خیابان ولیعصر در آستانه ثبت جهانی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
خیابان ولیعصر در آستانه ثبت جهانی

شهردار تهران با اشاره به تلاش‌ها برای احیا و نگهداری خیابان ولیعصر، از ثبت جهانی این خیابان در آینده نزدیک خبر داد.

پیروز حناچی، شهردار تهران، در مراسم بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیا و سامان‌دهی درختان چنار خیابان ولیعصر با اشاره به تلاش‌ها برای احیا و حفاظت از این خیابان، ولیعصر را یکی از نادرترین و ارزشمندترین خیابان‌های جهان دانست. وی در این رابطه اذعان داشت:

خیابان ولیعصر (عج) یکی از زیبایی‌های شهر تهران بشمار می‌رود. همان طور که دوستانی در گذشته برای خلق این اثر تلاش کردند، مدیریت شهری فعلی نیز تلاش خواهد کرد تا به هرجهت این خیابان حفظ و نگهداری شود.

حناچی با اشاره به ثبت خیابان ولیعصر در فهرست آثار ملی ایران، از ثبت جهانی آن در آینده نزدیک خبر داد. وی با برشمردن خصیصه‌های ولیعصر به‌عنوان خیابانی کامل، تصریح کرد:

شهرداری تهران به مناسبت هفته طبیعی و به رسم سال‌های گذشته، درختان از بین رفته خیابان ولیعصر را احیا می‌کند. این خیابان به جهت حفظ نوستالژی و کاربری‌های متنوع خصیصه اجرای ضوابط خیابان کامل را دارد. این اقدام جزو برنامه‌های مدیریت شهری است.

گفتنی است مراسم بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه ‌احیا و سامان‌دهی درختان خیابان ولیعصر، صبح جمعه ۲۲ اسفند ماه ۹۹ با حضور سخنگوی دولت، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و دو عضو شورای شهر برگزار شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه