. در این مقاله همراه ما باشید تا با مکان‌های گردشگری ترکیه آشنا شویم.

آشنایی عمومی با ترکیه

ترکیه نقطه تلاقی قاره آسیا و اروپا است؛ که ۶ کشور آسیایی و دو کشور اروپایی با آن همسایه هستند. یکی دیگر از دلایلی که سالانه گردشگران بسیاری را به ترکیه می‌کشاند، این است که ترکیه از سه جهت به دریا می‌رسد. ترکیه با دریای مدیترانه درجنوب، دریای سیاه در شمال، دریای اژه در غرب احاطه شده است.

 در شمال غربی دریای مهمی به نام دریای مرمره وجود دارد که این دریا از سمت شمال توسط  تنگه داردانل به دریای اژه و با تنگه بسفر به دریای سیاه وصل شده است. هدف این دو تنگه اتصال دریای سیاه به دریای آزاد است. در دریاهای مرمره و اژه جزایر بسیار جذابی وجود دارند که متعلق به ترکیه‌اند. از این جزایر می‌توان به جزایر مرمره در دریای مرمره و جزیره ایمیرس در در دریای اژه نام برد که سالانه توریستان بسیاری با اطلاع از قیمت تور ترکیه و خرید تور لحظه آخری ترکیه آن به این جزایر سفر می‌کنند.

مردم و زبان

اکثر مردمان این کشور به زبان شیرین ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. زبان رسمی کشور ترکیه یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های دنیا محسوب می‌شود. زبان ترکی امروزی تحت عنوان  ترکی استانبولی شناخته می‌شود. جالب است بدانید این زبان به‌وسیله سلجوقیان در اواخر قرن یازده به آناتولی وارد شده است.

پس از جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ الفبای لاتین جایگزین الفبای عربی شد. زبان‌های یونانی، ارمنی، کردی و عربی نیز در این کشور متکلم دارد. کردنشینان در نواحی جنوب شرقی زندگی می‌کنند .گروه‌های قومی کوچکی نیز در ترکیه زندگی می‌کنند؛ نظیر لازها در شمال، عرب‌ها در جنوب، آذربایجانی‌ها در شمال و ارامنه که در استانبول هستند.

ترکیه ۸۱ استان زیبا دارد. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است، شهرهای مهم ترکیه استانبول، آدانا، بورسا، ارزروم، آنتالیا، اورفا، وان هستند. حال وقت آن است که شما رابا مناطق جذاب و دیدنی این شهر مثال‌زدنی آشنا کنیم. سری به قلعه پنبه‌ای خواهیم زد بعد از آن به کاپادوکیا منطقه‌ای تاریخی آناتولی به گذشته‌های دور سفر خواهیم کرد.

با تور بالن گردی بر فراز مناطق شگرف این منطقه سفر خواهیم کرد و از مناطق قدیمی تا سازه های جدید را دنبال خواهیم کرد و برای طرفدارانی که به‌خاطر لذت چشیدن طعم های گوناگون با تور ترکیه به این کشور سفر می‌کنند؛ تور شکم گردی خواهیم داشت و برای خریدن سوغاتی برای عزیزانتان مراکز خرید را معرفی می‌کنیم. شما نیز با اطلاع از قیمت تور ارزان ترکیه یا ارزان‌ترین قیمت تور ترکیه به این کشور سفر کنید.

خاطرات فراموش‌نشدنی با سفر به تفلیس

تفلیس نامی آشنا و معروف به عروس آسیای میانه است. دلیل به یدک کشیدن این نام طبیعت بکری است که با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر گره‌خورده است. از دریاچه‌های زیبا برای آفتاب گرفتن در روزهای داغ تابستانی گرفته تا لذت تماشای رودخانه‌ای که از وسط شهر می‌گذرد. با تور تفلیس به‌راحتی می‌توان از جاذبه‌های تاریخی همانند شهر قدیمی تفلیس، کلیسای جامع تسمیندا سامبا، قلعه ناریکالا و هزاران جاذبه گردشگری دیگر دیدن کرد و خاطره‌ای به‌یادماندنی ساخت. تور تفلیس باقیمت مناسب همیشه مقصد گردشگران در فصل‌های بهاری و تابستانی است.

رپورتاژ

در این مقاله همراه ما باشید تا به شهر قدیمی تفلیس سر بزنیم، با مادر گرجستان آشنا شویم، به قلعه تفلیس برویم و برای استراحت سری به باغ شگرف بوتانیکال بزنیم. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی و با خرید ارزان‌ترین تور تفلیس و بهره‌مندی از وسایل حمل نقل عمومی ، سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، همچنین از تمام شگفتی‌های عروس قفقاز دیدن کنید.

تاریخچه شهر تفلیس

عروس قفقاز شهری زیبا و پرجاذبه با جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفراست؛ که در قرن پنجم میلادی توسط پادشاه وختانگ در سرزمین گرجی‌ها بنا شد. نام پیشین این شهر ایبریا بود، اما به‌تدریج به‌دلیل فراوانی چشمه‌های آب گرم در این مکان به تفلیس که به‌معنای گرم و جوشان است، تغییر نام یافت.

امروزه شهر تفلیس یکی از شهرهای مهم کشور گرجستان است. گردشگران بسیاری سالانه با تور تفلیس به این شهر سفرکرده تا تعطیلات خود را در این بهشت کوچک بگذرانند.

مردمان تفلیس به زبان رسمی گرجی سخن می‌گویند. واحد ارزی رایج تفلیس لاری گرجستان است. از لحاظ زمانی، شهر تهران از زمان تفلیس حدود ۳۰ دقیقه عقب‌تر است.

شهر تفلیس دارای آب هوای اقلیمی نیمه گرمسیری است، و به‌دلیل وجود رشته‌کوه‌های قفقاز و همسایگی با سواحل دریای سیاه شهر بادگیری است. بدین‌جهت که در فصل تابستان آب و هوایی گرم و در فصل زمستان آب و هوایی بسیارسرد دارد؛ به همین دلیل مقصد گردشگران خارجی است که با تور لحظه آخری تفلیس به این شهر سفر می‌کنند.

اگر با تور تفلیس قصد عزیمت به شهر زیبا و تاریخی تفلیس رادارید؛ فصل بهار و تابستان بهترین انتخاب است. اگر در تابستان و در ماه‌هایی نظیر شهریور به این شهر سفر کنید، با اطلاع از قیمت تور تفلیس می‌توانید از همه امکانات جذاب توریستی، تفریحات تابستانی و آفتابی که گرما بخش به شما است لذت ببرید.

با سفر به پاتایا بهترین لحظات عمر خود را تجربه کنید

پاتایا عروس کشور تایلند است. افراد بسیاری در سراسر دنیا برای تفریحات شبانه، غذاهای لذیذ و متنوع تایلندی، طبیعت بکر و معابد تاریخی و شگفت انگیزی که در پاتایا وجود دارد، خواهان خریداری تور مسافرتی پاتایا بانکوک هستند.

شرایط عمومی شهر پاتایا

پاتایا در قسمت جنوب شرقی بانکوک با فاصله ۱۰۰ کیلومتری از آن قرار دارد. پاتایا شهر ساحلی تایلند است که در آن تفریحات آبی مهیجی رواج دارد؛ به‌علت دارا بودن نایت لایف یا همان زندگی شبانه گردشگران شب و روز یا روز شب از این نوع تفریحات در کنار عزیزان خود لذت می‌برند.

نقاط محبوب و دیدنی پاتایا

پاتایا جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد که همه آن‌ها مزه و لذت خاص خود را دارند ،از جاذبه های شگرف طبیعی گرفته تا اماکن مذهبی. با سفر با تور پاتایا می‌توان از مکان‌هایی نظیر باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ بازدید کرد. در معبد حقیقت به عبادت پرداخت، لحظات معنویی فوق‌العاده‌ای را در معبد وانسانگ وارارام پاتایا تجربه کرد، به دیدن آکواریوم پاتایا رفت، برای استراحت و گردش به پارک مینی سیام رفت، هنرمندان می‌توانند از گالری چند بعدی پاتایا لذت ببرند، یا لذت قدم زدن در واکینگ استریت را تجربه کرد، و هزاران جاذبه‌های گردشگری همانند بازار شناور پاتایا، پارک آبی رامایانا، معبد بودای بزرگ، باغ وحش فیل‌های پاتایا و سواحل بی‌نظیر را مشاهده کرد. شما نیز با تهیه تور لحظه آخری پاتایا می‌توانید از تمامی این جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید.

رپورتاژ

شکم گردی در تایلند با تور پاتایا

یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند غذاهای متنوع آن است، که سالانه گردشگران بسیاری را برای امتحان کردن انواع غذاهای تایلندی به پاتایا می کشاند. شکم گردی یکی از لذت‌بخش ترین قسمتهای هر سفری است. غذاهای تایلندی عموما با ترکیب منحصربه‌فرد طعم ها طبخ می‌شوند. شما نیز با اطلاع از قیمت تور پاتایا و سفر با تور پاتایا می‌توانید از طعم غذاهای غذاهای تایلندی لذت ببرید. غذاهای تایلندی تند و تیزاند اما آشپزان تایلندی سعی می‌کنند برای گردشگران خارجی این طعم را به تعادل برسانند. از محبوب ترین غذاهای تایلندی میتوان به غذاهای زیر اشاره کرد:

پدتای Pad thai 

پدتای غذای نودلی اصیل تایلند است که ابتدا سرخ شده و در آخر با موادی همانند بادم زمینی، تخم‌مرغ، میگو و سس مخصوص پدتای ترکیب می‌شوند. شما نیز می‌توانید با تهیه ارزان‌ترین تور پاتایا لذت غذاهای شرقی را تجربه کنید. غذاهای دریایی عمده غذای تایلندی‌ها را شکل می‌دهد.

سام تام Som Tum

سام تام نوعی سالاد است. این سالاد نظیر سالادهای ایرانی نیست. سام تام سالاد بسیار مقوی است که به‌جای وعده اصلی آن را میل می‌کنند. با خوردن این سالاد مقوی حس خوردن غذاهای دریایی برای شما تداعی می‌شود، زیرا در مواد اصلی این غذا از خرچنگ و میگو استفاده می‌شود. شما با اطلاع از ارزان‌ترین قیمت تور پاتایا و سفر به این شهر زیبا می‌توانید طعم متفاوت این غذا را تجربه کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه